Nasze Miśki - FTO LHD LPG
_Slawek_ - 22-04-2018, 23:50
Nadeszła pora na wiosenne porządki...
Po ponad 7 latach leczenia kryzysu wieku średniego organizm domaga się zmian
A dokładnie zmiany na coś wygodniejszego, aby zwłaszcza przy wysiadaniu nie było słychać przeskakujących kręgów w kręgosłupie
Podsumowując, Ftulec kończy u nas służbę
mkm - 23-04-2018, 02:41
Gymnastykować siem, a nie furstwa zmieniać...
Jakieś sweetfocie na zakończenie?
No i czekam na nowy temat
_Slawek_ - 23-04-2018, 23:44
Nowy temat już wkrótce
Na razie mamy tylko dylemat co zrobić z tytułowym bohaterem (dawcą) z tego tematu...
Oj, napisałem dawcą? Ups
W ogóle wycena i sprzedaż jakiegokolwiek fto jest jakąś loterią, a co dopiero jeśli chodzi o budę bez silnika
Pomimo widocznego zmęczenia materiału ma jednak kilka wyjątkowych cech jak LHD, czyste i legalne papiery wraz z wpisem o odstępstwie oraz hybrydowy napęd na zieloną energię
W skrócie FTO LHD LPG
No ale to opcja oczywiście tylko dla pasjonatów mechaników-blacharzy-lakierników ze zdolnościami manualnymi do ogarnięcia deski itp.
Sprzedaż na części to raczej kiepski interes, bo o ile ktoś chciałby fotele do rekina i ewentualnie automat to reszta raczej pasuje tylko na złom. A zamiast złomowania, to już wolałbym z niego jakiś bajerancki kwietnik zrobić i niech gnije pod domem ku chwale MMC
_Slawek_ - 23-04-2018, 23:53
...zwłaszcza, że nawet pomimo oszpecenia go przy ostatniej próbie obalenia go przez cofającą ciężarówkę nadal ludziom wykręcają się głowy przy tym przekarmionym hotwheels-ie, a kasjerzy na orlenie kłócili się ostatnio czy to jest jakieś porshe czy toyota supra Wygrała supra, czyli wyczuli jednak japońską nutkę
W@sio - 24-04-2018, 08:18
Sławku, daj znać na PW co z autem... Może coś mi się uda wymyślić ale tylko jako całość
Ziemba. - 25-04-2018, 12:24
_Slawek_, jakieś zdjęcia, da radę?
_Slawek_ - 26-04-2018, 00:35
Pewnie, że da radę... ale sięgnięcie przy okazji do archiwum spowodowało, że pozwoliłem sobie na mały powrót do przeszłości, aż się łezka w oku się zakręciła
Świeżo po wyprodukowaniu w Lublinie, jeszcze nie zarejestrowany:


Zaraz po rejestracji ftulec odparł pierwszy atak co skończyło się zmianą barw:


Później nadeszła pora na poprawki kosmetyczne srebrnych elementów co skończyło się tak:


I to były chyba największe jego chwile chwały... W niespełna rok z pod białego zaczęła wychodzić ruda... Jednak 1,5 roku temu trafiła się okazja zakupić praktycznie całą blacharkę w kolorze czerwonym oraz komplet prawie nieużywanych foteli i kupę innych części w cenie złomu i FTO skończyło tak (zdjęcia uwzględniają już skutek gapiostwa cofającego kierowcy ciężarówki):
Ale że mamy sentyment do tego zderzaka, to teraz wygląda tak (do letnich opon nie było sentymentu i właśnie zostały sprzeadane):
_Slawek_ - 03-05-2018, 22:28
Zmiana planów. Będziemy się jednak rozstawać z FTO w całości.
Po wnikliwej analizie dokumentacji, wykresów z hamowni i danych technicznych okazało się, że zwykłe 6a12 ma do zaoferowania coś więcej ponad 4G93 GDI dopiero od około 4,5k obrotów... Także przy codziennej jeździe różnica byłaby odczuwalna głównie w spalaniu
Będziemy zatem celować w coś większego, co będzie odczuwalnie mocniej odpychać nowy nabytek
Ziemba. - 07-05-2018, 23:32
W jakim stopniu ruda się panoszy?
Podłużnice i podłoga?
Co do poprawienia?
_Slawek_ - 11-05-2018, 11:03
Panie Ziemba. - PW Rozważamy jeszcze wrzucenie z powrotem białego przedniego zderzaka, który po spotkaniu z zającem i tak wygląda teraz lepiej niż czerwony po pieszczotach z cofającą ciężarówką Tylko już chyba za duża szachownica się zrobi...
Wrócił też chwilowo dylemat co lepsze zamiast GDI do mikrovana, 6a12 czy 6a13... i czy tego ftulcowego jednak nie zostawić. Ale przecież na którymś z ostatnich zlotów były już testy porównawcze na żywo i E5-ka z 6a12 mivec 200KM dostawała baty ze zwykłymi EA 6a13 160KM. Czyli moment górą Także 6a12 bez miveca, mające raptem około 10 niutków więcej od GDI byłoby pewnie wielkim 170-konnym rozczarowaniem
tomchuck - 14-05-2018, 22:15
Przy takich porównaniach trzeba uwzględnić inne zmienne czynniki, jak np skrzynia biegów która musi być dopasowana do auta jak i silnika.
Robiliśmy sprinty mojego gpx w ori manualu z Cj 6a12 mivec lecz na długiej skrzyni z fd 3,7 no i colt pomimo sporo mniejszej masy dostawał baty.
Ale z kolei do silników z dużym momentem często lepsza jest długa skrzynia.
Co do różnic w samym fto to jak w GR miałem stosunkowo długą skrzynię, gdzie przełożenia pierwszych 3 biegów układały się jak w automacie, to po zmianie na ów automat byłem bardzo załamany aż tak dużą stratą osiągów przy jednoczesnym sporym wzroście spalania.
A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13
Piwor - 29-05-2018, 21:42
_Slawek_, dlatego wciąż trzymam nową skrzynie manualną do FTO.
Seichan - 06-10-2018, 17:14
Temat do zamknięcia.
Ftulec zaczyna nową przygodę z nowym właścicielem 😉
|
|
|