To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

marcinzam - 30-12-2010, 13:25

z przodu jest takie same rowiązanie
twister47 - 30-12-2010, 20:32

Tylko ze u mnie musialem sie niezle nameczyc zeby zdjac tarcze z tylu, nawet skrecenie samoregulatora wiele nie pomoglo.
A z przodu to nie wiem jak ja zdejme tarcze, w obu otworach do sciagania tarczy zerwalem gwint :(

Dzisiaj zakladalem szczeki z tylu, nie polecam szczek TRW, firma dobra ale szczeki nie sa idealnie takie same jak w ogyrinale. Roznia sie otworami na szpilke mocowania szczeki, sa jakies 2-3 mm nizej niz w oryginalnej czesci. Jutro zobacze czy mi tarcza nowa wejdzie na nie, dzisiaj nie zamontowalem bo sie jeszcze suszy :D

No i wszystko pomontowalem, pozakladalem i ruszylem w traske, wszak krotka ale wystarczajaca zeby zauwazyc ze cos jest nie tak...
Mianowicie szczeki caly czas tarly o tarczobeben. Myslalem ze jak wszystko jest funkel nowka sztuka to bedzie elegancko pasowac i nic trzec nie bedzie ale niestety sie mylilem :(
Moze to wina szczek (TRW) bo tarcze i klocki ATE pasuja do siebie idealnie i nic nie trze...
Szczeki przestalo byc slychac dopiero po przejechaniu ponad 200km i narazie jest w miare ok, zobaczymy jak bedzie za kilka tysiecy km.

adt81 - 03-01-2011, 19:03

Zabieram się za wymianę klocków oraz tarcz z przodu - tylko taka mała zagadka. Mam Galanta z 98r. tarcze hamulcowe za granicą były zmieniane na poliftowe czyli dwutłoczkowe zaciski i tarcze 276mm. Teraz tylko pytanie za 100pkt - jakiej grubości tarcze się zmieszczą - to że 24mm to na pewno ale może 26mm ? Jak to sprawdzić skoro stare są na tyle zużyte, że trudno stwierdzić jakie były - zostało nieco ponad 22mm.
Tomek - 03-01-2011, 19:12

mam podobny problem jak ty, tyle, ze ja mam wszystko w oryginale
dopiero w przyszly poniedzialek zdejme kolo i zobacze co tam jest
zdaje sie, ze jak masz 2 tloczki, to beda tarcze 24 mm i klocki cos okolo 128 mm dlugosci
po ostatnim lifcie zdaje sie byly tarcze 26 mm, klocki okolo 144-145 mm dlugosci i zacisk jednotloczkowy

Anonymous - 03-01-2011, 19:15

adt81, widzę, że jesteś nowy to pomogę, ale ostatni raz ;)

sampler napisał/a:
tarcze 256/24, zacisk pojedynczy 60 mm - za mala srednica doosiagow. Tarcze sie przegrzewaja i gna.Trzeba stosowac tarcze i klocki z najwyzszej polki i dobry, swiezy plyn. Zaciski raczej nie sprawiaja problemow.

tarcze 276/24, zaciski dwutloczkowe SE - chyba najgorsza opcja. Tarcze wieksze juz sie nie grzeja ale sa za cienkie i sie gna. Najwiekszy jednak problem to podwojne zaciski. Tloczki 2x 43 mm nierowno pracuja powodując niesymetryczna pracę klocka. Bardzo szybko MMC przeszlo spowrotem na zaciski 1x 60mm

tarcze 276/24 i tloczek pojedynczy. Okazalo sie ze tarcze dalej sie potrafia gnac i po drugim lifcie...

tarcze 276/26 i tloczek pojedynczy. Chyba jedynie te hamulce tak naprawde dzialaja skutecznie. Pod warunkiem ze nie zalozymy tarcz 24 mm do takiego zestawu



z tego postu który był napisany 2 strony wcześniej jasno wynika że 2 tłoczki to tarcza 276m x 24mm


na przyszłość przejrzyj temat w którym chcesz zadać pytanie- może już ktoś odpowiedział na nie wcześniej, szczególnie jeżeli temat ma 57 stron więc zostały zadane już chyba wszystkie możliwe pytania... :roll:

Tomek - 10-01-2011, 22:56

ok, dzis u Leszka zostalo kolo zdjete i tak jak podejrzewalem tarcze 26 mm, jeden tłoczek, a klocek ~144mm

pisalem do all-parts o te czesci
Hanżek twierdzi, że mikoda to badziew, ATE i ferodo to nie jakosc
i proponuje Roadhouse za 136 zl, klocki/komplet
i tarcze po 150pare za sztuke
ponoc Roadouse to TRW w innym opakowaniu
co wy na to??

