To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

JaGrab3 - 29-06-2011, 19:41

Przymulenie przy określonych obrotach to na 100% odjechana korekta mapy. Drgania, to może być zła dawka paliwa na wolnych. Gdybając dalej, gaziarz mógł wrzucić ci za duże dysze, przez co, czas wtrysku na wolnych jest ekstremalnie krótki, wtryskiwacz nie daje rady, i silnik ma cały czas za bogato, wychodzi więc zapętlenie, i ECU widząc ze ma cały czas za bogato skraca czas wtrysku... ale to trzeba sprawdzić wg. map.
Szkoda , ze Gal nie ma wskazania spalania chwilowego, doskonale na tym bylo by widać skład mieszanki na poszczególnych prędkościach. Przykładowo, u mnie w samochodzie, jak rozjechało sie ciśnienie na reduktorze, na wolnych widziałem znaczne zmniejszenie wskazania spalania chwilowego (skrócenie czasu wtrysku), od razu wiedzialem ze jest cos nie tak z dawką gazu. Wykryłem to od razu, mimo tego, że silnik pracował normalnie...

malina_drizzt - 29-06-2011, 20:44

JaGrab3 napisał/a:
Przymulenie przy określonych obrotach to na 100% odjechana korekta mapy. Drgania, to może być zła dawka paliwa na wolnych. Gdybając dalej, gaziarz mógł wrzucić ci za duże dysze, przez co, czas wtrysku na wolnych jest ekstremalnie krótki, wtryskiwacz nie daje rady, i silnik ma cały czas za bogato, wychodzi więc zapętlenie, i ECU widząc ze ma cały czas za bogato skraca czas wtrysku... ale to trzeba sprawdzić wg. map.
Szkoda , ze Gal nie ma wskazania spalania chwilowego, doskonale na tym bylo by widać skład mieszanki na poszczególnych prędkościach. Przykładowo, u mnie w samochodzie, jak rozjechało sie ciśnienie na reduktorze, na wolnych widziałem znaczne zmniejszenie wskazania spalania chwilowego (skrócenie czasu wtrysku), od razu wiedzialem ze jest cos nie tak z dawką gazu. Wykryłem to od razu, mimo tego, że silnik pracował normalnie...

Możliwe, że masz rację, ale gaziarz i tak powie, że jest ok, a sam niewiele mogę zrobić chyba, że kupię kabelek i podpowiecie mi co i jak. :)

KaWu - 29-06-2011, 22:57

JaGrab3 napisał/a:
Tak wię, twierdzę tylko to, że DA się ustawić staga, przy pomocy kompa stacjonarnego.


A skąd wiesz jak np. oscyluje sonda i czy przy 9 - 11 ms czy nie jest za ubogo lub przelane :?: :roll:

JaGrab3 napisał/a:
dalej, gaziarz mógł wrzucić ci za duże dysze, przez co, czas wtrysku na wolnych jest ekstremalnie krótki, wtryskiwacz nie daje rady


malina_drizzt, ma Hana red wiec tam nie ma dyszy :P

malina_drizzt - 30-06-2011, 00:17

KaWu napisał/a:


A skąd wiesz jak np. oscyluje sonda i czy przy 9 - 11 ms czy nie jest za ubogo lub przelane :?: :roll:


Czyli wychodzi na to, że jak ktoś ma blade pojęcie lepiej się za to nie zabierać i jedyna opcja dla mnie to znaleźć kogoś oświeconego kto pojeździ ze mną i ustawi jak trzeba w trakcie jazdy??

JaGrab3 - 30-06-2011, 00:47

Przebieg sondy jest zapisywany, o ile sondy ma podłączone....

To czy masz ubogo czy nie, możesz wywnioskować bez podpiętej sondy, po czasach wtrysków. Jeżeli masz ubogo, zobaczysz to na rozjechanej mapie, pod warunkiem oczywiście, że TEŻ jeździsz troche na benzynie, żeby poprawna mapa miała prawo sie zebrać.

