To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA

mjsystem - 28-07-2015, 13:32

wechman napisał/a:
Dlatego pytanie do uzytkownikow jakie klocki polecacie?
Poczytaj termat, to się dowiesz więcej niż w Auto Świecie :wink:
.swat. - 30-07-2015, 22:28

Hubeeert napisał/a:

Za 30-40kkm wymienisz klocki z tarczami. Klocki tej firmy są tak twarde, że niszczą tarcze...
Mi w ASO po 2 latach i ok. 30.000 km przebiegu zalecali natychmiastową wymianę klocków i tarcz na przodzie. Za jedyne 2000 zł w promocji. Ostatecznie gdzie indziej wymieniłem tylko klocki za 200 zł, a tarcze jak miałem tak mam nadal ( ok. 65.000 km). W alternatywnym serwisie gdzie wymieniłem klocki wówczas powiedzieli mi, że w ASO chyba zdurnieli.

Tak więc to i tak nieźle w porównaniu do fabrycznych 8)

krzychu - 31-07-2015, 07:22

.swat. napisał/a:
W alternatywnym serwisie gdzie wymieniłem klocki wówczas powiedzieli mi, że w ASO chyba zdurnieli.


Mierzyli grubość tarczy, czy na oko się im wydawało, że są ok?

tutoslaw - 21-08-2015, 22:47

Zamontowałem z przodu polecany przez kilka osób zestaw Zimmerman + EBC green i chyba miałem pecha :/
Po wymianie pojawiło się bicie na kierownicy podczas hamowania. Byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej i w zależności od pomiaru owalizacja 0,22 - 0,32, diagnosta stwierdził, że to na pewno krzywa tarcza.
Będę składał reklamację, ale nie wierzę w pozytywne rozpatrzenie, więc parę stówek w plecy i trzeba kupić nowe..ale już nie Zimmermany.

tenlapstogo - 21-08-2015, 23:01

edit
tutoslaw - 21-08-2015, 23:04

Tego nie wiem: / zakładałem w Norauto: zostawiłem, odebrałem...
Myślicie, że jest możliwe, że wyczyszczenie i ponowny montaż pomoże?

Bizi78 - 22-08-2015, 07:09

Może masz krzywą piastę :? .
Wypadało by ją też sprawdzić miernikiem przed założeniem nowych tarcz.

tutoslaw - 22-08-2015, 08:21

Może, chociaż przed wymianą tarcz, a miałem już mocno zniszczone fabryczne, nie było takich objawów. Rozumiem, ze do zmierzenia piasty konieczne jest zdjęcie tarcz?
Hubeeert - 22-08-2015, 09:43

tutoslaw napisał/a:
Tego nie wiem: / zakładałem w Norauto: zostawiłem, odebrałem...

Zdejmij tarczę - chociaż jedną i zobacz czy wyczyścili piasty przed montażem tarcz. Jeżeli tak to pomierz piasty.

Lucas123w - 24-08-2015, 18:50

Zestaw EBC przejechał ze mną 5 tyś km od montażu. Klocki dotarte, nie piszczą, nie pylą. Hamowanie ideał, aż boję się czasami za mocno przyhamowywać by ktoś mi w kufer nie wjechał.
Dużo dało czyszczenie tyłu, tarcze z tyłu równomiernie się ścierają i przód tak nie nurkuje przy hamowaniu.
Polecam jak najbardziej EBC i zachęcam do czyszczenia hamulców, szczególnie z tyłu, nie koniecznie w ASO.

tutoslaw - 02-10-2015, 19:05

Wreszcie wybrałem sie na pomiar czujnikiem zegarowym.

Okazało sie że na prawej tarczy bicie wynosi 0,07 mm, na piaście 0,03. Z drugiej storny na tarczy 0,03, więc piasty nie mierzylismy bo to wynik w normie.
Wniosek jest taki, że kupiłem nowy zestaw tarcze + klocki, tym razme komplet Texar i przy zakłdaniu będziemy mierzyć.

edit: Jest na to specjalne miejsce w podforum regionalnym.

lobuzek - 02-10-2015, 19:19

Czyszczenie hamulców to dla mnie chleb powszedni. Robię to co najmniej 2 razy do roku i polecam. Efekt jest naprawdę super.
krzychu - 02-10-2015, 22:59

tutoslaw napisał/a:
Okazało sie że na prawej tarczy bicie wynosi 0,07 mm, na piaście 0,03.


A próbowałeś założyć w pozostałych 4 pozycjach tarczę i zmierzyć? Bo skoro piasta jest krzywa (norma 0,02) to prostą tarczą jej nie napościsz....

Poza tym ciekawe bo 0,07 to jest w jakiejś tam normie (gdzieś widziałem 0,1, a gdzieś 0,05). Nie powinno być odczuwalne (ja z prawej stronie miałem takie bicie po założeniu nowych tarcz i na razie nie mam wibracji - też mam trochę krzywą piastę też coś w okolicy 0,02-0,03), stawiam raczej, że jak się grzeje to pogłębia się bicie. Spróbuj obrócić obracać tarczą i mierzyć.

tutoslaw - 04-10-2015, 10:48

Hmm tarcza była dwa razy zdejmowana i montowana, ale mierzona tylko w jednej pozycji, w każdym razie po ponownym montażu bicie nie ustąpiło.
Sam już nie wiem co robić, ale nowy komplet jest kupiony, w środę go zamontuje z pomiarem i zobaczymy. Mam nadzieje, ze to nie piasta, zwłaszcza że problem pojawił się po zmianie hamulców..., jeśli się nie poprawi to będę miał problem :mrgreen:

krzychu - 04-10-2015, 11:01

Ja bym z czystej ciekawości zaczął od tego koła i sprawdził w 4 pozostałych pozycjach... To jakieś 10-15 minut zależni czy się dobrze czy źle mierzy (czy tarcza nacinana czy gładka).

Jeśli zdecydujesz się nowy komplet to tak samo jak będzie bicie to sprawdzasz w pozostałych pozycjach. Jak robiłem pomiary mikody to każda tarcza (4 wymieniałem) miała bicie 0,02-0,03 przez co możesz zmniejszyć bicie piasty albo je zwiększyć zależnie od ustawienia.... Na 3 piastach nie było problemu (w każdym ustawieniu miałem takie same bicie), a na prawym przodzie było 0,07 a skrajnie 0,12....



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group