To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Opony letnie-zimowe - Lancer CYxA

Fred.X - 06-05-2022, 19:54

2,3 - 2,4 , moi oponiarze zawsze i tak na 18-stkach pompują i jest ok
Piskosz - 07-05-2022, 00:38

A no kilka lat, w sumie jakies 130kkm czyli ok. 65kkm na sezon. I na 18 bylo bardzo twardo ale nic sie na szczescie nie stalo. Dopiero jak moj mechanik zwrocil mi uwage ze opony niedlugo do wymiany to przyjzalem im sie blizej i na srodku opony wytarta na rowno ze znacznikiem zuzycia a po obu zewnetrznych stronach kilka milimetrow zapasu, ktory wystarczylby na caly sezon. W 16 fabrycznych zimowych Falkena Eurowinter pompowanych 2,7 bar elegancko rownomiernie sie sciera. Tacy to wlasnie specjalisci pracuja w ASO. Ale juz i tak po 2 serwisach przestalem korzystac z uslug. Banda partaczy i w dodatku drogo. A jezdzilem do 3 roznych w roznych czesciach Polski.
Wlasnie tez mysle zeby na 2,5 albo 2,4 sprobowac bo 2,2 za miekko i boje sie w zakretach szybciej jezdzic.
A zna ktos jakies patenty na reset tego TPMS? Bo jak nabilem na te 2,2 i klikam reset, to pomiga chwile ale i tak wywala ostrzezenie o zbyt niskim cisnieniu. Mozna to jakos ustawic z poziomu kierowcy zeby zaakceptowalo nabite cisnienie czy trzeba na serwis jechac zeby wprowadzili to z zewnatrz?
U Was przy 2,4; 2,5 bar TPMS akceptuje cisnienie czy cos trzeba kombinowac?

Uwex - 08-05-2022, 09:20

Ja pompuję przód 2,4 , tył 2,3 i jest OK.
Robert_N - 09-05-2022, 10:52

Ja przód i tył 2,4 i jest ok.
Hishi - 09-05-2022, 14:44

Piskosz napisał/a:
W 16 fabrycznych zimowych Falkena Eurowinter pompowanych 2,7 bar elegancko rownomiernie sie sciera.
Tyle zawsze pompowałem. Dwa lata temu po 7 latach używania zmieniłem opony na nowe. Równo pościerane. Bez odchyłów "tu mniej, a tam więcej, a tu w ogóle". Jestem zdania, że jeśli producent samochodu zaleca takie ciśnienie, to takie trzeba pompować. Nie rozumiem różnych forumowych "mędrców", którzy piszą jak to fajnie pompować mniej niż 2,7. Kiedyś posłuchałem i miałem odczucia, że samochód grzęźnie jak w śniegu albo błocie...
Piskosz - 10-05-2022, 04:56

Zgoda! Jestem tego samego zdania. Aczkolwiek w salonie w ktorym dostalem komplet kol 18" niezgodnych z homologacja czyli 225/40/18 na pytanie jakie cisnienie powiedzieli ze 2,7 bar jak do 16 fabrycznych i nierowno sie scieraly. Z kolei jak taki rozmiar pompuje na instrukcyjne 2,2 bar jak do 215/45 to TPMS ciagle wyswietla ostrzezenie. Stad cala dyskusja i pytanie o cisnienie.
Druga sprawa to producent i tak zaleca rozne cisnienia w tym samym pojezdzie w roznych czesciach swiata. Np do Lancerow na rosje itd ma byc podajze 2,5 a u nas 2,7 w 16". Przeciez to samo auto te same kola a cisnienie inne. Bo tam nie ma restrykcji emisji czy wiecej dziur w drogach?! Co z tego? Mysle wiec zatem, ze akurat tutaj mozna pozwolic sobie na male odstepstwa i proby dobrania cisnienia pod siebie.
A jak robicie z TPMS? Da sie go zresetowac bez wizyty w serwisie zeby nie ostrzegalo przy 2,2 na 18"

sk0ras - 10-05-2022, 08:37

Hishi napisał/a:
Piskosz napisał/a:
W 16 fabrycznych zimowych Falkena Eurowinter pompowanych 2,7 bar elegancko rownomiernie sie sciera.
Tyle zawsze pompowałem. Dwa lata temu po 7 latach używania zmieniłem opony na nowe. Równo pościerane. Bez odchyłów "tu mniej, a tam więcej, a tu w ogóle". Jestem zdania, że jeśli producent samochodu zaleca takie ciśnienie, to takie trzeba pompować. Nie rozumiem różnych forumowych "mędrców", którzy piszą jak to fajnie pompować mniej niż 2,7. Kiedyś posłuchałem i miałem odczucia, że samochód grzęźnie jak w śniegu albo błocie...


