To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

SPIDER-ek - 28-07-2011, 23:15

sveno, ja ci powiem:) nazywa się to szybkozłączka

tutaj masz linka, ale i tak lepiej gdyby to było polutowane

http://allegro.pl/szybkoz...1694757223.html


ja tam zrobiłem zasilanie bezpośrednio w zegarku, biorę poprzez wpięcie wtyczki z zegarka:) zawesze mozna szybko odłączyć gdyby coś się działo:)

ani ja ani owczar tapicerki nie popaliliśmy przy ECU też nie, ale może faktycznie ja mam 25lat doświadczenia z lutownicą:) więc dla mnie to nie był problem, a wiem jedno, jak nie polutujesz to nie pojedziesz, tak jak mówią jak nie posmarujesz to nie pojedziesz:) To tylko taka przenośnia :) wpadła mi do głowy.

pipi_ja - 28-07-2011, 23:17

Może i te spinki sa wygodne w montażu ale niezbyt trwałe. Po jakimś czasie pod wpływem wibracji poluzowują się na kablu i łączą jak im się podoba. Przerabiane wielokrotnie za starych czasów jak się dokładało 3 światło stopu :) Zawsze były z tym problemy.

Co do lutowania to w życiu do miedzianych kabli nie używałem kwasu. Wystarczy zwykła cyna z kalafonią, odpowiednia temperatura i pobiela się bez problemu.
Podstawa to dobra, szybka lutownica żeby nie grzać pół godziny jednego kabla ;)

SPIDER-ek - 28-07-2011, 23:22

pipi_ja napisał/a:

Co do lutowania to w życiu do miedzianych kabli nie używałem kwasu. Wystarczy zwykła cyna z kalafonią, odpowiednia temperatura i pobiela się bez problemu.
Podstawa to dobra, szybka lutownica żeby nie grzać pół godziny jednego kabla ;)


dokładnie tak, cyna i kalafonia i po co kombinować.

Owczar - 28-07-2011, 23:23

pipi_ja napisał/a:
Co do lutowania to w życiu do miedzianych kabli nie używałem kwasu.


No tak, ale ja się przyzwyczaiłem do kwasu przez lutownicę transformatorową z tesco :D Wystarczy dotknąć rozgrzaną lutownicą z cyną i pięknie wciąga. A do tego montażu kupiłem specjalnie lutownicę na 12V. 40W, po rozgrzaniu bez problemu lutowała kabelki.

sveno - 28-07-2011, 23:25

SPIDER-ek, dzięki, nie wiem czemu na taką nazwę nie wpadłem, a wpisałem już prawie wszystko w szukajce alledrogo, łącznie z "kochane złączki do kabli"-brak wyników :)
SPIDER-ek - 28-07-2011, 23:27

sveno, zwróć tylko uwagę na grubość kabla/kabli, żebys nie kupił za dużych, ja linka ci podałem z przykładem.


jak zrobisz sobie na spokojnie taki zestaw jak ja zrobiłem
http://imageshack.us/phot...1/39601211.jpg/

to przychodzisz do samochodu, lutujesz 3 kable do ECU, wpinasz kabel tak jakbys zegarek podłączał do zasilania, i gotowe

m6riano - 29-07-2011, 00:36

SnowDevil napisał/a:
ja nie przebrnąłem przez cały temat ale chętny jestem na zakup tego "ustrojstwa" ;)

To dawaj bierz ode mnie i łapiemy sie za montaż..;-)

SPIDER-ek - 29-07-2011, 01:14

Owczar napisał/a:
(..) A do tego montażu kupiłem specjalnie lutownicę na 12V. 40W, po rozgrzaniu bez problemu lutowała kabelki.


Owczar, właśnie przed chwilą zamówiłem sobie na allegro w/w lutownicę z kablem 2,5m za 12,69zł

Przyda się do grzebania w samochodzie, nie potrzeba przedłużacza.

tws - 29-07-2011, 09:04

te lutownice na 12V to zwykły szajs, lutuje się tym dość długo i o ile cienke kabelki jeszcze jakoś da radę zlutować, to grubsze nie ma szans.

lepszą opcją już jest lutownica gazowa


co do samego lutowania można już kupić cynę z topnikiem i wtedy nawet kalafonii nie potrzeba.. a przewody lepiej przecinać i zakładać koszulkę termokurczliwą - takie połączenie jest pewne na długie lata.

sveno - 29-07-2011, 09:15

kaczart napisał/a:
co do samego lutowania można już kupić cynę z topnikiem i wtedy nawet kalafonii nie potrzeba.. a przewody lepiej przecinać i zakładać koszulkę termokurczliwą - takie połączenie jest pewne na długie lata.
też o tym pomyślałem, zwłaszcza, że to tylko 3 kable przy kompie. Myślałem, że więcej ich tam idzie.

