Śląskie - [OT Śląski]
Hubeeert - 16-01-2012, 18:37
Uwex napisał/a: | Ty masz stosunkowo blisko- można wyskoczyć, żeby sobie pojeździć | Mieszkałem w Skandynawii dwa razy. Za każdym razem kończyłem mieskzać w zimie. Za pierwszym razem kupiłem Nokiana RSi - najlepsze opony bez kolców jakich kiedykolwiek używałem. Za drugim Hakkapellita 4 - najlepsze opony zimowe jakie można mieć.
mjsystem - 16-01-2012, 22:53
Mam opony zimowe z Nokiana, jestem bardzo zadowolony, ale nazwijmy je "cywilne" tak jak "cywilny"jest mój Lancer. Jazda pełna satysfakcji, ale w ramach "cywilnych" możliwości
pepi - 16-01-2012, 23:18
Ja mam pytanie w takim razie - nosze się z zamiarem kupna opon zimowych i właśnie myślałem o nokianach
Tak, tak jeżdżę na letnich :D
Wiem ze kolce sa zabronione – czy one SA wkręcane ? i co się z nimi dzieje jeżdżąc po asfalcie ?? czy guma jest na tyle elastyczna ze kolce się w niej „topią
robertdg - 16-01-2012, 23:25
Opona jest przystosowana pod kolce, zakłada się je za pomocą szczypcy do tego przeznaczonych, jeźdżąc po asfalcie ciężko wytrzymać w aucie
fj_mike - 17-01-2012, 06:24
robertdg, zależy w jakim aucie, jest głośniej ale da się wytrzymać. Nawet w naszym złomku Oplu
pepi napisał/a: | Wiem ze kolce sa zabronione – czy one SA wkręcane ? i co się z nimi dzieje jeżdżąc po asfalcie ?? czy guma jest na tyle elastyczna ze kolce się w niej „topią |
W oponie występuję specjalny profil w który, jak napisał Robert, są nabijane kolce. Kolce nie niszczą opony. W źle traktowanych oponach wypadają.
mjsystem - 17-01-2012, 07:50
pepi napisał/a: | Ja mam pytanie w takim razie - nosze się z zamiarem kupna opon zimowych i właśnie myślałem o nokianach
Tak, tak jeżdżę na letnich |
Kupuj nokiany, tylko bez kolców
Jak co mam znajomego dystrybytora w Tychach.
Hubeeert - 17-01-2012, 08:04
pepi napisał/a: | czy one SA wkręcane ? i co się z nimi dzieje jeżdżąc po asfalcie ?? czy guma jest na tyle elastyczna ze kolce się w niej „topią |
Są fabrycznie wtopione w oponę na dość szerokich "talerzykach" u podstawy.
Najnormalniej w świecie się scierają.
Guma w oponach "skandynawskich" jest dużo miększa. Różnice pomiędzy kontynentalnymi a skandynawskimi to także wyższy bieżnik i większa odległość pomiędzy klockami bieżnika.
robertdg napisał/a: | Opona jest przystosowana pod kolce, zakłada się je za pomocą szczypcy do tego przeznaczonych, jeźdżąc po asfalcie ciężko wytrzymać w aucie |
Opony z kolcami "fabrycznymi" nie mają kolców zakładanych "po" wyprodukowaniu tylko w trakcie produkcji. Kolce owszem można dokupić do niektórych opon, ale nie wszystkie się do tego nadają i jest to rozwiązanie doraźne. Głośno? Nie powiedziałbym - w Szwecji większy hałas pochodzi od jazdy po ich asfalcie, który za to jest bardziej przyczepny niż ten u nas.
A fabryczne kolce nie "wypadają" - gdybyś kolec wyrwał w oponie zostanie dość duża dziura.
robertdg - 17-01-2012, 08:33
Ja jeździłem na kolcach montowanych do opony, wyglądało to jak szpic wystającego ćwieka i napewno i wiele więcej wystawało niż te fabryczne kolce na stałe z oponą, jedyny mankament tego był taki, że dźwięk przypominał premanentne rozsypywanie korali (mam na myśli jazda po suchym asfalcie) a już próba przejechania koło barierek albo sciany dźwiękochłonnej dopiero wzmacniała efekt.
