To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jaki najlepszy olej do Lancera i dlaczego?

Pezecior - 11-12-2018, 11:57

Ok dzieki podpytalem kumpla tez. Mowi ze catrol napewno nie 😅 a ile wchodzi oleju? Pytam tu bo zalezy mi na czasie jako ze jutro z rana jade z Danii do Polski i za bardzo nje mam czasu szukac :/
tyku - 11-12-2018, 12:05

Pezecior, Silnik 4N13 - 5,3 L.
Pezecior - 11-12-2018, 12:08

1.8 DID 150 km dieselek
tyku - 11-12-2018, 12:12

Kolega ma taki silnik. Leje Millersa i jest zadowolony.😉
http://www.millersoils.co.uk/which-oil

Pezecior - 11-12-2018, 12:17

Cholewa mam narazie 4 L no nic musze dokupic :/

[ Dodano: 11-12-2018, 12:19 ]
Sorry 5l 😅 jak bym. Narazie zalal 5L to moge tak troche jechac czy muszę zalac 5.3?

tyku - 11-12-2018, 12:26

Może się okazać że 5 litrów wystarczy, ale u mnie zawsze wchodzi 4,3 litra i trzeba kupować 5 litrów oleju. :roll:
Pezecior - 11-12-2018, 13:02

Ooki zobaczymy ;) ,
kamilox4 - 12-12-2018, 09:12

Szukam oleju Eneos Premium Hyper S 5W40 i nigdzie nie ma (1.6 benzyna 2011). Prawdopodobnie nie produkują, nie wiem czemu. Myślę kupić Eneos Premium Hyper 5W40. Będzie jakaś straszna różnica między tymi olejami? Do tej pory lałem tego z "S" ale od wymiany do wymiany musiałem dolać 1l i chce zmienić na 5W40.
Uwex - 12-12-2018, 18:02

kamilox4 napisał/a:
od wymiany do wymiany musiałem dolać 1l
- po jakim to przebiegu ?
RalfPi - 12-12-2018, 20:53

1l, to chyba nic zdrożnego - zależy od cyklu - może się mylę, ale zauważyłem, że jazda po trasach przy dużych prędkościach powoduje spalanie oleju.
kamilox4 - 13-12-2018, 06:56

P
Uwex napisał/a:
po jakim to przebiegu ?

170 tys.

Sushi - 13-12-2018, 23:08

Tym razem po ok. 9,5 tys. km zalałem Xado 5W-40 Extra Drive. W 1.6 4A92 zgodnie z instrukcją wchodzi 4,2 L, ale wiadomo, że wszystko nie spłynie i u mnie równo 4L wystarcza idealnie.

Użyłem również płukankę Liqui Moly Pro-Line


Na razie po przejechaniu ok. 25km olej jest tak jasny, że musiałem podejść pod żarówkę żeby go zobaczyć na bagnecie. Przebieg ok. 103k km.

Co do oleju Eneos to nie jest dobry wybór, słabo chroni silnik i szybko traci właściwości smarne. Trzeba go znacznie szybciej wymieniać niż zalecane 10tys. Moim zdaniem to tylko wszechobecna reklama tego oleju od jakiegoś czasu spowodowała zwiększony popyt.
Tak czy inaczej jaki olej byście nie zastosowali to najważniejsze żeby spełniał wymagania konkretnego silnika i nie tylko API, ACEA i SAE, ale także bardzo ważna jest klasyfikacja ILSAC certyfikowana, na którą mało kto zwraca uwagę (najlepiej GM-LL-B-025), przynajmniej w przypadku tego silnika.

RalfPi napisał/a:
1l, to chyba nic zdrożnego - zależy od cyklu - może się mylę, ale zauważyłem, że jazda po trasach przy dużych prędkościach powoduje spalanie oleju.

Pewnie, że to normalne tym bardziej w japończyku. 1L od wymiany do wymiany, szczególnie jeżdżąc nierzadko na wyższych obrotach, mieści się w normie.

