[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy
mar111cin - 27-07-2011, 21:07
Kaczart odpowiadając na Twoje poprzednie pytanie:
dzisiaj z rana wsiadłem do samochodu, włączylem na wykres sondy , na dworze było ok 15stopni. odpaliłem samochód, wyjazd z garażu i sonda zaczeła oscylować ok 1:30-2min później.
a co do ekranu - B
SPIDER-ek - 27-07-2011, 21:18
Dzisiaj po pracy wyczaiłem o co kaman z tym pokazywaniem na postoju.
Jak jezdziłem i ciągle był w mniejszym i większym ruchu, to wyniki się zgadzały z tym co pisałem wcześniej.
Ale od wczoraj misiek stał grzecznie w garażu, dzisiaj zrobiłem test i pomiary i wygląda to następująco:
na zimnym (stał wczoraj i dzisiaj) po odpaleniu, pokazało się 4l/h
po minucie pracował i już było 2l/h. Czyli tak jak u was. Ale to jak był całkowicie nie ruszany przez ten czas.
A tutaj foteczki również z sondy: od razu po uruchomieniu, i po minucie pracy
  
  
Owczar - 27-07-2011, 22:46
kaczart napisał/a: | szkoda że na forum nie da się zrobić sondy, ale spróbujmy w ten sposób... |
Dodałem
Ja dzisiaj się wkurzyłem i kupiłem w castoramie klucz do świec. Udało się wykręcić 2, na 3 świecy się złamał. Okazuje się, że mam w tej chwili u siebie świece NGK PFRG6G-11, takie jak na pierwszy montaż (w parze z denso). Są już mocno wypalone. Na jednej elektroda boczna przytopiona, a przerwy miały coś koło 1,5 mm. Zmniejszyłem przerwy, przeczyściłem by sprawdzić czy się coś zmieni. No i się zmieniło. Są fragmenty na wykresie, że linia nie jest poszarpana.
deejay - 27-07-2011, 23:46
Owczar napisał/a: | Zmniejszyłem przerwy, przeczyściłem by sprawdzić czy się coś zmieni. No i się zmieniło. Są fragmenty na wykresie, że linia nie jest poszarpana. |
Na jaka przerwę ustawiłeś świece ?
Owczar - 28-07-2011, 00:06
Na oko Zmniejszyłem minimalnie o jakieś 0,2-0,3mm. Nie miałem szczelinomierza. Świece wymienię w przyszłym tyg. Poza tym to tylko 2 sztuki Chciałem zobaczyć czy coś się zmieni. Tylko czy przy wypadających zapłonach świece nie powinny być okopcone?
deejay - 28-07-2011, 00:08
Owczar napisał/a: | Tylko czy przy wypadających zapłonach świece nie powinny być okopcone? |
Marcin to są ułamki sekund jka zapłon wypada , gdyby były okopcone to by nie dopalał tego co ma w "sobie" i chodzil by na pewno duzo gorzej
sveno - 28-07-2011, 12:44
uff przebrnąłem przez 53 strony tematu głos w ankiecie oddany. I ja się piszę na tego kompa, pytanie czy robimy kolejny zakup zbiorowy, czy każdy na własną rękę zamawia u kaczarta? Wstępnie mogę podjąć się zakupu i rozesłania kompów na Kraków i okolice (lub przywieść na lokalnego spota) ale to dopiero we wrześniu, w sumie dobrze by się składało, bo mam jechac po progi do Owczara, więc podskoczyłbym po kompy (o ile będą chętni) i przywiózł je do Krakowa. I drugi plus: będzie już wersja 2.0.0 albo przynajmniej 1.1.3 Z tego co wiem, to i Tomek84 też jest chętny na kompa, więc mamy już 2 sztuki, robimy nową listę?
SnowDevil - 28-07-2011, 13:49
ja nie przebrnąłem przez cały temat ale chętny jestem na zakup tego "ustrojstwa"
SPIDER-ek - 28-07-2011, 13:51
sveno, komp jest naprawdę ciekawy, więc z czystym sumieniem polecam. A jak sam widzisz rozwijany i to się liczy przy tego typu produktach.
Tylko kaczart powiniem pomyśleć o tej aktualizacji bez wyciągania z samochodu i wysyłania.
p.s wszystko jest tak przygotowane że każdy, dosłownie kto ma trochę chęci go zainstaluje bez problemu. Problemem jest tylko czas którego ciągle brakuje.
sveno - 28-07-2011, 16:13
SPIDER-ek, ale nie musisz mnie namawiać, ja jestem zdecydowany odkąd zobaczyłem go u Owczara, tzn na zdjęciach czyli co? Znowu zbieramy dziesiątkę?
Owczar - 28-07-2011, 16:22
Zbierajcie sveno, jak coś to wezmę dla Ciebie i przy okazji progów Ci przekażę.
swinks_UK - 28-07-2011, 17:04
Jakiś czas temu zakupiłem indywidualnie i czeka na załozenie aż przyjadę do PL
Póki co negocjuję z kaczartem modyfikacje do softu. Chodzi o to by UKP był przydatny też w aplikacjach bardziej sportowych. Tak więc mu truję tyłek by zamiast sondy fabrycznej wąskopasmowej, zrobić wyświetlanie szerokopasmówki z kontrolera na 0-5V oraz monitorowanie ciśnienia w dolocie "vacuum/boost".
Tak wiec na jednym ekranie główne 2 wartości: afr i boost.
Póki co na taką wersję jest zadeklarowanych 11 kupców z UK
sveno - 28-07-2011, 18:19
Owczar napisał/a: | jak coś to wezmę dla Ciebie i przy okazji progów Ci przekażę. | ok to nawet lepiej bo nie bede po tej Wawie błądził i wymyślał coraz to nowe epitety w łacinie podwórkowej
Pytanie natury technicznej, jak się fachowo nazywają te przyłączki coby kabli nie ciąć? Zamówił bym już sobie na alledrogo, ale nie wiem nawet czego szukać
SPIDER-ek - 28-07-2011, 18:33
sveno, ja lutowałem kable gdyż to jest pewniejsze połączenie niż złączki. I też nie ciołem kabli, bo i po co. Wycinasz kawałek izolacji i wlutowujesz się w to:)
sveno - 28-07-2011, 18:52
SPIDER-ek, z tym, że ja z lutownicą miałem do czynienia raz w życiu (jak robiłem ringi) i nie wspominam tego za przyjemnie, nie znam się na tym, jakieś kwasy itp. do tego jak sobię tylko pomyśle, że ringi robiłem na stole siedząc w wygodnym fotelu, a tam trzeba będzie leżeć w połowie przewieszonym przez próg, na plecach i lutować kabelek jak obok jest 100 innych i do tego ciemno i ciasno jak w dziewicy, to aż się boję o efekt
a teraz przyszła mi genialna myśl, czy potrzebnych sygnałów (VSS, wtrysk itp) nie ma w złączu diagnostycznym? Jeżeli tak, to kupić wtyczkę, do niej włożyć kabelki z kompa, i mamy profesjonalne przyłącze dla kompa. Oczywiście czujniki temp, kabelek do pracy LPG i wentylatora trzeba będzie podpiąć osobno, ale zaoszczędzi to trochę gimnastyki.
|
|
|