To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem z cykaniem...

Owczar - 12-03-2013, 14:33

Mam pewne spostrzeżenia co do cykających popychaczy. Było już o tym wspominane. A konkretnie, że V6 ma nie najlepsze smarowanie. W dziale VR4 było ostatnio pisane, że w 6A13TT koniecznie trzeba pilnować aby poziom oleju był pod maks bo przy szybkiej nawrotce można stracić ciśnienie oleju.

Okazuje się, że w V6 też ma to znaczenie, ale dla popychaczy. Pół roku temu zalałem millersa 5W40. Całą zimę przejeździłem bez cyknięcia nawet na zimnym silniku.
Jednak tydzień temu zaczął się odzywać jeden popychacz. Raz na ciepłym, raz na zimnym. Czasem przegazowanie uciszało na dłużej, a czasem wcale. Po jakimś czasie zaczął cykać cały czas. Zauważyłem, że jeśli auto stało pochylone w stronę smoka to po odpaleniu nie cykał. Poziom trochę ponad połowę skali między min, a max. Dolałem jednak oleju na maks i skutecznie uciszyłem popychacz. Teraz mam chyba nawet trochę ponad maks. Także poziom oleju ma znaczenia dla cykaczy...

Firebee - 12-03-2013, 15:03

komarsnk napisał/a:
Firebee napisał/a:
w dodatku na ceramizer klubowicze mają 10% rabatu.

Kurdee dlaczego się dowiedziałem o tym dzisiaj a nie w piątek :p


bo trzeba zaglądać na główną i do działu "mitsumaniaki.com" na forum :) mamy rabat na ten właśnie oryginalny ceramizer ze strony ceramizer.pl

komarsnk - 12-03-2013, 15:27

Owczar napisał/a:
koniecznie trzeba pilnować aby poziom oleju był pod maks

To samo powiedział mi Leszek - klubowy mechanik małopolski.

m6riano - 12-03-2013, 15:49

Owczar napisał/a:
Także poziom oleju ma znaczenia dla cykaczy...

To to ja już wiem od ponad dwóch lat...i pisałem o tym..żeby sprawdzac poziom i dolewać bliżej maxa niż połowy..;-)
Owczar napisał/a:
Jednak tydzień temu zaczął się odzywać jeden popychacz.

kurde idź pracować do filharmonii jak masz takie ucho..;-)
ja tam słysze dopiero jak mi wszystkie Bacha grają..;-)

elMaklak - 15-05-2013, 22:56

Witam, podpinam się do tematu. Auto galant 2.4 gdi z 99r 180k km. Od razu po kupnie cykanie było słyszalne na zimnym i czasem na ciepłym silniku, wymiana oleju parę dni później robiona na moich oczach, filtry toko olej ten sam co był czyli castrol 10w40. Po wymianie cykanie nasiliło się nie zależnie czy ciepły czy zimny silnik, stan oleju sprawdzam na bieżąco, przejechałem po wymianie około 600 kilometrów - olej już jest ciemnego koloru podchodzi pod czarny kolor. Proszę o pomoc bo jestem zmieszany, moc jest, spalanie w normie, oleju nie bierze(nie zaobserwowałem spadku) co mam robić? Płukanie specyfikiem plus wymiana na inny olej? Ceramizer(cokolwiek to jest i jaki efekt da) czy regeneracja lub wymiana popychaczy zniweluje to denerwujące cykanie? Jakieś rady? Proszę o pomoc speców od w/w problemu. Dziękuje.
deejay - 15-05-2013, 23:08

Wymień olej na syntetyczny . Dla mnie Castrol to syf to jest moje zdanie .
Zalej nowy olej i przegoń auto na obrotach ok 4-5 tyś na odcinku ok 10-15 km i powinno byc ok . Taka jazda z dużym obciążenie powoduje wzrost cisnienia oleju i przepłukanie magistrali olejowej .
Takie sa moje sposoby na popychacze w GDI i nie tylko :wink:

Krzyzak - 16-05-2013, 07:57

elMaklak napisał/a:
olej już jest ciemnego koloru podchodzi pod czarny kolor
w GDI normalne na tradycyjnym oleju
ale do GDI są specjalne oleje i te polecam - tylko syntetyczne jak pisze Bartek

elMaklak - 16-05-2013, 17:21

A czy specjalny olej bądź dobrej firmy syntetyk wyciszy mi pracę popychaczy?(obecnie nie mam kasy aby zmienić popychacze, uszczelki i przy okazji...) Zalanie pełnym syntetykiem nie spowoduje wycieków? Obawiam się że ceramizer to bilet w jedną stronę czyli szkoda nieodwracalna dla silnika(chwilowe zaleczenie problemu), czy przed wymianą oleju stosować środek "przeczyszczający"? nie spowoduje mi on wycieków?
plecho1 - 16-05-2013, 22:33

W tym temacie na takie pytanie jak Twoje jest odpowiedź co kilka stron, wystarczy przeczytać z 20 ostatnich stron.
XAWIERD - 14-06-2013, 23:03

Szukam informacji na temat wymiany popychaczy w silniku 4g63. Tzn.Szukam manuala wymiany popychaczy.....Gdzieś jest bo kiedyś go na forum widziałem były w nim zamieszczone zdjęcia.Teraz szukam i nic...
arturj123 - 15-06-2013, 00:09

Poszło na PW
XAWIERD - 15-06-2013, 08:38

Dzięki...Pozdro..
Marcino - 15-06-2013, 11:58

A wiecie że w peugotach też sie popychacze konczą i potrafi nawet silnikem szarpać na zimnym.... również chłopaki wymieniają.
reggie - 15-06-2013, 18:34

mój gal cykał bardzo głośno praktycznie cały czas, jedynie 2-3 sekundy od odpalenia była cisza.
PO wymianie rozrządu nastała kompletna cisza, nie wiem co się zmieniło ale albo nie były to popychacze ale stał się cud.
W każdym razie problem znikł

Vtec88 - 19-09-2013, 20:42

Jak rozpoznac uszkodzony ( cykajacy) popychacz ? Dzisiaj pojezdzilem troche po mechanikach z zapytaniem czy bylby ktos w stanie wymienc tylko uszkodzone ( cykajace) i nikt sie tego nie chce podjac..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group