[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy
SPIDER-ek - 28-07-2011, 23:15
sveno, ja ci powiem:) nazywa się to szybkozłączka
tutaj masz linka, ale i tak lepiej gdyby to było polutowane
http://allegro.pl/szybkoz...1694757223.html
ja tam zrobiłem zasilanie bezpośrednio w zegarku, biorę poprzez wpięcie wtyczki z zegarka:) zawesze mozna szybko odłączyć gdyby coś się działo:)
ani ja ani owczar tapicerki nie popaliliśmy przy ECU też nie, ale może faktycznie ja mam 25lat doświadczenia z lutownicą:) więc dla mnie to nie był problem, a wiem jedno, jak nie polutujesz to nie pojedziesz, tak jak mówią jak nie posmarujesz to nie pojedziesz:) To tylko taka przenośnia wpadła mi do głowy.
pipi_ja - 28-07-2011, 23:17
Może i te spinki sa wygodne w montażu ale niezbyt trwałe. Po jakimś czasie pod wpływem wibracji poluzowują się na kablu i łączą jak im się podoba. Przerabiane wielokrotnie za starych czasów jak się dokładało 3 światło stopu Zawsze były z tym problemy.
Co do lutowania to w życiu do miedzianych kabli nie używałem kwasu. Wystarczy zwykła cyna z kalafonią, odpowiednia temperatura i pobiela się bez problemu.
Podstawa to dobra, szybka lutownica żeby nie grzać pół godziny jednego kabla
SPIDER-ek - 28-07-2011, 23:22
pipi_ja napisał/a: |
Co do lutowania to w życiu do miedzianych kabli nie używałem kwasu. Wystarczy zwykła cyna z kalafonią, odpowiednia temperatura i pobiela się bez problemu.
Podstawa to dobra, szybka lutownica żeby nie grzać pół godziny jednego kabla |
dokładnie tak, cyna i kalafonia i po co kombinować.
Owczar - 28-07-2011, 23:23
pipi_ja napisał/a: | Co do lutowania to w życiu do miedzianych kabli nie używałem kwasu. |
No tak, ale ja się przyzwyczaiłem do kwasu przez lutownicę transformatorową z tesco Wystarczy dotknąć rozgrzaną lutownicą z cyną i pięknie wciąga. A do tego montażu kupiłem specjalnie lutownicę na 12V. 40W, po rozgrzaniu bez problemu lutowała kabelki.
sveno - 28-07-2011, 23:25
SPIDER-ek, dzięki, nie wiem czemu na taką nazwę nie wpadłem, a wpisałem już prawie wszystko w szukajce alledrogo, łącznie z "kochane złączki do kabli"-brak wyników
SPIDER-ek - 28-07-2011, 23:27
sveno, zwróć tylko uwagę na grubość kabla/kabli, żebys nie kupił za dużych, ja linka ci podałem z przykładem.
jak zrobisz sobie na spokojnie taki zestaw jak ja zrobiłem
http://imageshack.us/phot...1/39601211.jpg/
to przychodzisz do samochodu, lutujesz 3 kable do ECU, wpinasz kabel tak jakbys zegarek podłączał do zasilania, i gotowe
m6riano - 29-07-2011, 00:36
SnowDevil napisał/a: | ja nie przebrnąłem przez cały temat ale chętny jestem na zakup tego "ustrojstwa" |
To dawaj bierz ode mnie i łapiemy sie za montaż..;-)
SPIDER-ek - 29-07-2011, 01:14
Owczar napisał/a: | (..) A do tego montażu kupiłem specjalnie lutownicę na 12V. 40W, po rozgrzaniu bez problemu lutowała kabelki. |
Owczar, właśnie przed chwilą zamówiłem sobie na allegro w/w lutownicę z kablem 2,5m za 12,69zł
Przyda się do grzebania w samochodzie, nie potrzeba przedłużacza.
tws - 29-07-2011, 09:04
te lutownice na 12V to zwykły szajs, lutuje się tym dość długo i o ile cienke kabelki jeszcze jakoś da radę zlutować, to grubsze nie ma szans.
lepszą opcją już jest lutownica gazowa
co do samego lutowania można już kupić cynę z topnikiem i wtedy nawet kalafonii nie potrzeba.. a przewody lepiej przecinać i zakładać koszulkę termokurczliwą - takie połączenie jest pewne na długie lata.
sveno - 29-07-2011, 09:15
kaczart napisał/a: | co do samego lutowania można już kupić cynę z topnikiem i wtedy nawet kalafonii nie potrzeba.. a przewody lepiej przecinać i zakładać koszulkę termokurczliwą - takie połączenie jest pewne na długie lata. | też o tym pomyślałem, zwłaszcza, że to tylko 3 kable przy kompie. Myślałem, że więcej ich tam idzie.
