To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx

ziutoon - 13-09-2011, 19:54

Mam pytanie co do rozrządu w Galancie 2.5

Dzisiaj z nudów postanowiłem zajrzec pod maskę no i jak już zajrząłem to chciałem sprawdzić swiece jak wygladaja bo ostatnio coś słabo mi pali, tzn czuc takie delikatne drganie na pedale. A jak juz bylem przy swieceach to ...

... przy okazji sprawdziłem pasek rozrządu. Pasek wygląda super podobno bym zmieniony 20 tys temu. Ale zastawia mnie jedna rzecz. Czy pasek przy wyłaczonym silniku powinien byc napiety czy spoczywac luzno? U mnie lezy luzno i bardzo mnie to martwi. Mozna go ugiac palcem na jakies 2 cm. Czy tak powinno byc?
W p406 i Colcie z tego co pamietam to pasek zawsze byl sztywny.

Prosze o odpowiedz bo postanowilem nie skąłdać narazie tego wszytskiego do kupy dopóki nie ustale co z tym paskiem.

BTW czy dostep do rorzadu jest taki trudny czy ja jakos źle do tego podchodze?
Aby odkrecic oslone rozrzadu musiałem opuscic silnik na poduszce. Starsznie malo tam miejsca :(

pozdrawiam

fj_mike - 13-09-2011, 19:58

ziutoon napisał/a:
Czy pasek przy wyłaczonym silniku powinien byc napiety czy spoczywac luzno?

Powinien być napięty. Sprawdź rolkę napinającą i tłumik drgań.


ziutoon napisał/a:
BTW czy dostep do rorzadu jest taki trudny czy ja jakos źle do tego podchodze?
Aby odkrecic oslone rozrzadu musiałem opuscic silnik na poduszce. Starsznie malo tam miejsca :(

Nie jest tak najgorzej.

Krzyzak - 13-09-2011, 20:38

Powinien być napięty - albo jest źle napięty na rolce mimośrodowej, albo padł napinacz hydrauliczny.
Miejsca jest wbrew pozorom bardzo dużo :)

ziutoon - 13-09-2011, 20:39

Sprawdzilem jeszcze raz i sprawa wyglada tak ze z dolu pasek jest napiety natomiast od gory gdzie jest ta rolka pasek sie ugina. Wyglada na to jakby byl zle zalozony pasek. Pytanie czy powinienem poluzowac napinacz i przelozyc pasek o kilka zebow tak aby ta gorna rolka go docisnela a nastepnie regulowac napinaczem czy tak zostawic?
deejay - 13-09-2011, 20:45

Nic nie dotykaj , wytłumacze ci dlaczego tak sie dzieje :wink:
Otóż jak silnik gasisz wał korbowy wykonuje tzw "wachadło" i zatrzymuje sie na odprężeniu przewaznie , wystarczy jak cofnie sie kilka stopni do "tyłu" , to wtedy pasek staje sie luzny . Wystarczy jak załozysz klucz na wał i wykonasz ruch zgodnie z ruchem pracy silnika , to wtedy od razu zrozumiesz o co kaman :wink:
Ale i tak do sprawdzenia napinacz i rolki , ale jesli nie masz takiej wiedzy , to lepiej sam nie grzeb w rozrządzie .

ziutoon - 13-09-2011, 21:25

Ok. Jutro zloze wszystko do kupy i zobacze jak sie zachowuje rozrzad przy wlaczonym silniku. Czy ten paseksie jakos napnie. Fakt wczesniej mialem doczynienia z jednym walem :-)
Hugo - 13-09-2011, 22:06

ziutoon napisał/a:
Fakt wczesniej mialem doczynienia z jednym walem
I dalej masz. Wałki rozrządu masz dwa.
Owczar - 13-09-2011, 23:01

ziutoon napisał/a:
Pasek wygląda super podobno bym zmieniony 20 tys temu


Podobno? Nie masz faktury, to powinieneś zmienić rozrząd. W moim dieslu też wyglądał super, nawet napisy były niewytarte. Ale po zdjęciu parch...

ziutoon - 13-09-2011, 23:05

Mialem na mysli walek rozrzadu ;-)

Mam fakture i z niej wynika ze byl robiony wlasnie 20 tys temu.
Jutro na spokojnie to obejrze. Dzieki za odpowiedzi.

Thou - 22-11-2011, 10:44

Witam, jak mówicie, czy warto zaufać takiemu zestawowi: http://allegro.pl/mitsubi...1901241252.html
Bo paski są Mitsuboshi, więc byłoby ok, ale nie wiem nic na temat firmy, która zrobiła rolki. Czy może warto odżałować i kupić to http://allegro.pl/orygina...907919409.html, o czym Hugo napisał, że dobry zestaw i dobra cena?

fj_mike - 22-11-2011, 11:26

Thou, zestawy cenowo niemal identyczne (drugi zawiera napinacz).
GMB to sprawdzona firma ;)

m6riano - 22-11-2011, 12:47

Jak będziesz brał pompe wody to GMB ale Made in Japan, pamiętaj!
Napinacz Aisina lub ori(1.ok300zł 2. ok 400)

Krzysek - 22-11-2011, 13:30

m6riano napisał/a:
Jak będziesz brał pompe wody to GMB ale Made in Japan, pamiętaj!
Napinacz Aisina lub ori(1.ok300zł 2. ok 400)


W Mitsubishi nie miałem do czynienia z pompami wody GMB, a w hondach już tak. Czasem potrafiły po 5 tysiącach przebiegu się rozlecieć.

m6riano - 22-11-2011, 13:47

Powiem tak
U mnie przy wymianie rozrządu siedziała prawdopodobnie ori pompa i miała albo 180-190tkm przebiegu albo tyle co auto..i wyglądała jak nowa..dopiero ja Piwor okaleczył przy wyjmowaniu bo tak to by pewnie poleciała z powrotem..;-)

[ Dodano: 22-11-2011, 13:49 ]
ps. kurde teraz juŻ nie pamiętam czy to była pompa AISINA czy GMB?

Krzyzak - 22-11-2011, 13:52

Krzysek napisał/a:
W Mitsubishi nie miałem do czynienia z pompami wody GMB
a ja w sumie tylko takie montowałem - już kilka x
i tylko jedna z nich dziwnie kwęka podczas pracy - poza tym nie ma z nią problemów



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group