To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem z cykaniem...

malina_drizzt - 20-09-2013, 23:08

Prawdę piszą nie ma się czego bać. :)
Ja nie miałem praktycznie żadnego doświadczenia w grzebaniu przy silniku, ale udało się.
Z tego co pamiętam najtrudniejsze dla mnie było zdjęcie wężyków z płynem chłodniczym od przepustnicy tak żeby nie zalać aparatu zapłonowego.
Teraz pewnie spuszczę cały płyn i po kłopocie. :)
Dalej najdłużej chyba bawiłem się z czyszczeniem głowicy z resztek silikonu.
Popychacze najlepiej wyjmować w dwie osoby tak żeby nie wpadły we wnęki pomiędzy sprężynami.
Trzeba też zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny żeby dokręcić listwy olejowe i kolektor ssący.
Samo odpowietrzanie to przyjemna praca. Wystarczy naczynie z ropą i rurka od wd40.
Gorzej jest z wkładaniem popychaczy z listwami na swoje miejsce.
Pierwszy raz zakładałem wszystkie bez niczyjej pomocy i bez żadnych narzędzi czy taśmy klejącej, trzymają je razem z listwami tylko palcami. :shock:
A największy stres jest przed pierwszym odpaleniem silnika po zmontowaniu całości. :D

Vtec88 - 21-09-2013, 01:03

Krzyzak napisał/a:
jest
pokażę Ci na 2-3 szt. a resztę sam polecisz
wezmę moje toole do trzymania popychaczy bo w V6 wypadają
zobaczysz jakie to proste


Znalazlem juz mechanika i w poniedzialek mam mu podstawic auto na warsztat :)
On powiedzial ze w ropie nic nie bedzie sprawdzal (bo niby tak sie nie robi) , tylko krecac walem cos tam zobaczy.. Krzyzak poki co dziekuje za checi i licze ze mu sie uda, jak co to bede sie odzywal do Ciebie :)

Marcino - 21-09-2013, 11:39

Vtec88 napisał/a:
On powiedzial ze w ropie nic nie bedzie sprawdzal (bo niby tak sie nie robi) , tylko krecac walem cos tam zobaczy..

To nic nie zrobi...

PABLO998 - 21-09-2013, 20:28

Tomii napisał/a:
tu masz parę moich fotek:


Dzięki Tomii



malina drizzt ja chyba mam jeszcze o wiele łatwiej bo mam tylko 2-litrówkę :wink:

Torp12 - 21-09-2013, 21:54

Ktoś by napisał w końcu manuala do wymiany tych wrednych popychaczy :)
Krzyzak - 21-09-2013, 22:13

Vtec88 napisał/a:
On powiedzial ze w ropie nic nie bedzie sprawdzal (bo niby tak sie nie robi)
wiej jak najdalej od typa - no chyba, że chcesz płacić 2x; taka wypowiedź go dyskwalifikuje
Hugo - 21-09-2013, 22:25

Krzyzak napisał/a:
Hmmm - to może 2.4 ma popychacze umieszczone tak, że nie wypadają...
Chyba właśnie on tak ma.
deejay - 21-09-2013, 23:46

Hugo napisał/a:
Krzyzak napisał/a: Hmmm - to może 2.4 ma popychacze umieszczone tak, że nie wypadają... Chyba właśnie on tak ma.


Silnika 2.4 GDI , i motor 2.0 4G63 DOHC rownież .

Hugo - 22-09-2013, 11:11

deejay napisał/a:
motor 2.0 4G63 DOHC rownież
DOHC jak najbardziej.
Marcino - 22-09-2013, 11:51

ja tam nie pamietam żeby w V6 trza było "specjal tools", z tego co poamietam to chyba przytrzymywałem kawałkiem taśmy klejącej lub izolacji.
Vtec88,
Jak chcesz to wygospodaruje popoludnie i zrobimy, krzyżak się oferuje pomoc na poczatek a ja ci to pomogę poskładać, mam klucz dynamometryczny jak by co.

Remington - 24-09-2013, 14:48

Jezeli na zimnym silniku slychac popychacze , a na goracym jest cisza to warto wymieniać je już teraz czy dopiero jak będzie je slychać podczas rozgrzanego silnika?
Krzyzak - 24-09-2013, 15:41

Remington, to raczej będzie wina oleju a nie popychaczy.
Vtec88 - 24-09-2013, 20:05

Marcino napisał/a:

Vtec88,
Jak chcesz to wygospodaruje popoludnie i zrobimy, krzyżak się oferuje pomoc na poczatek a ja ci to pomogę poskładać, mam klucz dynamometryczny jak by co.


Dziekuje bardzo Panowie, ale auto juz u mechanka stoi..
Po zdjeciu pokrywy zauwazyl takie cos..




Popychacze juz ma wyjete i powiedzial ze wszystkie sa twarde i nie wiadomo jakie wymienic...

Krzyzak - 24-09-2013, 21:12

a mają wybite główki? - te bym wymienił
no i co z drugą głowicą?

Marcino - 24-09-2013, 22:59

Vtec88 napisał/a:
Po zdjeciu pokrywy zauwazyl takie cos..

Ja tam nic nie widze, o co chodzi?
generalnie poczyścił bym kanały olejowe, i wymienił te poychacze jak pisze Krzyżak - na których widać wżery na głowkach jesli trzymają ciśnienie. Ale większe zużycie wykazują popychacze z tylnej głolwicy wg mnie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group