To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie

Heczok - 27-08-2009, 10:47

Ja odnoszę podobne wrażenie jak Crimson, a mianowicie, że przy podobnej prędkości, odległości i podobnym stylu jazdy auto ma wahania w średnim spalaniu około 2 litry. W mieście czasami po odcinku około 5 km spalanie wyskakuje raz 9.5, a raz 11.5. Jedyna rzecz, która cieszy jest taka, że przy średniej wyliczonej na kalkulatorze, na podstawie pełnego baku i odległości, spalanie nie przekroczyło nigdy 10 litrów. Na trasach do 20% miasto, 80% poza średnie spalanie to 7.5-9 (włączona klima), gdy proporcje są 70% miasto, 30% poza spalanie 9-10 (włączona klima). Nigdy nie wyjezdziłem baku tylko w mieście, więc nie wiem jakby wtedy wyszło.
Cezarito - 27-08-2009, 19:14

pekaes napisał/a:
Mój rekord na trasie to 6,8 l/100 km.


To ma być rekord ? :P

No to ja, jeżeli już chce bić rekordy, to na trasie (na której mijam miejscowości i zwalniam tam do 50- ciu) osiągam spalanie około 5,5 jak mi się chce ;-)

clash - 27-08-2009, 20:08

Chryste, jak wy jeździcie koledzy?

Ja dzisiaj jechałem tak jak piszecie. Nie przekraczałem 100km/h , przy 2.5 tysiąca zmieniałem bieg na następny, parę razy włączyłem tempomat.
I faktycznie spadło.
Na 9,9L .
Co prawda to mój rekord, ale jak na tak emerycką jazdę to szok :shock:

gzesiolek - 27-08-2009, 20:09

Cezarito, chyba jak zresetujesz kompa w czasie jazdy...
bo inaczej to zaraz sie okaze ze 1,8 pali mniej niz 1,5...
bo od startu do zatrzymania na kompie 5,5 widzialem tylko raz w silniku 1,5 :D

piomic - 27-08-2009, 20:44

clash napisał/a:
przy 2.5 tysiąca zmieniałem bieg na następny
Błąd. On tam jeszcze nie ma mocy. Takie obroty są do toczenia ze stałą prędkością, przyspieszać trzeba wyżej.
jaca71 - 27-08-2009, 23:08

piomic napisał/a:
clash napisał/a:
przy 2.5 tysiąca zmieniałem bieg na następny
Błąd. On tam jeszcze nie ma mocy. Takie obroty są do toczenia ze stałą prędkością, przyspieszać trzeba wyżej.

Zgadza się do stałej jazdy, przy wyprzedzaniu redukcja do 3 :) Ale do normalnego toczenia po trasie 2500 spokojnie wystarcza...

[ Dodano: 27-08-2009, 23:09 ]
gzesiolek napisał/a:
Cezarito, chyba jak zresetujesz kompa w czasie jazdy...
bo inaczej to zaraz sie okaze ze 1,8 pali mniej niz 1,5...
bo od startu do zatrzymania na kompie 5,5 widzialem tylko raz w silniku 1,5 :D

Dzisiaj przejazd przez cały Kraków ponad 15 kilometrów może nawet 20 o godzinie 19 z zatrzymaniem prawie na każdych światłach spalanie aż 8,7l/100km się pokazało. Tragedia :(

pekaes - 28-08-2009, 07:14

Cezarito napisał/a:
pekaes napisał/a:
Mój rekord na trasie to 6,8 l/100 km.


To ma być rekord ? :P

No to ja, jeżeli już chce bić rekordy, to na trasie (na której mijam miejscowości i zwalniam tam do 50- ciu) osiągam spalanie około 5,5 jak mi się chce ;-)


Kolego, z całym szacunkiem, ale piszesz bzdury...

Najniższe średnie spalanie, jakie osiągnąłem dotychczas to właśnie 6,8l/100 km. A 5,5 l to chyba można osiągnąć jedynie w wyobraźni...

