To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach

diabelll - 31-07-2011, 11:38

Szczerze wam powiem nie pchajcie sie w tak szerokie opony 225,wiem wiem przyczepność super a jeździ sie tym jak statkiem wciąga w każde wyżłobienia na drodze ,co do profilu 45 czyli wysokości również uważam ze na nasze wspaniale drogi to juz lekka masakra dla felg i opon ... jesli chodzi o komfort to nie kupował bym nic większego niz 205 na 50 ,lub 205 na 55 ... komfort bedzie super a i wspomaganie lepiej chodzić będzie
m6riano - 31-07-2011, 11:40

Jackall napisał/a:
dojeżdżanie do świateł czy ogólnie jazda na luzie powoduje większe spalanie niż hamowanie silnikiem przy którym spalanie jest równe ZERO :twisted: :P

Też sie o tym przekonałem na własnej skórze..;-)

dawidoski13 - 31-07-2011, 11:54

Złotym środkiem będą chyba 215 50/17....
Hugo - 31-07-2011, 12:01

diabelll napisał/a:
Szczerze wam powiem nie pchajcie sie w tak szerokie opony 225,wiem wiem przyczepność super a jeździ sie tym jak statkiem wciąga w każde wyżłobienia na drodze ,co do profilu 45 czyli wysokości również uważam ze na nasze wspaniale drogi to juz lekka masakra dla felg i opon ... jesli chodzi o komfort to nie kupował bym nic większego niz 205 na 50 ,lub 205 na 55 ... komfort bedzie super a i wspomaganie lepiej chodzić będzie
Amen!
jercy - 31-07-2011, 12:40

jercy dojeżdżanie do świateł czy ogólnie jazda na luzie powoduje większe spalanie niż hamowanie silnikiem przy którym spalanie jest równe ZERO :twisted: :P [/quote]

To jest prawda, ale nie cała. Dojeżdżajac do świateł na biegu a bez gazu wyłącza sie dopływ paliwa ale tyko do 1500 (w starszych samochodach do 1800) obr/min. To znaczy ze przy 1500 zasysa znów ale tyle ile przy wolnych obrotach. Przy luzie ssie cały czas wolnoobrotowe ilości ale dłużej jedzie. Wiec jest to kwestia optymalizacji stylu jazdy. Prawda jest, ze to, jak powiedziałem, dziadowski styl jazdy panów w kapeluszu. Inne moje pytanie (na marginesie, boż to wątek opnofelgowy) jak sie ma zmienianie biegów przy obrotach rzędu 2000-2500 do zachowania trwałości napędu (np. Łożyska sprzęgła czy skrzyni). A także do ekonomiki jazdy. Bo każdy mistrz "wyścigów na kropelce" powie Wam, ze im niżej tym oszczedniej. Ale silnik V6 2,5 litra w naszych Galantach podobno elastyczny jest. Ale czy to moc wystarczająca do zmiany biegów? Nie mam doświadczenia.

mar111cin - 31-07-2011, 13:26

jercy napisał/a:
Jestem bardzo oszczędnym kierowcą, więc na litewskiej autostradzie (const. 120 km/h) - 7 l/100km. Od polskiej granicy, bez przekraczania 110 km/h ale z wyprzedzaniem tirów do 4000 obr/min - 7,5 l/ 100. W mieście 9.0 l/100km (ale w stylu dziadowskim, czyli z dojeżdżaniem na luzie). Czy ja dobrze rozumiem że moja oszczędność wzmogła by się przy mniejszych felgach?


a się uśmiałem :lol: przez całą niedzielę będę miał wesoły nastrój :lol:
a tak po za tym, to jak Ci pali 9l w mieście (---> :lol: ) to na czym chcesz jeszcze oszczędzać?

[ Dodano: 31-07-2011, 13:31 ]
diabelll napisał/a:
Szczerze wam powiem nie pchajcie sie w tak szerokie opony 225,wiem wiem przyczepność super a jeździ sie tym jak statkiem wciąga w każde wyżłobienia na drodze ,co do profilu 45 czyli wysokości również uważam ze na nasze wspaniale drogi to juz lekka masakra dla felg i opon ... jesli chodzi o komfort to nie kupował bym nic większego niz 205 na 50 ,lub 205 na 55 ... komfort bedzie super a i wspomaganie lepiej chodzić będzie



wiesz w ogóle co w oznaczeniu opony mówi druga liczba ?

przelicz sobie ściankę boczną opony i wtedy porozmawiamy ;) no chyba że czujesz się bardziej komfortowo na oponie o 2mm wyższej, ja niestety ale nie mam aż tak czułego tyłka.

