[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem z cykaniem...
deejay - 24-09-2013, 23:16
Vtec88 napisał/a: | Popychacze juz ma wyjete i powiedzial ze wszystkie sa twarde i nie wiadomo jakie wymienic... |
To niech je przepompuje w ropie , lub oleju i wtedy sie określi które tak naprawdę trzymają .
Vtec88 - 24-09-2013, 23:29
Marcino napisał/a: | Vtec88 napisał/a: | Po zdjeciu pokrywy zauwazyl takie cos.. |
Ja tam nic nie widze, o co chodzi?
generalnie poczyścił bym kanały olejowe, i wymienił te poychacze jak pisze Krzyżak - na których widać wżery na głowkach jesli trzymają ciśnienie. Ale większe zużycie wykazują popychacze z tylnej głolwicy wg mnie. |
moze teraz bedzie latwiej...
lozysko zaznaczone czerwonym kolkiem przesunelo sie w prawo. Prawidlowo powinno byc na srodku jak pozostale i sie swobodnie krecic.
ogladalem te popychacze i sa ladne i gladkie - nie maja wzerow. Kupilem 12 szt oryginalnych uzywanych niby sprawne niecykajace i wlozymy je na tylna glowice, zobaczymy jaki bedzie efekt.
[ Dodano: 24-09-2013, 23:32 ]
deejay napisał/a: | Vtec88 napisał/a: | Popychacze juz ma wyjete i powiedzial ze wszystkie sa twarde i nie wiadomo jakie wymienic... |
To niech je przepompuje w ropie , lub oleju i wtedy sie określi które tak naprawdę trzymają . |
A jak je odpowietrzyc ? Moze ktos dokladnie opisac ? Bym mu to przekazal to moze by znalazl te wadliwe..
Remington - 25-09-2013, 00:14
Krzyzak napisał/a: | Remington, to raczej będzie wina oleju a nie popychaczy. |
Mam zalany mobil 1 esp formula 5w30 , wg ciebie ( was ) jaki trzeba zalać? Rzadszy skoro na zimnym stuka, a na gorącym nie? Albo jakiś konkretny olej...
Hugo - 25-09-2013, 07:53
Vtec88 napisał/a: | A jak je odpowietrzyc ? Moze ktos dokladnie opisac ? | http://www.b2600turbo.com/lash%20cleaning.pdf
Masz silnik SOHC.
Krzyzak - 25-09-2013, 07:59
Remington napisał/a: | Mam zalany mobil 1 esp formula 5w30 | no to masz chyba jeden z najlepszych olejów do tego silnika
kolejna kwestia to kanały olejowe - może są niedrożne i za niskie ciśnienie idzie na listwę
arturj123 - 25-09-2013, 08:46
Vtec88 napisał/a: | A jak je odpowietrzyc ? Moze ktos dokladnie opisac ? Bym mu to przekazal to moze by znalazl te wadliwe.. |
Kod: | Instrukcja 6A13 2.5 V6, w 4G63 2.0 jest podobnie, sporo łatwiej, mniej odkręcania
Po czyszczeniu magistral efekt prawie zniknął. Czasami zdarza sie jak postoi na dworze kilka dni bez odpalania ze przez 2-3 s po odpaleniu zastukają ale myślę ze to normalne po takim czasie.
Musimy dostać się do pokrywy zaworów. Prawa głowica ma to ułatwione, wystarczy odkręcić plastikowa osłonę, wyciągnąć fajki od świec, ściągnąć wąż od odmy i odkręcić pokrywę zaworową. Zaślepiamy zawory spływowe oleju jakąś gazeta to na wypadek jakby wypadł popychacz przy montażu. Następnie poluźniamy jednostajnie klawiaturę (śruby 12) i po odkręceniu wszystkich idziemy z tym na stół zwracając uwagę żeby popychacze nie wyśliznęły sie z gniazd. Jak będziecie mieli to na stole to zobaczycie jak jest doprowadzony olej do klawiatury. Zawory ssące maja duże te otworki natomiast wydechowe malutkie i to one lubią sie zwężać. Wyciągamy po kolei popychacze i odkładamy tak żeby ich później nie pomieszać. Magistrale przepychamy jakimś drucikiem, szpilka i pod ciśnieniem np. WD40. Następnie płuczemy cala rurkę w oleju napędowym żeby wypłukać syfy.