Dziś na trasie mieszanej (przewaga jazdy pozamiejskiej) najniższe średnie spalanie osiągnąłem na poziomie 7,1 l/100 km. Nie była to oczywiście jazda szalenie szybka, ale i nie bardzo relaksacyjna. Ot, styl jazdy taki, na jaki pozwalały warunki na drodze. Zatrzymywanie się na światłach zrobiło jednak swoje - już po wjechaniu do miasta, średnie spalanie wzrosło do 7,4 l/100 km. Nie uważam dzisiejszego spalania za wyjątkowo rujnące dla budżetu, jednak naprawdę obawiam się tego, co mnie będzie czekać już za kilka dni, a najdalej za miesiąc, kiedy na dobre rozpocznie się rok szkolny, a później akademicki...

Konkludując - spalanie Lancera to jedyna rzecz, która dotychczas poważnie mnie martwi. Nie wiem też czy nie będę sobie pluł w brodę, że nie zdecydowałem się na silnik 1.5... No ale czas pokaże...

piomic - 28-08-2009, 07:23

jaca71 napisał/a:
przy wyprzedzaniu redukcja do 3
Zdarza się i do 2... Ale tylko sporadycznie.
mazin - 28-08-2009, 08:37

pekaes napisał/a:
Cezarito napisał/a:
pekaes napisał/a:
Mój rekord na trasie to 6,8 l/100 km.


To ma być rekord ? :P

No to ja, jeżeli już chce bić rekordy, to na trasie (na której mijam miejscowości i zwalniam tam do 50- ciu) osiągam spalanie około 5,5 jak mi się chce ;-)


Kolego, z całym szacunkiem, ale piszesz bzdury...

Najniższe średnie spalanie, jakie osiągnąłem dotychczas to właśnie 6,8l/100 km. A 5,5 l to chyba można osiągnąć jedynie w wyobraźni...

Dziś na trasie mieszanej (przewaga jazdy pozamiejskiej) najniższe średnie spalanie osiągnąłem na poziomie 7,1 l/100 km. Nie była to oczywiście jazda szalenie szybka, ale i nie bardzo relaksacyjna. Ot, styl jazdy taki, na jaki pozwalały warunki na drodze. Zatrzymywanie się na światłach zrobiło jednak swoje - już po wjechaniu do miasta, średnie spalanie wzrosło do 7,4 l/100 km. Nie uważam dzisiejszego spalania za wyjątkowo rujnące dla budżetu, jednak naprawdę obawiam się tego, co mnie będzie czekać już za kilka dni, a najdalej za miesiąc, kiedy na dobre rozpocznie się rok szkolny, a później akademicki...

Konkludując - spalanie Lancera to jedyna rzecz, która dotychczas poważnie mnie martwi. Nie wiem też czy nie będę sobie pluł w brodę, że nie zdecydowałem się na silnik 1.5... No ale czas pokaże...


Panowie, z całym szacunkiem, ale wypisujecie bzdury! Średnie spalanie to można wyznaczyć tankując pod korek i wyjeżdżając cały bak - i tak ze trzy razy w porównywalnych warunkach (obciążenie, trasa, pasażerowie, pogoda i ten sam dystrybutor najlepiej). Wskazania komputera, choćby z najdłuższej trasy, to tylko uśrednienie wartości chwilowych. W ten (Wasz) sposób rozumując to ja pobiłem rekord, kiedy na biegu zjeżdżałem z górki - komputer pokazywał wskazanie 0 l/100 km, naprawdę ;-)
Co do wartości minimalnych, mierzonych moją metodą - minimum, jaki udało mi sie osiągnąć, ale wtedy jechałem specjanie w ten sposób, żeby sprawdzić, jak mi się nisko uda zejś - na trasie ok. 200 km - to 6,7 l/100 km. Nigdy tego wyniku nie powtórzyłem, bo nigdy potem tak nie jechałem - ale mierzyłem potem na różnych trasach - i całkiem realny jest wynik na poziomie 7,1, przy normalnej jeździe (z klimą). Ostatnio przy trójce pasażerów - jadąc w nocy, bez zatrzymywania się praktycznie - 7,2. Ale w dzień - więszy ruch, więcej wyprzedzania, klima na większych obrotach - pewnie byłoby 7,5.
Zmierzcie wyniki na pełnym baku, kilkukrotnie, jak się powtórzą to je podajcie. A chilowe wyniki które pokazuje komputer podawajcie w wątku pod tytułem "Ile pokazał mi komputer" ;-)

