To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Biały Avance kombi EA5W 2001r. w manualu aka "Biały Miś

sveno - 07-08-2013, 13:13

MKV napisał/a:
Ale masz przecież na wykresie, że rok temu było 151 koni z fabrycznych 160 więc nie było aż tak źle a teraz wypluło 129 koni więc o 22 mniej niż rok temu ;)
to nie ta sama hamownia, nie te same warunki.
Rok temu wszystkie V6 trzymały przynajmniej serie, a Twój nie. Przykład tomek84, ma też gala po drugim lifcie i miał wynik 162KM czyli już 11KM więcej od Twojego, co oznacza, że już rok temu miałeś problem, a przez ten rok się powiększył.

Sprawdź kompresje. Ja stawiam na to, że jest po prostu zajeżdżony. Czemu? Ano temu, że akurat ten silnik jako jedyny V6 opisywany na forum wydmuchał uszczelkę pod głowicą. JEDYNY. Skoro góra poleciała, to ciekawe jak tam teraz wyglądają pierścienie i panewki. Chyba, że Dominik robił pierścienie? (poprawcie mnie jeśli się mylę, zwyczajnie nie pamiętam)

Anonymous - 07-08-2013, 19:23

sveno napisał/a:
Skoro góra poleciała, to ciekawe jak tam teraz wyglądają pierścienie i panewki. Chyba, że Dominik robił pierścienie? (poprawcie mnie jeśli się mylę, zwyczajnie nie pamiętam)


gdy Biały był w moim posiadaniu po poskładaniu silnika wydawało się że idzie delikatnie lepiej niż przed, mierzenie się z innymi galantami pokazywało, że idzie co najmniej tak samo jak one, czyli dawne v6 Łukasza, użytkownika Faza, czy chociażby niewielkie odstawanie od Bandyty.

robione były wszystkie uszczelki, + nowe szpilki, i planowanie, konkretnie zeszło chyba 0.12mm, wszystko robione zgodnie ze sztuką bo robiłem dla siebie.

jedyne co mnie cały czas zastanawia to po wymianie wydechu końcowego z czasem pojawiło się świszczenie na wysokich obrotach, nie wiem może to ma jakiś związek i może wydech jest przytkany? ew te prekaty ? w każdym bądź razie w wydechu coś świszczy, zwracałem Ci już na to uwagę Maćku.

kolejna rzecz która mnie zastanawia to było tyle galantów na zlocie trzeba było dać przejechać się komuś kto ma "zdrowego" i potem przejechać sie jego, samemu oceniając dynamikę, ucieczkę 1/3 mocy wyczuje każdy.


mimo wszystko Gratuluje Najładniejszego Galanta na zlocie :D :D serce się cieszy 8) 8)
i moja propozycja odkupienia go jest wciąż aktualna i jak najbardziej poważna.


a już tak żartując, szkoda, że nie było pucharów za najsłabsze auto na hamowni ;)
Biały przywiózłby 2 dzbanki :finga: :finga:

szuwar - 07-08-2013, 19:45

Derpin napisał/a:
a już tak żartując, szkoda, że nie było pucharów za najsłabsze auto na hamowni ;)


nie dałby rady byli "lepsi" ...

Derpin napisał/a:
kolejna rzecz która mnie zastanawia to było tyle galantów na zlocie trzeba było dać przejechać się komuś kto ma "zdrowego" i potem przejechać sie jego, samemu oceniając dynamikę, ucieczkę 1/3 mocy wyczuje każdy.


To było w zasięgu, zawsze lepiej diagnozować mając porównanie i możliwość konfrontacji.