SPIDER-ek napisał/a:
ja tam zrobiłem zasilanie bezpośrednio w zegarku, biorę poprzez wpięcie wtyczki z zegarka:) zawesze mozna szybko odłączyć gdyby coś się działo:)

czyli, że wykorzystałeś te piny z płytki zegarka? Kostkę normalnie wpinasz w obudowe?

Owczar - 29-07-2011, 09:25

kaczart napisał/a:
te lutownice na 12V to zwykły szajs, lutuje się tym dość długo i o ile cienke kabelki jeszcze jakoś da radę zlutować, to grubsze nie ma szans.

lepszą opcją już jest lutownica gazowa


Z tą nie było problemu. Nagrzewała się dłużej niż taka na 220V, ale jak się nagrzała to nie było problemu z lutowaniem. Wiadomo, że za 13zł rewelacji się nie ma co spodziewać, ale byłem mile zaskoczony. Gazowa tak, ale to już inny przedział cenowy.

Cytat:
czyli, że wykorzystałeś te piny z płytki zegarka? Kostkę normalnie wpinasz w obudowe?


Tak. Ale jeśli chcesz dać wyświetlacz głębiej to nie da rady.

sveno - 29-07-2011, 09:31

Dobra dostałem oficjalne potwierdzenie od Tomka, więc zaczynam listę chętnych ale na wersję 2.0.0 (ja i tak montował najwcześniej będę w pazdzierniku) kaczart da radę?
Porozsyłałem info do znajomych, a do tego dam jeszcze info w dziale regionalnym.

1. sveno
2. tomek84

SPIDER-ek - 29-07-2011, 10:07

kaczart napisał/a:
te lutownice na 12V to zwykły szajs, lutuje się tym dość długo i o ile cienke kabelki jeszcze jakoś da radę zlutować, to grubsze nie ma szans.

lepszą opcją już jest lutownica gazowa

co do samego lutowania można już kupić cynę z topnikiem i wtedy nawet kalafonii nie potrzeba.. a przewody lepiej przecinać i zakładać koszulkę termokurczliwą - takie połączenie jest pewne na długie lata.


Powiem Ci że w życiu nalutowałem się wieloma lutownicami nawet mam lutownicę po ojcu z 1960r, i z tą na 12V naprawdę nie było najmniejszego problemu po nagrzaniu, ale fakt faktem, grubych kabli byś tym nie polutował. Ale ona do tego nie jest zrobiona:) W samochodzie dasz rade tym zrobić to co chcesz. Lutownicy za 13zł nie możesz porównywać do stacji lutowniczej:) To tak jak porównywanie naszego Miśka z V6 do Mercedesa AMG też z V6:). Dużo samochodów objedziesz spod świateł, ale nie wszystkie:)

Cyna z topnikiem jest zdecydowanie lepsza od cyny+kalafonia, bo jest mniej świństwa, ale wprawny człowiek daje rade z różnymi opcjami.

sveno dokładnie tak jak mówisz, wpinam wtyczkę z zegarka i wszystko:), polutowałem kable bezpośrednio w obudowie zegarka do pinów wychodzących zasilających. Dlatego jak zobaczysz u mnie w profilu na fotkach z kompa wychodzą 2 kable czerwone. Jeden z dodatkowego równoległego przełącznika który będzie obok przełączników podgrzewania foteli, a drugi właśnie z zasilania który jest podpięty do UKP.
Więc zostają tylko 3 kable do podłączenia ECU.

tws - 29-07-2011, 11:21

z tymi logami to się zastanawiam, że w sumie można by spróbować zrobić w aplikacji na pc - ale to trzeba by jeździć z podłączonym laptopem

wtedy na bieżąco wszystko jest przesyłane do pc i tam 'magazynowane'

jeżeli byłoby zainteresowanie taką opcją to postarałbym się coś takiego wprowadzić - może jeszcze nie w tej nadchodzącej wersji ale w którejś z kolejnych już tak


a co do wersji z hardwarem 2.0 to pewnie już we wrześniu będzie - zobaczymy, na razie się z tym aż tak nie śpieszę

SPIDER-ek - 29-07-2011, 11:29

kaczart najlepiej gdyby magazynowało się to na microSD, takie logi to fajna sprawa.
1. masz np log kiedy ostatnio jeździłeś i ile zrobiłeś km, od uruchomienia zapłonu do wyłączenia
2. jakie średnie spalanie było w danym okresie
3. jaką średnią prędkością jechałeś
4. jaka była temp. na zewnątrz, wewn, silnika, itd
5. wtedy można by fajnie zrobić analizę ile spala w dni ciepłe ile w dni zimne, na jakich odcinkach itd

na microSD np. w pliku .txt było by mniej inwazyjne niż z kompem, a i więcej danych mozna by zbierać na karcie 4GB można już kupe danych wrzucić.

może w wer. 3.0?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group