[92-96]Galant E5xA - Luźne rozmowy o naszych galantach 7 generacji
areksz121 - 30-11-2014, 20:22
Dobrze, że wszystko w porządku
Hugo, ale Ty chcesz spojler taki jak był fabrycznie przede wszystkim w E54A, tak?
Hugo - 30-11-2014, 20:32
areksz121 napisał/a: | Hugo, ale Ty chcesz spojler taki jak był fabrycznie przede wszystkim w E54A, tak? | Tak, taki jak w 2,0 V6 w sedanie. Już go mam, niestety za bardzo nie pasuje do klapy EA, bo jest prosta, a w E5x jest zaokrąglona na końcach.
kaczka81s - 01-12-2014, 13:20
Panowie nie wiecie czy skrzynia biegów 2.0 V6 czyli 6A12 będzie pasować do mojego 2.5 czyli 6G73. Ma ktoś może zdjęcie od strony sprzęgła?
Wszyc - 01-12-2014, 17:50
Nie będzie pasować 100% pewności temat przerabiany przez Frosta. Totalnie inny dzwon. Nie znajdę Ci już tak starych fotek niestety musisz zaufać
kaczka81s - 05-12-2014, 18:34
Wszyc napisał/a: | niestety musisz zaufać |
UF UF UF
A 3000GT były robione przednionapędówki? Toto może by pasiło do Gala? (do silnika wiem że spasi)
jacek11 - 05-12-2014, 21:24
To może s Sigmy podejdzie
Wszyc - 06-12-2014, 14:13
Podejdzie do silnika ale nie do budy
Sigma / 3000gt = 3 łapy silnika, 1 łapa skrzyni
E5 = 1 łapa silnika, 3 łapy skrzyni
kombinuj dalej chciałem robić swapa na te 3.0 więc w temacie
może reaktywować jednak starą skrzynie?
kaczka81s - 08-12-2014, 11:06
Wszyc napisał/a: | może reaktywować jednak starą skrzynie |
Skrzynie to ja mam dobrą, tylko 4x4, ja kombinuje czyby nie kupić Gala 2,0 V6 i wsadzić tam mój 2,5 V6 po remoncie, albo jakiegoś diesla i tak samo silnik ze skrzynią.
Wszyc, a nie wiesz czasem czy nie da się łap do skrzyni przykręcić, z moich poszukiwań wynika że moja skrzynia W5M33 była też montowana w 3000GT, tak jak piszesz mam 3 łapy na skrzyni, jedną na silniku. Na silniku na pewno są miejsca żeby mozna bylo dodatkowe łapy zamontować, może na przednionapędowej skrzyni też są.
Może ktoś z Sigmowiczów lub 3000GT-owiczów ma jakieś fotki skrzyni bodajże jest to F5M33
Wszyc - 08-12-2014, 14:06
ale 2.0 V6 lepiej idzie więc po co ta krowa 2,5 V6 w E54A a w dieslu masz w ogóle inną belke pod silnikiem więc licz się z tym że łapy nie podeją nawet byś przekładał 2.0V6 z E54A do diesla E57A przerabiane przezemnie i Arka obaj swapowaliśmy diesle kazdy na inny sposób
areksz121 - 08-12-2014, 20:52
Do E57A wsadziłem swoje stare 2.0 V6 i poduszka na belce przy grodzi i od strony rozrządu pasowała. Od góry na skrzyni i przednia przerobiona....to znaczy ta górna ucięta i przespawana, a przednia przerobione mocowanie na belce(wycięty kawałek i wstawiony kątownik. Jak znajdę jakieś foto, to wkleję
Do tego z diesla na V6 najlepiej przełożyć wszystko z wiązkami pod maską, inaczej idą przewody od alternatora i kilku rzeczy, ja sobie z tym poradziłem... Zegary z V6 wsadziłem w deskę rozdzielczą z diesla, to zamiast CE błędy mrugało zielone "cruise" od tempomatu Zamieniłem tylko piny we wtykach i zagadało;) Brakowało też masy do obrotomierza, też trzeba było podciągać
kaczka81s - 08-12-2014, 22:08
Wszyc napisał/a: | 2.0 V6 lepiej idzie więc po co ta krowa 2,5 V6 w E54A |
20 KM więcej, więc myślę że na jednym napędzie powinno lepiej iść niż 2.0 Szkoda mi sprzedawać silnik świeżo po remoncie, za marne pieniądze.
Co do elektryki to nie mam problemu, auta jeszcze nie rozebrałem.
O dieslu myślałem z tego powodu, że wyjął bym cały nabój i zamontował do naszego "sama"
Pokopałem trochę ruską stronę, printnąłem kilka obrazków, i tak: na zdjęciach obudowy skrzyń od 3000GT i Eclipse nie różnią się, nr MD już inne (3000GT-F5M33 Ecli-F5M22) Ecli i Gal E55 mają F5M22 na zdjęciach różnią się tylko mocowaniem łap, jak zwykle nr MD inne. Moja W5M33 to już w ogóle inna bajka. Na obrazkach wygląda to tak jakby to było wszystko to samo tylko inne dzwony i ewentualnie mocowania łap, no i pewnie środki inne (inne przełożenia)
Zastanawiam się teraz czy ww skrzynie, różnią się tak że nic, ani z jednej, ani z drugiej do siebie nie podejdzie, czy rzeczywiście różnią się tylko dzwonami i środkiem.
Wie któryś z Was coś na ten temat?
Bo jeśli była by możliwość przełożyć dzwon z 3000GT do skrzyni z E55 to powinno to pasować i do silnika i do budy bez jakichś większych komplikacji.
Wszyc - 09-12-2014, 08:36
Niechciał bym nic mówić ale serio to jest strata czasu kup E54A 2.0V6 i zrób wykreć na 170KM tak jak fabrycznie wychodzi w wersji np. Viento II ( wtryski i przestrój go troche taniej )
kaczka81s - 09-12-2014, 14:46
Wszyc napisał/a: | serio to jest strata czasu |
Wiem o tym, ale w tym wypadku już czas mnie nie goni, bo auto do jazdy na co dzień mam. To było by do zabawy i do podłubania od czasu do czasu, po prostu bo lubię
Najważniejsze znaleźć zdrową budę, mechanikę ogarnę, z blacharką też bym dał rady, ale jakieś drobnostki, a nie dorabianie podłużnic czy tego typu sprawy.
Wszyc - 09-12-2014, 17:17
kaczka81s napisał/a: | z blacharką też bym dał rady, ale jakieś drobnostki, a nie dorabianie podłużnic czy tego typu sprawy. |
W pełni rozumiem ja mam dwa skisłe galanty do pospawania i samochód po spotkaniu z drzewem
kaczka81s - 12-12-2014, 18:18
Myślałem też o Colcie i swapowaniu, ale jak dla mnie za duża rzeźba, no i ten komfort jazdy Galantem jak dla mnie wypas. Jak na razie szukam coś co by warto było kupić, a się nie spłukać, (żona by mi głowę urwała) może w niemczech coś znajdę w pobliżu miejsca zamieszkania
|
|
|