[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA
Trik - 07-02-2016, 23:52
Dlatego na tarczach przednich nie masz takiego nalotu, ponieważ pracują one mocniej i częściej od tylnych. Hamując delikatnie więcej pracy wykonują tarcze przednie, tylne prawie wcale. Niestety, wytracanie prędkości (nie mylić ze skutecznym hamowaniem) przy delikatnym używaniu pedału hamulca, skończyć się może tym, że za np 50Kkm tłoczki zardzewieją Ci w zaciskach, aż wreszcie staną. Typowa przypadłość Lancera, Outlandera może też ASX.
IMO systematycznie, przynajmniej raz w tygodniu, trzeba pohamować na tyle skutecznie by tylne zaciski wykonały porządnie swoją robotę. Do załączenia ABS-u łącznie. Nie trzeba od razu zostawić zębów w kierownicy przy hamowaniu , ale Ty jako kierowca musisz wiedzieć jak się hamuje w twoim samochodzie.
aequitas - 16-02-2016, 12:53
Od niedawna po ruszeniu samochodem po co najmniej jednodniowym postoju z okolic tylnego koła słychać skrzypienie. Występuje ono z tym większą częstotliwością im szybciej kręcą się koła lecz nie trwa ciągle. Oddałem samochód do mechanika, ale stwierdził, że wszystko jest w porządku - rozebrał układ hamulcowy od ręcznego i przeczyścił wszystko. Problem ustał na tydzień. Wydaje mi się, że coś jest jednak nie na miejscu, pytanie tylko co może być przyczyną? Krzywa tarcza? Rdza w układzie hamulcowym?
brylekVFR - 16-02-2016, 14:37
A może rdzawy nalot na tarczy? Normalna rzecz po postoju w wilgoci.
aequitas - 16-02-2016, 18:30
Wygląda na to, że to właśnie to. Czy można kupić tarcze odporne na to zjawisko?
brylekVFR - 16-02-2016, 18:43
Chyba tylko ceramika, cena pewni nie mała. Jeżeli problem polega tylko na korozji powierzchniowej tarczy to najlepiej to olać i przeczekać obecny czas, to jest normalne i szeroko występujące zjawisko, dotyczące każdej marki. Jak zrobi się ciplej i będzie mniej wilgoci w powietrzu to samo przejdzie, do pierwszego deszczu
Golotheman - 17-02-2016, 07:26
mocniej przyhamować i masz czyste tarcze. Fabryczne tarcze w ibizie rdzewieją jeszcze bardziej i to przód - pocieszę Cię aequitas, w lancerze dramatu naprawdę nie ma. Tam to trochę wilgoci w powietrzu trzeba żeby tak zardzewiały, że trzeszczy pod nogą. A w lancerze musi być dobra ulewa, żeby trochę nalotu się pojawiło i auto musi stać chyba z ponad tydzień lub dwa.. Także w lancerku nie ma źle
aequitas - 17-02-2016, 10:18
Wszystko się zgadza. Problemy były w dni wilgotne, gdy samochód stał na zewnątrz kilka dni. Ciekawi mnie to jak producenci innych marek rozwiązują ten problem. Lancer jest pierwszym samochodem w którym się tak dzieje.
lurek - 17-02-2016, 10:55
Proszę o pomoc i krótkie wyjaśnienie. Chcę zakupić nowe tarcze (tył) firmy TEXTAR, trafiłem na 2 modele:
TEXTAR 92227403 i TEXTAR 92197403
linki:
http://www.iparts.pl/czes...9-92197403.html
http://www.iparts.pl/czes...9-92227403.html
Tarcze są różnej wielkości i grubości, jak to ugryźć, które lepsze? Te trochę droższe maja grubszą tarczę hamulcową ale same w sobie są węższe niż te tańsze. Zasadniczo różnią się też w średnicy otworu centrującego ale oba podane są do Lancera CY 1.8
tyku - 17-02-2016, 11:16
lurek napisał/a: | Chcę zakupić nowe tarcze (tył) firmy TEXTAR |
Pierwszy link jest do tarczy na przód.
lurek napisał/a: | Tarcze są różnej wielkości i grubości, jak to ugryźć, które lepsze? |
No to mnie lurek, dzisiaj rozbawiłeś. Humor mi się poprawił.
Golotheman - 17-02-2016, 11:19
Kolego lurek, pierwszy link od Ciebie to tarcza na przód. Drugi na tył. Jeśli poszukujesz tarczy na tył, to nie masz wyboru tylko ten drugi link
[ Dodano: 17-02-2016, 11:20 ]
tyku, eh.. znowu drugi..
tyku - 17-02-2016, 13:49
Golotheman napisał/a: | tyku, eh.. znowu drugi.. | Ostatni będą pierwszymi.
Smutna wiadomość, nie sprowadzają już tarcz SP Performance (kurs dolara wysoki).
Pozostaje DBA Street T2 (cena za szt. ok. 459 zł) i Black Diamond (cena za szt. ok 490 zł) z seryjnych tarcz, którymi można poprawić skuteczność hamowania w lancerku.
mkm - 17-02-2016, 14:55
Mitsu_Gawlo, nalot normalna sprawa - niedługo wszystkie 4 będą "zardzewiałe".
Przednie zawsze są mniej "zardzewiałe", ponieważ bardziej się grzeją, a przez to "czyszczą wizualnie"
Jak stoisz w suchym garażu to będą rudzieć wolniej - jak pod chmurką to w moment.
Bardziej nie podoba mi się ilość odważników na feldze - kilka minut więcej przy feldze i udałoby się tak ustawić oponę, żeby było ich dużo mniej
[ Dodano: 17-02-2016, 14:59 ]
Pięknie... pisałem post, bez czytania ostatniej strony
aequitas napisał/a: | Lancer jest pierwszym samochodem w którym się tak dzieje. |
W każdym tak się dzieje - po prostu zwróciłeś uwagę, bo wszystko w tej chwili jest nowe i czyste
Arczi89 - 17-02-2016, 15:17
Akurat rdzawy nalot na tarczy jest wynikiem użycia stali wysokiej jakości. Jest to jak najbardziej normalne i powszechne.
lurek - 17-02-2016, 16:53
kurde, w wyszukiwarce zaznaczyłem tylną oś później już nie sprawdzałem dokładnie
RalfPi - 17-02-2016, 17:56
aequitas napisał/a: | Ciekawi mnie to jak producenci innych marek rozwiązują ten problem. Lancer jest pierwszym samochodem w którym się tak dzieje. |
Sąsiad miał sterego Peżota 407 - tragedia.
Skoda Octavia II - podobnie.
Myślę, że to kwestia wilgotności i soli - przez 5 lat miałem zero problemów w Lancerze.
Teraz parkuję pod chmurką - kilka godzin i tarcze są już z nalotem.
|
|
|