[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA
SkOniAk - 11-07-2013, 11:03
1.8 nie przystosowany do lpg
40tyś przejechane na gazie ogólny przebieg 75tyś km.
Wymienione 5 szklanek. W serwisie informacja że to średnia ilość.
Także chyba nie jest źle : )
krzychu - 11-07-2013, 12:03
RalfPi - samo sprawdzenie powinno kosztować góra 50zł, nawet w ASO ze 150zł max...
RalfPi - 12-07-2013, 09:23
krzychu napisał/a: | RalfPi - samo sprawdzenie powinno kosztować góra 50zł, nawet w ASO ze 150zł max... |
Dzwonię do Człowieka (niby porządny zakład) i mi gość ściemnia, że sprawdzeine to 160 zł (co jest akceptowalną ceną), ale przy wymianie szklanek to już sama robocizna... 600zł - albo koleś nie wie co mówi.. ale wciska ciemnotę - i jeszcze mi gada, że szklanki drogie - to akurat wiem..
Dramat.
Czy przy regulacji luzów trzeba rozpinać rozrząd?
Czy jest to jakieś specjalnie trudne/czasochłonne zadania?
A co do technicznych spraw, to byłem na przeglądzie pojazdu - dwie żaróweczki od pozycyjnych się przepaliły (2x3zł ), a tak w normie..
Obawiam się o to, że mi luz zjedzie do zera - czy przy zredukowaniu się luzu będę w stanie to zdiagnozować!?
bastek - 12-07-2013, 12:13
RalfPi, u mnie sprawdzenie było w gratisie, bo potem była wymiana szklanek
teraz sparwdzenie było w cenie przegladu. ale ja stały klient jestem, z tatą razem 5 aut przyjeżdża na przeglądy, z czego 2 auta częścuej niż raz w roku, od kilku lat
2 lata temu:w sumie szkalnki ok. 1000 zł (16 sztuk), uszczelka, przegląd, robocinza 400 zł.
teraz na razie szukają szklanek - o ile dobrze zrozumiałęm, poptrzebne szklanki o jakimś rozmiarze. 10-ciu nie trzeba wymianać, 4 można znaleść, ale z 2-ma problem, bo nie ma w takim rozmiarze (są za grube??). coś od smarta ma pasować,
jak coś pokręciłem nie bijcie, nie znam się ja się urlopuję, a auto u mechanika od tygodnia
cena za wszsytko (filtry, olej, świece, przegląd, te szklanki, uszczelka jakaś do głowicy, jakieś prowadnice???, jakaś osłona termiczna co ją zgubiłem, pas tylny bezpieczeństwa)-ma być ok. 2000 PLN
krzychu - 12-07-2013, 12:28
RalfPi - sam se sprawdź. Wydaje mi się (bazując na innym samochodzie z ręczną regulacją), że sprawdzenie polega na ściągnięciu pokrywy (pewnie parę śrubek + ewentualnie uszczelka jak ktoś chce fachowo zrobić) i zmierzeniu szczeliny między popychaczem, a szklanką szczelinomierzem? Pozostaje jeszcze czy na ciepłym czy zimnym silniku i jakie te odległości mają być (ale to gdzieś już było podane). Przy pomiarze trzeba przekręcać ręcznie silnikiem (żeby mierzyć na zamkniętym zaworze) więc 5-ty bieg i albo podnosimy koło, albo odkręcamy to z prawej i powinno być dojście na grzechotkę z przedłużka 1/2 w kole napędowym (wtedy na luzie).
Ps. Mam nadzieje, że nie pokręciłem.
RalfPi - 12-07-2013, 13:47
dzięki - myślę, że nie - robiłem research kiedyś i widziałem jak jakiś gościu w Hondzie czy innej Toyota'cie to sprawdzał...
Kurcze - znam jednego mechaniorka - może do niego zadzwonię i ogarniemy temat
mrsoon - 16-07-2013, 06:39
witam, czy w sportbacku 1.8 też wychodziły modele z fabryczną LPG? czy tylko sedan miał taką przyjemność?
RalfPi - 16-07-2013, 06:53
Witam, nowego Forumowicza - a czytałeś wątek? - rzuć okiem w mój opis a będziesz wiedział
Gwoli ścisłości to ani w sedanie, ani w SB'cku - nie było fabrycznej instalacji, jedynie dostosowanie do montażu (wzmocnione gniazda zaworów i głowica).
Pozdrowienia!
mrsoon - 16-07-2013, 06:57
Heh dzięki za info:))
endriu121188 - 26-08-2013, 20:31
bastek napisał/a: | jak jadę na biegu, wrzucam luz - spada do 500 i zaraz odbija na 800
leciutkie opóźnienie w reakcji na pedał gazu
zapalanie za 2-4 obrotem, a nie od dotknięcia.
|
W mojej benzynce też zapala nie od dotknięcia i ma opóźnienie na pedał gazu. Co do falowania sprawdź mocowanie całego dolotu powietrza. U mnie musiałem na "cybanty" pospinać niektóre części z dolotu, bo ciągnął lewe powietrze i wariował.
endriu121188 - 10-09-2013, 19:38
hawk_tk napisał/a: |
Możesz tam spokojnie zagazować autko. Robiłem u nich dwa poprzednie samochody (Focus MK 1 1.8 16V FL i Mondeo MK 3 2.0 16V) i sprawowały się bez zarzutu, mimo że wszędzie czytałem jak to obydwa nie nadają się do takich eksperymentów. Instalacja sekwencyjna z lubryfikacją i zero problemów poza normalnymi przeglądami. Swojego Lancera 1.8 16V kupiłem w zeszły czwartek i też na dniach się do nich wybieram. Zaproponowali mi 3000 zł z montażem za taką samą instalację (nie pamiętam już dokładnie, ale to był STAG z BRC) jak w wymienionych Fordach. Może nie jest to najtaniej, ale po pierwsze istnieją już dobre kilka lat i nie jest to firma "krzak", a po drugie moim zdaniem lepiej zapłacić parę złotych więcej na początku i potem cieszyć się bezproblemową eksploatacją. |
No więc byłem i sprawa wygląda tak:
BRC Sequent 24.11 2800 zł
Lubryfikacja 200zł
Wlew pod klapką 100zł
Łącznie 3100 zł
No i teraz mam pytanie.
Czy ma ktoś BRC, a jeśli tak to jak mu się taka instalacja sprawuję.
Z góry dziękuję za odpowiedź
RalfPi - 10-09-2013, 19:44
endriu121188
A wątek czytałeś ?
Po krótce - ja mam BRC Sequent24 - 60kkm w tym 57kkm na gazie - bez najmniejszego zarzutu.
endriu121188 - 10-09-2013, 20:15
Czytałem, nawet ze dwa razy.
Była na serwisie Mazda 3 z tą właśnie instalacją (pokazywał mi od silnika po bagażnik co i jak) właściciel mówił, że bez zarzutu.
Jeśli mogę spytać:
- Czy masz lubryfikację?
- Czy masz dotrysk benzyny?
Student - 10-09-2013, 20:19
Dotrysk benzyny ma każda lub prawie każda instalka.
endriu121188 - 10-09-2013, 20:22
No i w sumie jak to wygląda?
Powyżej pewnych obrotów, czy od temp. silnika zależy?
Mechanik nakreślił to tak: jeśli pracując na gazie ECU gazu odczyta coś nie mieszczącego się w pewnych granicach dodaje benzynę.
|
|
|