To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

SkOniAk - 11-07-2013, 11:03

1.8 nie przystosowany do lpg

40tyś przejechane na gazie ogólny przebieg 75tyś km.

Wymienione 5 szklanek. W serwisie informacja że to średnia ilość.
Także chyba nie jest źle : )

krzychu - 11-07-2013, 12:03

RalfPi - samo sprawdzenie powinno kosztować góra 50zł, nawet w ASO ze 150zł max...
RalfPi - 12-07-2013, 09:23

krzychu napisał/a:
RalfPi - samo sprawdzenie powinno kosztować góra 50zł, nawet w ASO ze 150zł max...

Dzwonię do Człowieka (niby porządny zakład) i mi gość ściemnia, że sprawdzeine to 160 zł (co jest akceptowalną ceną), ale przy wymianie szklanek to już sama robocizna... 600zł - albo koleś nie wie co mówi.. ale wciska ciemnotę - i jeszcze mi gada, że szklanki drogie - to akurat wiem..
Dramat.
Czy przy regulacji luzów trzeba rozpinać rozrząd?
Czy jest to jakieś specjalnie trudne/czasochłonne zadania?

A co do technicznych spraw, to byłem na przeglądzie pojazdu - dwie żaróweczki od pozycyjnych się przepaliły (2x3zł :) ), a tak w normie..

Obawiam się o to, że mi luz zjedzie do zera - czy przy zredukowaniu się luzu będę w stanie to zdiagnozować!?

bastek - 12-07-2013, 12:13

RalfPi, u mnie sprawdzenie było w gratisie, bo potem była wymiana szklanek
teraz sparwdzenie było w cenie przegladu. ale ja stały klient jestem, z tatą razem 5 aut przyjeżdża na przeglądy, z czego 2 auta częścuej niż raz w roku, od kilku lat

2 lata temu:w sumie szkalnki ok. 1000 zł (16 sztuk), uszczelka, przegląd, robocinza 400 zł.
teraz na razie szukają szklanek - o ile dobrze zrozumiałęm, poptrzebne szklanki o jakimś rozmiarze. 10-ciu nie trzeba wymianać, 4 można znaleść, ale z 2-ma problem, bo nie ma w takim rozmiarze (są za grube??). coś od smarta ma pasować,

jak coś pokręciłem nie bijcie, nie znam się ja się urlopuję, a auto u mechanika od tygodnia
cena za wszsytko (filtry, olej, świece, przegląd, te szklanki, uszczelka jakaś do głowicy, jakieś prowadnice???, jakaś osłona termiczna co ją zgubiłem, pas tylny bezpieczeństwa)-ma być ok. 2000 PLN

krzychu - 12-07-2013, 12:28

RalfPi - sam se sprawdź. Wydaje mi się (bazując na innym samochodzie z ręczną regulacją), że sprawdzenie polega na ściągnięciu pokrywy (pewnie parę śrubek + ewentualnie uszczelka jak ktoś chce fachowo zrobić) i zmierzeniu szczeliny między popychaczem, a szklanką szczelinomierzem? Pozostaje jeszcze czy na ciepłym czy zimnym silniku i jakie te odległości mają być (ale to gdzieś już było podane). Przy pomiarze trzeba przekręcać ręcznie silnikiem (żeby mierzyć na zamkniętym zaworze) więc 5-ty bieg i albo podnosimy koło, albo odkręcamy to z prawej i powinno być dojście na grzechotkę z przedłużka 1/2 w kole napędowym (wtedy na luzie).

Ps. Mam nadzieje, że nie pokręciłem.

RalfPi - 12-07-2013, 13:47

dzięki - myślę, że nie - robiłem research kiedyś i widziałem jak jakiś gościu w Hondzie czy innej Toyota'cie to sprawdzał...
Kurcze - znam jednego mechaniorka - może do niego zadzwonię i ogarniemy temat :)

mrsoon - 16-07-2013, 06:39

witam, czy w sportbacku 1.8 też wychodziły modele z fabryczną LPG? czy tylko sedan miał taką przyjemność?
RalfPi - 16-07-2013, 06:53

Witam, nowego Forumowicza - a czytałeś wątek? ;) - rzuć okiem w mój opis a będziesz wiedział :)

Gwoli ścisłości to ani w sedanie, ani w SB'cku - nie było fabrycznej instalacji, jedynie dostosowanie do montażu (wzmocnione gniazda zaworów i głowica).
Pozdrowienia!

mrsoon - 16-07-2013, 06:57

Heh dzięki za info:))
endriu121188 - 26-08-2013, 20:31

bastek napisał/a:
jak jadę na biegu, wrzucam luz - spada do 500 i zaraz odbija na 800

leciutkie opóźnienie w reakcji na pedał gazu

zapalanie za 2-4 obrotem, a nie od dotknięcia.


W mojej benzynce też zapala nie od dotknięcia i ma opóźnienie na pedał gazu. Co do falowania sprawdź mocowanie całego dolotu powietrza. U mnie musiałem na "cybanty" pospinać niektóre części z dolotu, bo ciągnął lewe powietrze i wariował.

endriu121188 - 10-09-2013, 19:38

hawk_tk napisał/a:
endriu121188 napisał/a:
Mam serwis gazu dwa kilometry od domu forum Opel/Seat/Audi chwalą

http://www.autkogaz.pl/pol/index.php


Możesz tam spokojnie zagazować autko. Robiłem u nich dwa poprzednie samochody (Focus MK 1 1.8 16V FL i Mondeo MK 3 2.0 16V) i sprawowały się bez zarzutu, mimo że wszędzie czytałem jak to obydwa nie nadają się do takich eksperymentów. Instalacja sekwencyjna z lubryfikacją i zero problemów poza normalnymi przeglądami. Swojego Lancera 1.8 16V kupiłem w zeszły czwartek i też na dniach się do nich wybieram. Zaproponowali mi 3000 zł z montażem za taką samą instalację (nie pamiętam już dokładnie, ale to był STAG z BRC) jak w wymienionych Fordach. Może nie jest to najtaniej, ale po pierwsze istnieją już dobre kilka lat i nie jest to firma "krzak", a po drugie moim zdaniem lepiej zapłacić parę złotych więcej na początku i potem cieszyć się bezproblemową eksploatacją.



No więc byłem i sprawa wygląda tak:
BRC Sequent 24.11 2800 zł
Lubryfikacja 200zł
Wlew pod klapką 100zł

Łącznie 3100 zł

No i teraz mam pytanie.
Czy ma ktoś BRC, a jeśli tak to jak mu się taka instalacja sprawuję.
Z góry dziękuję za odpowiedź

RalfPi - 10-09-2013, 19:44

endriu121188

A wątek czytałeś ;) ?
Po krótce - ja mam BRC Sequent24 - 60kkm w tym 57kkm na gazie - bez najmniejszego zarzutu.

endriu121188 - 10-09-2013, 20:15

Czytałem, nawet ze dwa razy.

Była na serwisie Mazda 3 z tą właśnie instalacją (pokazywał mi od silnika po bagażnik co i jak) właściciel mówił, że bez zarzutu.

Jeśli mogę spytać:
- Czy masz lubryfikację?
- Czy masz dotrysk benzyny?

Student - 10-09-2013, 20:19

Dotrysk benzyny ma każda lub prawie każda instalka.
endriu121188 - 10-09-2013, 20:22

No i w sumie jak to wygląda?
Powyżej pewnych obrotów, czy od temp. silnika zależy?

Mechanik nakreślił to tak: jeśli pracując na gazie ECU gazu odczyta coś nie mieszczącego się w pewnych granicach dodaje benzynę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group