To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - SWAP hamulców z Outlandera II/Lancer X Ralliart do Lancera X

grzesiopol - 12-06-2016, 21:01

Niestety ale u mnie musiały pójść nowe tarcze (klocki nowe to wiadomo do nowych tarcz) bo te używane troche biły więc koszt wzrósł. :mrgreen: Ciesze się, że i inni idą w strone lepszych hamulców.
Arczi89 - 27-06-2016, 21:18

I w końcu zaciski na aucie. Tarcze proste. Klocka jeszcze starczy trochę :)

Efekt:


sugo - 21-12-2016, 19:44

A czy zaciski tylne z Outlandera II bedą pasować do ralliarta?
grzesiopol - 24-12-2016, 23:33

A po co ci je zmieniać jak to jest to samo. :roll:
Mystic - 28-12-2016, 21:59

Hello

Zaciski brembo tył z evo beda pasowac do Sedana z 2009 ? jesli nie to pewnie kwestia tarczy i w tym wypadku jaka jest srednica tamtych z evo ?

brylekVFR - 29-12-2016, 06:40

A piasta jest ta sama? Pewnie nie podejdzie ze względu na inna piaste, w EVO masz z tyłu napęd z tego powodu pewnie jest inna piasta, a co za tym idzie inna tarcza i zacisk halulcowy. Bardziej bym obstawial że podejdzie zestaw z ASXa 2wd
grzesiopol - 31-12-2016, 19:37

Mystic napisał/a:
Zaciski brembo tył z evo beda pasowac do Sedana z 2009 ?
a tylko tylne chcesz zmienic, bo ja nie widze potrzeby wymiany tylnych jeżeli nie wymienisz przednich, tył rzadko kiedy jest wykorzystywany w 100 procentach. Większść hamowania wykonuje przód, więc wymiana przodu i tyły (razem) na Brembo jak najbardziej, ale wtedy dostkowo musisz nowe felgi dokupić lub dystanse założyć aby ci zaciski nie obcierały (nie pamiętam jak z samym tyłem czy też będzie ocierał).

W wolnej chwili zobaczę dokładniej ale różnica tylnych piast jest tylko w dziurce dla półosi, która w 2WD jest zaślepiona od tyłu. Posprawdzam jeszcze raz i dam znać.

Yorii - 07-01-2017, 22:30

Panowie macie może jakiegoś speca od piaskowania zacisków /regeneracji/ malowania proszkowego ?
Co prawda w okolicy jest ich wielu lecz chciałbym kogoś sprawdzonego gdyż stary układ 1 tłoczkowy dokańcza żywota i jakby to poetycko napisać :
"Tarcza ku żyletce się już słania,
a z zacisku wyszła bania
z gumy kołnierz uszkodzony
tłoczek jest już pobrudzony
Przez powyższe czas najwyższy
zmienić zestaw level wyższy"

Arczi89 - 08-01-2017, 17:43

W Wieliczce piaskowalem swoje. Odezwij się na tygodniu dam Ci namiar. Bardzo tanio i malują proszkowo od razu
Mystic - 09-01-2017, 23:34

grzesiopol napisał/a:
Mystic napisał/a:
Zaciski brembo tył z evo beda pasowac do Sedana z 2009 ?
a tylko tylne chcesz zmienic, bo ja nie widze potrzeby wymiany tylnych jeżeli nie wymienisz przednich, tył rzadko kiedy jest wykorzystywany w 100 procentach. Większść hamowania wykonuje przód, więc wymiana przodu i tyły (razem) na Brembo jak najbardziej, ale wtedy dostkowo musisz nowe felgi dokupić lub dystanse założyć aby ci zaciski nie obcierały (nie pamiętam jak z samym tyłem czy też będzie ocierał).

W wolnej chwili zobaczę dokładniej ale różnica tylnych piast jest tylko w dziurce dla półosi, która w 2WD jest zaślepiona od tyłu. Posprawdzam jeszcze raz i dam znać.


