[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA
tyku - 17-02-2016, 18:48
Pewnie większość oglądała odcinek 101 napraw - seria 1, odcinek 7. Jest test klocków hamulcowych od 6min,50sek.
http://player.pl/programy...0E07,54379.html
Film potraktujcie jako przykład, że da się parę metrów skrócić drogę hamowania na porządnych tarczach i klockach nawet w naszych lancerach.
Golotheman - 18-02-2016, 07:06
Ja uważam, że na zimnych seryjnych hamulcach lancelot hamuje dosyć dosyć. Jest na granicy, że cały bagaż w kufrze zrobi dżem na kanapie. Problem zaczyna się jak mamy drugie, trzecie mocniejsze hamowanie albo jak jest ogólnie gorąco od asfaltu. Wtedy czuć takie "płynięcie" pod pedałem (jakkolwiek by to nie brzmiało )
brylekVFR - 18-02-2016, 07:29
Tak, to się chyba nawet tak nazywa, efekt płynięcia. Dzieje się tak jak tarcza i klocek jest dość gorące i powstające gazy podczas tarcia nie mają gdzie uciekać, tworząc między klocki a tarcza taka poduszkę. Dla tego po kilku takich hamowaniach na autostradzie postanowiłem założyć większe tarcze, nawierzchnie i roflowane. Skuteczności jeszcze nie miałem okazji sprawdzać, zekomo efekt płyniemy przeniesiony jest na wyższą temperaturę.
Mitsu_Gawlo - 05-03-2016, 12:53
mkm napisał/a: | Mitsu_Gawlo, nalot normalna sprawa - niedługo wszystkie 4 będą "zardzewiałe". |
Dzięki,
Byłem też w Serwisie, w którym kupowałem samochód. Powiedzieli też, że to normalne i że zniknie po przejechaniu 2000km. Zrobiłem 1600 i sporo się zmniejszyło. No zobaczymy.
Co do odważników rzeczywiście sporo ich - ale nie wyczuwam niczego niepokojącego (bicia) nawet przy dużych prędkościach.
intruder9 - 11-03-2016, 20:33
Mam pytanie czy ktoś z kolegów orientuje się jakiego producenta mamy tarcze w 2009 roczniku.
Pytam dlatego, że dzisiaj zaglądałem do hamulców i widzę że klocki na przodzie (TEXTAR) będą się kończyć lada moment. Mam przejechane 75 tys.
Zmierzyłem tarcze i ma ona grubość 26 mm natomiast tam gdzie pracują klocki 25 mm (zużycie 1 mm).
Zastanawiam się czy mogę jeszcze założyć klocki na te tarcze czy muszę kupić komplet. Wiem, że TEKSTAR podaje zakres do 2 mm (nie wiem jak inne firmy) wiec spokojnie na tych tarczach zrobię jeszcze komplet klocków.
Ale nie wiem jakie to tarcze, bo raczej fabryczne.
tyku - 12-03-2016, 12:29
intruder9 napisał/a: | Mam pytanie czy ktoś z kolegów orientuje się jakiego producenta mamy tarcze w 2009 roczniku. | Jeżeli masz auto z 2009 roku i fabryczne tarcze (przód) to mają oznaczenie: 4615A115, MN116329, 4615A190
Producenta raczej nie poznasz.
vibrus86 - 12-03-2016, 12:30 Temat postu: Hamulce do 2.0 d-id Witam
Pytanie o tarcze i klocki hamulcowe do Sportback
Czy tam jest tylko zacisk czy wśród tarczy tez są hamulce zaciskowe ...?
Z góry dziękuję
tyku - 12-03-2016, 13:14
vibrus86 napisał/a: | Czy tam jest tylko zacisk czy wśród tarczy tez są hamulce zaciskowe ...? | Jest zacisk hamulcowy jednotłoczkowy.
http://mmc-manuals.ru/man...1823AB00ENG.pdf
vibrus86 - 12-03-2016, 13:42
Dzięki bardzo
Bo juz myślałem ze jest jak w vw
Tylko czemu tarcza a raczej kołnierz tarczy jest tak mocno wysunięta ?
brylekVFR - 12-03-2016, 19:03 Temat postu: Re: Hamulce do 2.0 d-id Ale zaraz, o co chodzi?
vibrus86 napisał/a: | Czy tam jest tylko zacisk czy wśród tarczy tez są hamulce zaciskowe ...? |
vibrus86 napisał/a: | Bo juz myślałem ze jest jak w vw
Tylko czemu tarcza a raczej kołnierz tarczy jest tak mocno wysunięta ? |
Domyślam się że chodzi Ci o tarczę hamulcową z tyłu?
