To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

maddob - 23-05-2013, 19:33

d506405 napisał/a:
jakie objawy tej głowicy były co się działo takiego?


dwa dni wcześniej zaczął falować na wolnych obrotach... nic nie stukało i nie płukało, na poniedziałek byłem już umówiony na kontrolę luzów a w sobotę zrobił się zonk

d506405 napisał/a:
znalazłeś pasującą utwardzoną do sowjego modelu auta?


nie, mam zwykłą i czekam na info od gościa co z utwardzaniem - ile i dlaczego tak drogo ;)

d506405 napisał/a:
Dlaczego się zepsuła - jaka instalacja gazowa?


Instalacja KME, wtryskiwacze HANA, regularnie sprawdzanie wszystkiego co 10000 km, lubryfikacja, olej silnikowy MOTUL... zepsuła się bo taki urok LANCER'a, jednym poleci wcześniej innym później ja i tak przelatałem 70000 na LPG, miałem drugą głowicę, bo wcześniej słyszałem o takich przypadkach.

Koszt naprawy:
- głowica około 500zł ( zależy jak kto kupi )
- uszczelka pod głowicę REINZ 165zł
- świece BOSCH FR7NI332S 140zł
- olej MOTUL 5W30 145zł
- nowy płyn chłodniczy MOTUL Inugel Expert -37 - 200zł
- demontaż, montaż 0zł ( robię to u siebie w warsztacie ) normalnie około 1200zł

kupiłem już drugi silnik ( na zapas ), bo zawsze się może przydać ;) kpl z osprzętem 1200zł ( alternator, rozrusznik, kompresor klimatyzacji, kolektory )
Nic tylko przekładać jak padnie następna głowica ;) - taniej wychodzi niż regulacja luzów...

cns80 - 24-05-2013, 13:24

karol20 napisał/a:
Uważam że luzy zaworowe w twoim aucie po 60 tys. na LPG nie miały prawa mieścić się w normie producenta . Prawdopodobnie pomiar został wykonany źle .
Też tak uważam.
michaello - 24-05-2013, 15:12

maddob napisał/a:
Koszt naprawy:
- głowica około 500zł ( zależy jak kto kupi )
- uszczelka pod głowicę REINZ 165zł
- świece BOSCH FR7NI332S 140zł
- olej MOTUL 5W30 145zł
- nowy płyn chłodniczy MOTUL Inugel Expert -37 - 200zł
- demontaż, montaż 0zł ( robię to u siebie w warsztacie ) normalnie około 1200zł

kupiłem już drugi silnik ( na zapas ), bo zawsze się może przydać kpl z osprzętem 1200zł ( alternator, rozrusznik, kompresor klimatyzacji, kolektory )
Nic tylko przekładać jak padnie następna głowica - taniej wychodzi niż regulacja luzów...

+ instalacja gazowa ok. 3000
Kurcze, drogi ten gaz :shock: :wink:

maddob - 24-05-2013, 19:17

michaello napisał/a:
+ instalacja gazowa ok. 3000
Kurcze, drogi ten gaz


jakby nie liczyć to 65000km na LPG - to około 18500zł na paliwo - zakładam że spalił mi 11l/100km przy jeździe po mieście.
Gdybym jeździł tylko na benzynie, to zapewne miałbym jeszcze "zdrowy" silnik ale wydałbym na paliwo około 32000zł - więc jakby nie liczyć oszczędność nawet wliczając koszt remontu lub wymiany silnika jest spora - w kieszeni zostaje około 8000zł... Gdybym się toczył jak niektórzy po 15000 - 20000km rocznie to może bym rozważył ponowne założenie LPG - ale w moim przypadku oszczędność jest zbyt duża

Tak na marginesie za instalację LPG zapłaciłem po dobrym rabacie 2250zł ;)

