To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Outlander 2.0T miga check engine i nierowno pracuje

plecho1 - 08-11-2016, 09:32

grzesiopol napisał/a:

Nawet bez podpięcia bo wskażnik by pokazał

Wskaźnik na desce jest podpięty pod inny czujnik temperatury niż ECU. Jeśli z jakiegoś powodu sterownik silnika przechodzi w tryb awaryjny to najczęściej pozwala zwiększać obroty do 4 tys więc to raczej nie jest wina jakichś czujników nie bezpośrednio związanych z tym układem.

Jaro1974 - 08-11-2016, 09:58

Zobaczymy jak wrócę do domu. Akumulator w dalszym ciągu się ładuje.
Bizi78 - 08-11-2016, 12:44

Jaro1974 napisał/a:
Cały czas się zastanawiam co to jest pokazane na schemacie na stronie 116 poniższego manuala przerywaną linią:
http://mmc-manuals.ru/man...0001100-13B.pdf

Dzisiaj odwiedzili mnie w pracy elektrycy z prawdziwego zdarzenia i twierdzą, że ta przerywana linia to uziemiona obudowa lub uziemiony ekran 8) .

Jaro1974 - 08-11-2016, 15:10

Powiem tak, silnik uzyskuje 40 stopni i podnosi obroty do około 2000 i rosną do maks 2350 i zaczynają falować. Przepustnica wychylona jest na wartość ujemną. Ale w dalszym ciągu nie ma reakcji. :evil:

[ Dodano: 08-11-2016, 18:28 ]
Aktualizacja:
Hard reset ustawił przepustnicę na położeniu 6,3% czyli to co było.

[ Dodano: 08-11-2016, 19:09 ]
Strona 13B-155 interesuje mnie element J/C C-16. Co to jest? Bezpiecznik? Na tym przewodzie zgodnie z manualem powinien być opór a nie ma żadnego oporu, ale ciągłość do ECU jest. Opór powinien wynosić 2 ohm lub mniej a miernik nic nie pokazuje. Ciągłość jak napisałem wcześniej jest.

Bizi78 - 08-11-2016, 20:29

Jaro1974 napisał/a:
element J/C C-16. Co to jest?

Prawdopodobnie:
J/C joint connector

Jaro1974 napisał/a:
Opór powinien wynosić 2 ohm lub mniej a miernik nic nie pokazuje.

Może kiepski miernik albo wartość jest tak niska, że miernik nie pokazuje jej :? .

Jaro1974 - 08-11-2016, 21:03

Może i masz rację Rafał.
Przepatrzyłem wszystko co jest możliwe i już naprawdę nie wiem czego się jeszcze czepić. Jak ktoś ma jeszcze jekieś sugestie to śmiało bo ja już mam dość :?

grzesiopol - 08-11-2016, 21:54

plecho1 napisał/a:
Wskaźnik na desce jest podpięty pod inny czujnik temperatury niż ECU.
masz racje są dwa czujniki umieszczone pod termostatem, jeden idzie na wskaźnik temperatury to ten co jest skierowany w prawą stronę a drugi daje sygnał do ECU to ten skierowany w kierunku jazdy.
Jaro1974 napisał/a:
Na tym przewodzie zgodnie z manualem powinien być opór
a nie napięcie 5V?.
Patrzyłem w necie takie objawy u innych marek i wszędzie jest wymiana przepustnicy oraz sprawdzenie połączeń, kabli lub kostek w kierunku przerwanego obwodu, zwarcia lub zaśniedzenia styków. Jeszcze popyram w necie.

Jaro1974 - 08-11-2016, 22:19

Grześ strona 13B-159 tam jest napisane o oporze. A może ja to źle zinterpretowałem. Już nie wiem. Mam zawirowania w bani już. Ale czujnik sprawny jest bo po odłączeniu go wywaliło błąd i nie można było go powtórnie zapalić. Czujniki temperatury też sprawne, działają. Co mogłem to sprawdziłem i naprawdę nie wiem co można by jeszcze sprawdzić.
grzesiopol - 09-11-2016, 01:39

Jarek zobacz jeszcze w manualu "Circut diagram" jezeli nie masz z z turbo to zasada działania i elementy 4G69 jest taka sama. Np strona 3-63 jest sensor "gazu" są dwa czujniki halla do nich jest doprowadzony sygnał masowy z ECU pinami 1 i 7, zasilanie plusowe pinami 2 i 8 natomiast pinami 3 i 6 idzie sygnał o położeniu do ECU, dalej jest sterowanie/włącznik steriowany plusem z ECU poprzez pin 4 natomiast minus dochodzi poprzez pin 5. Co zabawne pin 5 i 7 sa połączone ze sobą ale również połączone są z czujnikiem temperatury (sprawdzałeś jest sprawny) i czujnik ciśnienia w kolektorze (do sprawdzenia) - strona 3-62 - jezeli któryś z tych czujników dostaje lewej masy to sygnał z ECU do przepustnicy może być zakłócony. Wiecej powiązanych czujników nie ma.
Natomiast na stronie 3-60 masz przepustnice też z dwoma czujnikami halla, one spełniają tutaj raczej tylko funkcję kontrolną dla gazu. Co nie oznacza, że nie mają wpływu na przepustnicę. Jest też silnik sterujący przepustnicą majacy dwa zasilania sterujące dodatnie z ECU natomiast masa jest z masy pojazdu poprzez silnik i obudowę, Na rysunku jest ten przewód dający masę dla czujników na przepustnicy i jest on w punkcie masy oznaczony numer 5 a to jest w środku pod dywanikiem pasażera z prawej strony jak wchodzą przewody do srodka samochodu patrz WIRING HARNESS
CONFIGURATION DIAGRAMS strona 1-21. Dodatkowo ECU i niektóre czujniki biora masę z punktu masowego nr 12 znajdującego sie w komorze silnika o ile się nie myle pod serwo lub pompą hamulca patrz strona 1-19 tego manuala j.w.
To tyle co mogę ci jeszcze podpowiedzieć.

Jaro1974 - 09-11-2016, 16:34

Grzegorz ale czy funkcji tego czujnika (MAP sensora) nie pełni w przypadku turbiaka czujnik zespolony w obudowie filtra powietrza? Tam znajdują się dwa czujniki: Airflow Control Relay i Barometric Pressure Sensor. Bo na kolektorze to ja innego czujnika nie widzę do mierzenia ciśnienia w kolektorze.
W@sio - 09-11-2016, 20:24

Czyjnik sam w sobie nie musi być w kolektorze dolotowym, na pewno jest za turbiną i mierzy ciśnienie w kolektorze, zatem gdzieś podciśnieniem może iść do niego sygnał :-)
Jaro1974 - 09-11-2016, 20:29

Nawet patrząc na stronę 13B-6 to ja tu nigdzie MAP sensora nie widzę. Jedynymi czujnikami które są od powietrza to są wspomniane wcześniej przeze mnie czujniki.
Bizi78 - 09-11-2016, 21:05

MAP sensor w OI jak wynika z manuala jest tylko w 4G69.
http://mmc-manuals.ru/man...00000300-70.pdf

W@sio - 09-11-2016, 21:13

A jednak jest element, który mierzy cisnienie w dolocie, można to nawet sprawdzić spod obd
Jaro1974 - 09-11-2016, 21:25

Oczywiście że można i podejrzewam że robi to Barometric Pressure Sensor


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group