To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

Hugo - 26-11-2012, 19:41

bluecard88 napisał/a:
Ja uważam, że jeśli ma zużyty tylko sworzeń to ten sworzeń 555 (za 90zł) będzie lepszej jakości niż sworzeń w wahaczu wartym 150 zł. To tylko moje zdanie
Też tak myślałem do niedawna. 555 to badziew ostyatnimi czasy. W sobotę zamontowałem oba te wahacze firmy TRW i kosztowały 163 zł/szt. TRW to przecież najwyższa półka.
tresorex napisał/a:
Ale po co wymieniać cały skoro tylko sworzeń mam do wymiany?
A myślisz, że jak wyglądają w nim tuleje po kilkunastu latach?
marcinzam - 26-11-2012, 21:03

Hugo napisał/a:
bluecard88 napisał/a:
Ja uważam, że jeśli ma zużyty tylko sworzeń to ten sworzeń 555 (za 90zł) będzie lepszej jakości niż sworzeń w wahaczu wartym 150 zł. To tylko moje zdanie
Też tak myślałem do niedawna. 555 to badziew ostyatnimi czasy. W sobotę zamontowałem oba te wahacze firmy TRW i kosztowały 163 zł/szt. TRW to przecież najwyższa półka.
tresorex napisał/a:
Ale po co wymieniać cały skoro tylko sworzeń mam do wymiany?
A myślisz, że jak wyglądają w nim tuleje po kilkunastu latach?


tuleje też ,można wymienić ,mam zamówione już w IC firmy NOK J54004ANOK ,jak obiorę i będę miał czas to sprawdzę jak pasują

wymiary tulei:
długość 40mm
31mm średnica
otwór na śrubę 10

[ Dodano: 26-11-2012, 21:16 ]
Hugo napisał/a:
Czy ktoś z Was jeżdzi na wahaczach przednich górnych firm SH lub SRL? Jak pod względem trwałości wypadają te wahacze w EA? Chcę wymienić z przodu oba, lewy i prawy i nie wiem w jakie zainwestować. Jakie inne macie sprawdzone? Aha i najważniejsze: idzie w zamiennikach wymieniać później same sworznie?


jak masz wydać tyle kasy na tą chińszczyznę to lepiej już kupić coś takiego http://www.motoneo.pl/szc...342/347/all.php

pewnie tyle samo wytrzyma a kosztuje połowę tego co sh

Hugo - 26-11-2012, 21:43

marcinzam napisał/a:
tuleje też ,można wymienić
Wiem, ale nigdzie nie były wtedy dostępne.
marcinzam napisał/a:
jak masz wydać tyle kasy na tą chińszczyznę to lepiej już kupić coś takiego http://www.motoneo.pl/szc...342/347/all.php

pewnie tyle samo wytrzyma a kosztuje połowę tego co sh
Już nieaktualne :wink:
bluecard88 - 29-11-2012, 09:49

Panowie sprawe mam taka;
-końcówki wymieniłem na CTR
-sworzen górnego wahacza na 555

Jak stukalo przy kreceniu kiero tak styka dalej, na parkingu przy manewrach słychać. Dolny prosty jednak?
Po wymianie końcówek jest dużą różnica ,ale stuka dalej.

Owczar - 29-11-2012, 09:57

A drążki sprawdzone? Opłaca się wymieniać w ogóle same końcówki jak ustawienie zbieżności kosztuje >100zł?
bluecard88 - 29-11-2012, 10:27

Zbieżność miałem za darmoszke więc warto, drazki nie sprawdzane, jak sprawdzić drazki?
Hugo - 29-11-2012, 10:43

bluecard88 napisał/a:
jak sprawdzić drazki?
Tak jak końcówki.
bluecard88 napisał/a:
Jak stukalo przy kreceniu kiero tak styka dalej, na parkingu przy manewrach słychać
Stawiam na zaciski hamulcowe. Luźne klocki w jarzmach lub wybite gniazda prowadnic w jarzmach. Rada: odkręć zaciski, wyjmij klocki i dognij te blaszki trzymające klocki w jarzmie w stronę klocka. Wtedy sprawdź.
Owczar - 29-11-2012, 10:44

Podobnie do końcówek. Generalnie podczas weryfikacji luzu na końcówkach weryfikuje się czy luz nie jest przypadkiem na drążku. Najlepiej podnieść auto i poruszać kołem. Ewentualnie złapać za drążek, a druga osoba niech rusza kierownicą.
bluecard88 - 29-11-2012, 11:51

Owczar napisał/a:
Podobnie do końcówek. Generalnie podczas weryfikacji luzu na końcówkach weryfikuje się czy luz nie jest przypadkiem na drążku. Najlepiej podnieść auto i poruszać kołem. Ewentualnie złapać za drążek, a druga osoba niech rusza kierownicą.