Jeszcze jedna ważna uwaga, koszt utwardzania gniazd zaworowych w naszych autach waha się od 800zł do 1400zł w zależności od zakładu i rejonu Polski, wykonałem około 50 telefonów i wysłałem tyleż maili - więc warto to rozważyć przed montażem LPG, bo może na samym początku zainwestować dodatkowe 1500zł aby zaoszczędzić na wymianie szklanek...

d506405 - 25-05-2013, 08:33

w województwie dolnośląskim są zakłady zajmujące się utwardzeniem gniazd zaworowych ?
maddob - 25-05-2013, 09:27

wystarczy zajrzeć do googla albo PF ale wiem, wiem lepiej jak ktoś poszuka za nas :)

PRZERÓBKA GŁOWIC NA LPG

[ Dodano: 26-05-2013, 20:51 ]
a teraz news - znajomemu z Austrii padł I cylinder w 1.8 MIVEC 4B10, co ważne nie miał auta "zagazowanego"... przebieg 91000km i zna jeszcze jednego użytkownika 1.8 MIVEC, który nie dojeździł 100000km a wysypał się IV cylinder. O co chodzi???

arektgm - 26-05-2013, 21:11

Hej Bracia i Siostry!
Założyłem gaz do swojego lancera( 1.8 "nie przystosowany" 2009) stag 300 premium, wtryski hana 2000, wlew przy Pb,butelka w kole cena 2650-generalnie rewelka bo inni "gaziarze" cenili ten zestaw na 2900-3500(woj śląskie) ale pytanie...? spalanie na Pb wychodziło mi w granicach ok 8l a gazu 11 przy takim samym stylu jazdy,(nie licząc benzyny kt silnik spala do 28st zanim przełączy się na gaz) czy taka różnica jest normalna? czy może coś trzeba wyregulować(nie bylem jeszcze na przeglądzie tzw zerowym bo przejechalem dop ok 200km na gazie)

RalfPi - 27-05-2013, 07:35

Się masz!
Generalnie troszkę duży skok jak dla mnie - powinno być trochę mniej gazu (powiedzmy 10-10.5).
Ja jeżdzę delikatnie i mi spala 10.2 l/100km, a wcześniej palił może 8-8.5l Pb/100km.
Ale wszystko może zależeć od stylu jazdy i tego gdzie, i kiedy, jeździsz :)

maddob - 27-05-2013, 09:24

arektgm napisał/a:
spalanie na Pb wychodziło mi w granicach ok 8l a gazu 11 przy takim samym stylu jazdy,(nie licząc benzyny kt silnik spala do 28st zanim przełączy się na gaz) czy taka różnica jest normalna?


u mnie spalanie po mieście na Pb to około 10,5l - jeżdżę dość dynamicznie (czasami ostro) - a na LPG około 12,5l
W Twoim przypadku róznica wynosi ponad 30% a to trochę dużo

tomaszekk7 - 27-05-2013, 11:27

maddob napisał/a:
wystarczy zajrzeć do googla albo PF ale wiem, wiem lepiej jak ktoś poszuka za nas :)

PRZERÓBKA GŁOWIC NA LPG

[ Dodano: 26-05-2013, 20:51 ]
a teraz news - znajomemu z Austrii padł I cylinder w 1.8 MIVEC 4B10, co ważne nie miał auta "zagazowanego"... przebieg 91000km i zna jeszcze jednego użytkownika 1.8 MIVEC, który nie dojeździł 100000km a wysypał się IV cylinder. O co chodzi???



Wygląda na to ,że jest problem z chłodzeniem skrajnych cylindrów. U ciebie bym sprawdził jeszcze wtryskiwacz gazu czy nie jest uszkodzony.

SkOniAk - 27-05-2013, 13:20

Witam. Może mi ktoś napisać jaki jest koszt samego sprawdzenia luzów zaworowych w ASO ew u jakiegoś mechanika? Najlepiej Kraków i okolice. Mam instalację BRC przebieg na gazie zbliża się do 40tys więc przyda się sprawdzić jak z luzami. Do przeglądu mam jeszcze 6 tyś a przegląd gazu jakieś 3 tyś.

