To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

SPIDER-ek - 26-07-2011, 21:12

Owczar napisał/a:
U Ciebie sonda tak nie szarpie jak u mnie. A jakie świece kupiłeś?


DENSO PK20PR-P11, i czekają na montaż:) nie kupiłem uszczelki pod kolektor i tak się bawie z tym zakupem że głowa mała, zresztą tak samo jak z innymi zakupami:)

Co do poszarpania, to u mnie nie jest to poszarpane, bardziej bym powiedział że chropowate:)
Jak uda mi się zrobić dobrą fotkę to zamieszczę dla innych.

adt81 - 26-07-2011, 21:26

SPIDER-ek napisał/a:
nie kupiłem uszczelki pod kolektor


Ale tam jest uszczelka metalowa więc raczej nic się jej nie stanie po odkręceniu kolektora

swinks_UK - 26-07-2011, 22:00

adt81 napisał/a:


Ale tam jest uszczelka metalowa więc raczej nic się jej nie stanie po odkręceniu kolektora


Metalowa, ale zgniatalna. Po 2-3 razach zdejmowania nadaje sie do wyrzucenia. :wink:

Owczar - 26-07-2011, 22:28

SPIDER-ek napisał/a:
DENSO PK20PR-P11


Czyli takie jak w oryginale. Też się zastanawiałem nad nimi, ale chyba wezmę irydowe.

swinks_UK napisał/a:
Metalowa, ale zgniatalna. Po 2-3 razach zdejmowania nadaje sie do wyrzucenia.


No właśnie ja 2 razy zdejmowałem i zastanawiam się czy to nie jest powodem tych lekkich drgań i wykresu sondy, który wygląda tak:


deejay - 26-07-2011, 22:32

Owczar napisał/a:
Też się zastanawiałem nad nimi, ale chyba wezmę irydowe.


Marcin kupuj platynowe dłuzsza żywotnośc :wink:

tws - 26-07-2011, 22:52

a gdyby tak sprawę odwrócić, że to sonda jest na ukończeniu, wprowadza ecu w błąd i są drgania?

wykres nie wygląda tak źle, tylko tak jakby sonda nie pracowała Ci w pełnym zakresie (jaki ustawiłeś zakres w UKP?)

Nagraj może jakiś filmik na wyższych obrotach, żeby częściej oscylowała.

ps. nowe zamienniki dużo gorzej pracują

mar111cin - 26-07-2011, 22:54

żebyście mój wykres widzieli xD
ale za każdym razem jest inny to muszę stwierdzić :lol:

a tak w ogóle to wam też działa ten komputerek tak na psychike? pierwszy raz mi się właśnie zdarzyło, że przejechałem na baku 385km i jeszcze prawie 2l w baku zostały :lol: Siła sugestii spalania chwilowego ;)

tws - 26-07-2011, 22:56

mar111cin napisał/a:
żebyście mój wykres widzieli xD
ale za każdym razem jest inny to muszę stwierdzić :lol:

a tak w ogóle to wam też działa ten komputerek tak na psychike? pierwszy raz mi się właśnie zdarzyło, że przejechałem na baku 385km i jeszcze prawie 2l w baku zostały :lol: Siła sugestii spalania chwilowego ;)


ja w 2.0 z 16 litrów zszedłem do 13 po mieście ;) warto zaznaczyć że ciągle jeżdżę dynamicznie

Znajomy, który jeździ na taksówce, mówi że już mu się 2x ten komp zwrócił ;]

I jeszcze jedno pytanie do Owczara - ile Ci się sonda czasu dogrzewa od momentu uruchomienia zimnego silnika do momentu aż zacznie pracować w swoim pełnym zakresie ?

Owczar - 26-07-2011, 22:57

kaczart, też nad tym myślałem. Co prawda nie mam oryginałów, ale są zamienniki BOSCHA, więc chyba nie najgorzej. Widać też, że dość niedawno zmieniane. Obie sondy pracują tak samo. Tzn obie są poszarpane.

Poza tym praca nie jest nierówna na zasadzie falujących obrotów, tylko srgań, jak przy wypadających zapłonach. Tak bynajmniej obstawiam....

Zakres jest 1V, ale one mają oscylować 0-0,8V.

tws - 26-07-2011, 23:00

ustaw zakres 0-0.8V w ukp będziesz miał lepszą rozdzielczość pomiaru

i odpowiedz na pytanie które zadałem w edytowanym poście wyżej

mar111cin - 26-07-2011, 23:03

no Kaczart to ja powiem że z 18-19l (chociaż latem to bardziej 19l mi w mieście wychodziło) zszedłem na poniżej 16l :D 15,5 - 15,7 w mieście ;) i to już kilka tankowań tak miałem ;) Chociaż jak ostatnio deszcz lał to nie wiem czemu ale średnia wychodziła coś pod 23l :|
Czasem wystarczy delikatnie odpuścić gaz, auto za bardzo nie traci ciągu, a spalanie chwilowe dużo mniejsze, co też się potem przekłada na spalanie średnie;)

właśnie wróciłem ze stacji benzynowej, pokazywał ubytek 41l a zatankowałem 40,76, czyli błąd praktycznie żaden :) (Z tym że to bylo więcej na trasie i pokazał że spalił więcej. Jak jeżdże więcej po mieście to pokazuje wartości ok 0,5 l że spalił mniej, niż dystrybutor. Tłumacze to sobie tym, że oprócz różnicy ciśnien na dystrybutorze (ciągle ten sam) to jak jeżdżę po mieście i mi odpala z gazu, to jest delikatne opóźnienie zanim komputerek to wychwyci. Dużo odpaleń to i możliwe że wciągnie taką ilość lpg, zanim zostanie to wyliczone :] )

Owczar - 26-07-2011, 23:05

Zakres zmienię. A sonda nagrzewa się może z minutę, dwie.
Co zauważyłem, to skoki spalania na postoju, które są rzędu 1,2-1,7 bez włączonej klimy. Poza tym chwilę stoję na światłach i spalanie średnie z odcnka 100km podnosi się w oczach... Coś mu nie pasi ewidentnie.

tws - 26-07-2011, 23:05

marcin idealnie dokładnie nigdy nie będzie pokazywać, zawsze musi być jakiś błąd pomiaru :)

Owczar a pomiar chwilowego masz z jednej sekundy czy z trzech? z 3ech będzie dokładniejszy - zobacz czy wtedy masz takie wahania. Inni tez mają te wahania?

A jak mało zrobisz km od resetowania i staniesz w korku to normalne że średnie pnie się ostro w góre - litry lecą a km stoją ;)

ps. ostatnio poszedł komp do V8 ponad 4litry pojemności to chwilowe na postoju ma prawie 4l / h ;D

Owczar - 26-07-2011, 23:17

No właśnie już testowałem na 3 sek i też to mam. Inni raczej nie, ja widziałem już w stagu że jest coś nie tak. To wiem, ale 100km to nie tak mało. Ogólnie zbyt dużo pali na postoju i według mnie coś mu nie pasi.

mar111cin, u Ciebie to spalanie nie jest normalne według mnie. Deejay-owi pali dużo mniej. U nas albo sondy są słabe, albo świece.

tws - 26-07-2011, 23:20

na benzynie masz to samo?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group