Nie wiem czemu ale nie dostalem powiadomienia do Twojej odpowiedzi a nie ukrywam ze to jest jeden z tych konkretnych modów ,ktore chce przeprowadzic w lancerze jak najszybciej :)

Wiadomo ze chcialbym zrobic przód ale jak to sie przeklada na realia ? Widze ze w kwestii mechaniki w tych autach Jestes forumowym magikiem wiec bede musial trochę Cie ponudzic moze na privie ;) Jakbys mial czas i chęci na sprawdzenie jak to tam wyglada z tym tylem to chetnie uslysze co Masz do powiedzenia jak i poleci łapka w gore za pomoc :) chcialbym swapy hamulców zrobic przed sezonem :)

grzesiopol - 10-01-2017, 13:17

Jestem z powrotem.
Z zewnątrz piasty sa takie same. Jak pisałem różnica jest tylko w wewnętrznej części. W zwykłym lancerze jest środek jednolity a od strony wewnętrznej jest plastik z dziurką do ABS.
W Ralliarcie i EVO część wewnętrzna jest z otworem w który wchodzi półoś. To tyle co do piast.

Co do hamulców to Brembo z EVO nie wchodza plug&play. Z tego co przeczytałem różnią sie mocowaniami. No i dochodzi zmiana felg na mniejsze ET - 38 zwykły lancer ma ET 40.

Dlatego też moje pytanie do ciebie po co zmieniać tył bez zmiany przodu, jest to nie ekonomiczne i moim zdaniem niepotrzebne. No chyba, że masz za darmo zaciski brembo to możesz pokombinować na żywo.

Co prawda nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, że brembo nie pasuje ale na pewno nie jest to plug&play jak w przypadku swapa Ralliart do zwykłego.
Zmiana na Brembo będzie wymagała zmiany innych elementów. Np jezeli nie chcesz nic przerabiać to musisz całą zawiechę z EVO wrzucić do zwykłego - na allegro widziałem całą zawiechę za coś około 4 tyś złotych, a jezeli chcesz przerabiać to musisz dorobić mocowania do zacisków brembo, i dodatkowo w obydwu przypadkach inne felgi i poszerzyć błotniki.
Reasumując koszt przeróbki ma brembo jest nieopłacalny i chyba raczej niepotrzebny jeżeli chcesz tylko zmieniać tył.

Jeżeli komuś udało się (bez nadmiernych przeróbek) wrzucić brembo do zwykłego to może się wypowiedzieć ale raczej na tym forum nie ma nikogo takiego.

Moim zdaniem jak chcesz coś modzić z hamulcami to zrób sobie przód plus regeneracja i lepsze tarcze na tył.
W zależności od budżetu to masz możliwości
1. swap wg mojego projektu maksymalny koszt około 1 tyś zł
2. mój swap plus lepsze tarcze i klocki, przewody itp koszt około 2 tyś. zł
3. zakup używanych zacisków brembo na tył i przód (same zaciski) około 4 tyś zł.
4. zakup całych elementów zawieszenia z hamulcami brembo (używki) około 8 tyś zł. (na allegro była ostatnio całości łącznie z ze zwrotnicami) jak kupisz więcej to możesz negocjować cenę.
5. zakup dedykowanego do lancera całego zestawu Big Brake na przód cena w zależności od ilości części w zestawie, wielkości tarcz i jakości klocków waha się od 5 tyś do ..... hmmm w zależności od twoich zachcianek.

Jeżeli ktoś ma Ralliarta a chciałby polepszyć skuteczność hamowania to dotyczą go punkty od 2 do 5 (oczywiście bez swapa hamulców w pkt 2). Ale biorąc pod uwagę ceny zawarte w punktach 4 i 5 to bardziej skłaniałbym sie w kierunku wymiany skrzyni na manual.

Mystic - 12-01-2017, 01:23

Uparty Jestes :)
Nie napisalem nigdzie ze chce tylko tył zrobic ;)

Zastanawiam sie w tym momencie nad opcją raczej 2 bo lubię miec wszystko na tip top

O te zaciski brembo pytalem bo myslalem ze jest raczej taka opcja bez zbednej rzezby,ktorej zwolennikiem nie jestem ;)
Po prostu chce miec lepsze hamulce i zeby to troche lepiej wygladalo ,tarcze wiadomo ze kupie jakies dobre bo na samochodzach nigdy nie oszczedzam

Oczywiscie ze moglbym kupic big brake kit bo tak jak mowilem to nie jest kwestia pienidzy tylko na logike po co to zakladac i dociazac samochod,ktory seryjnie prawie nie jedzie do przodu ;) ?