2,7 to bardziej przez przepisy EU, wyższe ciśnienie -> mniejsze opory toczenia -> mniejsze spalanie -> lepszy wynik w homologacji. Dostaje za to zawieszenie i cierpi komfort jazdy. Nie wszystko co podaje producent jest dobre dla użytkownika i nie zawsze trzeba ślepo podążać za tymi wytycznymi.

Istotniejsza sprawa to info jakie podaje producent opony oraz warunki w jakich zazwyczaj się poruszamy. Bardzo dobrze widzę to w motocyklu oraz rowerach. Zmiana o 0,2 bara jest bardzo odczuwalna i potrafi znacznie poprawić komfort jazdy oraz stabilność prowadzenia.

Uwex - 10-05-2022, 12:20

Piskosz napisał/a:
2,7 bar jak do 16 fabrycznych


fabryczne jest zalecane różne w zależności n.p. od prędkości czy nawet roku produkcji , tak jak pisze sk0ras - ekologia się kłania.

Mitsucat - 02-06-2022, 13:31

Witam,
Jakie oponki letnie 205/60 r16 nie za miliony polecacie Panowie ?
Pozdrawiam
Nowy forumowicz 8)

apikus - 02-06-2022, 20:41

Dębica Presto HP
Fred.X - 03-06-2022, 07:19

Mitsucat napisał/a:
Witam,
Jakie oponki letnie 205/60 r16 nie za miliony polecacie Panowie ?
Pozdrawiam
Nowy forumowicz 8)

https://allegro.pl/oferta/4x-opony-laufenn-s-fit-eq-lk01-205-60r16-96v-xl-12181814491

Laufeen , w tej cenie nic lepszego nie dostaniesz, a opony bardzo dobre

Mitsucat - 06-06-2022, 15:17

Koniec końców kupiłem te chińczyki: https://www.oponeo.pl/dan...205-60-r16-92-v
Zobaczymy jak się sprawdzą.
Do tej pory jeździłem na oryginalnych japońcach przez 12 lat 8) , wiec to dopiero pierwszy zakup :wink:
Tak czy siak, dzięki za porady dobrze wiedzieć że forum jeszcze żyje :D

Marcino - 07-06-2022, 12:08

Mitsucat napisał/a:
Koniec końców kupiłem te chińczyki: https://www.oponeo.pl/dan...205-60-r16-92-v
Zobaczymy jak się sprawdzą

Firemax ??? Ile dałeś z szt? Ja bym nie ryzykował, po 2-3 sezonach opona bedzie jak śmieć i popekana. Pamietam jak znajomy miał Nexeny letnie 16", masakra

mohinder - 07-06-2022, 14:20

Ja mam odnośnie opon inne pytanie. Zakupiłem samochód z założonymi oponami Uniroyal RainSport 3. Wyglądaja bardzo zacnie, troche faktycznie sportowo. Są to opony które maja bardzo dobrze sprawować się na mokrej nawierzchni. I patrząc na bieżnik zgodziłbym sie z tym. W filmie reklamowym spod tego linku https://youtu.be/9gDVXDef5SY jest przedstawiona ta opona i fajnie jest pokazane odprowadzanie wody w minucie 2.35. Jest jednak jeden problem i to bardzo poważny moim zdaniem, zwróccie uwagę, że zawsze jak jest zbliżenie na opone to jest to prawa opona patrząc z przodu samochodu. Teraz zastanówcie się co się dzieje z ononą z lewej strony auta. Te dwa rowki idą do środka auta a co znaczy że rowki które z prawej strony tak ładnie odprowadzają wodę na zewnątrz w tym przypadku prowadzą wodę pod oponę skąd nie bardzo mam jak uciec. przeanalizujcie to i powiedzcie czy ja się mylę czy powinny być w tym przypadku opony lewe i prawe?
Marcino - 07-06-2022, 17:23

mohinder napisał/a:
przeanalizujcie to i powiedzcie czy ja się mylę czy powinny być w tym przypadku opony lewe i prawe?

Tak samo jest z felgami z wygietymi ramionami np.

Ale opona jest kierunkowa wiec jest ok tak jak z zimówką.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group