[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Opony zimowe i felgi
Uwex - 11-12-2014, 09:00
Fabryczne ET wynosi 46 .
mjsystem - 11-12-2014, 09:06
Uwex napisał/a: | Fabryczne ET wynosi 46 . |
No to tym bardziej ET 48 będzie prawie idealne. Czytałem kiedyś, że producenci dopuszczają tolerancję szerokości do 2 procent.
[ Dodano: 11-12-2014, 09:12 ]
O, znalazłem
Nie wolno generalizować i należy do sprawy zmiany odsadzenia zawsze podchodzić indywidualnie. Faktycznie producenci samochodów dopuszczają zmianę rozstawu kół w zakresie około 2%. Co oznacza że np. przy rozstawie kół 160cm dopuszczalna zmiana będzie wynosiła 3,2cm(32mm). Daje nam to dopuszczalną zmianę odsadzenia ET 16mm na stronę. Oczywiście powinno się dodatkowo założyć, że szerokość felgi i rozmiar opon nie ulegną zmianie. Należy też brać pod uwagę indywidualne przypadki, gdzie producent samochodu pozostawił bardzo mało miejsca w nadkolach i jakakolwiek zmiana ET lub szerokości felgi może, zwłaszcza przy dużym obciążeniu pojazdu, spowodować obcieranie kół o błotniki.
http://www.felgi.pl/artyk...zenie-et-offset
Seether - 12-12-2014, 14:44
Dzięki za podpowiedzi. Zamówiłem wczoraj felgi Enzo W 6.50x16, 5x114.3 z ET:48, oraz opony BFGoodrich G-Force winter 205/60 R16 92H.
Dziś otrzymałem telefon, że zamówienie nie może zostać zrealizowane ponieważ wybrana felga nie ma 'homologacji' (czymkolwiek to jest) dla Lancera.
Zaproponowano mi zmianę felg, w zamówieniu, na jedną z dwóch opcji:
1. Enzo W 6.50x16, 5X114.3, ET:40
2. Enzo W 7.00x16, 5x114.3, ET:40
Znów jestem w kropce. Niby model ten sam, ale ET zmniejszone o 5-6 w stosunku do zalecanego. Rozmiar 7.00, z drugiej opcji, też nieczęsto pojawiał sie na poprzednich stronach tego tematu. Doradzicie co warto wziąć?
Arczi89 - 12-12-2014, 15:33
Do lancera cywilnego wchodzi największe koło 225/35/19 8" ET46
Z kalkulatora wynika, że twoje koło na 7" jest 4mm bliżej wnętrza po stronie zewnętrznej i 6mm płytsze.
Inaczej ujmując do wyniku 19 calowego koła masz zapasu 4mm na zewnątrz i 6mm do środka.
Do zwyczajnego koła masz po prostu 6mm koło bardziej wypchnięte (akceptowalne przez większość aut)
adrian1984 - 12-12-2014, 18:06
A czy te felgi pasują pod oryginalne opony do lancera, chodzi mi o wymiar no i które wizualnie wam się podobają:
1. http://www.felgi.pl/felga...-drzwi/viii/1-5
2. http://www.felgi.pl/felga...-drzwi/viii/1-5
3. http://www.felgi.pl/felga...-drzwi/viii/1-5
4. http://www.felgi.pl/felga...-drzwi/viii/1-5
Chyba najbardziej zbliżony wymiar do oryginału ma Dezent TC o ile się nie myle
[ Dodano: 12-12-2014, 18:17 ]
i czy marka dezent i anzio to dobre marki, warto zakupić takie felgi ?
lobuzek - 12-12-2014, 23:05
Jeśli Dezent, to kup od razu 8 sztuk. Zdecydowanie nie polecam. Plastelina.
Ja od dłuższego czasu miałem alufelgi Riala, teraz Aluteca.
adrian1984 - 14-12-2014, 00:29
o tych dezent właśnie myślałem, a czy możecie mi powiedzieć czy w takim razie czy będą pasowały felgi o wymiarze :
7x16
ET 48
Otwór centralny 70,10
http://www.felgi.pl/felga...-drzwi/viii/1-5
Z góry dzięki za pomoc
Seether - 19-12-2014, 21:45
(Chronologicznie)
mjsystem, brylekVFR, Uwex, Arczi89: Dziękuję Wam bardzo serdecznie za wsparcie i przeprowadzenie mnie przez temat.
Zakupiłem wysyłkowo opony wraz z felgami i - także dzięki Waszym radom - udało się bezproblemowo skompletować, jak myślę, sensowny zestaw. Nie znam się zbytnio na tego typu technikaliach, ale lokalny wulkanizator złożył wszystko do kupy i potwierdził, że wszystko jest w odpowiednim porządku. Podczas jazdy i mocnych skrętów zero przytarć. Prezencja, jak na moje oko, całkiem dobra. Konfiguracji nie sprawdziłem jeszcze w typowo zimowych warunkach (nadal średnio +4'C), ale... (być może działa tu autosugestia) na czteroletnich letnich oponach zdarzyło mi sie już parokroć załapać ASRa . Na obecnej konfiguracji jest ok . Dziękuję .
Potomnym, zostawiam moją konfigurację
- opony: BFGoodrich g-Force Winter 205/60R16 92 H
- felgi: ENZO W 7.00x16 5x114.3, kolor: Silver, ET40.00
Być może komuś ułatwi to podjęcie decyzji w przyszłości
mkm - 20-12-2014, 05:05
Seether napisał/a: | Konfiguracji nie sprawdziłem jeszcze w typowo zimowych warunkach (nadal średnio +4'C), ale... (być może działa tu autosugestia) na czteroletnich letnich oponach zdarzyło mi sie już parokroć załapać ASRa . |
To nie autosugestia tylko zachowanie mieszanki opony letniej w temperaturze poniżej 7stopni
Guma twardnieje, przez co przyczepność odczuwalnie spada.
Podobnie będziesz miał na zimowych jak temperatury zaczną rosnąć powyżej 7 stopni
mjsystem - 20-12-2014, 10:48
Seether napisał/a: | Prezencja, jak na moje oko, całkiem dobra. | Fotkę wklej
|
|
|