To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

fergul11 - 01-12-2012, 20:32

deejay napisał/a:

To dlaczego nie moze znaleśc przyczyny stuków

bo nie jest łatwo , ja walczyłem w galu ze sporadycznymi stukami i znalazłem przyczynę w zawiasie maski ,przestał pukać jak dostał sprężynę gazową :lol:

deejay - 01-12-2012, 20:39

fergul11 napisał/a:
bo nie jest łatwo , ja walczyłem w galu ze sporadycznymi stukami i znalazłem przyczynę w zawiasie maski ,przestał pukać jak dostał sprężynę gazową


Ale od tego sa jazdy próbne w obecnosci klienta i mechanik powinien skupić sie na stukach/hałasie , który denerwuje klienta .

fergul11 - 01-12-2012, 20:55

zmieniłem amorki ,końcówki drążków,wszystkie wahacze i zawsze coś stuknęło ,mechanik podejrzewał nawet mocowanie chłodnicy ,To dosyć chimeryczne autko , ale jak się znajdzie ...
Z kolegą mechanikiem pół baku wyjeździłem nasłuchując :wink:
objadą nas za OT :!:

bluecard88 - 08-12-2012, 13:56

Niestety znowu muszę wrócić do tematu "stukanie-pukanie-tarcie". Ostatnio jestem stałym gościem w warsztacie, powinienem dostać Złotą Kartę, ale nic do rzeczy. Moje stukanie przy skręcaniu kierą nasiliło się , wcześniej było tylko przy maksymalnym skręcaniu na parkingu, teraz puka-stuka nawet podczas jazdy jeśli skrecam na zakręcie 90 stopni. Mechanik oczywiście nic nie znalazł, podczas jazdy na wprost nic nie stuka ( na dziurach cisza). Ręce opadają bo ten mechanik nic nie może znaleść, a czeka mnie za tydzien podróż 1300km, więc się trochę obawiam. Dziś jeszcze zaglądał w sworznie dolnych prostych i jest tam smar ( tydzień temu były sprawdzane pod kątem luzów i jest ok), skoro smar jest i gumy całe, więc myślę, że to odpada jako częsć uszkodzona, pozostają drązki, ale tam też nie wyczuwa luzów. Co może jeszcze tak stukać przy skręcaniu ? ( teraz nie zmienie mechanika, bo nie pojadę do duńskiego serwisu bo zapłace w tysiącach za sprawdzenie). Powtarzam:
-nowe końcówki CTR
-nowe sworznie górnych 555
-dziura w gumie łącznika stabilizatora po lewej z przodu
Stukanie i po lewej i prawej

Druga sprawa. Na codzien jeździłem na letnich 205/50 R16, teraz na zimę miałęm stalówki z kołpakami R14 i takie opony włożyłem 185/65 R14 ( jeździłem już na takim rozmiarze rok temu, ale.....
Jadę na wymianę wszytsko jest OK, wracam na zimowych R14 i przy hamowaniu tarcie z lewej strony, jest to takie tarcie jakby coś z klockami. No nic pojechałem do domu, wracam na drugi dzień i rozebrał mi hamulce (tarcze klocki zaciski) wszystko jest wporządku , na podnośniku koło się obraca swobodnie o nic nie ociera. Wywaliłem osłonę od tarczy ,ale dalej to samo. Najlepsze , że rok temu był spokój na tych kołach. Tylko jest taka różnica ,że rok temu miałem ori spręzyny z przodu a teraz mam -35mm, możliwe, że mała średnica koła plus niskie zawieszenie i że coś może tam ocierać( niewiem może wahacze czy coś -gdybam tylko ,ale było sprawdzane i nic nie widać na podnośniku, nawet już koła zamieniłem tył, przód ,ale nic ) Jest to tarcie podczas mocniejszego hamowania , jeśli delikatnie to nie słychać, może w PL znajdę lepszego mechanika. Miał ktoś podobną sytuację? Poizdrawiam

Mój Gal to jest SAMOCHÓD -ZAGADKA ;(

Zamówiem drążki kierownicze CTR, proste dolne SRL ( kupię gumki w Hyundai i zmienię)
Miałem wziąć 555 lub CTR, ale mam dosyc już wkładania pieniędzy w Gala. ( kupiłem części na ponad 2 tyś, jeśli po wymianie coś mi puknie w zawieszeniu to spale go :twisted: )

Marcino - 10-12-2012, 10:23

bluecard88 napisał/a:
( kupiłem części na ponad 2 tyś, jeśli po wymianie coś mi puknie w zawieszeniu to spale go

Słabo się pali..... weżmę go w cenie 1zł/kg..:)

A sprawdzałeś przekładnie kierowniczą?

hilfiger - 10-12-2012, 12:46

bluecard88

A czy wymieniałeś ostatnio banany? Jeśli tak to sprawdź śruby mocujące blachę usztywniającą zaraz pod mocowaniem wahacza do kołyski. Miałem podobny problem, też ciągle coś stukało przy jeździe w zakrętach. Sprawdzałem wszystko, wymieniłem masę części. Okazało się, że nie dokręciłem jednej śruby mocującej ową blachę. Śruba obijała się o tuleję w kołysce. Po dokręceniu nastała cisza.

bluecard88 - 10-12-2012, 21:53

Marcino napisał/a:
Słabo się pali..... weżmę go w cenie 1zł/kg..:)

A sprawdzałeś przekładnie kierowniczą?