Tarcze z tylu maja taka sama srednice jak te z przodu ?
P.S do Zwyklego 1.8 automat pasuja zaciski z ralliart ? czy tez tylko rzezba wchodzi w grę?

P.S 2 bo to mi mega chodzi po glowie a nie potrafię nigdzie znalezc odpowiedzi(sorry za offtop) czy lancery z rocznika 2009 w benzynie i automacie maja tą plastikową oslone silnika?Bo widzialem na allegro a ja jej nie wiem i zastanawiam sie czy tam powinna byc a np poprzedni wlaciciel zgubił czy tylko diesel mial taka oslone?

grzesiopol - 12-01-2017, 16:26

Mystic napisał/a:
Zaciski brembo tył z evo beda pasowac do Sedana z 2009 ?
nie pytałeś o przód i nie pytałeś ogólnie więc wychodzi na to że wynieniasz tylko tył. Chyba każdy z czytających odebrał to tak samo.

Masz racje opcja 2 najlepsza, ważniejsze od rozpędzania jest hamowanie i to skuteczne, takie jest moje zdanie. Uwierz mi sam zobaczysz różnicę.

Big brake nie koniecznie jest cięższy ale trzeba by było to gdzieś sprawdzić. I też masz montaż bezproblemowy. No ale cena 6 tyś za np za komplet na przód z tarczami 330 to trochę przesada, jak dla normalnego człowieka. Zwłaszcza do silników do 150 KM.

Tarcze są inne. Wymiary tarcz możesz sobie sprawdzić w manualu lub po prostu sobie wygooglować.

Hamulce z OutlanderaII/Ralliarta są kompatybilne niezależnie czy automat czy manual i wchodzą plug&play co oznacza że zdejmujesz z Out/Ralliarta i zakładasz do Lancera zwykłego. Nie wiem czym się zasugerowałeś zadając to pytanie :roll:

Co do drugiego to nie pamiętam czy miałem u siebie osłonę. Popatrz na forum jest temat z osłoną podwozia.

[ Dodano: 13-01-2017, 20:46 ]
Mystic napisał/a:
Oczywiscie ze moglbym kupic big brake kit bo tak jak mowilem to nie jest kwestia pienidzy tylko na logike po co to zakladac i dociazac samochod,ktory seryjnie prawie nie jedzie do przodu ;) ?

Uzupełnie to co pisałem powyżej bo w końcu znalazłem ciężary hamulców.
Big brake od wilwooda https://www.amsperformanc...-brake-kit.html waga na jedną stronę 20 lbs - w zaokrągleniu do góry 9,1 kg
Zwykłe hamulce - tarcza hamulcowa 276 mm - http://e-katalog.intercar...scr_dItems.html - 5,77 kg, zacisk - 2,8 kg , klocki na jedną oś - http://e-katalog.intercar...ulcowy-kpl.html - 0,86 kg, 1,72 kg cały komplet na przód, sumując około 9,43 kg na stronę, trzeba jeszcze doliczyć przewód hamulcowy plus śrubki i wyjdzie nam około 9,5 kg.

Wynik 9,1 kg wilwood big brake wygrał konkurencję wagową. Więc kolego możesz odciążyć swój samochód i cieszyć się hamulcami jak "brzytwy".


I to jest właśnie ta wiedza :shock: :P Nie zawsze coś większego jest cięższe, wszystko zależy od tego z czego jest zrobione :shock: :shock: :shock: . Metale lekkie kontra żeliwo. :twisted:

Czy masz jeszcze jakieś pytania związane z tym tematem :?: :wink:

Jak nie to proszę cię abyś nie zaśmiecał pytaniami nie na temat tego tematu bo po woli staje sie nieczytelny. :rolleyes:

Yorii - 20-01-2017, 09:10

Panowie może ktorys wie jakimi momentami dokreca sie prowadnice w zaciskach od od outlandera plus momenty dokrecania mocowań zacisków :D
Bizi78 - 20-01-2017, 09:54

Wszystkie informacje znajdziesz w manualu :wink: .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group