To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Sedan czy Sportback

pablo diablo - 11-09-2014, 23:07

teraz idzie tylko mocno sie opiekować tymi 150 końmi
waldinio - 11-09-2014, 23:12

no ja planuje w najbliższym roku zmienić na coś nowszego, jeśli się okaże że ekologia wygra i mitsu nie wypuści czegos mocniejszego z lepszym wyposażeniem w MY2016 to zmienię markę, z ciężkim bólem ale zmienię... co prawda nie ten segment ale myślę o maździe 6 165KM w manualu, koniec OT
.swat. - 12-09-2014, 11:33

movsx napisał/a:

Spore zmiany zostaną wprowadzone w Lancerze MY 2016
Co prawda jest to koncepcja 2016 Lancer Evo XI, ale jak widać z dotychczasowej praktyki cywilne wersje zawsze mają coś z wyglądu z flagowego modelu:



http://article.wn.com/vie...els_To_Fit_Vi/#

Luk - 12-09-2014, 11:49

.swat. napisał/a:
Co prawda jest to koncepcja 2016 Lancer Evo XI, ale jak widać z dotychczasowej praktyki cywilne wersje zawsze mają coś z wyglądu z flagowego modelu:

Usuńcie wszystkie agresywne przetłoczenia, wloty na masce i objawi się Wam model produkcyjny :)
Czyli kompletnie nijaki - taki focus poprzedniej generacji. Poprawny, ale nudny (jak wszystkie VW). Szkoda.

quas - 12-09-2014, 12:09

cwaniak napisał/a:
Hmmm... ponad trzy miesiące temu tez miałem taki sam dylemat sportsbaka czy sedana. Pojechałem do salony obejrzałem jednego, drugiego. Wróciłem do chałupy wziąłem kartkę, długopis. Po spędzeniu kilku godzin i wypisaniu za (dwójka dzieci 10l, 4l) i przeciw, wypiciu kilku piwek, decyzja zapadła SEDAN :D :D


ja mialem wrecz odwrotnie. z wygladu bardziej pasowal mi sedan 2014.
na papierze sedan ma wiekszy bagaznik ale pozniej okazuje sie ze nie wozisz pudelek tylko roznej wielkosci paczki. duza klapa ma swoje zalety- latwiej przewozi sie nietypowe gabaryty bagazy.
i w tym roku urlopik-do bagaznika weszly 2 wielkie walizy +torby do gorskiego lazikowania. siedzen nie chcialo mi sie skladac (wystarczylo podniesc plastik) - wiec od biedy daloby sie 4 osoby zaladowac. w sedanie po wlozeniu pierwszej walizy pojawialaby sie awaria. niby miejsca jeszcze jest ale co z tego skoro sie nie zapakuje?

powoli przekonuje sie do HB, ktory wg mnie jest bardziej funkcjonalny.

Luk - 12-09-2014, 12:27

quas napisał/a:
powoli przekonuje sie do HB, ktory wg mnie jest bardziej funkcjonalny.

Moim zdaniem jest duuużo bardziej funkcjonalny, na tyle, że sedanów w ogóle nie biorę pod uwagę... Np. wrzucam do bagażnika rower (26"), bez zdejmowania koła - wystarczy tylko położyć siedzenia. Wtedy wchodzą nawet 2 rowery (tylko się trochę obijają o siebie). Problem jest tylko jak rower jest mega usyfiony w błocie - wtedy lepiej na dach. :)

lobuzek - 12-09-2014, 12:32

Do tej pory jeździłem wyłącznie autami 5d (Punto, Focus I, Cmax), ale z premedytacją wybrałem sedana i nie żałuję. Po pierwsze - jak dla mnie wygląda super ("jak Lancer, to tylko sedan, Panie"), bagażnik jest naprawdę duży. Deklarowane 400 l nie jest mniejsze od bagażnika Cmaxa, widać że pomiar był uczciwy, a nie rozdmuchany jak robią europejscy producenci, w rodzinie 2+2 nie mamy kłopotów z wyjazdem, a sprzętów sportowych zawsze zabieramy sporo (2 hulajnogi, 4 kaski rowerowe, fotelik rowerowy dla młodszej córki). Fakt, że nie przewiozę dużego pudła, ale od takiej roboty mam Punto żony, a w Lancerze założyłem hak, bo bardzo często wozimy ze sobą rowery, więc z podpięciem przyczepki nie ma problemu.
Jak miałem dzieci na etapie wózkowym, to nawet nie patrzyłem na sedany, ale teraz aż się dziwię, że tak mi podpasował. Sportback mi się po prostu nie podoba, ale to moja subiektywna ocena.
Minusem jest dziadowskie wykończenie bagażnika i dykta zasłaniająca koło zapasowe, ale widzi to wyłącznie właściciel Lancera. Za taką cenę Lancer to best value.

