To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie

Anonymous - 18-08-2009, 21:52

Od jakiegoś czasu zastanawiałem się jaki silnik może mniej spalić paliwka od MIVEC-a 1.3
I wpadłem na pomysł aby sprawdzić jak pali Fabia 1.4 TDI( 3 cylindrowa).
Rozczarowałęm się pozyywnie :D na kożyść MIVEC-a. Spalanie jest niemal identyczne ( oczywiście mowa o ecodriving-u)
Tylko są 2 znaczące różnice: 1.4 TDI jeżdzi na ON co jest tańższe i druga to, że TDI pracuje troszkę ciszej od pneumatycznego klucza udarowego, jednak bardzo podobnie :D :mrgreen:

[ Dodano: 18-08-2009, 21:55 ]
Trik napisał/a:

Coś w stylu regulacja zaworów czy coś w ten deseń w L200 przy 40kkm


Nie kombinuj :D
Przy 40kkm w L200 sprawdza się luzy i w razie potrzeby przeprowadza regulację ( ale to jeden grzyb ) :biggrin:
W lancerze nic z takich rzeczy nei miałem na myśli. :wink:

[ Dodano: 18-08-2009, 22:00 ]
Trik napisał/a:
....fitra PDF, DPD, ....


:rolleyes: :D

Trik - 18-08-2009, 22:06

jaceksu25 napisał/a:
Trik napisał/a:
....fitra PDF, DPD, ....



No co, jedynym dizlem jakiego miałem była Tatra 148 S3 ok. 10l pojemności V8 turbo i 30-40l/100km z filtrem powietrza w cyklonowym coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=YIA1Rjtcuag. Mogłem nie wiedzieć :mrgreen: .

Anonymous - 18-08-2009, 22:12

Trik napisał/a:

No co, jedynym dizlem jakiego miałem była Tatra 148 S3 ok. 10l pojemności V8 turbo i 30-40l/100km z filtrem powietrza w cyklonowym. Mogłem nie wiedzieć :mrgreen: .


:partyman:

i zmień info o spalaniu na dole Twojego okienka z 7,53l na 19l - tyle ostatnio było jak ja się nim przejechałem :D :mrgreen:

[ Dodano: 18-08-2009, 22:31 ]
Trik napisał/a:
....ok parę tysi

oczywiście myśłimy o kosztach całkowitych przeglądu 40kkm z usługami dodatkowymi i materiałami ekspl. ? :wink:

Do takiej Tatry staczałem ( obniżałem ) facetowi cylindry

tomekrvf - 19-08-2009, 00:05

jaca71 napisał/a:
ale w bazowym silniku z rodziny 4B1 znaczy w 2.0

A może bazowym był 2.4 w Outlanderze (4B12). Od tego silnika zaczęła się historia 4B1

jaca71 - 19-08-2009, 08:55

tomekrvf napisał/a:
jaca71 napisał/a:
ale w bazowym silniku z rodziny 4B1 znaczy w 2.0

A może bazowym był 2.4 w Outlanderze (4B12). Od tego silnika zaczęła się historia 4B1

Zasugerowałem się lancerem :( W Europie sprzedawany był na początku tylko z 1,5, w Rosji 1,5 i 2.0, w USA tylko 2.0 przez pierwszy rok. Potem dopiero doszły w Europie i Rosji 1,8 oraz 2,4 w USA. Niby wiedziałem że Outlander sprzedawany był z 2,4 ale jakoś o nim zapomniałem.
Swoją drogą dziwi mnie że MMC nie sprzedaje 2.0 w Europie. Spalanie ma na poziomie 1,8. Osiągi niby też ale z tego co ludzie piszą w 1,8 nie ma szalu poniżej 4000 a 2.0 od 2000 spokojnie sobie radzi...

pekaes - 19-08-2009, 09:20

jaca71 napisał/a:
krig napisał/a:
estem Wam i forum niesłychanie wdzięczny za dyskusję o spalaniu. Dzięki Wam i po trochu jeździe próbnej 1,8, robiłem wszystko aby kupić lancera diesela. 5,3l/100 km na trasie z klimatyzacją, 4,9 bez., 6-7 w mieście...
Na razie oceniam jakość ON - vpower vs verva vs ultimate.
krig napisał/a:
Szczególnie w niskich obrotach 1.8 pokazuje zęby czy pazury. Klekot owszem jest, ale 1.8 w 4000 obr. jakoś specjalnie cichy nie jest. Dodam, że za swojego DID-a dałem tyle co za nowego 1.8. Jestem zadowolony jak cho....
O moim spalaniu i dynamice możecie pomarzyć :P

Czy tylko ja ma wrażenie że Twoje wejście smoka było hmmm... nazwijmy to nie najlepsze?
Kupiłeś - cieszymy się.
Chwalisz się - wolno Ci.
Drwisz z innych - trochę cię poniosło.

Pozdrawiam i taka mała rada: Nigdy nie drwij i nie szydź z czyjegoś psa i... Domyśl się.


10/10 :)

clash - 19-08-2009, 10:33

Ja natomiast spalanie mam mniej więcej następujące:
Miasto - potrafi 13-14litrów na luzie łyknąć
Trasa - Poniżej 10 nie schodzi


Ciekawe czy to dlatego że jakoś niespecjalnie uważnie zrobiłem pierwsze 1000km docierania i noga z gazu nie schodziła....

