To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

KaWu - 06-07-2011, 11:54

Owczar napisał/a:
Jest równy czy w każdym taki poszarpany?


NIe rozumiem- co jest poszarpane :?:

Do w/w
- jaki masz prog przelaczania na lpg :?:
- ciśnie podnosiłeś na reduktorze :?: Bo ostatnio miałeś chyba ~0,06 bara mniej...
- co lambda nr 1 a co nr 2 pokazuje, tzn gdzie podłączyłeś :?: Pierwsza to pewnie ta przed katem. A druga to ta druga przed katem czy druga przed katem :?:

Nie wiem też czy nie regulowałeś map podczas nagrywania osc :?:

Owczar - 06-07-2011, 12:11

Cytat:
NIe rozumiem- co jest poszarpane :?:


Wolne obroty skaczą +-20RPM na biegu jałowym.

Cytat:
- jaki masz prog przelaczania na lpg :?:


Obroty były coś koło 6600, teraz mam 6800.

Cytat:
- ciśnie podnosiłeś na reduktorze :?: Bo ostatnio miałeś chyba ~0,06 bara mniej...


Nie, tak było. Tuż po zgaszeniu było więcej.

KaWu napisał/a:
- co lambda nr 1 a co nr 2 pokazuje, tzn gdzie podłączyłeś :?: Pierwsza to pewnie ta przed katem. A druga to ta druga przed katem czy druga przed katem :?:


Sonda pierwsza to sonda w banku 1 przed katem, a sonda 2 to sonda w banku 2 przed katem.

Na tym osc chyba nie. Dzisiaj zmniejszę mnożnik i nagram oscylogramy z jazdy na PB i LPG.

[ Dodano: 06-07-2011, 12:11 ]
W ogóle to chyba zatankuję do pełna PB i sprawdzę ile będzie palił. Tylko słabo mi się widzi jeździć potem z dodatkowymi 50kg :/

KaWu - 06-07-2011, 12:56

Owczar napisał/a:
W ogóle to chyba zatankuję do pełna PB i sprawdzę ile będzie palił


Od tego powinienes zaczac przed gazowaniem :)

Owczar napisał/a:
Sonda pierwsza to sonda w banku 1 przed katem, a sonda 2 to sonda w banku 2 przed katem.


Czy to normalne w 2,5 ze sodny tak niezaleznie pracuja :?: Moze ktos ma i sie wypowie-bo mi sie wydaje ze masz zwalone cos z nimi i moze przez to ci tak skacza obroty.

Nie podoba mi się twoja sonda.
No i chyba póki co najważniejsze, wg mnie masz źle skalibrowane wolne obroty tak jakby bylo za ubogo na jednym banku. W dodatku jakas ona "ospała". Możliwe że te twoje tulejki tak mieszają :?:
Szkoda, że nie sprawdzałeś najpierw na kpl. wydechu-bez przeróbek.

Owczar napisał/a:
Wolne obroty skaczą +-20RPM na biegu jałowym.


Ja tam widze chyba nawet z 540 na ok. 680. Wiec sporo Ci skacza. czasami nawet prawie 200 rpm.

Owczar napisał/a:
Jest równy czy w każdym taki poszarpany?


Na pewno tego nie było w 2,5.

Owczar - 06-07-2011, 13:45

KaWu napisał/a:

Od tego powinienes zaczac przed gazowaniem :)


Gaz był zakładany podczas swapu ;)

KaWu napisał/a:

Czy to normalne w 2,5 ze sodny tak niezaleznie pracuja :?: Moze ktos ma i sie wypowie-bo mi sie wydaje ze masz zwalone cos z nimi i moze przez to ci tak skacza obroty.


Właśnie nie wiem jak powinny pracować, ale nie widzę zależności pomiędzy pikami skoków. Poza tym na zimnym silniku tak samo występują skoki. Jednak jest zauważalna poprawa na biegu jałowym, gdy oscylują. Coś one ospale pracują.. Może to daltego, że zamiennik boscha :/

Cytat:
Ja tam widze chyba nawet z 540 na ok. 680. Wiec sporo Ci skacza. czasami nawet prawie 200 rpm.


Te skoki wynikają bardziej z nienauczenia ECU... No i raz było z klimą, raz bez.