Jackall - 31-07-2011, 13:36

jercy napisał/a:
jak sie ma zmienianie biegów przy obrotach rzędu 2000-2500 do zachowania trwałości napędu (np. Łożyska sprzęgła czy skrzyni). A także do ekonomiki jazdy.

Co do trwałości napędów to nie wiem ale sprawdziłem na sobie że dynamiczna jazda do 3500-4000 obr powoduje w moim Galancie spadek (a może raczej brak zwiększenia) spalania. Być może to przez automat, czytałem gdzieś (chyba nawet na forum) że pełne ciśnienie przekazywane na koszyk poszczególnego biegu jest w okolicach 2600 obr więc delikatniejsza jazda powoduje, że część energii idzie w powietrze.
Od siebie tylko dodam, że bardzo życzyłbym sobie takiego spalania ( 9l/100km) bo u mnie poniżej 12 nie spada :twisted:

dawidoski13 napisał/a:
Złotym środkiem będą chyba 215 50/17....

Pozostaje jeszcze kwestia jak duże będą przekłamania licznika.

mar111cin napisał/a:
wiesz w ogóle co w oznaczeniu opony mówi druga liczba ?

przelicz sobie ściankę boczną opony i wtedy porozmawiamy no chyba że czujesz się bardziej komfortowo na oponie o 2mm wyższej, ja niestety ale nie mam aż tak czułego tyłka.

Z kalkulatora do zamienników opon wychodzi mi że przy rozmiarach 205/50 i 205/55 różnica w średnicy koła jest dokładnie 20.5mm a więc już może być odczuwalna :P


Z ciekawostek powiem Wam że jak byłem się pytać o opony do siebie i wachałem się pomiędzy profilem 45/50 to gość mi powiedział, że nie mogę sobie sam o tym decydować bo jak jest w homologacji dany rozmiar to trzeba się go trzymać bo inaczej traci się gwarancję na opony. Ciekawe ile w tym prawdy?!? I jak jest w sytuacji gdy mój Gal wyszedł na 15' a założę 17' z SE albo Avance na które też była homologacja ale nie w moim egzemplarzu.

jercy - 31-07-2011, 13:50

[quote="mar111cin"]

a się uśmiałem :lol: przez całą niedzielę będę miał wesoły nastrój :lol:
a tak po za tym, to jak Ci pali 9l w mieście (---> :lol: ) to na czym chcesz jeszcze oszczędzać?

Na niczym nie mam zamiaru oszczędzać, jeśli ma sie to odbywać kosztem trwałości poszczególnych zespołów. Jeśli pali mi tak mało to może robię coś co zniszczy mi silnik za pól roku. Stad moje pytania. No i oczywiście for your fun (ale to bonus weekendowy)

Krzyzak - 31-07-2011, 14:01

ja mam 225/45/17 i nie narzekam - twardo jest, ale bez przesady
mar111cin - 31-07-2011, 14:29

Jackall, a porównaj sobie 225/45 do 205/50 bo o tym była mowa ;)
Jackall - 31-07-2011, 16:20

mar111cin napisał/a:
225/45 do 205/50

W tym przypadku masz rację, że różnica 2mm jest nie wyczuwalna, diabelll proponował też 205/55 a tu znów jest różnica ponad 20mm.

dawidoski13 - 15-08-2011, 18:21

Panowie a miał ktoś do czynienia z tymi oponami
http://moto.allegro.pl/21...1760293635.html
Niestety galuś połknął mi teraz sporo kaski i muszę pokusić się o używki :roll:

[ Dodano: 15-08-2011, 18:26 ]
a na tył ewentualnie
http://moto.allegro.pl/mi...1764143573.html

[ Dodano: 15-08-2011, 18:28 ]
I tak myślę,że w granicach 1.000zł coś by się skompletowało no chyba, że nowe typu nexten itd..... :?:

robertdg - 15-08-2011, 18:37

Kupuj nowe Nexeny lepiej dać tysiaka za nówki jak używki
dawidoski13 - 15-08-2011, 18:45

Hmm ale przecież np te michelin mają tyle bieżnika co nówki prawie... a jeśli już mam brać tańsze nowe to co polecacie :?:
robertdg, o ile mnie pamięć nie myli to Ty chyba na nankangach śmigasz :?:

custom - 15-08-2011, 19:05

nexen n9000
fajna opona
http://www.opona.pl/opony,nexen,NEOL17022545WN900



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group