W sumie to nie miałem sprawdzanych nawet końcówek, wyminione były z tego powodu że gumy były popękane I rdza w sworzniu. Na dolnym prostym sworzen powinno dac sie ruszać ręką? Tak powinna być? Chodzi o przegub kulowy. Bo u mnie latał lekko . Dumam nad tymi dolnymi prostymi bo naczytalem sie na forum że wypinaja sie często, a ja robię dużo kilometrów. Teraz nie mam możliwości sprawdzenia drqazkow;/

Owczar - 29-11-2012, 12:21

bluecard88 napisał/a:
Bo u mnie latał lekko .


Po tylu latach z reguły lata lekko, ale to jeszcze kwestia jak lekko i czy posiadał luzy. Powinien poruszać się z lekkim oporem, jeśli porusza się bez oporów to raczej trzeba go wymieniać. Inna sprawa, że te wahacze wytrzymują średnio do 280-300kkm- na dobrych drogach.

bluecard88 - 29-11-2012, 14:41

Owczar napisał/a:
280-300kkm- na dobrych drogach.

Dobra przekonałeś mnie na drążki kierownicze, teraz pytanie które?
555
http://moto.allegro.pl/mi...2782180775.html
CTR
http://moto.allegro.pl/mi...2782180775.html
Yamato sobie daruje, a TRW nie ma na allegro ani w intercars.
Jeśli okaże się, że to nie to to też nie wielka strata, lubię mieć nowe części ;)

Owczar napisał/a:
Po tylu latach z reguły lata lekko, ale to jeszcze kwestia jak lekko i czy posiadał luzy. Powinien poruszać się z lekkim oporem, jeśli porusza się bez oporów to raczej trzeba go wymieniać.

Sprawdzałem tylko prawy i sworzeń ruszał się z oporem (dało radę ręką bez żadnego problemu), apropo stukania to myśle ,że problem z hamulcami odpada bo problem występuję tylko gdy auto stoi, stuka z obydwu stron ale prawa więcej i tylko gdy skręcam prawie na maxa, ruchy kierownicą w małym zakresie nic nie powodują.

Owczar - 29-11-2012, 14:45

A nie stuka Ci czasem w przekładni? Galant ma to do siebie, że podczas parkingowego kręcenia przekładnia/kolumna kierownicza lubi sobie raz czy dwa razy stuknąć lekko. Końcówki drążki stukają także na nierównościach.
bluecard88 - 29-11-2012, 14:54

Owczar napisał/a:
A nie stuka Ci czasem w przekładni? Galant ma to do siebie, że podczas parkingowego kręcenia przekładnia/kolumna kierownicza lubi sobie raz czy dwa razy stuknąć lekko. Końcówki drążki stukają także na nierównościach.

Jeśli mówisz dosłownie "raz czy dwa" to odpada bo to jest parę stuków, z lewej więcej z prawej mniej. Trudno gdybać , mechanik coś wspominał, że to od spężyn może byc (H&R -30mm) ,że źle ułożone czy coś takiego ,ale jakby to były spręzyny to bym miał tak od początku a nie dopiero teraz.

Owczar - 29-11-2012, 14:58

Ja bym w ciemno nie robił. Wystarczy to obadać we dwie osoby...
Hugo - 29-11-2012, 15:11

bluecard88 napisał/a:
myśle ,że problem z hamulcami odpada bo problem występuję tylko gdy auto stoi
W sumie jesli masz skrzynię manualną to może i odpada.
bluecard88 napisał/a:
CTR
http://moto.allegro.pl/mi...2782180775.html
Brać.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group