Tak czy siak - sporo jak na taki silniczek muszę przyznać.
W porównaniu do mercedesowych 7miu litrów ropy to nawet bardzo dużo.

pekaes - 19-08-2009, 13:44

clash napisał/a:
Ja natomiast spalanie mam mniej więcej następujące:
Miasto - potrafi 13-14litrów na luzie łyknąć
Trasa - Poniżej 10 nie schodzi
Ciekawe czy to dlatego że jakoś niespecjalnie uważnie zrobiłem pierwsze 1000km docierania i noga z gazu nie schodziła....


O, w mordę - że tak powiem... To dużo, bardzo dużo. Ja pierwsze 1 tys. km zamierzam przejechać w sposób relaksacyjny - tzn. lekka nóżka. Generalnie staram się nie przekraczać 3 tys. obrotów (tak sugerowali w salonie). Na razie maksymalną prędkość, jaką zanotowałem to 120 km/h :)

Luk - 19-08-2009, 14:19

pekaes napisał/a:
O, w mordę - że tak powiem... To dużo, bardzo dużo

Bez przesady :D , jak widzę wszyscy jesteśmy z Warszawy (albo okolic), więc warunki wydawałoby się podobne. Ja np. mam w mieście 10-13l (czyli podobnie jak clash), na trasie rzeczywiście mniej (najmniej 7,3l), ale 8,5-9,5 też się zdarzy. A oszczędzałem na dotarciu :) Wszystko zależy od sposobu jeżdżenia, ale i np. godziny przejazdu :D

el_diablo - 19-08-2009, 14:31

Luk napisał/a:
Wszystko zależy od sposobu jeżdżenia, ale i np. godziny przejazdu


Dokładnie. Dojeżdżając do pracy niecałe 7 km rozrzut spalania wg kompa mam od 10,5 do 16 litrów - zależy od sytuacji na drodze, układu świateł na skrzyżowaniach, temperatury no i oczywiście od dynamiki przejazdu.

pekaes - 19-08-2009, 15:35

Luk napisał/a:
pekaes napisał/a:
O, w mordę - że tak powiem... To dużo, bardzo dużo

Bez przesady :D , jak widzę wszyscy jesteśmy z Warszawy (albo okolic), więc warunki wydawałoby się podobne. Ja np. mam w mieście 10-13l (czyli podobnie jak clash), na trasie rzeczywiście mniej (najmniej 7,3l), ale 8,5-9,5 też się zdarzy. A oszczędzałem na dotarciu :) Wszystko zależy od sposobu jeżdżenia, ale i np. godziny przejazdu :D


Ech, a dla mnie jednak dużo. Ja najwyższe średnie spalanie (korek na Jerozolimskich) miałem na poziomie 11,4 l/100 km. Ale w korku jak dotychczas jechałem tylko raz...

clash - 19-08-2009, 20:03

Poza tym słyszałem że ponoć na 18stkach jest trochę większe spalanie. Ciekawe czy to prawda.
piomic - 19-08-2009, 21:13

U mnie prawda. Po zimie miałem średnie na kompie 8,2, teraz (bez kasowania) doszło do 9,7. Nie wiem ile w tym zasługi 18-tek (gumy szersze) a ile prędkości i przyspieszeń.
Heczok - 20-08-2009, 21:45

Witam wszystkich. Ja dla porównania oszczędzałem (oszczędzam) silnik i tak do 1000 km nie przekraczałem obrotu 3,5k do 2000 km dochodziłem do 4,0k na obrotomierzu i teraz do 3000 km będę jezdził do 4,5k obrotów. Pierwszy tysiąc strzelił szybko bo jechałem z Gdańska przez Wawę na Dolny Śląsk i spowrotem do Gdańska także w pierwszy dzień stuknąłem 850 km (Gdańsk-Wawa-Dolny Śląsk) a w drugi 500 km (Dolny Śląsk-Gdańsk). Spalanie mi wyszło lepiej niż się spodziewałem bo przy średniej prędkości około 74 km/h spalanie 8,4 na kompie (jazda bez szaleństw). Natomiast powrót do Gdańska to średnia 63 km/h i spalanie 8,7 litra/100km. Jeżdzę raczej spokojnie a biegi zmieniam tak przy obrotach 2500-3500. W mieście spalanie pomiędzy 9,5-11,5 wychodzi, przy czym 11,5 to jazda na krótkich dystansach gdy Lancelot na ssaniu jeszcze ciągnie. Średnie spalanie wg kompa potwierdziłem swoimi obliczeniami i tak przy zatankowaniu po korek raz mi wyszła średnia 8,2 l a innym razem 8,7 l - więc nie jest źle.

A tak na marginesie to spalanie zależy od stylu jazdy - i tu przykład - to samo autko, byłem dzisiaj na wymianie oleju i na jezdzie próbnej człowiek z serwisu siadł za kółkiem a ja obok niego i widziałem, że wskazówka przy zmianie biegów skakała tak momentami do 5k obrotów i wtedy spalanie wyszło ponad 12 l.

piomic - 20-08-2009, 22:18

Heczok napisał/a:
wskazówka przy zmianie biegów skakała tak momentami do 5k obrotów i wtedy...
...się jedzie, a spalanie? na paliwo jeszcze mnie stać, jak się to zmieni w garażu stoi 124 300D, będziemy oszczędzać. :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group