Sprawe by rozjaśnił oscylogram z innego 2,5V6 po 2 lifcie....

Anonymous - 06-07-2011, 13:50

Owczar, potrzebujesz oscylogram lambd ? bo jeżeli tak to mam kabel elm327 i do tego pcmscan to powinno się udać coś tym nagrać... chyba że moim kabelkiem ni dy rydy i potrzebujesz nagranie ze staga, to w tedy nie pomogę :P
Owczar - 06-07-2011, 13:55

A da radę na elmie zarejestrować wszystkie na jednym oscylogramie? W zasadzie chodzi mi głównie o 2 przed katami. Ale te drugie też mi się przydadzą, ale do innego celu ;)
Anonymous - 06-07-2011, 13:57

raczej się da, za godzinę postaram się mieć coś nagrane.
Owczar - 06-07-2011, 14:00

Derpin, w sumie właśnie sobie przypomniałem, że elm rysuje inaczej i mam takie oscylogramy od mar111cin. Jak widać też rysują zupełnie niezależnie...


Anonymous - 06-07-2011, 14:12

to potrzebujesz moje czy nie ?
Owczar - 06-07-2011, 14:17

Narazie nie :) Dzięki. Przydałyby się ze staga, bo miałbym wgląd na ich prace w funkcji obrotów. I taką samą dokładność odwzorowania.
KaWu - 06-07-2011, 14:26

Owczar napisał/a:
Te skoki wynikają bardziej z nienauczenia ECU... No i raz było z klimą, raz bez.


Jak jest mozliwosc to ustawiam z klima zamiast bez. Szybciej mozna ze tak powiem "skalibrowac".

Owczar napisał/a:
Jak widać też rysują zupełnie niezależnie...


Ktore to kolory sa pierwszych sond :?:
Czerwony i zielony :?: Jak tak- to jest roznica miedzy twoimi.

Owczar - 06-07-2011, 14:28

Owczar napisał/a:
Jak jest mozliwosc to ustawiam z klima zamiast bez. Szybciej mozna ze tak powiem "skalibrowac".


Tak, tylko że ona się włącza i wyłącza..

KaWu napisał/a:
Czerwony i zielony :?: Jak tak- to jest roznica miedzy twoimi.


Tak, ale one też chaotycznie rysują i ciężko tu mówić o różnicach przy innej częstotliwości rysowania...

MiaMoto - 06-07-2011, 14:48

Czy ktoś moglby polecić warsztat w stolycy, w ktorm moglbym wyregulowac ew. naprawic // silnik w porownaniu do pracy na benzynie wykazuj drganie i nie ma takeij mocy jak na benzynie, chociaz wczesniej było zgoła inaczej.
m6riano - 06-07-2011, 16:43

Takie pytanie to w dziale regionalnym w temacie Polecane warsztaty LPG.
mar111cin - 06-07-2011, 21:50

powiem że w swojej instalacji gazowej, do ustawiania mam tylko dwa parametry, ustawia się mnożnik i odsadzenie , praktycznie można to zapisać w funkcji y=ax+b
gdzie:
y=czas wtrysku wtryskiwacza gazowego
a=mnożnik (RCinj)
x=czas wtrysku wtryskiwacza benzynowego
b=odsadzenie (offset)

nie zbieram żadnych map itp. A instalacja i kalibracja się spisują. Bardziej prosto się już chyba nie dało tego zrobić ;)

teraz pytanie do Ciebie Owczar, (nie wiem jak do końca działa regulacja u Ciebie, nie miałem tego w rękach, nie bawiłem się - a szkoda, ale z tego co rozumuję to napiszę)
nie możesz po prostu ustawiać mnożników na kolejnych obrotach? tzn jałowy, 2tys obr, 3tys obr itd.
przy czym auto pracuje na Pb, przechodzisz na lgp i patrzysz co się dzieje z czasem wtrysku BENZYNOWEGO, po czym korygujesz mnożnik.
Ewentualnie jak nie masz nigdzie podanego czasu wtrysku benzynowego, to patrzysz się na korekty krótko terminowe, co się z nimi dzieje podczas przechodzenia ze źródła zasilania.


dlaczego nikt w okolicy nie ma problemów z gazem :/ chętnie bym się pobawił jakimś STAGiem



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group