quas - 12-09-2014, 12:39

bo tak naprawde to czysto indywidualna kwestia

jezdnosc taka sama, motorek w zasadzie moze byc ten sam.
zona ma teraz sedana wiec jeden samochod musi byc na wieksze paczki.

ps. hak rowerowy jest sprytny. niestety jezeli zaslania rejestracje/swiatla to Polucjant wlepi mandacik.

tyku - 12-09-2014, 12:44

Najważniejsze dla mnie to jest wykończenie bagażnika, które w SB jest zdecydowanie ładniejsze. Widziałem w salonie MM, że w sedanie dają już podbitkę wygłuszającą na pokrywę w standardzie. :P
Luk - 12-09-2014, 12:45

quas napisał/a:
ps. hak rowerowy jest sprytny. niestety jezeli zaslania rejestracje/swiatla to Polucjant wlepi mandacik.

Poza tym takie rozwiązanie dla mnie jest niewygodne, bo czasami wracam z pracy, wrzucam rower do bagażnika i do lasu na trening. Pakuję rower w 20 sek. A tak dochodziło by montowanie bagażnika.
No i zdarzyło się nie raz przewozić rzeczy, które do sedana by nie weszły (po zdjęciu półki i położeniu foteli mogę zapakować pod dach). No ale oczywiście zależy kto jakie ma potrzeby i iloma samochodami dysponuje :)

douglas - 12-09-2014, 14:48

Luk napisał/a:
Lancer wygrał mocą (i wyposażeniem) w porównaniu z innymi markami w podobnej cenie, a teraz kompletnie traci przewagę. Dla mnie te 143KM to absolutne minimum...


W 100% się z tobą zgadzam to były głównie atuty mitsu.

Wczoraj również dzwoniłem do Mitsu PL i dokładnie tak samo wypowiedzieli się o 1.8 - nie będzie. Gość mówił że ceny samochodów tych my2015 1.6, są i będą najlepsze od 7 lat. Coś myślę że zbliża się jakaś rewolucja - będą chcieli wyprzedać to co mają oraz to co wyprodukowali na 2015 a 2016 może wjedzie jakiś mocniejszy silnik z turbiną - gdyby tak było cena pleciałaby na pewno do góry. Pytanie czy czekac ten rok czy brać jakieś ostatnie "spady" 1.8 teraz... Bo w sumie moja Cari jeszcze nie jeden rok przejedzie.

Luk - 12-09-2014, 15:26

douglas napisał/a:
W 100% się z tobą zgadzam to były głównie atuty mitsu.

Zapomniałem o jeszcze jednym, bardzo ważnym w 2008 roku atucie: WYGLĄD.
Po 6 latach już nie wygląda tak zjawiskowo (aczkolwiek wciąż dobrze), trochę się we wzornictwie pozmieniało...

mjsystem - 12-09-2014, 16:14

douglas napisał/a:
Coś myślę że zbliża się jakaś rewolucja - będą chcieli wyprzedać to co mają oraz to co wyprodukowali na 2015 a 2016 może wjedzie jakiś mocniejszy silnik z turbiną

Tak. Pewnie 1.2 turbo. Nie mamy jeszcze żadnych informacji, to tylko moje przypuszczenia, ale Mitsubishi, jako firma ekologiczna na pewno pójdzie w stronę downsizingu :|

grzesiopol - 12-09-2014, 20:05

SPORTBACK is the best i koniec i już zbieram kaskę na takiego


bo po prostu taki mi się podoba, i nie przeszkadza mi, że komu innemu podoba się Lancer z tyłem od Alfy :badgrin: :wink:
Jak to ktoś już pisał ile głów tyle zdań. Teraz nawet sedana upodabniają do SB i już niedługo sedan będzie miał bagażnik jak SB :mrgreen: hmmmm tedy będzie tylko Sportback i nie bedzie problemu i będzie można zamknąć ten temat.

Pozdrawiam wszystkich SB i sedano maniaków.

cwaniak - 12-09-2014, 20:24

grzesiopol napisał/a:
Teraz nawet sedana upodabniają do SB

Ale to chyba sportback dostał pysk od EVO



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group