KaWu - 30-06-2011, 10:21

JaGrab3 napisał/a:
Przebieg sondy jest zapisywany, o ile sondy ma podłączone....


gdzie jest zapisywany :?: podczas jazdy - bez laptopa :?:

JaGrab3 napisał/a:
To czy masz ubogo czy nie, możesz wywnioskować bez podpiętej sondy, po czasach wtrysków.


Ale czasy wtrysków w petli otwartej beda te same a moze byc za bogato - wg mnie tylko sonda Ci prawde powie.

JaGrab3 napisał/a:
Jeżeli masz ubogo, zobaczysz to na rozjechanej mapie, pod warunkiem oczywiście, że TEŻ jeździsz troche na benzynie


Mapy pokryte. Mnoznik koncowy obnizony ~8 klikniec i mapy nadal poktyte :wink:

JaGrab3 - 30-06-2011, 11:05

KaWu napisał/a:

gdzie jest zapisywany :?: podczas jazdy - bez laptopa :?:

Tak jak pisałem nie mam staga, nie powiem ci, widziałem tylko takie rzeczy na forum lpg, chłopaki to wklejali, możliwe że przebieg sondy się nie zapisuje, mój bład.
KaWu napisał/a:

Ale czasy wtrysków w petli otwartej beda te same a moze byc za bogato - wg mnie tylko sonda Ci prawde powie.

Mam centralkę versusa, tutaj zły skład mieszanki od razu jest widoczny na rozjeździe czasu wtrysku benzyny. Gdy jest za bogato, czas się skraca, w tym miejscu, gdzie nie powinien. Przynajmiej w versusie to jest widoczne.
KaWu napisał/a:

Mapy pokryte. Mnoznik koncowy obnizony ~8 klikniec i mapy nadal poktyte :wink:

Możesz objaśnić? Mnożnik mam różny w zależności od podciśnienia, co to jest mnożnik końcowy w stagu?

KaWu - 30-06-2011, 12:22

JaGrab3 napisał/a:
co to jest mnożnik końcowy w stagu?


Tam gdzie masz max czasy wtrysku silnika.

JaGrab3 - 30-06-2011, 12:59

No to niestety ja nie mam takiego czegoś.
Mam w zasadzie 3 opcje korekt, poprzez mnożnik wg podciśnienia, poprzez korekty wg obrotów i podciśnienia, oraz korekte wg. przesunięcia czasu wtrysku.
W praktyce używam tylko tego pierwszego.
Stag jest lepszą centralką, posiada inne możliwości, dlatego u Ciebie może to wyglądać inaczej.

Owczar - 01-07-2011, 01:40

Dzisiaj ustawiłem mnożnik w 2D. Wyszło całkiem nieźle, choć czerwone Hany są trochę za małe do galanta...



Jutro korekta temperaturowa i korekty od obrotów za pomocą autoadaptacji. Dzisiaj włączyłem na rozgrzanym silniku i kawałek przejechałem. Pojawiło się kilka jedynek, więc myślę, że będzie dobrze.

KaWu - 01-07-2011, 14:25

Owczar napisał/a:
Wyszło całkiem nieźle


niestety tutaj też nie widze fotki.
Owczar napisał/a:
Pojawiło się kilka jedynek, więc myślę, że będzie dobrze.


Sam jestem ciekaw jak ISA sie sprawi w Galu. A wczesniej z nia nie ustawiales :?:
Owczar napisał/a:
czerwone Hany są trochę za małe do galanta


Owczar napisał/a:
czerwone Hany są trochę za małe do galanta

Dlatego jak napisales, ze masz czerwone to pomyslalem wczesniej ze masz Zavoli S-bo one musza miec wysze cisnienie. Jak Brales Z. N - bylo sie sluchac i brac zielone Hana :)

pipi_ja - 01-07-2011, 17:08

Hm....... bardzo ładnie to wygląda. Zrób teraz troche kilometrów i pochwal się, czy po kilku dniach nic się nie poprzestawia.
Nie wiem dlaczego, ale u mnie np. po ustawieniu jest idealnie a po przejechaniu większej ilości kilometrów zazwyczaj mapy same się rozjeżdżają. Niby gaz ten sam a coś się pierniczy i zaczyna mnie to drażnić.
Ja mam sterownik 4Gas'a ale to podobno to samo co Stag.
Powiedzcie czy dużo roboty jest z wymianą na jakiegoś z mapą 3d? No i jaki to może być koszt?