Jak dla mnie - laika, zacząłbym od podstaw sprawdzenie kompresji, i ewentualne usunięcie modyfikacji które mogły mimo zamierzanej poprawy pogorszyć wyniki ...

sveno - 07-08-2013, 20:27

Derpin napisał/a:
kolejna rzecz która mnie zastanawia to było tyle galantów na zlocie trzeba było dać przejechać się komuś kto ma "zdrowego" i potem przejechać sie jego, samemu oceniając dynamikę, ucieczkę 1/3 mocy wyczuje każdy.
twierdzisz, że się hamownia zawiesiła na te dwa auta? (drugie to GDI)
MKV zrób ustawkę z Keleronem :)

MKV - 08-08-2013, 14:25

Derpin napisał/a:

jedyne co mnie cały czas zastanawia to po wymianie wydechu końcowego z czasem pojawiło się świszczenie na wysokich obrotach, nie wiem może to ma jakiś związek i może wydech jest przytkany? ew te prekaty ? w każdym bądź razie w wydechu coś świszczy, zwracałem Ci już na to uwagę Maćku.


No coś gwiżdże ale i tak będę robił tłumik końcowy z nierdzewki na zamówienie według mojego widzimisię więc i tak będzie zmieniony ;)

Derpin napisał/a:

kolejna rzecz która mnie zastanawia to było tyle galantów na zlocie trzeba było dać przejechać się komuś kto ma "zdrowego" i potem przejechać sie jego, samemu oceniając dynamikę, ucieczkę 1/3 mocy wyczuje każdy.


Na zlocie nie było na to czasu :P
Wczoraj z dr.Maretzky żeśmy się wpięli pod komputer i zrobiliśmy logi w moim w Galancie 2.5 V6 z tego samego rocznika co mój bongo_22 - na drugim biegu od dołu do odcinki, nawet dla testu zamieniliśmy się przepływomierzami i wszsytko wskazuje an to, że mi wyraźnie coś ogranicza przepływ - to nie wina wtrysków itp tlyko na 99.9% mocno zapchane prekaty - tam gdzie komputer powinien dodatać to już zaczyna odejmować praktycznie paliwa a przepływomierz też nie wykazuje właściwych wartości - tam gdzie u bongo_22 pokazywał np wartość 800 to u mnie było ledwo 600...
Podjechałem na stację diagnostyczną na analizę spalin i jedyne co się udało wykryć to nieco podwyższona zawartość tlenków węgla ale w normie (katalizator zamienia CO w CO2 i jego wada oznaczała by duże wartości CO a małe CO2 no ale za prekatami jest jeszce jeden katalizator...)

W skrócie najlepsza opcją było by dla mnie zrobienie emulacji sond znajdujących się za prekatami i założenie kolektorów wydechowych od prelifta... albo wymiana prekatów na nowe.

Derpin napisał/a:

mimo wszystko Gratuluje Najładniejszego Galanta na zlocie :D :D serce się cieszy 8) 8)
i moja propozycja odkupienia go jest wciąż aktualna i jak najbardziej poważna.


A dziękuję dziękuję :)
Szkoda, że nie było Cię na zlocie to byś niueco zmienione wnętrze zobaczył - nowe fotele i nowo obszyta kierownicę :)
A co do sprzedaży to tam mi się nim dobrze jeździ a i plany rozwojowe są na najbliższe lata więc chyba nie :P

Derpin napisał/a:

a już tak żartując, szkoda, że nie było pucharów za najsłabsze auto na hamowni ;)
Biały przywiózłby 2 dzbanki :finga: :finga:


Nie miałbym szans bo byli ode mnie "lepsi":
- Galant 2.0 200KM który wypluł 155KM
- volvo C70 2.3T 240KM co dało 185KM (a na gazie 187KM)
- Eclipse 2.4 150KM co dał 83KM
- Galant 2.4 GDI 150KM co dał 101KM
- Sigma 3.0 205KM co dała 175KM
- mój 2.5 160KM dał 130KM

Jak widać było ciekawie :)

