[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Opony zimowe i felgi
tyku - 08-11-2013, 09:56
Zakładał ktoś do lancera 215/55/R16? Czy nie ma problemu z montażem na oryginalne felgi 16" ?
qbuss - 09-11-2013, 13:23
A jak wygląda kwestia czujników ciśnienia, jak zmienię z 18 na 16? Rozumiem, że będzie cały czas świeciła się kontrolka? Czy można ją jakoś wyłączyć?
fargo - 09-11-2013, 17:48
Można ale MUTem i to kosztuje a na wiosnę znowu zmiana i znowu koszty
Lipson-L1 - 18-11-2014, 17:40
bart210 napisał/a: | Fabryczny rozmiar to 205/60/16 i taki też bym proponował. W zimie lepiej sprawdzają się opony o wyższym profilu. |
Koledzy ja mam pytanie "w drugą stronę". Moje oponki letnie kończą żywot więc teraz założę zimówki, ale jaki rozmiar wybrać na lato?
Fabryczne Dunlopy 205/60 R 16 wg mojej oceny średnio dawały sobie radę więc zastanawiam się nad zastosowaniem szerszych zamienników o rozmiarze 225/55 R 16 innego producenta (różnica w średnicy 0,2 %), które powinny lepiej radzić sobie z mocą auta.
Pytanie czy ktoś ma założony taki rozmiar lub przeszedł na szerszy zamiennik, zmniejszając profil, ale zostając przy tej samej średnicy felgi ?
Proszę o opinie jak z trakcją, jak z przenoszeniem drgań (polskie drogi) na karoserię, jak ze zużyciem paliwa?
Uwex - 19-11-2014, 08:54
Lipson-L1 napisał/a: | 225/55 R 16 |
Lancer to za słabe auto jak na tak szerokie opony.
Lipson-L1 - 19-11-2014, 22:58
Uwex napisał/a: | Lipson-L1 napisał/a: | 225/55 R 16 |
Lancer to za słabe auto jak na tak szerokie opony. |
hmm, właśnie trochę tego się obawiam że będzie lepiej wyglądał niż jeździł...
Więc co wybrać w 16 calach oprócz oryginału?
mkm - 20-11-2014, 04:43
Lipson-L1 napisał/a: | Moje oponki letnie kończą żywot więc teraz założę zimówki, ale jaki rozmiar wybrać na lato? |
Tylko dlaczego zadajesz to pytanie w temacie "Opony zimowe i felgi"?
ja rozumiem, że to dział ogólny, ale trzymajmy sie przynajmniej odrobiny organizacji, żeby coś w tym dziale dało się znaleźć...
Lipson-L1 - 20-11-2014, 10:26
mkm napisał/a: | Tylko dlaczego zadajesz to pytanie w temacie "Opony zimowe i felgi"? |
Przeglądałem forum i nie znalazłem odpowiedzi, więc podpiąłem się pod powyższy temat bo zauważyłem wpisy o zamiennikach oryginałów. Nie chciałem zaczynać nowego tematu. Jeśli zarządzający forum uznają inaczej i zrobią korektę nie obrażę się
mjsystem - 20-11-2014, 13:13
Lipson-L1 napisał/a: | Przeglądałem forum i nie znalazłem odpowiedzi |
nawet się nie starałeś:
http://forum.mitsumaniaki...55974&start=225
Jorge - 30-11-2014, 13:50
Czy ktoś ma jakaś opinię (że wiocha albo że do bani wykonanie) o tych kołpakach http://allegro.pl/kolpaki...4767421162.html ? Potrzebuję na 16' stalówki na zimę.
mjsystem - 30-11-2014, 14:43
Kod: | W zestawie otrzymają Państwo GRATIS silikonowe emblematy samoprzylepne, do samodzielnego montażu,
| Bo nie wolno kopiować znaku towarowego, dobry chwyt reklamowy
Jorge napisał/a: | Czy ktoś ma jakaś opinię | Wyglądają jak milion innych, kwestia gustu, jak Ci się podobają - kupuj. Mój wulkanizator twierdzi, że kołpaki są przyczyną korozji felg stalowych przez zbyt długie trzymanie śniegu/wody/błota w miejscu łączenia.
Seether - 10-12-2014, 22:49
Panowie, mam pytanie. Przejrzałem pardziesiąt stron tego tematu i albo nie znalazłem odpowiedzi, albo jestem odporny na tego typu wiedzę . Planuje jutro kupić tańsze alu. Zgodnie z poprzednimi postami będzie to 16'' 6.50 5x114.3 (Enzo W). Na felgę chce osadzić oponę zimową 'BFGoodrich g-Force Winter 205/60R16 92 H '. Mam problem z jednym parametrem.
Zdecydowana większość interesujących mnie felg posiada ET = 48.
Za poprzednimi postami, zalecane jest ET = 45. Czy te 3 punkty różnicy będą zauważalne? Naczytałem się o przycierkach przy mocnym skręcaniu, ale nie wiem czy przy tej różnicy mam się tego na poważne obawiać. Doradzicie?
Pytanie #2. Mając do wyboru felgę z ET=40 i ET=48, na którą byście się zdecydowali przy powyższej oponie.
mjsystem - 10-12-2014, 23:19
Seether, a nie lepsza będzie na zimę opona 195/60/16 i węższą felgę na zimę?
Seether napisał/a: | zalecane jest ET = 45. Czy te 3 punkty różnicy będą zauważalne? | 3 milimetry.
Seether napisał/a: | Mając do wyboru felgę z ET=40 i ET=48, na którą byście się zdecydowali przy powyższej oponie. | Przy 48 może obcierać o kolumnę lub układ hamulcowy, sprawdź najlepiej na żywo. Nie wiem ile tam jest miejsca.
brylekVFR - 11-12-2014, 08:09
Im mniejsze et tym felga idzie na zewnątrz, et 40 powinno dać radę nie powinno obiecać o błotnik, w drugim autka fabryczne et mam 55, a założyłem felgi z et 35 i jest git. Przy et48 tez będzie dobrze, bardziej zbliżone do fabrycznego
mjsystem - 11-12-2014, 08:15
brylekVFR napisał/a: | Im mniejsze et tym felga idzie na zewnątrz | Zgadza się, napisałem odwrotnie . Gafa. Wtedy pasuje w obie strony
|
|
|