Heczok - 28-08-2009, 09:11

O tym spalaniu te 60 stron postów to by służyło na niezły materiał na doktorat :) A wracając do podsumowania doktoratu to najlepszym sposobem na porównanie jest próba na zlocie Lancerów, kiedy obierze się jedną trasę i każdy, jeden za drugim będzie jechał. Wtedy wyciągnie się średnią ze średniej i każdy będzie zadowolony ;)

A tak na marginesie to pomiędzy Cezarito i clash musi być jakiś metafizyczny by-pass, bo jak widać wszystko w przyrodzie zostaje, jednemu spala za dużo drugiemu za mało :)

Cezarito - 28-08-2009, 17:14

gzesiolek napisał/a:
Cezarito, chyba jak zresetujesz kompa w czasie jazdy...


No to załamię Was jeszcze bardziej, bo ten wynik jest od odpalenia silnika aż do zatrzymania. W dodatku- jechałem we dwie osoby, plus zakupy w bagażniku.


pekaes napisał/a:
Kolego, z całym szacunkiem, ale piszesz bzdury...

Najniższe średnie spalanie, jakie osiągnąłem dotychczas to właśnie 6,8l/100 km. A 5,5 l to chyba można osiągnąć jedynie w wyobraźni...


Chyba nie doceniasz mojej wyobraźni, bo w niej małbym ciekawsze rzeczy ;-)
6,8 to przyzwoity wynik, ale do upuszczenia. Wykorzystuj nierówności terenu- nie przyśpieszaj pod górkę, to strata paliwa, tylko utrzymuj prędkość. Jak jedziesz z górki- wrzucasz piątkę i praktycznie noga z gazu, lub leciutko tylko go dotykaj.
Miast hamować na ostatnią chwilę- redukuj biegi i zwalniaj........

I się okaże, że to żadne bzdury. Chętnie pokażę/nauczę ;-)

michaello - 28-08-2009, 19:04

Cezarito napisał/a:
No to załamię Was jeszcze bardziej, bo ten wynik jest od odpalenia silnika aż do zatrzymania


No ja to juz jestem zupelnie zalamany...

gzesiolek - 28-08-2009, 20:38

Ja tez jestem zalamany...
bo 1,5 kupilem po to zeby moc spalac przyzwoite ilosci paliwa...
a wyniki ponizej 6l osiagam wlasnie przez wiekszosc trasy jadac tak jak Cezarito radzi...
Skoro na 1,8 tez tak mozna (choc nadal nie chce mi sie wierzyc, no chyba ze z gorki bylo duzo ;) ) to niepotrzebnie sie do 1,5 ograniczalem :(

michaello - 28-08-2009, 21:08

Z tym tylko, ze ja jestem zalamany powtarzaniem sie watkow w tym temacie i walkowaniem tego samego w kolo :evil: Wysiadam.
gzesiolek - 28-08-2009, 21:30

michaello, ale przeciez nikt nikogo nie zmusza do pisania/czytania w tym temacie...
nie jestes zainteresowany i nic nie odnajdujesz ciekawego to sobie odpuszczasz...
tak jak ja juz odpuscilem wiele innych watkow... np. sedan vs SB ;)

ale ja tutaj nadal nie jestem w stanie ogarnac uzyskania spalania 5,5l/100km na silniku 1,8 w Lancerze...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group