P.S. Człowiek jak był dzieckiem to wkładał kawałek elastycznej gałazki w widelec która grała na szprychach i mu to nie przeszkadzało
Hubeeert - 17-01-2012, 09:27
robertdg napisał/a: | Ja jeździłem na kolcach montowanych do opony, wyglądało to jak szpic wystającego ćwieka i napewno i wiele więcej wystawało niż te fabryczne kolce na stałe z oponą, | Używam takich do wózków widłowych u mnie w magazynie. Nie założyłbym ich do samochodu.
krzychu - 17-01-2012, 10:20
Może Nokiany sprzedawane w skandynawii są dobre. Wiem, też że testy są często sponsorowane, ale nie przypominam sobie żeby w jakimkolwiek Nokiany sprzedawane w Polsce były w czołówce... Zawsze lepsze były GoodYeary, Continentale, Pirelli czy Dunlopy.... Może po prostu lepiej są "skrojone" na nasze warunki?
Koyocik - 17-01-2012, 10:50
Krzychu, wiesz, u nas opony zimowe większośc czasu jeżdżą po suchym/mokrym asfalcie - po śniegu/lodzie jakby mniej. W testach to też jest brane pod uwagę. Sam używałem "od zawsze" nokianów wr/wrg2, w tym roku do galanta kupiłem jakieś bridgestony lm32 - czy są gorsze? W kopnym śniegu może minimalnie. Na mokrym/suchym/lodzie - moim zdaniem porównywalnie. A są deko cichsze jednak.
Hubeeert - 17-01-2012, 10:58
krzychu napisał/a: | Może Nokiany sprzedawane w skandynawii są dobre. Wiem, też że testy są często sponsorowane, ale nie przypominam sobie żeby w jakimkolwiek Nokiany sprzedawane w Polsce były w czołówce... | Kwestia subiektywna.
RSi (przeznaczone na rynek Skandynawski) nie miały IMO konkurencji wśród zimówek "kontynentalnych", ale tez zjadło mi połowę bieżnika z przodu po 25000km na asfalcie. Tył po zimie na tym dystansie stracił około 1/3 bieżnika.
Moja firma używała wtedy Kleberów (chyba) - tam gdzie ja mogłem skręcać jadąc spokojnie kolega wjechał do rowu (jechał za mną). Fakt jest też taki, że ja później wsiadłem w jego samochód i nie dało się porównać trzymania kierunkowego na ubitym śniegu (właściwie lodzie). To samo dotyczy tez przyspieszania i hamowania.
Koyocik napisał/a: | A są deko cichsze jednak. | To mi nigdy nie spędzało snu z powiek.
W tej chwili na Colcie mam Nokiana WR G2 - polecam. Dużo lepsze od zimowych Kleberów na Mirage. Nie mówiąc o Michelinach na służbowej Skodzie...
mjsystem - 17-01-2012, 16:17
robertdg napisał/a: | P.S. Człowiek jak był dzieckiem to wkładał kawałek elastycznej gałazki w widelec która grała na szprychach i mu to nie przeszkadzało |
To były czasy
krzychu napisał/a: | Może Nokiany sprzedawane w skandynawii są dobre. Wiem, też że testy są często sponsorowane, ale nie przypominam sobie żeby w jakimkolwiek Nokiany sprzedawane w Polsce były w czołówce... Zawsze lepsze były GoodYeary, Continentale, Pirelli czy Dunlopy.... Może po prostu lepiej są "skrojone" na nasze warunki? |
Może bardziej sponsorują media?
Koyocik napisał/a: | Sam używałem "od zawsze" nokianów wr/wrg2 |
Hubeeert napisał/a: | W tej chwili na Colcie mam Nokiana WR G2 - polecam. Dużo lepsze od zimowych Kleberów na Mirage. Nie mówiąc o Michelinach na służbowej Skodzie... |
Potwierdzam
Krzychu, jak sie spotkamy na kartach to Cię "zmuszę", abyś przejechał się moim z nokianami wr g2, sam ocenisz, wyłaczę Ci ESP
krzychu - 17-01-2012, 17:05
mjsystem napisał/a: |
Krzychu, jak sie spotkamy na kartach to Cię "zmuszę", abyś przejechał się moim z nokianami wr g2, sam ocenisz, wyłaczę Ci ESP |
Zamów śnieg jeszcze
mjsystem - 17-01-2012, 17:32
krzychu napisał/a: | Zamów śnieg jeszcze |
No mam nadzieję, że będzie
|
|
|