To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

Hugo - 13-06-2013, 11:41

Krzyzak napisał/a:
tylko górny łatwiej wypiąć,
I łatwiej uszkodzić gwint. Mi nigdy nie chcą wyskakiwać te górne tak łatwo. Uderzasz młotkiem w zwrotnicę pod sworzniem czy masz ściągacz do sworzni?
Krzyzak napisał/a:
dodatkowo w dolnym trzeba popuścić tuleję do widelca amortyzatora - inaczej sworzeń nie wyjdzie
Nigdy nie luzowałem śruby widelca. Owszem siła grawitacji powoduje, że cała zwrotnica z osprzętem naciska na sworzeń prostego, ale zawsze 3-5 strzałów w okolice sworznia w zwrotnicę i sprawdzam czy sworzeń puścił. Przeważnie tak jest, wtedy unoszę zwrotnicę w górę ściągając ze sworznia prostego i odsuwam lekko do tyłu z osi sworznia, a drugą ręką cisnę wahacz prosty w dół i gotowe.
Krzyzak - 13-06-2013, 12:40

Hugo napisał/a:
Uderzasz młotkiem w zwrotnicę pod sworzniem czy masz ściągacz do sworzni?

mam ściągacz; tam jest naprawdę leciutkie połączenie; z prostym jest duuużo gorzej i trudniejszy dostęp

ALEX-77 - 13-06-2013, 18:39

No ja też dysponuje ściągaczem ,także powinno pójśc łatwo , już kiedyś zamieniałem kielichy wewnętrznego przegubu ( bo miałem bicia przy przyspieszaniu) i pamiętam żeby wyjąć półoś z kielicha to rozpinałem tylko wachacz prosty tzn. odkręcałem dwie śruby z tulei tą przy sankach i od widelca amora ,ale najbardziej obawiam się w jaki sposób pójdzie mi wyjęcie przegubu z wieloklina piasty no i zbicie samego przegubu z półosi bo to bedę akurat robił pierwszy raz .
Hugo - 13-06-2013, 23:08

Krzyzak napisał/a:
mam ściągacz
A ja nie :mrgreen:
ALEX-77 napisał/a:
najbardziej obawiam się w jaki sposób pójdzie mi wyjęcie przegubu z wieloklina piasty no i zbicie samego przegubu z półosi bo to bedę akurat robił pierwszy raz
Ulala, współczuję.
Krzyzak - 14-06-2013, 07:25

w sumie do wyjęcia półosi tak czy siak trzeba odkręcić śrubę łączącą widelec z wahaczem prostym, więc możesz próbować rozpiąć sworzeń prostego
a jak nie będzie szło, to mój sposób to rozpiąć sworzeń podkowy, wyjąć półoś z piasty i potem 2 śruby wahacza prostego odkręcić i wyjąć półoś dołem

Hugo - 14-06-2013, 07:48

Krzyzak napisał/a:
w sumie do wyjęcia półosi tak czy siak trzeba odkręcić śrubę łączącą widelec z wahaczem prostym
Fakt, jeszcze na szczęście w żadnym Galu nie musiałem wyjmować półosi.
wonsz - 26-08-2013, 17:06

Mam to samo co kolega Proper. Stuki na każdej nierówności. Tyle że u mnie odpada chyba sworzeń w górnym bo już wymieniałem.
Łysy88 - 27-08-2013, 00:25

Czy osłona sworznia o której mowa była tu w temacie, odnośnie wahacza SH to:

http://sklep.intercars.co...O&towkod=9F6ED6

coś takiego znalazłem w sieci.

koral - 01-09-2013, 21:37

Na tym rysunku

osłona (nr 1) to co ona osłania?
Ta prawa śruba to jest dokręcana do podwozia od dołu? A od góry czy jest taka masywna i wysoka podkładka pod śrubą?

ALEX-77 - 02-09-2013, 00:46

Od jakiegoś czasu dość głośno coś mi piszczy w przednim prawym kole na małych nierównościach na prostej drodze jest OK i nie jest to żadne skrzypienie czy stukanie ,po prostu popiskuje nie miłosiernie,ściągałem już koło ale nic niepokojącego tam nie widzę :?
wonsz - 02-09-2013, 05:08

Przy kreceniu kierownica piszczy?
ALEX-77 - 02-09-2013, 06:50

wonsz napisał/a:
Przy kreceniu kierownica piszczy?

Nie nie tylko jak jadę to popiskuję ,na postoju jak kręcisz kierownicą to przeważnie skrzypią wahacze u mnie jest inny dzwięk .

Dario1986 - 02-09-2013, 14:57

wonsz napisał/a:
Przy kreceniu kierownica piszczy?


u mnie piszczy, a raczej to takie skrzypienie przy kole od strony kierowcy. Czy będzie to wahacz prosty? Juz kiedyś miałem podobnie tyle że po drugiej stronie i zastanawiam się czy tylko rozwalony prosty może mieć takie objawy czy banan również.

Byłem na stacji diagnostycznej to jak na złość przestało skrzypiec i diagnosta nic nie znalazł.

Hugo - 02-09-2013, 15:17

Dario1986, każdy sworzeń w zawieszeniu lub tuleja może skrzypieć.
Dario1986 - 02-09-2013, 16:10

Hugo napisał/a:
Dario1986, każdy sworzeń w zawieszeniu lub tuleja może skrzypieć.

ok, dzięki czyli dziś ponownie jade na stację i może tym razem się uda namierzyc złoczyńcę.

[ Dodano: 03-09-2013, 08:48 ]
jednak to banan.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group