Owczar - 01-07-2011, 17:14

pipi_ja, a masz ustawioną korektę temperaturową?

Mapa PB jest z długiego odcinka. LPG sporo krótszy, bo na bieżąco zmieniałem mnożnik i kasowałem. Lekkie rozjazdy są według mnie nieuniknione.

Rozjazd map wynika też z tego, że mapy PB zbierane są w określonych warunkach,a potem jeździmy w innych. Inna temp powietrza, ciśnienie itd.

pipi_ja napisał/a:
Powiedzcie czy dużo roboty jest z wymianą na jakiegoś z mapą 3d? No i jaki to może być koszt?


W zasadzie to byłby koszt zakupu sterownika STAG 300-6 plus. Jeśli trafisz używkę to moze się jeszcze opłacić, ale czy te mapy 3D wiele pomogą... Do tej pory korektę po obrotach mało kto stosował, a ISA ma jeszcze sporo niedociągnięć.

pipi_ja, a jak Ci rysuje sonda? Pisałeś gdzieś, że masz też problem z drganiami silnika, czy widać to na oscylogramach?

pipi_ja - 01-07-2011, 17:50

Właśnie mili panowie gazwonicy nie podłączyli sondy do sterownika LPG. Zawsze ustawiałem na oko i było ok a ostatnio jakoś dziwnie mi sie porobiło.
Mam założony UKP i w nim podglądam wykresy z sondy. Jest jedna dziwna rzecz.
Jak jadę na PB muszę naprawde mocno wdusić gaz żeby sonda pokazywała bogatą mieszankę a na LPG wystarczy dotknąć pedału i momentalnie wykres idzie do góry (nawet jeśli mapy się pokrywają).


Jeśli chodzi o drgania to nie są zauważalne na wykresie.
Miałem sie tym zająć ale walczę z chatą i szkoda mi pakować pieniędzy w samochód.
Właśnie wymieniłem tarcze z klockami z tylu, za chwilę to samo zrobię z przodu i dopiero potem zajmę się zapłonem.

Owczar - 02-07-2011, 00:37

I rzeczywiście mapa się trochę rozjechała. Zrobiłem lekką korektę, a konkretnie zmniejszenie amplitudy sinusoidy, którą tworzyła linia mnożnika.

Jutro jadę w dłuższą trasę, więc może uda się wypełnić mapę 3D dla LPG i wyklaruje się krzywa 2D.

Przeanalizwoałem wykresy i widzę drgania silnika, ale reszta parametrów ok. Sondy pracują prawidłowo, choć są trochę poszarpane krzywe. Maksymalny spadek ciśnienia to około 0,14 przy 6200RPM. Temperatura stabilna, ale teraz jest ciepło więc inaczej nie może być. Ogólnie jestem zadowolony z parametrów. Ciekaw jestem tylko jak będzie wyglądało spalanie po strojeniu i jak się trochę uspokoję :D

Mapa 2D (na górze zrobiło się za bogato i trochę zmniejszyłem mnożnik):


Odchyłka:


Korekta temp raczej symboliczna, bo niezależnie od temp trzymał mapę na takim samym poziomie:


Mapa 3D:


Mapa PB3D:


Mapa LPG 3D (jak widać niepełna):


Odchyłka 3D:


I póki co następujące efkty pracy nowego softu firmy AC, czyli ISA. Jednak trochę pokorygowała. Głównie w zakresie niskich obrotów i krótkich czasów. Ciekawe co zrobi po zebraniu całej mapy LPG.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group