To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx

deejay - 13-07-2011, 10:09

SPIDER-ek napisał/a:
W związku z tym moje pytanie, czy ktoś z was wymieniał wałki rozrządu na jakieś inne. Albo czy na rynku są jakieś akcesoryjne lepsze wałki itd.
Czy wałki można wydobyć bez wymontowania całej głowicy.


można , ale do rozpięcia jest cały rozrzad

arturj123 - 13-07-2011, 15:51

Firma Corteco jest związana z firmą NOK. Tak na pierwszy rzut oka:)
http://www.freudenberg-nok.com/brands/corteco.htm

Jak się mylę, niech mnie ktoś poprawi

m6riano - 13-07-2011, 16:55

Już mam zamówione te uszczelniacze NOKa i zamienie je z tych "Quality parts cośtamcośtam"
Różnica w Allparts to tylko 13 zł.;-)
Quality parts oil seal dichtring-50zł/5szt
NOK-63 zł/5szt.

Krzyzak22 - 22-07-2011, 17:42

Witam,
od trzech dni jestem szczesliwym posiadaczem Galanta VI Kombi,rok 1998 ,silnik 2.0 16V.
Pozdrawiam wszystkich MitsuManiakow i przejde od razu do rzeczy.
Auto kupilem po pewnym dziadku ,ktory niedawno odszedl w lepsze miejsce,stad i rodzina ktora te auto sprzedala nie mogla mi udzielic odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczace serwisu tego auta.
Samochod jest zadbany,nic nie stuka,nic nie klekocze itd.itp.
Niestety ksiazka serwisowa byla prowadzona tylko do 75.000 km czy cos takiego.Od tego momentu nie ma zadnego wpisu a na liczniku 230.000.
Nikt nie wie kiedy byl robiony ostatni serwis.Nie chce ryzykowac i w najblizszym czasie chce wymienic rozrzad,olej,filtry itd.
Z lektury tego tematu wywnioskowalem,ze ten zestaw bedzie odpowiedni :


http://allegro.pl/rozrzad...1688247442.html

Jesli sie myle,prosze o wszelkie sugestie i porady.
Drugie pytanko dotyczy oleju silnikowego.Jaki wlac,nie majac pojecia jaki w nim teraz siedzi?
Trzecie pytanko dotyczy warsztatu w Krakowie lub okolicach,ktory by taki serwis rzetelnie i bez szalenstw cenowych wykonal,ze wskazaniem na rzetelni i ile taki serwis moze kosztowac?.Na pewno na forum jest kilku uzytkownikow z tych okolic ,ktorzy maja doswiadczenia w tym temacie.
Ostatnie pytanko ,na co jeszcze zwrocic uwage,ewentulanie wymienic przy okazji serwisu.
Pompa wodna,ewentulanie co jeszcze ?
Za odpowiedz z gory dzieki i pozdrawiam.

ps.

Zauwazylem,ze zegarek tradycyjnie swiruje :lol: ,poczytalem troche, wiec czeka mnie lutowanie,ale dostrzeglem jeszcze jedna rzecz.Otoz wskaznik poziomu benzyny,po wyjeciu kluczyka zostaje na swoim miejscu.To znaczy wskazowka nie opada jak w innych autach,tylko caly czas wskazuje poziom.Czy to normalne w Galantach ? :P

sveno - 22-07-2011, 20:21

Krzyzak22 napisał/a:
ze ten zestaw bedzie odpowiedni :
pasek dałbym SUN'a, no i gdzie pompa wody?
Krzyzak22 napisał/a:
Drugie pytanko dotyczy oleju silnikowego.Jaki wlac,nie majac pojecia jaki w nim teraz siedzi?
Lej Valvoline MaxLife 5W-40 będziesz Pan zadowolony :)
Krzyzak22 napisał/a:
Trzecie pytanko dotyczy warsztatu w Krakowie lub okolicach,ktory by taki serwis rzetelnie i bez szalenstw cenowych wykonal,ze wskazaniem na rzetelni i ile taki serwis moze kosztowac?
Leszek Różeński z Pielgrzymowic (namiary znajdziesz tu), człowiek godny polecenia, rzetelność to jego drugie imię, a ceny ma naprawdę ok.
Krzyzak22 napisał/a:
Na pewno na forum jest kilku uzytkownikow z tych okolic ,ktorzy maja doswiadczenia w tym temacie.
znajdzie się i kilkunastu i każdy Ci powie, że wypróbowali kilka warsztatów, ale Leszek jest bezkonkurencyjny (człowiek pracował 10 lat w ASO Mitsu w Krk i nasze samochody zna na pamięć :) )
Krzyzak22 napisał/a:
Pompa wodna,ewentulanie co jeszcze ?
uszczelniacze: wałka rozrządu i wału korbowego
Cytat:
To znaczy wskazowka nie opada jak w innych autach,tylko caly czas wskazuje poziom.Czy to normalne w Galantach ? :P
chyba tak :) zresztą kto by się tam wskaznikiem poziomu paliwa przejmował :)
KamilR10 - 22-07-2011, 20:50

Na dniach w koncu zamawiam rozrzad. Napisalem pytanie do all parts ile bedzie kosztowal rozrzad na poszczegolnych czesciach, dostalem taka odpowiedz;

-pas rozrządu 206,- (Sun Japan)
-napinacz hydrauliczny 390,- (Oryginał)
-rolka I 64,- (Koyo)
-rolka II 80,- (Koyo)
-pompa wody 182,- (Aisin)
-pasek alternatora 24,- (Bando)
-pasek wspomaganie/klima 40,- (Bando)
-kpl. uszczelniaczy 45,- (NOK)

Wychodzi 922 zl, bez paska alternatora, wspomagania i uszczelniczy.

