To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - FTO LHD LPG

Owczar - 07-04-2016, 08:34

Warto sprawdzić jak się zachowa regulator po odłączeniu terminalu sterowania przez ECU. U mnie w galancie na biegu jałowym tez był problem - zresztą nie tylko u mnie. Odłączenie sterowania rozwiązuje problem. Pod warunkiem, że alternator jest ok.
Piwor - 08-04-2016, 06:53

Tak Owczar. Pod warunkiem, że masz 4 pinową kostkę. ;)
Owczar - 08-04-2016, 10:25

Czyli mitsu w to sterowanie weszło później?
areksz121 - 10-04-2016, 12:27

U siebie mam przerabiany alternator z 2 pin na 4 pin...altek z mojego Gala a na potrzeby MIVECa potrzebowałem 4pin, bo inaczej MIVEC nie działał. Bez tych dwóch przewodów od ECU alternator ładuje bez problemu i na wolnych obrotach bo i ja tak mam. Ostatnio problem z ładowaniem miałem też.. wymieniłem dla świętego spokoju regulator i prostownik na używkę z innego. Ale problemem był raczej zimny lut w punkcie N, gdzie trzy uzwojenia łączą się przy prostowniku/regulatorze. W wersji 2 pin te uzwojenia są nadal ze sobą połączone, ale nie są podłączane do regulatora/prostownika, tylko zaizolowane w stojanie. Być może na stole alternator będzie dobrze ładować, ale jak się zagrzeje to robi się cyrk i np w wypadku Sławka może po prostu brakować fazy a nawet i dwóch i na wolnych obrotach będzie niedomagać. Może jednak warto do niego zaglądnąć, Altki z Mitsu są banalne w obsłudze, co w Boschu już takie łatwe nie jest. Szczotki nawet ze szlifierki kątowej można zakładać, jak nie ma dostępu do nowych na szybko :wink:
Krzyzak - 10-04-2016, 19:36

areksz121 napisał/a:
Szczotki nawet ze szlifierki kątowej można zakładać
mam nadzieję, że nikt nie posłucha, bo nie każda szczotka się nadaje - na zwykłej grafitowej idą z komutatora takie iskry, że po 5 minutach pracy całość jest stopiona
areksz121 - 10-04-2016, 20:14

Krzyzak napisał/a:
areksz121 napisał/a:
Szczotki nawet ze szlifierki kątowej można zakładać
mam nadzieję, że nikt nie posłucha, bo nie każda szczotka się nadaje - na zwykłej grafitowej idą z komutatora takie iskry, że po 5 minutach pracy całość jest stopiona


W alternatorze komutator jest z dwóch gładkich pierścieni, a w szlifierce komutator jest przeważnie dzielony(z wycinków). Szczotki są poprzecznie, więc raczej tam występuje większe ścieranie, nie wspominając o obrotach wirnika często większych niż 15000 obrotów... W każdym razie u brata zdają egzamin :wink:

EOT

Krzyzak - 10-04-2016, 20:38

Rozbierałem jedno i drugie i wiem jak wyglądają w środku. Jednak radzę zupełnie szczerze używać szczotek z dodatkiem miedzi - takich, jak fabryka przykazała.
_Slawek_ - 13-04-2016, 12:31

Ech...

Miałem w nocy kolizję pod Ikeą w Lublinie... Sprawca niestety zbiegł :(
A dolna część zderzaka trzyma się teraz razem tylko na zwichrowanej tablicy rejestracyjnej.


mjsystem - 13-04-2016, 12:43

_Slawek_ napisał/a:
Sprawca niestety zbiegł
:shock: Przykro mi Sławku... :cry: da się to jakoś połatać, czy trzeba większego nakładu?
_Slawek_ - 13-04-2016, 13:06

Zostało tylko trochę sierści na zderzaku... Dobrze, że tym razem to był tylko ten koleś ze zdjęcia ;) po lewej :)



Bo wczoraj prawie w tym samym miejscu drogę przecięły nam 4 szt. tego gatunku:




Dziwny post wyszedł jak na forum samochodowe... Ale nikt mi chociaż nie zarzuci, że jakieś drastyczne zdjęcia wrzucam :mrgreen:


A czy da się połatać bez większego nakładu? No ba :biggrin: Teraz są przecież dostępne różne kolory zestawów naprawczych ;) Lusterko już chyba z rok się tak trzyma :)


mjsystem - 13-04-2016, 13:12

_Slawek_ napisał/a:
tym razem to był tylko ten koleś ze zdjęcia
Czuje się zaproszony na pasztet. 8)
A tak na serio, to klejenie chyba pozostaje? :roll:

_Slawek_ - 13-04-2016, 13:20

mjsystem napisał/a:
Czuje się zaproszony na pasztet.

To musisz go sobie najpierw upolować :) Bo jak już wyżej napisałem, dziczyzna uciekła...

mjsystem napisał/a:
A tak na serio, to klejenie chyba pozostaje?

Ale ja pisałem na serio, będzie klejenie pałer taśmą. Mi to nie przeszkadza jakoś szczególnie, jak dla mnie to może mieć jeszcze dziury po kulach widoczne, byle tylko nie wiało i lało do środka bo nie po to go wygłuszałem :D

Nic nie robię też z urwanym lusterkiem dopóki nie trafię lewego od 3000GT z LHD, bo na aukcjach królują angliki, a tylko z niego jest szansa, że będzie pasowało do ftulca normalne lustro...

A zderzak wymienię, ale tylko na poliftowy, a takiego nie widziałem jeszcze w ofercie na allegro itp. :?

mjsystem - 13-04-2016, 13:23

_Slawek_ napisał/a:
To musisz go sobie najpierw upolować Bo jak już wyżej napisałem, dziczyzna uciekła.
No masz, Susiec mi podrożeje :mrgreen:
_Slawek_ napisał/a:

Ale ja pisałem na serio, będzie klejenie pałer taśmą. Mi to nie przeszkadza jakoś szczególnie,
Spoko. :wink:
_Slawek_ napisał/a:
A zderzak wymienię, ale tylko na poliftowy, a takiego nie widziałem jeszcze w ofercie na allegro itp.
Teraz rozumiem :D
Krzyzak - 14-04-2016, 09:42

a efekt końcowy pewnie będzie zbliżony do:

Piwor - 14-04-2016, 19:23

_Slawek_ napisał/a:
że będzie pasowało do ftulca normalne lustro...


Będzie pasowało, tylko kształt szybki jest inny.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group