Tomek - 08-08-2013, 14:48

MKV napisał/a:
to nie wina wtrysków itp


nie szukaj we wtryskach
jeśli masz założone wtryski ode mnie, to są one w rewelacyjnym stanie
nie mają 100 tyś, jak gdzieś pisałeś, ale niewiele więcej
nie pamiętam 113, albo 143 tyś

poza tym masz to samo na PB jak i na LPG, także szukaj problemu w układzie wspólnym dla PB i LPG,

sprawdź ten rozrząd i kompresję na start, potem szukaj dalej

MKV napisał/a:


Nie miałbym szans bo byli ode mnie "lepsi":
- Galant 2.0 200KM który wypluł 155KM
- volvo C70 2.3T 240KM co dało 185KM (a na gazie 187KM)
- Eclipse 2.4 150KM co dał 83KM
- Galant 2.4 GDI 150KM co dał 101KM
- Sigma 3.0 205KM co dała 175KM
- mój 2.5 160KM dał 130KM

Jak widać było ciekawie :)


no to pięknie
w tamtym roku też były niemiłe zaskoczenia, ale chyba nie aż tyle
a ten Eclipse to już po całości, Ticiem by go objechał

Owczar - 08-08-2013, 15:20

Maćku, masz mocy tak jak z 5 cylindrów. A powiem Ci, że różnica między 6, a 5 jest w tym aucie kolosalna. Jak doprowadzisz go do porządku, to na nowo będziesz się cieszył z jazdy ;)
MKV - 08-08-2013, 16:30

Owczar napisał/a:
Maćku, masz mocy tak jak z 5 cylindrów. A powiem Ci, że różnica między 6, a 5 jest w tym aucie kolosalna. Jak doprowadzisz go do porządku, to na nowo będziesz się cieszył z jazdy ;)


Wczoraj to sprawdziliśmy - Maretzky chyba EVOSCANem czy czymś tam się podłączył i po kolei odłączał wtryskwiacze i nie dośc że było to czuć to i komputer też prawidłowo odczytywał z nich dane...
Tak jak napisałem na 99% stopione katalizatory (chyba jak były wypadające zapłony na starych świecach to gaz osiągnął stanowczo zbyt wysoką temperaturę no i się katy przetopiły - po zdemontowaniu zrobię zdjęcie wnętrza obu prekatów. Potem pójdą na sprzedaż - ciekawe ile kasy za nie dostanę ale kilka stówek może być za wszystkie trzy :)

Obecnie kombinujemy czy nie zostawić wstawić kolektorów wydechowych bez katalizatorów z przedlifta a sondom które sa u mnie za katalizatorami nie zrobić jakiejś emulacji tak jak to się robi np w przypadku LPG ale tutaj chyba się to dało by zrobić w oprogramowaniu komputera - będziemy kombinować :)

Sprawdziliśmy na pewno, że do mojego komputera da się wgrać program z przedlifta ale silnik nie odpala na nim (pewnie inne wyjścia na kostkach miał przed liftingiem) oraz porównaliśmy mapy paliwa przed i po liftingu - co ciekawe po liftingu chyba mniej leje na wyższych obrotach ale i tez całą mapę paliwa bez problemu można modyfikować w seryjnym komputerze tak jak i przed liftingiem więc nic tylko wsadzać szerokopasmówkę w wydech i jazda na ulice precyzyjnie dostroić sobie można mapkę paliwa pod konkretny silnik :)

Owczar - 08-08-2013, 16:50

MKV napisał/a:
Obecnie kombinujemy czy nie zostawić wstawić kolektorów wydechowych bez katalizatorów z przedlifta a sondom które sa u mnie za katalizatorami nie zrobić jakiejś emulacji tak jak to się robi np w przypadku LPG ale tutaj chyba się to dało by zrobić w oprogramowaniu komputera - będziemy kombinować :)


Zapomnij o emulacji. Przerabiałem ten temat. ECU nie daje się oszukać. Jedyny sposób, to sprawdzić na której nodze procesora są zapięte te sondy, a potem w romie wywalić je z pętli. Gdyby to był tylko błąd, ale one biorą udział w ustalaniu korekt. Pamiętaj, że w przedliftowych kolektorach musisz zamocować jakość sondy paliwowe.

