To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Klimatyzacja/Wydajność/Konserwacja

robertdg - 09-06-2016, 07:52

Nie ma tu drwin, tylko ciekawość na co ten pomysł, skoro układ ma swoje warunki pracy, a dodatkowo zwierasz mu presostat i puszczasz na kilkuminutowy bieg aby sprawdzić co się stanie (przy czym oczywiste jest że w normalnym stanie ten ukłąd nie ma prawa zastartować).
Teraz musisz zrobić generalny przegląd układu klimatyzacji zanim pomyslisz o założeniu drugiej spręzarki, aby wyeliminować możliwą obecność ciał obcych w układzie

OcIeJ - 09-06-2016, 10:10

No ok, nie miał prawa wystartować, rozumiem, ale co zaszło, że eksplodował? Albo inaczej, dlaczego gdyby był czynnik by nie wybuchł?
Owczar - 09-06-2016, 12:32

OcIeJ napisał/a:
Albo inaczej, dlaczego gdyby był czynnik by nie wybuchł?


To jak odpalanie silnika bez oleju żeby sprawdzić czy dobrze pracuje.

To prawdopodobnie kwestia mechaniki - zatarcie mogło spowodować uszkodzenie jakiegoś elementu, który przyczynił się do rozsadzenia kompresora. Z tego zdjęcia nie wywróżymy co było przyczyną.

Tak jak napisał Robert - teraz musisz oczyścić cały układ - w tym parownik z zaworem rozprężnym. Wystarczy mały opiłek aby zatkac obieg, a wtedy kolejna sprężarka skończy podobnie.

OcIeJ - 09-06-2016, 15:49

Czyli ten olej który wlalem nie został w kompresorze tylko został wypchniety dalej, a ze nie było czynnika to nie miał jak wrócić, dobrze rozumiem?
Owczar - 09-06-2016, 15:55

Dokładnie.
Ewcia80 - 13-06-2016, 20:25

Hejka.Czy to normalne,ze jak jade na tempomacie np.120km/h i klima jest w trybie eco to czasami czuje jakby chwilowe zamulenie silnika.Czy sprezarka jak sie zalacza cyklicznie w trybie eco moze powodowac chiwlowe mulenie silnika?
Owczar - 13-06-2016, 20:29

Tak. Ona działa tak samo, ale w trybie eco rzadziej się włącza.
Seba93Tychy - 17-06-2016, 08:27

Panowie, trzy dni temu mialem "sprawdzana szczelność" Klimy i nabicie jej do pelna. Dwa dni podziałało i czynnik uciekl. Rzekomo wymienione zostały dwa/trzy oringi. Po pracy jade do mechanika, który sie tym zajął walczyć o zwrot gotówki za ta fuszerkę. Przypuszczam, ze będzie chcial sprawdzić szczerość ponownie, ale ma jaka metodę się zgodzić - azotem, czy z barwnikiem?

Aa. Po napelnieniu powiedzial, ze jwzeli nie bedzie szczelnie to będzie to wina sprężarki, ktorej sprawdzić sie nie da. Ile w tym prawdy?

Bizi78 - 17-06-2016, 09:49

U brata po dzwonku szczelność sprawdzali przez kilkanaście godzin i chyba dawali kontrast aby zlokalizować nieszczelność.
Seba93Tychy - 17-06-2016, 17:45

Za pierwszym razem tez nie wykryli inna metoda?
robertdg - 17-06-2016, 18:19

Nieszczelności najlepiej badać na czynniku z kontrastem albo azocie, usuwanie drobnych nieszczalnosci w układzie klimatyzacji to nie jest prosty temat biorac pod uwagę fakt, że auto ma swoje lata a nie do wszystkich elementów ukłądu klimatyzacji jest podejscie aby dokladnie skontrolowac
artufcb - 17-06-2016, 20:18

Czy możliwe jest że klimatyzacja zabiera więcej mocy niż powinna? Jedyne co mi przychodzi do głowy to uszkodzenie łożyska w sprężarce. Coś jeszcze może być winne? Czasem jest ok, czasem nie mam w ogóle mocy. Do tego przy wysokich obrotach potrafi się wyłączyć. Co może być winne?

Do tego, dziś odgrzybialem klimatyzację i pan z serwisu powiedział żeby dbać o odpływy bo mogą być zapchane i to przez to często śmierdzi. Chodzi o odpływy z szyberdachu czy jakieś inne?

Bizi78 - 17-06-2016, 20:29

artufcb napisał/a:
Do tego, dziś odgrzybialem klimatyzację i pan z serwisu powiedział żeby dbać o odpływy bo mogą być zapchane i to przez to często śmierdzi. Chodzi o odpływy z szyberdachu czy jakieś inne?

Pewnie o odpływ z parownika klimy 8) .

artufcb - 17-06-2016, 20:39

Gdzie ich szukać?
Bizi78 - 17-06-2016, 20:55

Odpływ z parownika jest jeden, pod maską na grodzi gumowa rurka skierowana w dół.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group