Za 1zł/kg to wolę na płomienie popatrzeć hehe ;)
Przekładnia nie była sprawdzana, płyn do wspomagania nie ucieka. Nie strasz mnie przekładnią bo maglownica do tanich nie należy ;p
hilfiger napisał/a:
A czy wymieniałeś ostatnio banany? Jeśli tak to sprawdź śruby mocujące blachę usztywniającą zaraz pod mocowaniem wahacza do kołyski

Bananów nie wymieniałem, ale około tydzień temu czy dwa ( już nie pamiętam) miałem dokręcone wszystkie śruby w zawieszeniu, śruba po śrubie.
Teraz jeszcze na dodatek tego wszystkiego muszę szybę nową z przodu wstawić, komuś się nie spodobał mój Galancik ;/ Bandyci...


Jeszcze przy okazji zapytam, jakie gumki muszę kupić do prostych dolnych? Co mam w Hyundai'u powiedzieć ,że do jakiego modelu?
Kupiłem dolne proste tańsze trochę ,ale chce gumy wymienić na Hyundai'owe.

technol3 - 27-12-2012, 19:29

Witam. Mam nadzieję, że macie siłę ruszać się po świętach i zbieracie siły na imprezę sylwestrową z góry życzę wszystkiego dobrego w nowym roku wszystkim szczęśliwym użytkownikom mitsubishi. Wracając do tematu w moim galancie '97 2.0 dochodzą dziwne stuki z okolicy komory silnika zaraz za grodzią są to stuki jakby coś było niedokręcone pojawiają się przy ruszaniu i na wybojach. przy gwałtownym ruszaniu czuć podbijanie chyba silnika ale moi mechanicy twierdzą że poduszki są ok. i rozkładają ręce. pomocy bo już mi ręce opadają do tego samochodu. pozdrowionka :cry:
Marcelinho - 27-12-2012, 19:48
Temat postu: Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt
Ja właśnie mam ostatnio podobny problem.Ruszając coś puknie raz,jadąc z równą prędkością coś trze,przyspieszając zanika,zwalniając znów słychać.Przy skręcie w lewo puka głośno.Podjeżdżając pod krawężnik skrzypi i puka.Wydaję mi się że to coś z prawą sprężyną.
Hugo - 27-12-2012, 21:37

Marcelinho napisał/a:
Ruszając coś puknie raz,jadąc z równą prędkością coś trze,przyspieszając zanika,zwalniając znów słychać.Przy skręcie w lewo puka głośno.Podjeżdżając pod krawężnik skrzypi i puka
W pierwszej kolejności do sprawdzenia sworzeń wahacza górnego prawego.
nabassu - 28-12-2012, 00:36

Panowie, cos, ktos, kiedys wspominal o luznej koncowce kolumny kierowniczej.
Ostatni odcinek, zanim przejdzie w przegub wychodzacy przez grodz.
Tam sa takie dwa zapunktowania, ktore powinny stawiac opor, zeby ta ostatnia sekcja nie ruszala sie luzno.
U mnie to troche lata, a juz chyba tylko to zostalo z pomyslow "cos mi stuka".
Kolumna do przekladki byla brana pewnie z jakiegos gruza, wiec mogla sie wlasnie tam rozruszac.
Jaka jest fachowa metoda zadrutowania tego?
(zenski i meski wieloklin, zachodzace na siebie na kilka centymetrow, z dwoma zapunktowaniami w linii prostej)

fabryka24 - 28-12-2012, 10:31

WITAM , wrzucę link do filmiku jaki stworzyłem z kuzynem z wymiany wahacza tylnego z śrubą mimośrodową , galant 97 rok , na oskara nie liczę ale może komuś się przyda ,czas jaki mi to zajeło to 35 minut , robione z kanału,ale z samego lewarka też się da , filmik ma 6 części http://www.youtube.com/watch?v=HS07_5Sc4ok pozdrawiam
robertdg - 28-12-2012, 16:13

Ale te "fasolki" to trzeba było sobie poprawić gdyż są wyorane, w szczególności ta od strony łba śruby, śruby przy okazji przesmarować zeby się nie zapiekały, pomiędzy podkładką mimośrodową, a nakrętką występuje podkładka spręzynowa ;-)
Dominick - 09-01-2013, 07:24
Temat postu: Stuki z prawej, podłoga.
Witam, zadreczam sie od kilku dni stukami które ewidentnie dochodzą z prawej strony, zwlaszcza i bardzo mocno sa slyszalne na ostrych malych dolkach czy krawedziach szczegolnie przy malej predkosci nawet na pierwszym biegu, co ciekawe czuc je pod podloga pasazera w miejscu mocowania banan/drazek stabilizatora, gume wymienilem wczoraj banan w zeszlym roku.WTF.szarpaki g... daly mozna by powiedziec jak zwykle. zaciski? na hamulcu jadac mega cichnie i prawie wogole nie slyszalne to samo w miejscy jak trzymam hamulec i robie lekki strzal przod/tyl to tego tez nie slychac.PZDR
Hugo - 09-01-2013, 07:51

Luzy na prowadnicach zacisku lub klocki mają luz w jarzmach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group