Anonymous - 10-01-2011, 23:44

tomek84 napisał/a:
ponoc Roadouse to TRW w innym opakowaniu
co wy na to??


dziś odebrałem auto na tarczy bosch i do tego klocek TRW. nic nie piszczy, a hamuje bardzo przyzwoicie(wiadomo nie pałowałem jeszcze żeby dobrze dotrzeć ;) ), cenowo też chyba przystępniej niż tarcza i klocek z trw. zapytaj o taki zestaw ja jestem zadowolony, a heble mam takie jak u Ciebie czyli już po 2 lifcie :)

aaa mikoda nie robi tarcz o grubosci 26mm wiec po drugim lifcie mikoda nie podejdzie.

Tomek - 11-01-2011, 09:04

wiem wlasnie ze mikoda nie robi tarcz 26 mm

dostalem oferte od all-parts:

tarcza TRW: 181 sztuka
klocki roadhouse 130 zł komplet

szukac dalej??

[ Dodano: 11-01-2011, 09:06 ]
a do czesci boscha to ja nie mam przekonania

Rafal_Szczecin - 11-01-2011, 09:56

tomek84 napisał/a:
ok, dzis u Leszka zostalo kolo zdjete i tak jak podejrzewalem tarcze 26 mm, jeden tłoczek, a klocek ~144mm

nie chce mowic "a nie mowilem ;) "

ja tez jezdze na boszu, i jest calkiem ok :)

Anonymous - 11-01-2011, 12:24

tomek84 napisał/a:
a do czesci boscha to ja nie mam przekonania


za to roadhouse jest znaną marką? :roll: bo z tego co kojarzę to wypłynęli na rynek jakieś max pół roku temu...

Tomek - 11-01-2011, 12:37

Derpin napisał/a:
tomek84 napisał/a:
a do czesci boscha to ja nie mam przekonania


za to roadhouse jest znaną marką? :roll: bo z tego co kojarzę to wypłynęli na rynek jakieś max pół roku temu...


TRW
poza tym nigdzie nie powiedziałem, że jest znana marka
a co do Boscha to maja swietne elektronarzedzia

Anonymous - 11-01-2011, 12:49

tomek84, pytasz co kupić... póki co jestem chyba jedyną osobą która zmieniała tarcze i klocki w galancie po 2 lifcie, większe wrażenia opisze jak zrobię na tym zestawie troszkę km, bo póki co hamują rewelacyjnie w porównaniu do tego co miałem, ale to żadna ocena bo nowa tarcza zazwyczaj hamuje lepiej od zużytej.
jeżeli w paczkach roadhouse rzeczywiście leży trw to bierz i się nie zastanawiaj, jeżeli szukasz jednak jeszcze taniej to może zapytaj (o ile sam się już nie odezwał ;) ) Kolegi j-rules może uda mu się zaproponować Ci parę złotych taniej niż ma all-parts...

Tomek - 11-01-2011, 13:27

do Andrzeja juz napisalem, ale dopiero za tydzien bedzie mial odpowiedz
ile dales za te boshe??

poza tym troche jest confusion, bo porownujesz Boscha do Roadhouse
a boscha masz tarcze, a ja Roadhouse mam oferte na klocki
wiec jesli juz to porownajmy tarcze Boscha do tarcz TRW
i klocki twoje TRW i "moje" Roadhouse, czyli podobno TRW

ile dales za te bosche?? i klocki TRW??

robertdg - 11-01-2011, 13:34

Roadhouse nalezy do TRW Parts & Service Division, powstało w 2000r na potrzeby nowych technologii (chcieli jak najlepiej dostosować jakość i sprawność swego produktu, do wymaganych norm, a przy tym stac sie konkurencyjni dla innej rzeszy tanszych zamienników)
Anonymous - 11-01-2011, 13:58

tomek84 napisał/a:

ile dales za te bosche?? i klocki TRW??


u mnie akurat nie chodziło o cenę tylko o dostępność, tarcze trw nie były dostępne na tamten okres kiedy zamawiałem, to brałem boscha, za całość zapłaciłem podobne pieniążki jakie oferuje Ci allparts za komplet tarcza trw i klocek RH(trw). w każdym bądź razie ja uważam cenę allparts za ten zestaw za atrakcyjną, jak można taniej to jeszcze lepiej, ale jak zależy Ci na czasie to bierz i będziesz zadowolony :)

robertdg napisał/a:
Roadhouse nalezy do TRW Parts & Service Division, powstało w 2000r

:shock: ups mój błąd, ale na naszym rynku reklamują się od niedawna, tego jestem pewien.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group