[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem z cykaniem...
malina_drizzt - 20-09-2013, 23:08
Prawdę piszą nie ma się czego bać.
Ja nie miałem praktycznie żadnego doświadczenia w grzebaniu przy silniku, ale udało się.
Z tego co pamiętam najtrudniejsze dla mnie było zdjęcie wężyków z płynem chłodniczym od przepustnicy tak żeby nie zalać aparatu zapłonowego.
Teraz pewnie spuszczę cały płyn i po kłopocie.
Dalej najdłużej chyba bawiłem się z czyszczeniem głowicy z resztek silikonu.
Popychacze najlepiej wyjmować w dwie osoby tak żeby nie wpadły we wnęki pomiędzy sprężynami.
Trzeba też zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny żeby dokręcić listwy olejowe i kolektor ssący.
Samo odpowietrzanie to przyjemna praca. Wystarczy naczynie z ropą i rurka od wd40.
Gorzej jest z wkładaniem popychaczy z listwami na swoje miejsce.
Pierwszy raz zakładałem wszystkie bez niczyjej pomocy i bez żadnych narzędzi czy taśmy klejącej, trzymają je razem z listwami tylko palcami.
A największy stres jest przed pierwszym odpaleniem silnika po zmontowaniu całości.
Vtec88 - 21-09-2013, 01:03
Krzyzak napisał/a: | jest
pokażę Ci na 2-3 szt. a resztę sam polecisz
wezmę moje toole do trzymania popychaczy bo w V6 wypadają
zobaczysz jakie to proste |
Znalazlem juz mechanika i w poniedzialek mam mu podstawic auto na warsztat
On powiedzial ze w ropie nic nie bedzie sprawdzal (bo niby tak sie nie robi) , tylko krecac walem cos tam zobaczy.. Krzyzak poki co dziekuje za checi i licze ze mu sie uda, jak co to bede sie odzywal do Ciebie
Marcino - 21-09-2013, 11:39
Vtec88 napisał/a: | On powiedzial ze w ropie nic nie bedzie sprawdzal (bo niby tak sie nie robi) , tylko krecac walem cos tam zobaczy.. |
To nic nie zrobi...
PABLO998 - 21-09-2013, 20:28
Tomii napisał/a: | tu masz parę moich fotek: |
Dzięki Tomii
malina drizzt ja chyba mam jeszcze o wiele łatwiej bo mam tylko 2-litrówkę
Torp12 - 21-09-2013, 21:54
Ktoś by napisał w końcu manuala do wymiany tych wrednych popychaczy
Krzyzak - 21-09-2013, 22:13
Vtec88 napisał/a: | On powiedzial ze w ropie nic nie bedzie sprawdzal (bo niby tak sie nie robi) | wiej jak najdalej od typa - no chyba, że chcesz płacić 2x; taka wypowiedź go dyskwalifikuje
Hugo - 21-09-2013, 22:25
Krzyzak napisał/a: | Hmmm - to może 2.4 ma popychacze umieszczone tak, że nie wypadają... | Chyba właśnie on tak ma.
deejay - 21-09-2013, 23:46
Hugo napisał/a: | Krzyzak napisał/a: Hmmm - to może 2.4 ma popychacze umieszczone tak, że nie wypadają... Chyba właśnie on tak ma. |
Silnika 2.4 GDI , i motor 2.0 4G63 DOHC rownież .
Hugo - 22-09-2013, 11:11
deejay napisał/a: | motor 2.0 4G63 DOHC rownież | DOHC jak najbardziej.
Marcino - 22-09-2013, 11:51
ja tam nie pamietam żeby w V6 trza było "specjal tools", z tego co poamietam to chyba przytrzymywałem kawałkiem taśmy klejącej lub izolacji.
Vtec88,
Jak chcesz to wygospodaruje popoludnie i zrobimy, krzyżak się oferuje pomoc na poczatek a ja ci to pomogę poskładać, mam klucz dynamometryczny jak by co.
Remington - 24-09-2013, 14:48
Jezeli na zimnym silniku slychac popychacze , a na goracym jest cisza to warto wymieniać je już teraz czy dopiero jak będzie je slychać podczas rozgrzanego silnika?
Krzyzak - 24-09-2013, 15:41
Remington, to raczej będzie wina oleju a nie popychaczy.
Vtec88 - 24-09-2013, 20:05
Marcino napisał/a: |
Vtec88,
Jak chcesz to wygospodaruje popoludnie i zrobimy, krzyżak się oferuje pomoc na poczatek a ja ci to pomogę poskładać, mam klucz dynamometryczny jak by co. |
Dziekuje bardzo Panowie, ale auto juz u mechanka stoi..
Po zdjeciu pokrywy zauwazyl takie cos..
Popychacze juz ma wyjete i powiedzial ze wszystkie sa twarde i nie wiadomo jakie wymienic...
Krzyzak - 24-09-2013, 21:12
a mają wybite główki? - te bym wymienił
no i co z drugą głowicą?
Marcino - 24-09-2013, 22:59
Vtec88 napisał/a: | Po zdjeciu pokrywy zauwazyl takie cos.. |
Ja tam nic nie widze, o co chodzi?
generalnie poczyścił bym kanały olejowe, i wymienił te poychacze jak pisze Krzyżak - na których widać wżery na głowkach jesli trzymają ciśnienie. Ale większe zużycie wykazują popychacze z tylnej głolwicy wg mnie.
|
|
|