To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant Sport Edition '98 A/T

Hugo - 02-03-2011, 17:10

Po wymianie przewodów WN na NGK nie poznaję auta. Jedzie idealnie równiutko, skrzynia płynniej zmienia biegi, lepiej odpala zimny i ciepły, a już nie wspomnę o tym jak rwie do przodu, jak poparzony! Po wciśnięciu pedału gazu tylko ryk, redukcja na niższy bieg i rwie jak głupi do przodu. Ciekawe jakie wyjdzie spalanie?
Mam pytanie co do starych przewodów WN, a mianowicie po czym poznać czy były jeszcze oryginalne? Pamiętam, że nie mają nigdzie żadnej nazwy wybitej, tylko na fajkach w połowie długości jest napis MB4, od spodu fajki na końcu jest jakieś cyfrowe oznaczenie i w dwóch miejscach (na fajkach u góry i na kapturkach przy cewkach) są znaczki w postaci dwóch kwadratów jeden w drugim. Ciekawi mnie czy to oryginały czy jakieś zamienniki...

idas - 02-03-2011, 17:31

Hugo napisał/a:
Co myślicie o tych żarówkach, testował ktoś:
http://allegro.pl/tungsra...1469062407.html

Miałem (ale H4) i byłem baaardzo zadowolony, świecą identycznie jak droższe philipsy blue vision u mnie jeździły prawie dwa lata po czym zmieniłem auto;-)

Tomii - 02-03-2011, 17:56

Hugo napisał/a:
Po wymianie przewodów WN na NGK nie poznaję auta.


Hugo wymieniłeś same przewody czy fajki pod cewkami również?

marcinzam - 02-03-2011, 18:23

Hugo napisał/a:

Mam pytanie co do starych przewodów WN, a mianowicie po czym poznać czy były jeszcze oryginalne? Pamiętam, że nie mają nigdzie żadnej nazwy wybitej, tylko na fajkach w połowie długości jest napis MB4, od spodu fajki na końcu jest jakieś cyfrowe oznaczenie i w dwóch miejscach (na fajkach u góry i na kapturkach przy cewkach) są znaczki w postaci dwóch kwadratów jeden w drugim. Ciekawi mnie czy to oryginały czy jakieś zamienniki...


u mnie też były takie oznaczenia na przewodowach ,więc pewnie to są oryginalne kabelki

Hugo - 02-03-2011, 20:17

idas napisał/a:
Miałem (ale H4) i byłem baaardzo zadowolony, świecą identycznie jak droższe philipsy blue vision u mnie jeździły prawie dwa lata po czym zmieniłem auto;-)
No to biorę je. A jak wyglądają w lampach? Nie jest za niebiesko czy w ogóle nie ma niebieskiego koloru?
Tomii napisał/a:
Hugo wymieniłeś same przewody czy fajki pod cewkami również?
Fajki pod cewkami wymieniałem z 2 miesiące temu. Producent JAPANPARTS.
marcinzam napisał/a:
u mnie też były takie oznaczenia na przewodowach ,więc pewnie to są oryginalne kabelki
Całkiem możliwe, tyle, że ten dłuższy przewód był nieco za krótki i był troche naciagnięty, dlatego podejrzewałem, że to były jakieś zamienniki.
Aha zapomniałbym, kupiłem sobie taki zwykły miernik cyfrowy, nareszcie porobię trochę pomiarów elektrycznych, typu ładowanie (kontrolnie) i ustawię TPS odpowiednio (mam nadzieję, ze dam rade), bo nadal obroty falują, ale tylko na LPG (na zimnym silniku mocniej). Na benzynie pracuje doskonale i idealnie równo. Może świece mają już dość, przejechałem z 30 000 km na LPG, świece NGK.

idas - 02-03-2011, 20:22

Hugo napisał/a:
A jak wyglądają w lampach? Nie jest za niebiesko czy w ogóle nie ma niebieskiego koloru?

