To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy

Jaro1974 - 13-12-2016, 18:37

robertdg napisał/a:
Jaro1974, mówisz o tych sprezynkach :?:

W tym co ja robiłem to sprężynka była na napinaczu paska od pompy wtryskowej a pasek rozrządu już był ustawiany za pomocą koła zębatego a obok niego jest ten jak ja go nazwałem napinacz "automatyczny". Ja robiłem mondka po sierpniu 1996 roku. W tych wcześniejszych było wszystko na sprężynkach.
robertdg napisał/a:
filozofii z tym nie było

To prawda, wystarczy wszystko dobrze ustawić i jest gitara. Wracając do outka Bzyczka. To że nie blokował pompy olejowej to nie grzech, wystarczy przecież dobrze ustawić przed rozebraniem na znakach i powinno być dobrze. Ja też nie blokowałem pompy olejowej, mogę się przyznać bez bicia :twisted:

robertdg - 13-12-2016, 18:44

Jaro1974 napisał/a:
To że nie blokował pompy olejowej to nie grzech, wystarczy przecież dobrze ustawić przed rozebraniem na znakach i powinno być dobrze. Ja też nie blokowałem pompy olejowej, mogę się przyznać bez bicia
Ale Tobie sie chciało krecic aż te wskazówki sie pokryją :P
Bzyk_R1 - 13-12-2016, 19:02

Panowie radość z jazdy powróciła😊 najważniejsze że znowu można postawić pełny kufel piwa na korku wlewu oleju i nie uroni się ani kropla😊
Jaro1974 - 13-12-2016, 19:22

robertdg napisał/a:
Ale Tobie sie chciało krecic aż te wskazówki sie pokryją :P

Wolałem zrobić raz a dobrze niż rozbierać powtórnie. Zresztą wychodzę z założenia że ktoś napisał instrukcję więc trzeba z niej korzystać. Najważniejsze że Lekki Samochód Ratowniczo-Gaśniczy działa jak należy ;-)

Bzyk_R1 - 17-12-2016, 12:46

Wymieniłem wreszcie szczęki hamulcowe hamulca postojowego. Robota rozłożyła się na dwa dni, jak się nie umie to się nie dotyka :) Ale zmotywowany tym co powiedział Jaro1974, myślę a co tam zrobię. I tak lewa strona 5,5 h a prawa dzisiaj 45 minut :) Człowiek uczy się całe życie. Jedna szczęka zużywała się krzywo i to powodowało kiedyś hałas i "jęczenie" podczas jazdy. Ogólnie to jestem zawiedziony jakością szczęk od Meyle. Musiałem przyszlifować cięgło hamulca ręcznego bo bolce w okładzinach były 1mm za krótkie i za nic zawleczka nie chciała wejść w ten rowek. I ogólnie wg starych OEM wyglądają licho. Najważniejsze że łapa bierze od dołu :D

Taka ciekawostka. Jako że drogi gościu odwiedzasz temat Lekkiego Samochodu Ratowniczo-Gaśniczego wiedz że O1 NIGDY nie doczekał się możliwości służby w strukturach Państwowej Straży Pożarnej. Co innego jego następcy O2 i O3, które dzielnie służą w wielu jednostkach naszego kraju podobnie jak L200 i niekiedy Pajero, pełniąc funkcję SLRR lub SLOp :) Wydaję mi się to bardzo krzywdzące i niesprawiedliwe jednak kiedy struktury PSP zaopatrywały się w takie auta, O1 był (i jest) rarytasem i ciężko było o zakup tak mało popularnego auta na szeroką skalę.

Kończąc ten wywód chciałbym przedstawić jedyny i niepowtarzalny projekt, jakiego próżno szukać w internetach czy gdziekolwiek. O1 w barwach PSP:


Takiego to mógłbym szorować i pucować bez przerwy :) A jak miło przychodziło by się do pracy :) Cóż to tylko sfera marzeń. Mam nadzieje że się podoba...

Z okazji 250 posta :D Dzięki Dawid za obróbkę foto...

Jaro1974 - 17-12-2016, 20:06

Powiem Ci że w tych barwach nawet nieźle to wygląda. Może można by się było zastanowić i pokusić o przeniesienie tego projektu ze zdjęcia w rzeczywistość :mrgreen: Oczywiście z delikatną modyfikacją napisu na czerwonym pasku żeby panowie w samochodach z niebieskim paskiem się nie czepiali zbytnio :wink:
robertdg - 17-12-2016, 20:47

Jaro1974, ze swojej strony zrób kamuflaz, wydaje mi sie ze to będzie dobra kompozycja :D
Jaro1974 - 17-12-2016, 21:02

Mojego by trzeba w łaty porobić różnego koloru, od zielonego jasnego po brązowy :mrgreen: Ale sądzę że za mocno by się wyróżniał w tłumie :mrgreen: Ja myślę o czym innym ale jeszcze nie doszedłem do tego momentu żeby wziąć się za wykonanie :wink:
Bzyk_R1 - 19-12-2016, 08:05

Projektu nie ma sensu przenosić w rzeczywistość. Auto przestało by być użytkowe i oczywiście przełożonych by strasznie wkurzało :) Niemniej jednak na potrzeby uczestnictwa w zlocie można pokusić się o czerwone pasy na magnesach i jakiś ukryty w grillu niebieski stroboskop :D
Fragu - 20-12-2016, 13:49

Kurcze, jakby takie auta służyły to by się nic spalić nie zdążyło :D
Fajna wizka.

Bzyk_R1 - 20-12-2016, 16:01

Fragu napisał/a:
Kurcze, jakby takie auta służyły to by się nic spalić nie zdążyło

No dokładnie, koni więcej niż w nie jednym gaśniczym :D

UPDATE

Ho ho ho ! ! ! Dziś mikołaj podrzucił dla Miśka kolejny prezent pod choinkę, a mianowicie tarcze hamulcowe na przód TEXTAR PRO :D taki psikus


Testy już niebawem :twisted: :twisted:

Bzyk_R1 - 22-12-2016, 18:02

Textar Pro siedzi na pokładzie. Teraz spokojnie kilkaset km i zobaczymy jak to będzie hamować...
Jaro1974 - 22-12-2016, 18:08

Powinno być dobrze. Ciekawy jestem jak będą Ci się sprawować.
Bzyk_R1 - 23-12-2016, 15:17

Hamulce się "układają" a tymczasem Misiek otrzymał profesjonalny chiński porządny park(China)tronic :D


Najlepszą IMO drogą przeprowadzenia przewodów stało się miejsce gdzie idą kabelki tylnej lewej lampy:


Asystent parkowania Mtech jest z tym durnym wyświetlaczem ale nie montowałem tego pod lusterkiem (sic!) lecz spoczywa sobie w schowku w bagażniku. Pikanie jest dobrze słyszalne i nie straszy dzieci :) Działa to ogólnie bardzo fajnie. Jak zacznie pikać ciągłym sygnałem między hakiem a przeszkodą zostaje jakieś 8-10 cm. Założenie osiągnięte...

Owczar - 23-12-2016, 15:27

Nie lepiej było zamontować kamerkę? Nawet fabryczny parktronic z wyświetlaczem LCD i 6 strefami jest według mnie gorszy od chińskiej kamerki ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group