To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

tomwasz - 10-02-2011, 18:21

Informacyjnie: Gal EA2W '97, tarcze Mikoda (perforowane i nawiercane) wytrzymały z klockami TRW jakieś 8kkm, jazda głównie po mieście, bez szaleństw, jeżdżę ekonomicznie - dużo hamuję silnikiem. Nie mówię że sprzęt do dupy ale może komuś da do myślenia. Pozdrawiam!
Anonymous - 10-02-2011, 18:34

ale co się z nimi stało ? pękły, pokrzywiły się, zużyłeś ;) ?
nie od dziś wiadomo że w przedliftowych galantach ciężko o tarczę która się nie pokrzywi.

tomwasz - 10-02-2011, 19:11

Pokrzywiły się, powyżej 60km/h rzuca całym przodem i trzęsie kierownicą. Jestem "lekko" wkurzony.
zbir - 10-02-2011, 19:31

czy jak piszcecie o pokrzywionych tarczach to macie na myśli ze biją zawsze powyżej tych np. 60 kmh czy tylko po ich porządnym zagrzaniu (np. odhamowaniu ze 140 kmh) ?? Bo u mnie wystepuje tylko to drugie, tzn. dopiero jak ostro przyhamuje od ok. 140 to pojawia sie bicie. I tylko na chwile - znika po przejechaniu kilku kilometrów bez hamowania (czyli gdy tarcze ostygną)... Poniżej 120 też wogóle nie wystepuje (bo chyba tarcze nie zdążą sie tak zagrzać)

wiec nie wiem czy moze być jeszcze gorzej?

m6riano - 10-02-2011, 21:50

tomwasz napisał/a:
Informacyjnie: Gal EA2W '97, tarcze Mikoda (perforowane i nawiercane) wytrzymały z klockami TRW jakieś 8kkm, jazda głównie po mieście, bez szaleństw, jeżdżę ekonomicznie - dużo hamuję silnikiem. Nie mówię że sprzęt do dupy ale może komuś da do myślenia. Pozdrawiam!


U mnie zrobił sie już lekki rancik...troszke piszczą...(klocki road house czy coś takiego, niebawem zmieniam na ferodo)

Hugo - 11-02-2011, 08:00

U mnie biją ponoć najlepsze tarcze (Mountain Nishioka) z klockami Ate , po typowo emeryckim przebiegu ok. 2 000 km :D Co prawda biją delikatnie i tylko po rozgrzaniu oraz podczas hamowania z wiekszych prędkości, ale...
brodzky - 11-02-2011, 10:15

Podłączę się do tematu. Mam EA5W z samego początku produkcji (12.1996). 2 lata temu po zakupie wymieniłem z przodu hamulce i było nawet nawet jak na moje potrzeby (czyli jazda samemu ewentualnie jeden pasażer). Teraz jednak przy 120km/h wpada mi kierownica w wibracje ale co dziwne czasami jest bez wibracji. Głupie jest to, że wydaje mi się iż jak konkretnie zahamuję (prawie awaryjnie) to się coś układa(?) i wibracje czasem ustępują. Czym to może być spowodowane? Tarcza? Łożysko? Końcówka drążka?

I jeszcze jedna ciekawostka. Co pare miesięcy przy hamowaniu (90-0) coś zaczyna mocno wyć prawdopodobnie z jednego koła jakbym okładzin nie miał na klockach (a mam)/ jakby do wirującej tarczy śrubokręt przyłożyć. Skąd ten efekt dźwiękowy? Przegrzane tarcze?

Przy okazji: mam zamiar na wiosnę wymienić tarcze na 276/24mm (Japaneze mówił, że takie podejdą bez zmiany mocowania zacisku i domyślam się, że to te same co w wersji SE bo polift ma 26mm i inne mocowanie zacisku). Czy wystarczy wymienić tylko przód czy z tyłem też powinienem pomajstrować (gdzieś na forum było o tarczach z SpaceStara)? Chodzi mi o rozkład siły hamowania - zwiększając tarcze na przodzie zmienię stosunek więc albo coś muszę pomajstrować z tyłem albo zmienić korektor siły hamowania ale tego to już chyba nie ma jak jest ABS? Wydaje mi się, że ABS bez EBD posiada gdzieś korektor. Czy bez zmiany na tyle nie będzie niespodzianki przy awaryjnym hamowaniu zarzuci mi tyłem?

