[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Klimatyzacja/Wydajność/Konserwacja
Kaucz - 24-06-2016, 13:46
Owczar napisał/a: | No to zobacz czy załączenie jest tożsame z obrotami sprężarki. Rzuć okiem na sprzęgło, czy po włączeniu kręci się zewnętrzna część koła pasowego. Jeśli nie to wina sprzęgła. Jeśli tak, to obstawiam zgon sprężarki. |
Ale to w ogóle możliwe, żeby zdechła tak o tuż po nabiciu? Tak jak mówiłem, przed nabiciem chłodziło, ale jeszcze nie było to co powinno być normalnie. Odłączyliśmy maszynę i przestało chłodzić całkiem.
Owczar - 24-06-2016, 14:21
Bez dokładniejszych informacji można tylko wróżyć.
Podstawowe pytanie czy sprężarka jest napędzana. Większa ilosć czynnika to większe ciśnienie i więlszy opór. Może przerwa na sprzęgle jest zbyt duża i nie daje rady się zapiąć.
Kaucz - 24-06-2016, 17:30
Z tego co widzę to jest napędzana. Dziwi mnie takie zachowanie bo rano tuz przed napelnieniem chlodzilo a tera wali goracym powietrzem. Jakie szczegóły mialbym Ci podac?
[ Dodano: 24-06-2016, 18:00 ]
Sprawdziłem gruby przewód od klimatyzacji. Jest strasznie gorący. Czy tak powinno byc?
WreX - 24-06-2016, 18:49
Kaucz, o ile sie nie myle to gruby przewód powinien być lodowaty/zimny i powinna skraplać się na nim woda z powietrza
Kaucz - 24-06-2016, 19:16
WreX napisał/a: | Kaucz, o ile sie nie myle to gruby przewód powinien być lodowaty/zimny i powinna skraplać się na nim woda z powietrza |
Tyle to ja tez wiem jak poczytałem, ale nie bylo jednoznacznie okreslone co to może oznaczać. Modle sie zeby to sprężarka nie poszla bo to przekroczy wartosc auta ((
Owczar - 24-06-2016, 19:33
Jeśli sprężarka kręci a nie chłodzi to nie oznacza to niczego dobrego. Jeśli sprężarka się zatarla to w zasadzie do wymiany parownik i skraplacz oraz osuszacz. U mnie padła przez zatkany zawór rozprezny, ale juz nie naprawiam. Jedz a sprawdzenie układu i ciśnienia.
Kaucz - 24-06-2016, 19:44
Jest jakakolwiek szansa, że tylko jeden element bedzie do wymiany a nie wszystkie 3? Bardziej opłaca się ssukac nowego auta czy naprawiac to? Regeneracja tych elementów jest mozliwa?
Owczar - 24-06-2016, 20:01
Zatarcie sprężarki powoduje zanieczyszczenie układu. Jego wyplukanie nie jest raczej możliwe.
Ale nie ma co prorokowac.
Krzyzak - 24-06-2016, 23:47
Kiedy zmieniałeś osuszacz? Bo w większości ludzie nie zmieniają, chociaż co kilka lat powinno się to robić.
Miałem przypadek niedziałającej klimy, gdzie od starości padł separator i kulki (te takie silica gel co są w większości kupowanych rzeczy) przedostały się do całego układu powodując zapchanie.
Sprężarkę kupisz tanio - ja kiedyś kupiłem zapasową od PabloGal za 30zł - sprawną, stan bdb.
Kaucz - 25-06-2016, 14:13
Nie powiem Ci dokładnie, na pewno ma już kilka lat. Dziś byłem zrobić diagnostykę w innym miejscu, oczywiście podpięli maszynę i nic poza tym - próbowali po prostu ponownie nabić i naciągnąć mnie na hajs. Wspominali tylko, coś że jakieś duże ciśnienie robi się w układzie tak jakby gdzieś zapchany był.
Owczar - 25-06-2016, 19:00
Albo zawór rozprężny, albo osuszacz. U mnie sprężarka próbowała pompować 15 min i się zatarła. Olałem temat... jak jest gorąco jeżdżę drugim autem.
Pieraś - 26-06-2016, 20:32
Z innej beczki ... też tak macie, że jak auto dłużej postoi w gorący dzień to jak włączycie to przez kilka chwil jakby brudnym mokrym ręcznikiem Wam wiało?
Po kilkunastu sekundach już tego nie ma - klima ozonowana, nabijana itp.
Krzyzak - 26-06-2016, 21:08
Mam tak czasami, ale nie w gorący dzień - najczęściej dzień po używaniu klimy w wysokiej temperaturze. Szybko znika.
Pieraś - 26-06-2016, 21:18
A to nie jest tak, że gdzieś się woda zbiera w wentylacji? Pomijam, że czasem dźwięczy coś jamby liść wpadł i hgw jak się tam dostać i oczyscic
deejay - 26-06-2016, 22:12
Owczar napisał/a: | Jego wyplukanie nie jest raczej możliwe. |
Sa już firmy które oferują czyszczenie elementów ukł. klim. , ale każdy element do demontażu , bo na aucie tego nie wykonują .
|
|
|