SPIDER-ek napisał/a: | ja tam zrobiłem zasilanie bezpośrednio w zegarku, biorę poprzez wpięcie wtyczki z zegarka:) zawesze mozna szybko odłączyć gdyby coś się działo:)
|
czyli, że wykorzystałeś te piny z płytki zegarka? Kostkę normalnie wpinasz w obudowe?
Owczar - 29-07-2011, 09:25
kaczart napisał/a: | te lutownice na 12V to zwykły szajs, lutuje się tym dość długo i o ile cienke kabelki jeszcze jakoś da radę zlutować, to grubsze nie ma szans.
lepszą opcją już jest lutownica gazowa |
Z tą nie było problemu. Nagrzewała się dłużej niż taka na 220V, ale jak się nagrzała to nie było problemu z lutowaniem. Wiadomo, że za 13zł rewelacji się nie ma co spodziewać, ale byłem mile zaskoczony. Gazowa tak, ale to już inny przedział cenowy.
Cytat: | czyli, że wykorzystałeś te piny z płytki zegarka? Kostkę normalnie wpinasz w obudowe? |
Tak. Ale jeśli chcesz dać wyświetlacz głębiej to nie da rady.
sveno - 29-07-2011, 09:31
Dobra dostałem oficjalne potwierdzenie od Tomka, więc zaczynam listę chętnych ale na wersję 2.0.0 (ja i tak montował najwcześniej będę w pazdzierniku) kaczart da radę?
Porozsyłałem info do znajomych, a do tego dam jeszcze info w dziale regionalnym.
1. sveno
2. tomek84
SPIDER-ek - 29-07-2011, 10:07
kaczart napisał/a: | te lutownice na 12V to zwykły szajs, lutuje się tym dość długo i o ile cienke kabelki jeszcze jakoś da radę zlutować, to grubsze nie ma szans.
lepszą opcją już jest lutownica gazowa
co do samego lutowania można już kupić cynę z topnikiem i wtedy nawet kalafonii nie potrzeba.. a przewody lepiej przecinać i zakładać koszulkę termokurczliwą - takie połączenie jest pewne na długie lata. |
Powiem Ci że w życiu nalutowałem się wieloma lutownicami nawet mam lutownicę po ojcu z 1960r, i z tą na 12V naprawdę nie było najmniejszego problemu po nagrzaniu, ale fakt faktem, grubych kabli byś tym nie polutował. Ale ona do tego nie jest zrobiona:) W samochodzie dasz rade tym zrobić to co chcesz. Lutownicy za 13zł nie możesz porównywać do stacji lutowniczej:) To tak jak porównywanie naszego Miśka z V6 do Mercedesa AMG też z V6:). Dużo samochodów objedziesz spod świateł, ale nie wszystkie:)
Cyna z topnikiem jest zdecydowanie lepsza od cyny+kalafonia, bo jest mniej świństwa, ale wprawny człowiek daje rade z różnymi opcjami.
sveno dokładnie tak jak mówisz, wpinam wtyczkę z zegarka i wszystko:), polutowałem kable bezpośrednio w obudowie zegarka do pinów wychodzących zasilających. Dlatego jak zobaczysz u mnie w profilu na fotkach z kompa wychodzą 2 kable czerwone. Jeden z dodatkowego równoległego przełącznika który będzie obok przełączników podgrzewania foteli, a drugi właśnie z zasilania który jest podpięty do UKP.
Więc zostają tylko 3 kable do podłączenia ECU.
tws - 29-07-2011, 11:21
z tymi logami to się zastanawiam, że w sumie można by spróbować zrobić w aplikacji na pc - ale to trzeba by jeździć z podłączonym laptopem
wtedy na bieżąco wszystko jest przesyłane do pc i tam 'magazynowane'
jeżeli byłoby zainteresowanie taką opcją to postarałbym się coś takiego wprowadzić - może jeszcze nie w tej nadchodzącej wersji ale w którejś z kolejnych już tak
a co do wersji z hardwarem 2.0 to pewnie już we wrześniu będzie - zobaczymy, na razie się z tym aż tak nie śpieszę
SPIDER-ek - 29-07-2011, 11:29
kaczart najlepiej gdyby magazynowało się to na microSD, takie logi to fajna sprawa.
1. masz np log kiedy ostatnio jeździłeś i ile zrobiłeś km, od uruchomienia zapłonu do wyłączenia
2. jakie średnie spalanie było w danym okresie
3. jaką średnią prędkością jechałeś
4. jaka była temp. na zewnątrz, wewn, silnika, itd
5. wtedy można by fajnie zrobić analizę ile spala w dni ciepłe ile w dni zimne, na jakich odcinkach itd
na microSD np. w pliku .txt było by mniej inwazyjne niż z kompem, a i więcej danych mozna by zbierać na karcie 4GB można już kupe danych wrzucić.
może w wer. 3.0?
|
|
|