W corolli E8 (1987rok:D) w lampach było widać trochę niebieską poświatę na wyłączonych (ale tamten klosz raczej w niczym nie przypomina galantowego;-), za to zapalone światła sprawiają wrażenie ekstra białych i na pewno nie są jakościowo podobne do marketowego badziewia;-)
Hugo napisał/a:
ustawię TPS odpowiednio (mam nadzieję, ze dam rade)

Banalna czynność;-)

Saqu - 02-03-2011, 21:22

Hugo napisał/a:
kupiłem sobie taki zwykły miernik cyfrowy,


pamiętaj, że one mają "pewien" błąd pomiarowy ;)

Hugo - 02-03-2011, 22:34

idas napisał/a:
W corolli E8 (1987rok:D) w lampach było widać trochę niebieską poświatę na wyłączonych (ale tamten klosz raczej w niczym nie przypomina galantowego;-), za to zapalone światła sprawiają wrażenie ekstra białych i na pewno nie są jakościowo podobne do marketowego badziewia;-)
To OK.
idas napisał/a:
Banalna czynność;-)
Też mi się tak wydaje, największy problem będe miał z poprawnym ustawieniem wartości i skali pomiaru na mierniku :D
Saqu napisał/a:
pamiętaj, że one mają "pewien" błąd pomiarowy
Ale raczej zmierzy, prawda?
idas - 02-03-2011, 22:48

Hugo napisał/a:
Ale raczej zmierzy, prawda?

TPS na pewno ustawisz bo tam trzeba wykryć moment w którym rezystancja gwałtownie wzrasta (do przysłowiowej nieskończoności) zatem na mierniku wyskoczy Ci wtedy jedynka zapewne:] I błąd pomiaru jest w tym przypadku zupełnie do pominięcia. Nie pamiętam jakie tam wartości rezystancji były, ale stawiam na to że wystarczy ustawić najmniejszy zakres (do 2k ohmów chyba), jak będzie za mało to od razu będzie 1 na mierniku.

Saqu - 02-03-2011, 22:51

zmierzy zmierzy, :) tylko musiałbyś w instrukcje zerknąć czy nie jest ten błąd zbyt wielki, jak mierzyłem oporność czujnika miernikiem za 11zł z castoramy to tam ten błąd dla danych wartości wynosił prawie 9% , a to sporo :P jak miałem 900ohm to w rzeczywistości jakoś 820 wychodziło czy coś takiego , dla przy małych jednostkach raczej powinien być mniejszy ten błąd ;)

@edit

idas napisał/a:
TPS na pewno ustawisz bo tam trzeba wykryć moment w którym rezystancja gwałtownie wzrasta (do przysłowiowej nieskończoności)


Wyprzedził mnie :P
no to by wiele ułatwiało :D

Hugo - 02-03-2011, 23:02

idas napisał/a:
tam trzeba wykryć moment w którym rezystancja gwałtownie wzrasta (do przysłowiowej nieskończoności)
Z tego co pamiętam to dokładnie tak. Czyli można powiedzieć, że w momencie regulacji wskazania będę się zmieniać i w pewnym momencie na wyświetlaczu ukaże się 1?
idas - 02-03-2011, 23:08

Hugo napisał/a:
że w momencie regulacji wskazania będę się zmieniać i w pewnym momencie na wyświetlaczu ukaże się 1?

dokładnie tak (1 symbolizuje wyjście poza zakres pomiaru).

Krzyzak - 03-03-2011, 06:44

cyfrowe mierniki z błędem 9% :shock:
normalnie ciężko w to uwierzyć, bo nawet w najtańszych są wykorzystywane układy całkujące podobne do droższych i błąd jest z reguły ułamkiem procenta...
w instrukcji to napisali??

marcinzam - 03-03-2011, 11:05

Hugo, zapewne te problemy z niskimi obrotami są przez świece NGK ,u mnie miałem ten sam problem po wymianie na Denso ,inne auto
Hugo - 03-03-2011, 15:57

marcinzam napisał/a:
Hugo, zapewne te problemy z niskimi obrotami są przez świece NGK ,u mnie miałem ten sam problem po wymianie na Denso ,inne auto
:D Info pw. Idę regulować TPS-a.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group