Napisalem rowniez tutaj: http://193.23.48.135/rozr...1661168388.html

Dostalem odpowiedz ze taki komplet, na takich samych czesciach kosztuje 620 zl. Zastanawiam sie skad taka roznica w cenie? I czy warto brac ten tanszy?

tomasz091516 - 22-07-2011, 21:06

Witam
Myślę że jak na budżetową wersję to dobra sprawa Krzyzak22, ten sam zestaw kupuję na dniach, nie wiem kiedy był rozrząd zmieniany i muszę jak najszybciej tego dokonać.
Fakt jeszcze pompa wody by się przydała ale to grosza trzeba dozbierać.

sveno - 22-07-2011, 21:09

tomasz091516 napisał/a:
Fakt jeszcze pompa wody by się przydała ale to grosza trzeba dozbierać.
przydałaby sie? To konieczność!!! Przecież tam jest normalnie rolka z łożyskiem. A jak zacznie huczeć to do wymiany wszystko znowu, więc marna oszczędność.
m6riano - 22-07-2011, 21:25

mi wyszło ok.810 z uszczelniaczami NOK/corteco
tomasz091516 - 22-07-2011, 21:33

sveno a później samej pompy nie wsadzę, np. za parę miesięcy? dlaczego wszystko od nowa?
Pieraś - 22-07-2011, 21:38

a czy jak sie zmienia rozrzad to pasek balansowy tez, czy kiedy?
jaka jest jego zywotnosc? rolki jakies?

sveno - 22-07-2011, 21:59

tomasz091516, przeczytaj ten temat od początku, gdzieś już było o tym pisane, a poza tym uczą mnie o tym na uczelni poważne autorytety w dziedzinach konstrukcji i eksploatacji maszyn. Pasek, rolki, pompa wody, są to elementy ściśle ze sobą współpracujące i powinno się je wymieniać razem!!! Tak samo jak w dowolnej przekładni łańcuchowej (np napęd w motocyklu) nie możesz wymienić jednej zębatki, bo szlak ją zaraz trafi. Łańcuch i zębatki "docierają się do siebie" i jeżeli założysz nową zębatkę na miejsce zużytej to "dotrze" się ona do ztyranego łańcucha czyli szlak ją trafi, podobnie jest z paskiem rozrządu i rolkami: "docierają się" razem. Idąc Twoim tropem nasuwa się pytanie po co wymieniasz rolki? Nie wystarczy sam pasek i napinacz? Pompa wody to też rolka!!! Wiem, że łańcuch i pasek to nie to samo, ale bieżnie rolek też się dopasowują do paska. Może być tak (choć nie musi!!!), że jeżeli wymienisz samą pompę za kilka miesięcy to ta nowa rolka postrzępi pasek na krawędziach, jeżeli zauważysz w porę to masz szczęście, bo wymienisz tylko rozrząd (znowu!!!!) a jeżeli nie to pasek powie wkońcu "dość mam takiego traktowania" i sobie pójdzie, zawory spotkają się z tłokami itp. itd.
Zrobisz jak uważasz, tylko nie zdziw się, że przy wymianie samej pompy żaden mechanik nie da Ci gwarancji na montaż i tracisz automatycznie gwarancję na pozostałe części rozrządu. Zastanów się, czy 180zł za pompę warte jest ryzyka?

Tomek - 22-07-2011, 22:09

sveno napisał/a:
tomasz091516, przeczytaj ten temat od początku, gdzieś już było o tym pisane, a poza tym uczą mnie o tym na uczelni poważne autorytety w dziedzinach konstrukcji i eksploatacji maszyn. Pasek, rolki, pompa wody, są to elementy ściśle ze sobą współpracujące i powinno się je wymieniać razem!!! Tak samo jak w dowolnej przekładni łańcuchowej (np napęd w motocyklu) nie możesz wymienić jednej zębatki, bo szlak ją zaraz trafi.


to nawet nie o to chodzi

jak wymienisz rozrząd bez pompy, a przyjdzie ci wymienić pompe pół roku później, to znów trzeba rozpinać rozrząd, wiec roboty drugie tyle, a pompa nie jest droga
wiec warto od razu
a pompe mozna wymieniac, jak napinacz, co drugą wymiane rozrządu

[ Dodano: 22-07-2011, 22:15 ]
Pieraś napisał/a:
a czy jak sie zmienia rozrzad to pasek balansowy tez, czy kiedy?
jaka jest jego zywotnosc? rolki jakies?


trzeba było kupić 2.5, to byś teraz takich pytań nie zadawał
ale jak już zbłądziłeś - pasek balansowy - razem z całym rozrządem

[ Dodano: 22-07-2011, 22:17 ]
no i co do rolki, to jest coś takiego, jak rolka paska balansowego

tomasz091516 - 23-07-2011, 09:00

dzięki chłopaki za informacje, pompę wymienię więc od razu, teraz jeszcze jedno pytanko czy uszczelniacze są warte wymiany? po co się je wymienia i ile kosztują? ile sztuk potrzebuję?
arturj123 - 23-07-2011, 10:27

Podczas wymiany może jakoś zostać poruszony, albo po prostu ze starości zacznie przepuszczać olej i wtedy to cały rozrząd do rozbiórki.
Uszcz. wałka rozrządu 12,-
Uszcz. wałka balansowego 12,-
Uszcz. pompy oleju 22,-
Uszcz. wału korbowego 24,-

Ceny u Japanzeze



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group