To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

Owczar - 26-07-2011, 23:23

To samo :) Chociaż spalanie w związku z niższą stałą sporo mniejsze, ale wahania pozsotają.
tws - 26-07-2011, 23:28

sprawdź sprężanie

wg mnie możliwe opcje:

1. albo zbieg okoliczności i jeden z wtrysków benzynowych nie domaga jak również jeden z gazowych nie domaga
2. albo na jednym cylindrze masz dużo mniejsze sprężanie (różnica ponad 2bar)

przy wymianie świec zwróć uwagę na ich kolor, powinny być wypalono na brązowo. Może wymiana świec pomoże (jak mocno i nierówno zużyte) ale wątpie

Owczar - 26-07-2011, 23:32

kaczart napisał/a:
1. albo zbieg okoliczności i jeden z wtrysków benzynowych nie domaga jak również jeden z gazowych nie domaga


To raczej mało prawdopodobne. Druga opcja możliwa, aczkolwiek wahania czasów są na obu bankach, a nie tylko na 1. Wiec musiałoby to być 2 cylindry. No i ogólna kondycja silnika bez zastrzeżeń. Ogólnie dziwna sprawa z tym, ale po kolei będę eliminował przyczyny. Na początek świece, bo to tak czy inaczej do wymiany.

mar111cin - 26-07-2011, 23:45

Kaczart wiem że idealnie nie będzię, ale ja nie narzekam ;) nawet jakby był błąd do litra to nie jest źle, przynajmniej wiem kiedy tankować, bo wcześniej to była loteria - nigdy nie wiedziałem ile mi spalił, a kontrolki od gazu gasną jak im się podoba.
Co do spalania na postoju, to przy włączonej klimatyzacji i wbitym D na automacie to podchodzi pod 3l/h ;)

Owczar, na trasie jak teraz jechałem, to już nie jest żadnym wyczynem zejśc do 9-9,5l gazu, według komputerka. A w mieście różnica jest diametralna, popatrz że producent podaje prawie 14l w mieście, tak że się nie czarujmy że będzie palił 12l lpg ;) Druga sprawa miasto miastu nie równe, u mnie uliczki mają długość 50m no max 200m, czyli startuję, hamuję, skręcam, przypieszam i tak non stop. Co innego jak jeżdże po poznaniu i mam przed sobą kilometrową, jak nie kilkukilometrową prostą, rozpędzam się do 70km/h i tak sobie jadę...


A i Kaczart pytałeś się jak szybko po uruchomieniu silnika sonda pracuje, ale chodzi o to kiedy zaczyna oscylować, czy kiedy zaczyna oscylować od 0-0,8V ?

Owczar - 26-07-2011, 23:49

mar111cin napisał/a:
9-9,5l gazu, według komputerka


U mnie to nie jest możliwe na LPG. Na PB owszem, ale na LPG to nawet przy stąłej prędkości 80km/h mam koło 10l LPG.

mar111cin - 27-07-2011, 00:01

z ręką na sercu, w niedzielę jechałem do poznania, mam ok 110km, tankowanie na skraju miasta i jazda, na wjeździe do poznania komputerek pokazywał równe 9.0. Na drodze jechałem tak do 110km/h, ale raczej głównie tak 100km/h. Jak widać z tego co powiedziałem wyżej, dokładność bardzo duża i nawet komputerek pokazał że spalił więcej niż wyszło.
jazda przez poznań ok 10km i średnia wskoczyła na 10,5l
w drodze powrotnej aby nie kasować wskazań, skasowałem trip wyjeżdżając z poznania, po powrocie sprawdziłem pokazał 9,5l (może trochę większa prędkość była ;) ) (dodam że średnia na tripie była 75km/ czyli licznikowe to jakieś 80km/ a żeby utrzymać taką średnią to wiecie ;) )

Druga sprawa, przy ruszaniu, przyciskam go gdzieś w granicach 2500obr/min (myślę że to nie jest dużo, to raczej w miare spokojne ruszanie) i chwilowe potrafi się pokazać 99l, albo pojawi się tak 68l i się komputerek zwiesi, bo widać że by pokazał więcej, ale tego nie robi. Tak że w miescie to jest smok na paliwo, na trasie ostatnio się zrobił bardzo oszczędny. I to właśnie widać dzięki komputerkowi.

