[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Opony zimowe i felgi
maniax86 - 01-10-2013, 10:32
mazin, ok dzieki
[ Dodano: 01-10-2013, 10:54 ]
a wracając do opon to zakupiłem sobie rok temu przed zima opony Dayton i taka moja ocena:
+ bardzo dobra przyczepność na śniegu
+ na lodzie również dobrze się prowadzi
Prowadziło mi się na tych oponach w ubiegłą zimę w warunkach lodowo-snieżnych tak dobrze że ESP nie miało co robić i pojechałem na parking się śliznąć aby się upewnić czy system aby na pewno jeszcze działa
- bardzo głośne przy prędkościach powyżej 100km/h na suchej nawierzchni....
mazin - 01-10-2013, 13:13
radomir napisał/a: | Dołączę się do tematu bo stoję przed uzbrojeniem mitsu w zimowe laczki. Mam problem z doborem parametrów, myślałem że to będzie prostsze.
Generalnie to co teraz mam to firmowe 215/45/R18.
Chciałbym na zimę założyć koła powiedzmy R17 i nieco węższe np. 205. Potrzebuję kupić felgi stal albo alu na zimę + oponki.
Proszę pomóżcie jaka powinna być reszta parametrów dla felgi? ET, otwór centrujący, szerokość?
Rozstaw śrub mam 114,3. |
Ze względów ekonomicznych proponuję stalówki 16-tki i ładne kołpaki. Ze względów estetycznych - alusy, malowane proszkowo. A jeżeli chcesz połączyc te dwa aspekty - ładne, malowane proszkowo 16-tki.
Uwex - 01-10-2013, 13:22
maniax86- jeśli trochę znasz angielski, to sobie wpisz na tej stronie dane konkretnych opon i felg (np. w pierwszej tabelce oryginalne z Lancera, a w drugiej jakiś inny rozmiar, który Cie interesuje) i w opisie poniżej dostaniesz wyniki porównania i zarazem info czy się nadają.
maniax86 - 01-10-2013, 13:31
Uwex, ja generalnie nie jestem zainteresowany zmianą felg na większe bo obniży się komfort jazdy mimo że wizualnie większe bardzo fajnie wyglądają. Zapytałem z ciekawości bo wszędzie tylko widze te tajemnicze Et felgi i jak to jest ważne i byłem ciekaw " z czym się to je"... ale dzięki za linka
radomir - 01-10-2013, 22:47
mazin napisał/a: | radomir napisał/a: | Dołączę się do tematu bo stoję przed uzbrojeniem mitsu w zimowe laczki. Mam problem z doborem parametrów, myślałem że to będzie prostsze.
Generalnie to co teraz mam to firmowe 215/45/R18.
Chciałbym na zimę założyć koła powiedzmy R17 i nieco węższe np. 205. Potrzebuję kupić felgi stal albo alu na zimę + oponki.
Proszę pomóżcie jaka powinna być reszta parametrów dla felgi? ET, otwór centrujący, szerokość?
Rozstaw śrub mam 114,3. |
Ze względów ekonomicznych proponuję stalówki 16-tki i ładne kołpaki. Ze względów estetycznych - alusy, malowane proszkowo. A jeżeli chcesz połączyc te dwa aspekty - ładne, malowane proszkowo 16-tki. |
jasne, nie mówię że nie aczkolwiek ceny dobrych stalówek to ok. 200pln/szt. a w tej cenie już można jakieś używane alu kupić, nienajpiękniejsze na świecie ale lepsze niż stal z kołpakiem (aczkolwiek to kwestia gustu), na to plastidip i powinno być git
dobrze, czyli jeśli mówimy o mitsu X to jeśli:
16'' to 205/60 6,5 et45
17'' to 205/55 6,5 et45
są jeszcze jakieś inne opcje w tym przypadku?
jak się założy 205/55/16 to będzie jakiś zonk? troszkę mniejsze koło...szkoda że nie ma jakiejś galerii żeby to porównać...nie widzę tego
mazin - 02-10-2013, 09:06
radomir napisał/a: |
dobrze, czyli jeśli mówimy o mitsu X to jeśli:
16'' to 205/60 6,5 et45
17'' to 205/55 6,5 et45
są jeszcze jakieś inne opcje w tym przypadku?