MKV napisał/a:
Sprawdziliśmy na pewno, że do mojego komputera da się wgrać program z przedlifta ale silnik nie odpala na nim (pewnie inne wyjścia na kostkach miał przed liftingiem)


Miał całkiem inne. Miałem już takie propozycje, ale z góry ten pomysł był skazany na niepowodzenie. Inny pinout...

MKV napisał/a:
Sprawdziliśmy na pewno, że do mojego komputera da się wgrać program z przedlifta ale silnik nie odpala na nim (pewnie inne wyjścia na kostkach miał przed liftingiem) oraz porównaliśmy mapy paliwa przed i po liftingu - co ciekawe po liftingu chyba mniej leje na wyższych obrotach ale i tez całą mapę paliwa bez problemu można modyfikować w seryjnym komputerze tak jak i przed liftingiem więc nic tylko wsadzać szerokopasmówkę w wydech i jazda na ulice precyzyjnie dostroić sobie można mapkę paliwa pod konkretny silnik :)


W moim nie dało się zgrać romu. Czy SMM ma w pełni złamany wsad? W teorii wszystko ładnie i pięknie, a w praktyce ta metoda jest baaaardzo czasochłonna. Z tego co się orientuję nie można zmienić parametrów live. Tylko offline i flash. Więc wyobraź sobie jak to robić w trasie? Ja bym chyba wolał świnkę ;)

MKV - 08-08-2013, 17:05

Owczar napisał/a:
MKV napisał/a:
Obecnie kombinujemy czy nie zostawić wstawić kolektorów wydechowych bez katalizatorów z przedlifta a sondom które sa u mnie za katalizatorami nie zrobić jakiejś emulacji tak jak to się robi np w przypadku LPG ale tutaj chyba się to dało by zrobić w oprogramowaniu komputera - będziemy kombinować :)


Zapomnij o emulacji. Przerabiałem ten temat. ECU nie daje się oszukać. Jedyny sposób, to sprawdzić na której nodze procesora są zapięte te sondy, a potem w romie wywalić je z pętli. Gdyby to był tylko błąd, ale one biorą udział w ustalaniu korekt. Pamiętaj, że w przedliftowych kolektorach musisz zamocować jakość sondy paliwowe.



No to pozostaje najprostsza metoda czyli wstawienie nowych katalizatorów - Lindo-Gobex ma chyba całkiem niezłe ale widziałęm też Magnaflow które chyba we wcześniejszym poście juz dałem linka - tylko musze zmierzyć jakie rozmiary mają fabryczne prekaty - ma ktoś może taki kolektor wydechowy z prekatami zdjęty z samochodu żeby to pomierzyć ??

Torp12 - 08-08-2013, 21:56

A tych sond nie można obejść tak jak normalnie sie to robi za katem czyli tulejka? Wiele osób tak ma zrobione i to śmiga.

Przedzwoń może do EL-TECa czy by niechcieli się podjąć zrobienia wydechu. Oni też mają katalizatory jak coś.

Owczar - 08-08-2013, 22:10

Tylko same wkłady będzie ciężko wymienić w żeliwnych kolektorach...
Torp12 - 08-08-2013, 22:12

Zrobić nowe kolektory nieżeliwne :]
MKV - 08-08-2013, 23:15

Torp12 napisał/a:
Zrobić nowe kolektory nieżeliwne :]


Taaa... Kilka lat temu chcieli 2 tyś złoty za kolektor 4-1 do Swifta GTi to ja dziękuję tutaj robić dwa kolektor jeszcze z katalizatorami bo taniej mi wyjdzie od razu nowy silnik z VR4 kupić ;-)

Zawsze tez można po około 250zl kupić oryginalne używane kolektory z katalizatorami ale nie wiadomo w jakim stanie będą dlatego wolałbym nowe metalowe.

Hugo - 09-08-2013, 15:31

MKV, http://allegro.pl/mitsubi...3399959282.html :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group