Owczar - 27-07-2011, 00:07

A UKP masz zsynchronizowane z GPS?
mar111cin - 27-07-2011, 00:14

z drogomierzem. na 100km pokazuje ok 300m więcej od drogomierza w galancie. (jak dam o oczko niżej w ustawieniach UKP, to pokazuje o jakieś 300m mniej ;) )
ustawiałem tak, bo najbardziej sensowna opcja odnośnie wyliczania średniej i spalania według mnie. Po za tym prędkościomierz UKP i tak pokazuje mniejsze wyniki (takie jak ustawiane na drodze bramki) od prędkościomierza galanta, czyli jest ok.

brodzky - 27-07-2011, 08:02

Ja mam inny ciekawy problemik. Co któreś odpalenie komputer jakby ignorował sygnał gazu i cały czas świeci P. Mogę przełączać Pb/LPG i się nie zmieni więc zostawiam w spokoju jadę i powiedzmy po 15 min patrzę i świeci G. Od tego momentu mogę przełączać Pb/LPG i wszystko działa. Kabelki co prawda jeszcze nie zlutowane ale dziwne to...

Na postoju mam ponad 2l/h, czasem 1,8, przy zwykłym przyspieszaniu koło 50l/100 (VSS 0.4) :)

VSS na 0.380 pokazuje mi równo z GPS, ktoś pisał 0.395 więc czyżby GPS też każdy inaczej pokazywał?

SPIDER-ek - 27-07-2011, 08:58

Ależ się rozpisaliście od wczoraj. No więc powiem jak u mnie wygląda:

1. sonda w porównaniu do Owczara to mój wykres jest idealny, dzisiaj po pracy spróbuje fote strzelić.
2. spalanie na postoju, 0.7-0.9l/h jak chwile popracuje, a jak uruchomię silnik to ok 1.3-1.5l/h
3. no a ja juz myślałem że coś u mnie z kompkiem jest nie tak, raz mi pokazał 70l spalanie.:) Ale widzę że są i lepsi 99l:)
4. ogóle swój cały czas kalibruję i bawię się
5. UKP na razie nie wpływa na moją psychikę:) heheh a raczej odwrotnie, czasem celowo depnę żeby sprawdzić ile spala:)
6. szczerze to brakowało mi takiej zabawki, i przydało by się ją dalej rozwijać bo jest to bardzo ciekawe urządzonko:)
7. co do świec jeszcze, to Owczar ja Ci powiem że czytałem o zamiennikach i jeżeli chcesz miśka mieć na cacy to nie baw się tylko bierz oryginały, to kosztowo różnica groszowa, ja bodajże dałem 266zł za komplet.

KaWu - 27-07-2011, 10:15

Owczar napisał/a:
są zamienniki BOSCHA


Nie mam dobrych doswiadczen z sondami Boscha.
W doodatku masz dospawywane tuleje - wiec moze gdzies tu lezy problem wahan :?:

Owczar - 27-07-2011, 11:06

Ale denso były w galu oryginalne. Ja chce kupić denso tylko w technologii irydowej.

KaWu, przednie sondy są bez dystansów.

mar111cin - 27-07-2011, 11:09

chwila chwila, jak ja uruchomię silnik to i ok 5l pokazuje, potem stabilizuje się na poziomie pomiędzy 2-3l, a następnie takie wartości jak Owczar powiedział od 1,3 do w sumie 1,8 . Wątpie żeby różnica pomiędzy modelami dochodziła do 200% masz już skalibrowany komputerek czy dopiero zaczynasz?

Brodzky a jaką masz wersję softu? 1.1.2 ? (bo ona miała już poprawione te odczyty z sygnału lpg)

PS ja w ogóle unikam produktów boscha :lol: boscha to mogę kupić, ale czajnik do kuchni ;)

SPIDER-ek - 27-07-2011, 11:15

mar111cin, ja mówię o PB95 dla jasności. Kalibracja odbywa się cały czas. Teraz w weekend jadę na trasę 500km i będę mógł coś więcej powiedzieć.
tws - 27-07-2011, 21:02

szkoda że na forum nie da się zrobić sondy, ale spróbujmy w ten sposób...

PYTANIE: jak byście mieli do wyboru JEDEN szablon, w którym moglibyście zdefiniować swój własny ekran to:

a) byłby to szablon z ekranu temperatur (na górze 3 rzeczy z małą czcionką, na dole dwie rzeczy małą czcionką)
b) byłby to szablon z ekranu prędkości i spalania (na górze 2 rzeczy DUŻĄ czcionką, na dole dwie rzeczy małą czcionką)
c) byłby to szablon z ekranu zegarka (na górze 1 rzecz wyśrodkowana dużą czcionką, na dole dwie rzeczy małą czcionką)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group