Nie wiem o co pytasz, ale chyba chodzi Ci że z tyły jest szersza tarcza na piaście nić z przodu?
Z tyłu jest tarczo-bęben. Klocek hamulcowy z tyłu hamuje przez naciśnięcie pedału hamulca, a ręczny czyli hamulec postojowy to bęben, czyli tam są szczęki, tak jak chyba w VW.
.swat. - 16-03-2016, 19:58
tyku napisał/a: | Najlepsze zamienniki seryjnych tarcz to SP Performance.
Przód tarcze (średnica tarczy:276 mm).
Przód tarcze : SP Performance Drilled Slotted F53-037 - teraz widzę w sklepie oznaczenie SF53-037
Przód klocki: Hawk Performance HPS HB435F.622
| Hej tyku, przyjacielu. Mam parę pytań co do tego zestawu.
Czy po montażu tego kompletu musiałeś go jakoś szczególnie dojeżdżać? Np. jakieś 200-300 km spokojnej miejskiej jazdy, szczególnie bez wjazdu na autostrady? Czy w czasie montażu miałeś robiony pomiar bocznego bicia tarcz, przed i po montażu? Czy te zestawy w jeździe miejskiej są głośne, czy tylko w trybie " autostradowym", przy ostrym hamowaniu? Jaki masz do nich płyn hamulcowy? Czwórkę, czy piątkę?
Z góry dzięki za cenne informacje
tyku - 17-03-2016, 10:59
.swat. napisał/a: | Czy po montażu tego kompletu musiałeś go jakoś szczególnie dojeżdżać? | Przez pierwszych 300 km unikaj gwałtownych i długotrwałych hamowań. Staraj się również nie trzymać wciśniętego pedału hamulca po mocniejszym hamowaniu (gdy to możliwe używaj hamulca ręcznego).
.swat. napisał/a: | Czy w czasie montażu miałeś robiony pomiar bocznego bicia tarcz, przed i po montażu? | Miałem robiony pomiar.
Najpierw dokonaj pomiaru "bicia" piast na ich obwodzie. Maksymalne odchylenie nie może przekraczać 0,02 mm.
Po zamontowaniu tarcz dokonaj pomiarów bicia tarcz w obwodowych ich częściach. Wartość bicia po wykonaniu pełnego obrotu tarczy nie powinna przekraczać 0,05 mm. Jeśli wartość ta jest większa, należy spróbować obrócić tarczę względem otworów i ponownie zamontować. Pomiar jest najważniejszą czynnością podczas wymiany tarcz.
.swat. napisał/a: | Czy te zestawy w jeździe miejskiej są głośne, czy tylko w trybie " autostradowym", przy ostrym hamowaniu? | Są głośniejsze niż gładkie tarcze (słychać jakby stukot przy hamowaniu z prędkości 70-90 km/h), ale nie ma dyskomfortu podczas hamowania.
.swat. napisał/a: | Jaki masz do nich płyn hamulcowy? Czwórkę, czy piątkę? |
Cytat: | Smutna wiadomość, nie sprowadzają już tarcz SP Performance (kurs dolara wysoki). |
.swat. - 17-03-2016, 14:14
tyku dziękuję za garść porad. Z pewnością przydadzą się one też i innym przyszłym posiadaczom. W takim razie trzeba będzie przez jakiś czas powozić autem jak Senior
Cytat: | Smutna wiadomość, nie sprowadzają już tarcz SP Performance (kurs dolara wysoki). | To chyba jestem ostatnim szczęśliwcem, który to zrobił
intruder9 - 25-03-2016, 10:15
Przy okazji zmiany kół troszeczkę odnowiłem zaciski, wyczyściłem i przesmarowałem. Zakupiłem też komplet klocków na tył i przód ale stare jeszcze nie piszczą więc nie zmieniałem.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/5f9fffb5ab05b25b
http://www.fotosik.pl/zdjecie/5d7cc113dd248ee6
http://www.fotosik.pl/zdjecie/b30156c2dbd82bd0
http://www.fotosik.pl/zdjecie/a7dc2f1f579f8f25
http://www.fotosik.pl/zdjecie/fd0c773515a98f00
http://www.fotosik.pl/zdjecie/ae03a7a5e1e56023
http://www.fotosik.pl/zdjecie/c58a4ae1f5d03401
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8fa599cd26028131
http://www.fotosik.pl/zdjecie/169dac3531e7746c
http://www.fotosik.pl/zdjecie/873d1db8cce4b039
.swat. - 05-04-2016, 13:07
Nie za grubo pojechałeś tą farbą?
Teraz do tych zacisków nie pozostało Ci nic innego jak zamontować porządne tarcze sportowe.
Np. SP Performance i Hawki
|
|
|