jak się założy 205/55/16 to będzie jakiś zonk? troszkę mniejsze koło...szkoda że nie ma jakiejś galerii żeby to porównać...nie widzę tego |
Nie kombinowałbym i założył to, co fabryka przewidziała. Po pierwsze - komfort, po drugie cena i dostępność. Komplet dobrych opon kupisz za 1600, za 1300 przeciętnych. Felgi w tym rozmiarze zaczynają się od 800 (używki), całkiem ciekawe od 1200. A "wypas" np. MOMO to ok. 2000. Podlicz kasę i nie kombinuj
radomir - 02-10-2013, 11:08
mazin napisał/a: | radomir napisał/a: |
dobrze, czyli jeśli mówimy o mitsu X to jeśli:
16'' to 205/60 6,5 et45
17'' to 205/55 6,5 et45
są jeszcze jakieś inne opcje w tym przypadku?
jak się założy 205/55/16 to będzie jakiś zonk? troszkę mniejsze koło...szkoda że nie ma jakiejś galerii żeby to porównać...nie widzę tego |
Nie kombinowałbym i założył to, co fabryka przewidziała. Po pierwsze - komfort, po drugie cena i dostępność. Komplet dobrych opon kupisz za 1600, za 1300 przeciętnych. Felgi w tym rozmiarze zaczynają się od 800 (używki), całkiem ciekawe od 1200. A "wypas" np. MOMO to ok. 2000. Podlicz kasę i nie kombinuj |
tak bym chciał ale co fabryka na zimę podpowiada do naszych Xów?
mazin - 02-10-2013, 12:35
radomir napisał/a: |
tak bym chciał ale co fabryka na zimę podpowiada do naszych Xów? |
To samo co na lato, tj. 205/60/R16
msnboss - 03-10-2013, 13:05 Temat postu: 215/65/16R da radę?! Mi zostały prawie nowe opony po starym aucie... ale są większe.
Co sądzicie, czy takie opony się w ogole zmieszczą, mianowicie 215/65/16R?
Letnie opony mam 225/40/19 o komforcie niema co gadać ale mieszczą się ze spokojem.
mazin - 03-10-2013, 14:50 Temat postu: Re: 215/65/16R da radę?!
msnboss napisał/a: | Mi zostały prawie nowe opony po starym aucie... ale są większe.
Co sądzicie, czy takie opony się w ogole zmieszczą, mianowicie 215/65/16R?
Letnie opony mam 225/40/19 o komforcie niema co gadać ale mieszczą się ze spokojem. |
Obliczenia są dość proste - średnica całego koła to
2x(0,65x215)+16x25,4 mm = 685,9 czyli 68,6 cm
2x(0,4x225)+19x25,4 mm = 662,6 czyli 66,3 cm
Ponad dwa centymetry większe, może nie wleźć.
lukasz3112 - 04-10-2013, 19:30
msnboss, masz jakieś foto jak Twój lancer stoi na tych 19" to na seryjnym zawiasie czy nie? może być na pw.
msnboss - 19-10-2013, 14:15
lukasz3112 napisał/a: | msnboss, masz jakieś foto jak Twój lancer stoi na tych 19" to na seryjnym zawiasie czy nie? może być na pw. |
Zawias przód seryjny czyli pod 16" zmieniłem tylko tyle amortyzatory i kupiłem dedykowane do 18"
https://scontent-a-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/999062_608312202537048_1305953889_n.jpg
Opony o których pisałem, były od Voyagera mało miejsca zostało ale się zmieściły, nic nie obciera, jeździ się wygodnie z tym że trochę dziwnie wygląda z takimi dużymi kołami, później wrzucę fotkę.
qbuss - 07-11-2013, 17:03
Witam,
Mam lancera z felgami 18", planuję na zimę zmienić na 16".
Powiedzcie mi który rozmiar opony bardziej polecacie: 205/55/16 czy 205/60/16 ?
Opony planuje zakupić Nokian WRD3 myślę tylko nad rozmiarem.
bart210 - 07-11-2013, 19:56
Fabryczny rozmiar to 205/60/16 i taki też bym proponował. W zimie lepiej sprawdzają się opony o wyższym profilu.
apikus - 07-11-2013, 19:57
205/60R16 to standardowy rozmiar dla Lancera, więc te.
Byłem wolniejszy
|
|
|