To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

fj_mike - 23-12-2010, 00:05

twister47 napisał/a:
no wlasnie ten link jest do speedmaxow na tyl tylko nie wiem czy beda pasowac...

Będą pasowały

twister47 napisał/a:
napewno mam jednotloczkowy zacisk bo dzisiaj rozbieralem cale to ustrojstwo a do 2 liczyc raczej (nie napewno :wink: ) potrafie :lol:
a tarcza 276/24 wejdzie w miejsce przystosowane do tarcz 276/26, w odwrotna strone moglby byc juz problem, dlatego napisalem ze ktos ew. poprzedni wlasciciel zamontowal ciensza tarcze z niewiadomo jakiego powodu.

Zgłupiałem :D
Daj numer VIN

twister47 - 23-12-2010, 00:09

JMBSNEA5A1Z000376


znalazlem fajna stronke, jest sporo czesci zwiazanych z tematem :mrgreen:
http://e-autoparts.pl/cat...-c-500_502.html

Hugo - 23-12-2010, 08:16

fj_mike napisał/a:
Mam TRW, sprawdzają się Inne polceane to Speedmax
A ja mam Nishioka Mountain i jest genialnie.
Anonymous - 23-12-2010, 10:10

twister47 napisał/a:

a tarcza 276/24 wejdzie w miejsce przystosowane do tarcz 276/26, w odwrotna strone moglby byc juz problem, dlatego napisalem ze ktos ew. poprzedni wlasciciel zamontowal ciensza tarcze z niewiadomo jakiego powodu.


bo mało kto wie że po ostatnim lifcie powinna być już tarcza 26mm grubości nawet większość katalogów podaje że podchodzą obie tarcze.

twister47 - 23-12-2010, 19:45

szczerze mowiac to nawet gosc w sklepie byl zaskoczony ze chce 276/26, powiedzial ze katalog pokazuje 276/24 ale pozniej poszukal jakos inaczej i wyszly mu grubsze tarcze.

A to kolejna przydatna stronka: http://www.motoneo.pl/m-M..._hamulcowa.html

malina_drizzt - 26-12-2010, 10:46

Chyba trzeba przyzwyczaić się do częstej wymiany tarcz w naszych miśkach.
Kilka miesięcy temu wymieniłem komplet tarcz i klocków na trw do tego zestawy naprawcze na każdy zacisk. Przednie po regulaminowym dotarciu wytrzymały 6-7tys. w miarę spokojnej jazdy.
Miesiąc temu założyłem stare przetoczone, 2 tys. km i znowu krzywe.
Dodam że tył hamuje prawidłowo, a mój gal ma hamulce po lifcie.
Zastanawiam się czy przetaczać trw czy kupić coś lepszego?
Przetoczone pewnie wytrzymają maximum 2 tys, a z tego co piszecie w zasadzie nie ma tarcz do gala które prędzej czy później się nie krzywią.
Myślałem nad tarczami mikoda (nawiercane i nacinane), jednak komplet to spory wydatek większy niż 2 komplety trw.

Może wypowie się ktoś kto nie skrzywił tarcz z przodu powiedzmy minimum 10-15tys. jaką firmę wybrać?? :wink:

Ewentualnie jakie klocki założyć żeby tył hamował mocniej?

Rafal_Szczecin - 26-12-2010, 12:16

ja pokrzywilem mikode , nawet sprawilem, ze pekla :D
KaWu - 26-12-2010, 13:40

Cytat:
Może wypowie się ktoś kto nie skrzywił tarcz z przodu powiedzmy minimum 10-15tys. jaką firmę wybrać?


Nie jezdze wyczynowo i sporo wiecej juz mam na Mikodach z przodu. No i na mniejszych tarczach niz u Ciebie.

twister47 - 26-12-2010, 15:25

po tym co wywnioskowalem czytajac temat uwazam ze najmniejszy problem i Najbardziej wytrzymale sa tarcze 256/24, poliftowe z 2tloczkowymi zaciskami hamulce (jak wszyscy wiedza) mialy tarcze 276/24 i wlasnie z tymi tarczami jest najwiecej problemow i wydaje mi sie ze nie bez przyczyny w marcu 2000 koncern mm powrocil do zaciskow 1tloczkowych i tarcze zmieniono na grubsze 276/26.
Jedyne na co mozna sie pokusic przy zaciskach 2tloczkowych to sprobowac upchnac tarcze 276/26 ale w takim przypadku trzeba szukac klockow o mniejszej grubosci 15mm jednak takowych jeszcze nie widzialem, najmniej 15,5mm albo planowac klocki jak ktos juz pisal po 1mm kazdy. Wydaje mi sie ze zastosowanie grubszej tarczy powinno rozwiazac problem z wywijaniem sie ich.

KaWu - 26-12-2010, 15:52

twister47, slabo poczytales :)
Najwiecej problemow jest na przedliftowych tarczach, czyli fi 256mm.

twister47 - 26-12-2010, 15:58

no ja wlasnie wyczytalem ze sa z 276/24...
m6riano - 26-12-2010, 16:08

Ja mam mikody(GT 256/24) już kilka miesięcy/(tys.) i na razie no problem
ps. to chyba właśnie te większe(276) się bardziej gną

malina_drizzt - 26-12-2010, 17:17

Zostają jeszcze EBC turbo groove 500zł za sztukę :D

A jakie klocki polecacie na tył żeby zwiększyć siłę hamowania tylnej osi??
EBC red stuff na tył?
Ewentualnie do kompletu twardsze EBC green stuff na przód?

sampler - 26-12-2010, 21:29

ogolnie zeby bylo jasno bo widze ze niektorzy moze nie do konca wiedza co sie dzieje z tarczami w poszczegolnych latach:

tarcze 256/24, zacisk pojedynczy 60 mm - za mala srednica doosiagow. Tarcze sie przegrzewaja i gna.Trzeba stosowac tarcze i klocki z najwyzszej polki i dobry, swiezy plyn. Zaciski raczej nie sprawiaja problemow.

tarcze 276/24, zaciski dwutloczkowe SE - chyba najgorsza opcja. Tarcze wieksze juz sie nie grzeja ale sa za cienkie i sie gna. Najwiekszy jednak problem to podwojne zaciski. Tloczki 2x 43 mm nierowno pracuja powodując niesymetryczna pracę klocka. Bardzo szybko MMC przeszlo spowrotem na zaciski 1x 60mm

tarcze 276/24 i tloczek pojedynczy. Okazalo sie ze tarcze dalej sie potrafia gnac i po drugim lifcie...

tarcze 276/26 i tloczek pojedynczy. Chyba jedynie te hamulce tak naprawde dzialaja skutecznie. Pod warunkiem ze nie zalozymy tarcz 24 mm do takiego zestawu :)

Marcino - 27-12-2010, 08:12

Ja przejechałem na speedmax'ach 256mm juz 40tyś km, do tego klocki akebono ciągle mają sie dobrze. CO do bicia to jakieś tam sie zaczęło, ale pojawiło się głownie w momencie kiedy wymieniałem amorki i wahacz z przody, przypuszczam ze podczas wymiany, kiedy koło jest odkręcone tarcze nie sa sztywno przykręcone i dostał sie pod nie jakiś pył. Zamierzam je przetoczyć i dalej używać, myślę ze warte swojej ceny.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group