Powyższe wypowiedzi trochę starszą także ile można kosztować wymiana tych szklanek?
Przebieg niecałe 70tyś na gazie prawie 40.

maddob - 27-05-2013, 19:10

tomaszekk7 napisał/a:
Wygląda na to ,że jest problem z chłodzeniem skrajnych cylindrów. U ciebie bym sprawdził jeszcze wtryskiwacz gazu czy nie jest uszkodzony.


wtryskiwacze są OK...

Najgorsze jest to, że silniki padają na I i na IV cylindrze niezależnie czy zasilanie LPG czy też PB - może jakaś wada fabryczna, która dopiero zaczyna się ujawniać???

[ Dodano: 29-05-2013, 09:35 ]
wyjęcie i włożenie silnika to istna "rzeźnia" :) kabelków, drucików, rurek itp... od zatrzęsienia - 70% prac już zrobione - zostało podłączenie instalacji elektrycznej silnika i podłączenie LPG

endriu121188 - 01-06-2013, 19:16

Witam wszystkich!
Jestem nowym użytkownikiem forum i od 2 tygodni mam w posiadaniu Lancera 1.5 z 2010r

Przeczytałem caluśki ten wątek i multum linków w nim zawartych
Zrobiłem obliczenia dla sensowności i opłacalności LPG. Albo nie umiem liczyć, albo w moim przypadku się nie opłaca.

Przez 3 lata zrobię 54 tysiące kilometrów
Oto co mi wychodzi:
PB
Przy cenie 5,35 i średnim spalaniu na benzynie 7,3 wyjdzie paliwa za 21100zł (39zł 100km), do tego 3x diagnostyka po 300 zł 21400zł

LPG
Załóżmy średnie spalanie na poziomie 9L na 100km + 0,5L benzyny na 100km wyjdzie paliwa za 13500zł łącznie z benzyną (25zł 100km)

Jedziemy dalej
3x diagnostyka za sumę 480 zł 4 wizyty w auto gazie na serwisie i regulacji za kwotę łączną 800zł. po drodze 1500 zł regulacja luzu zaworowego no i sama instalacja 3000zł (stag 300 premium+reduktor AC+Hana zielone i wlew w klapce butla jakaś "Stako", ma zmierzyć bagażnik i uzgodnić ze mną ile litrów zbiornik) w sumie wychodzi 19280zł

PODSUMOWANIE
Różnica po 3 latach na LPG i 54000km wyniesie 2120zł
Miesięczna różnica w paliwie 60zł

Więc gdzie opłacalność LPG + komplikacje w silniku?

bastek - 01-06-2013, 20:12

endriu121188 napisał/a:
Więc gdzie opłacalność LPG

u mnie tu:
endriu121188 napisał/a:
Przez 3 lata zrobię 54 tysiące kilometrów

u mnie jest ok. 40000/rok......
spalanie pb 6l, spalanie lpg 7,5-8 l. pb 0,25l/100 km zimą, latem mniej

wiele osób pisało
nikt chyba nie zakłada lpg bo uważa, że to lepsze paliwo. chyba wszyscy z powodu pieniędzy.

RalfPi - 01-06-2013, 20:33

endriu121188 napisał/a:
Witam wszystkich!


PODSUMOWANIE
Różnica po 3 latach na LPG i 54000km wyniesie 2120zł
Miesięczna różnica w paliwie 60zł


Witam!
Generalnie robiłem kiedyś takie wyliczenie, szacując oszczędność na gazie 30% i wyszło mi w 15 lat (przebieg 300'000km) około 48'000zł - do mnie to przemawia.
Pozdrowienia!
Co do regulacji, to trzeba ją robić najprawdopodobniej również w benzynie.
Czyli przy 50'000km wyszłoby 8'000zł. Myślę, że jest to sensowny wynik.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group