Uwex - 14-12-2018, 18:10

Trochę się dziwię, że niektórzy zmieniają markę czy nawet specyfikację oleju przy każdej wymianie. W internetach jest sporo różnych mądrości (jak na każdy temat ) - tyle tylko,że praktycznie pisze kto chce i co chce. A czy się zna i wie o czym pisze ? Ale każdy robi jak uważa.
Sushi - 14-12-2018, 19:23

Za stary jestem na takie głupoty. Nie jestem żadnym znawcą, ale rozmawiam z ludźmi, którzy mają o tym pojęcie, szukam i czytam (ale nie opinie internetowych troli). Oczywiście nikt mi nie powie: "Ten olej do tego auta jest najlepszy". I nawet nie o to chodzi.

W tym roku z czystej niezaspokojonej ciekawości kontaktowałem się mailowo w sprawie doboru oleju z MMC w Japonii i MMCC w Polsce.
I uwierz mi, że tego wszystkiego co mogłem się dowiedzieć to marka nie ma kompletnie żadnego znaczenia. Wiadomo, że do jednej można mieć zaufanie a do innej nie, ale na ogół jeśli nie posiadamy wiedzy popartej jakimiś faktami to jest to czysto subiektywna opinia. Zarówno japońska centrala jak i polski oddział przede wszystkim podkreślają, że olej musi spełniać 4 podstawowe wymogi, które są zapisane w instrukcji obsługi (patrz poprzedni post). Najmniej istotna z nich jest lepkość, ważne by mieściła się w zakresie ujętym w instrukcji. Jedynie API może być inne i w przypadku tego silnika może być zarówno SM jak i nowsze SN (z tego co wywnioskowałem to nawet lepiej). I naprawdę zmiana marki kompletnie nie ma znaczenia, każdy ogarnięty mechanik powie ci nawet, że tak jak w moim przypadku przy zmianie 0W40 na 5W40 nawet nie trzeba robić płukanki, ale sam chciałem, ponieważ w niczym nie zaszkodzi, a może jedynie pomóc.

Póki co szukam właściwego oleju i mam ku temu powody organoleptyczne. Na Eneosie silnik zdecydowanie gorzej i głośniej pracował już po niewielkim przebiegu niż na Castrolu, objawy były różne. Na Penrite jak na mój gust za dużo brał oleju, być może nawet ciśnienie było niewłaściwe. Najprawdopodobniej specyfikacja tego oleju nie jest właściwa do tego silnika. Czytać, czytać i jeszcze raz czytać etykiety - czyli w zasadzie powinniśmy robić to samo co przy zakupie produktów spożywczych. A to co mogę zauważyć sam, szukam również u innych źródeł czy mogę mieć rację, czy się mylę. I nierzadko można znaleźć przyczyny tych czy innych objawów w testach olejów.

Bardzo często przywoływany jest Castrol jako najgorszy z możliwych olejów, a moim zdaniem wszystko zaczęło się od tego, że X lat temu na polski rynek trafiła bardzo duża ilość podróbek i wiadomo jaki był tego skutek. Bo to chyba obok Mobil 1 najczęściej podrabiany olej. I niewykluczone, że robotę zrobił również czarny pijar konkurencji.

Jeżeli sam uznam, że wszystko jest ok po obecnym Xado to pewnie przy nim zostanę, jeżeli będzie inaczej to znajdę coś innego.

hubus - 15-12-2018, 10:10

Sushi napisał/a:
Bardzo często przywoływany jest Castrol jako najgorszy z możliwych olejów, a moim zdaniem wszystko zaczęło się od tego, że X lat temu na polski rynek trafiła bardzo duża ilość podróbek i wiadomo jaki był tego skutek. Bo to chyba obok Mobil 1 najczęściej podrabiany olej. I niewykluczone, że robotę zrobił również czarny pijar konkurencji.


Dodałbym jeszcze że przyczyniło się do tego ASO wymieniając co 20-30 tys. km. Generalnie jaki olej wlejesz jest mniej ważne niż co ile go wymieniasz, ale to moją subiektywna opinia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group