Carisma - Techniczne - rozmiary felg do Carismy
juhas1992 - 30-05-2014, 20:56
a czy 205 by weszły,55 taki duży profil ? nie chce żeby mi coś obcierało , i piszesz że potrzebuje tych nakrętek aż 16 tak?
Glina czy mogę po prostu zamówić opony 205, 55 i na pewno będzie dobrze?
dzięki za wytłumacze z tym ET
Pozdrawiam
glina - 30-05-2014, 21:05
juhas1992, masz tu kalkulator
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
i licz
rozmiary oryginalne masz wbite przy drzwiach od strony kierowcy
polift zwykle byl na 195/60R15
w wersji dynamics byl nawet na 215/40R17
ja jezdzilem na 205/45R17 ale z ET50 - mniejsze et bedzie obcierac
ze standardowym et bym sie nie pchal w 205, poza tym 205 w carismie mi sie sle prowadzilo - wszystkie koleiny to walka z kierownica, a na 195 jest mega wygodnie a jednoczesnie fajnie sie trzyma drogi w kazdych warunkach
Twoje auto, Twoj wybór i decyzje
juhas1992 - 31-05-2014, 16:56
jeszcze raz dzięki za rady nakrętki zamówiłem ,a opony chyba 195 x 50 x 16" kupię i będzie optymalnie .
SHARK1979 - 12-06-2014, 14:23
Witam wszystkich i wiem że to fele do Cari ale gdzie indziej nie mam odpowiedzi. Mam pytanko, ktoś wie czy do Colta 2005r CZT mającego koło 215/40/16 " wejdzie 205/45/17: ET 38 szer 7,5" -dzięki
ArtixEm - 08-07-2014, 20:21
Witam, mam na oku alufelgi z oponami do mojej Carismy po lifcie 99r. Tylko nie mam pewności czy się zmieszczą, przód zawieszenie jest świeżo zrobione,a tył jeszcze jest ok. Alufelgi 4 x 114.3 rozmiar 6,5J 16", ET46, a opony 205/45/16. Będzie to dobry zestaw? Ma może ktoś fotkę jak wygląda Carisma na takich felach z oponami?
robert78 - 09-07-2014, 18:31
ArtixEm, spoko wejda
ArtixEm - 09-07-2014, 18:49
Dzięki za odpowiedź, a przy 5 osobach nie powinno nic trzeć?
KozzA - 10-08-2014, 23:35
Panowie 17' guma 205/40, ET 40 . Wejdzie? Czy nie ma szans? Bo z tego co wyczytałem to u każdego co innego:) A planuje już alusy kupić i kupić. A jak nie pasuja to jakie wymiary daja radę i jakie nie będą obcierać? Zawias standardowy. A jak chciałbym miśka zglebić to jakie rozmiary polecacie?
Kylek - 10-02-2015, 19:01
Jestem świeżo po wymianie felg stalowych na aluminiowe w mojej Carismie 1.9 TD z 1997 i mam pewną istotną uwagę, której w tym długim wątku nie znalazłem, a na którą ani ja, ani wulkanizator nie zwróciliśmy uwagi.
Chodzi o tylne koła, na których w Carismach I generacji są bębny hamulcowe. Te bębny są skręcone dwiema (lub jedną) takimi małymi śrubkami, które odstają od płaszczyzny o jakieś 2 - 3 mm. Felgi aluminiowe bardzo często nie mają wgłębień na te śrubki, przez co nie przylegają do płaszczyzny piasty. Efekt jest taki, że po założeniu felgi aluminiowej koło kołysze się na boki.
Mnie zatrzymał dzisiaj na trasie jakiś kierowca i zwrócił mi uwagę na kołysanie koła lewego. Na oględzinach na stacji diagnostycznej okazało się, że kołyszą się obydwa tylne koła. Po dwóch godzinach sprawdzania zawieszenia, piast i samych felg jeden z mechaników zauważył te śrubki na bębnach i tym samym znalazł źródło problemu. Rozwiązań było dwa - albo nawiercenie otworu w feldze, albo odkręcenie śrubki z bębna. Usunęliśmy śrubkę, bo bęben i tak jest dociskany przez felgę i teraz jest OK. Z przodu problem nie występuje, bo są tarcze.
Sytuacja z moimi felgami jest o tyle dziwna, że są to oryginalne felgi z rozbitej niemieckiej Carismy kupione z pewnego źródła (producent felg to Borbet a same felgi to 14x6 cali, 4x100 mm, ET38, z otworem 56,1 mm). Czyżby niemiecki salon pozbywał się tych śrubek z bębnów na tylnych kołach?
Tak, czy inaczej, miejcie na uwadze te śrubki podczas zmiany felg na aluminiowe.
xluki - 10-02-2015, 19:12
Kylek, a może jakiś "Janusz" wkręcił niewłaściwe śruby? Moim zdaniem ktoś tam grzebał wcześniej i jesteś pierwszą osobą, która ma tego typu problem.
Kylek - 10-02-2015, 23:00
Z tymi śrubkami to wszystko możliwe. Jakiś rok temu miałem robione tylne hamulce i być może wtedy założono złe śrubki (bo np. te właściwe gdzieś się w czasie naprawy zagubiły) a że wtedy jeździłem na felgach stalowych, to w niczym one nie przeszkadzały. Według mnie powinny tam być śrubki płaskie (niewystające łebkami poza płaszczyznę mocowania felgi - np. torxy lub imbusy). Nie wiem, jak było w oryginale...
mateelv - 11-02-2015, 16:43
Panowie Carisma przedlift, na -40 jamexa (czyli moja ) - wejdą 16" ET35 7,5J z oponami w stylu 205/45?
xluki - 11-02-2015, 20:46
Z tego co kojarzę to przedlift ma ET 44? Więc raczej nie podejdą :/
Bleki6 - 22-02-2015, 12:03
Panowie! Potrzebuję bardzo pilnie odpowiedzi! Moja cari jest z 98 rp 1.6 16v i do tej pory byłem święcie przekonany że mam rozstaw śrub 4x114 ! A tu czytam forum że one miały też 4x100 ! Jak jest u mnie? Dziś miałem jechać kupić 16tki od volvo 4x114 Et 40 i nie wiem czy podejdą . Ktoś może mi szybko odpowiedzieć? Nie mam teraz auta bo kobita wyjechała na parę godzin i du...a
Kylek - 22-02-2015, 12:19
Z tego, co wiem, do roku 2000 Carismy 1.6 oraz 1.9 TD miały rozstaw śrub 4 x 100 a GDI 4 x 114,3 - potem wszystkie miały już 4 x 114,3. Nie sugeruj się katalogami, bo ja już tak prawie wkopałem się przy zakupie nowych felg (wszędzie pokazywało, że mam 4 x 114,3 - nawet koleś na infolinii sklepu felgi.pl tak mi weryfikował). Najlepszy sposób to suwmiarka albo zwykła linijka - należy zmierzyć odległość od środków przeciwległych śrub. Jeżeli masz Carismę 1.6 z 1998, to jestem pewien, że masz 4 x 100 (tak, jak moja 1.9 TD), ale chwyć linijkę i się upewnij.
|
|
|