I odnośnie tego powyżej jak już założę te 276 to żeby ich nie przegrzać może doinwestować w nacinane/nawiercane? Z automatem dużo częściej hamuję niż z manualem.

robertdg - 11-02-2011, 11:32

brodzky, najprawdopodobniej któryś klocek z sygnalizatorem akustycznym się kończy i temu taki dźwięk się pojawia
Co do wibracji, prędzej spowodowane tarczami, ale trzeba także sprawdzić elementy układu kierowniczego i zawieszenia, bo też potrafią powodowac wibracje.
Tylny zestaw hamuclowy zostawiasz w standardzie, taki był stosowany przez cały okres produkcji, ewentualnie możesz zrobić tak jak Krzyżak tylny zestaw hamulcowy wenntylowany od E88A

brodzky - 11-02-2011, 11:56

A co odnośnie nacinania?

Z tyłu tarcze też wymagałyby już wymiany więc wystarczy wsadzić same tarcze E88A czy coś więcej tam trzeba zmienić (inne klocki/zaciski)?

robertdg - 11-02-2011, 12:03

Cały zestaw hamulcowy, tarcze, klocki, zaciski, jarzma, jeżeli chodzi o tył
Kwestia nacinanych tarcz, z tyłu wydaje mi sie to zbędne, z przodu można próbowac, ale w wymiarze 276mm chyba nie ma takich tarcz, bynajmniej z Mikody.

denver - 13-02-2011, 23:52

tomek84 napisał/a:

pisalem do all-parts o te czesci
Hanżek twierdzi, że mikoda to badziew, ATE i ferodo to nie jakosc
i proponuje Roadhouse za 136 zl, klocki/komplet
i tarcze po 150pare za sztuke
ponoc Roadouse to TRW w innym opakowaniu
co wy na to??

Siemka,

Jeżdżę na takim zestawie od września (tarcze TRW, klocki Road House) w poliftowym galu i powiem, że szału nie ma.
Hamowanie jakoś spektakularnie się nie poprawiło, a do tego niestety dalej mam problem, którego bardzo chciałem uniknąć decydując się na ten zestaw...PISZCZENIE!!!
Nie piszczy stale, ale tylko kilka/kilkanaście metrów przed zatrzymaniem.
Niesamowicie denerwująca sprawa, bo gdyby piszczały przy hamowaniu ze 140 do 60kmh to bym nie rozpaczał gdyż nie było by to tak słyszalne.

Co do zużycia to niewiele na razie powiem, klocki pylą mało, nie ma bicia tylko pisk....
Następny zestaw to będzie coś innego, zdecydowanie.

Fikus83 - 15-02-2011, 23:02

Rafal_Szczecin napisał/a:
tomek84 napisał/a:

czyli dlugosc 144,8 ??
tyle, ze piszesz, ze powinien miec tarcze 26 mm
z kolei wyczytalem tutaj, ze nie bylo tarcz 26 mm, ze 26 nie wejdzie w zacisk
piszesz tez ze do tarcz 24 mm powinien byc klocek 128 mm, hmmmm
ale czemu??

czy moze ktos kto ma Galanta po ostatnim lifcie moglby sie wypowiedziec jakie ma tarcze i klocki zalozone, bo nie mam teraz mozliwosci technicznych zeby sciagac kolo i mierzyc


tak jak pisze, dominik ( derpin ) ma EA5W 2001r i ma tarcze 276mm gr 26mm i do tego klocek 144,8mm i zacisk z jednym tloczkiem

ja z kolei mam SE 98' i mam tarcze 276mm 24mm grubosci, klocek 128mm i zacisk z 2 tloczkami


Witam
Ja mam w SE 98' tarcze 276/24 (Mikoda nacinane i wiercone) i klocek ATE 13.0460.5958.2, czyli o wymiarach 149,9 x 58,8 x 15,8 i jeżdżę na tym zestawie od 17 m-cy.
Wg Ciebie Rafal_Szczecin klocki powinny być inne 128mm?

Rafal_Szczecin - 16-02-2011, 08:14

Fikus83 napisał/a:

Wg Ciebie Rafal_Szczecin klocki powinny być inne 128mm?

wg katalogu klocki ktore powinny byc do tego zacisku ( 2 tloczki ) to 128mm

adt81 - 16-02-2011, 08:48

Ja mam zaciski dwutłoczkowe, tarcze 276/24 i klocki 144,8mm
Anonymous - 16-02-2011, 18:15

denver, ja u siebie mam tarczę bosch i klocek trw, też minimalnie popiskuje, ale nie zawsze więc nie przeszkadza tak bardzo jednak trochę irytuje :?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group