Po tej operacji możemy montować popychacze. Popychacze tez dobrze przepłukać. Idealnie nadaje sie WD40. Wciskamy słomkę tak żeby odblokować kulkę i psikamy aż przestanie wypływać syf ze środka. Możemy zatem przystąpić do odpowietrzenia. Manual podaje żeby montować je odpowietrzone w oleju napędowym. Dlatego bierzemy jakiś pojemniczek wlewamy ropę i zanurzamy popychacz pompując nim przy odblokowanej kulce (trzeba ją wcisnąć jakimś spiłowanym gwoździem). Po tym jak już przestaną wychodzić pęcherzyki powietrza popychacz jest odpowietrzony. Można go sprawdzić czy jest szczelny. Taki odpowietrzony po przyciśnięciu nie ma prawa się wsunąć nawet pod wpływem sporej siły. Po teście odpowietrzyłem jeszcze raz każdego po kolei i wsunąłem w gniazda. Aby całą klawiaturę zamontować z powrotem trzeba jakoś zablokować popychacze, żeby sie nie wysunęły. W manual-u mają specjalne narzędzie, ja oczywiście takowego nie miałem. Wykorzystałem taśmę klejąca, którą owinąłem popychacz razem z dźwignią zaworową i tak mogłem je montować. Wkładamy całość na miejsce w głowicy, łapiemy delikatnie na dwie śruby i skręcamy na wszystkie. Sprawdzić momenty dokręcania na koniec tak żeby się to nie odkręciło później. Nie zapomnijcie też wyciągnąć gazety z osłoniętych otworów spływowych.
Co do niespodzianek. O ile prawa głowica ( ta od strony chłodnicy) jest lekka do zrobienia o tyle druga to koszmar. Trzeba zrzucić cały dolot co trochę wymaga akrobatyki. Odkręcić dolot, przepustnice, wypiąć kable oraz węże z układu chłodzenia. Jest to trochę trudne, ale można sobie poradzić robiąc to na spokojnie. Pyzatym montaż walka zaworów wydechowych w tej drugiej głowicy też jest utrudniony, ponieważ jest on daleko. To tyle w manual-u do silnika 6A13 jest to wszystko narysowane oraz podane jakimi momentami skręcać.
|
Tutaj jeszcze co nieco (zdjęcia, opis, opis odpowietrzania itp.
http://www.sendspace.com/file/wktdyw
Remington - 25-09-2013, 08:52
Krzyzak napisał/a: | Remington napisał/a: | Mam zalany mobil 1 esp formula 5w30 | no to masz chyba jeden z najlepszych olejów do tego silnika
kolejna kwestia to kanały olejowe - może są niedrożne i za niskie ciśnienie idzie na listwę |
a jak je wyczyścić w silniku 2.0 benzyna? Przed wlaniem tego oleju zrobiłem płukankę.
Hugo - 25-09-2013, 11:48
Remington, Mój przedostatni post...
Marcino - 30-09-2013, 09:08
Vtec88 I co masz zrobione popychacze? Wszytko już dobrze?
Vtec88 - 01-10-2013, 14:09
Marcino napisał/a: | Vtec88 I co masz zrobione popychacze? Wszytko już dobrze? |
Lepiej nie pytaj, teraz to dopiero cykaja, i wogole jakos dziwnie silnik chodzi..
Lepiej trzebabylo tego nie ruszac, lub oddac komu ktos sie na tym zna..
WreX - 01-10-2013, 14:45
Vtec88 napisał/a: | Marcino napisał/a: | Vtec88 I co masz zrobione popychacze? Wszytko już dobrze? |
Lepiej nie pytaj, teraz to dopiero cykaja, i wogole jakos dziwnie silnik chodzi..
Lepiej trzebabylo tego nie ruszac, lub oddac komu ktos sie na tym zna.. |
X czasu temu znajomy w toyocie yaris też miał "robione" popychacze, planowana głowica uszczelka, wymienione wałki rozrządu i że niby nie było wadliwych popychaczy tylko czyszczone czy coś, zabieg około 1500zł (o ile dobrze pamiętam) + nowy olej i oczywiście jak waliły tak walą, teraz to jedynie Bartek Cię może poratować albo ktoś kto tak jak napisałeś się na tym zna, wcześniej już ktoś mówił, żebyś sobie darował tego mechanika.
bbandi - 01-10-2013, 15:07
WreX napisał/a: | Vtec88 napisał/a: | Marcino napisał/a: | Vtec88 I co masz zrobione popychacze? Wszytko już dobrze? |
Lepiej nie pytaj, teraz to dopiero cykaja, i wogole jakos dziwnie silnik chodzi..
Lepiej trzebabylo tego nie ruszac, lub oddac komu ktos sie na tym zna.. |
X czasu temu znajomy w toyocie yaris też miał "robione" popychacze, planowana głowica uszczelka, wymienione wałki rozrządu i że niby nie było wadliwych popychaczy tylko czyszczone czy coś, zabieg około 1500zł (o ile dobrze pamiętam) + nowy olej i oczywiście jak waliły tak walą, teraz to jedynie Bartek Cię może poratować albo ktoś kto tak jak napisałeś się na tym zna, wcześniej już ktoś mówił, żebyś sobie darował tego mechanika. |
Polecam ceramizer, stosuje podczas wymiany oleju - cisza i spokój kolejny rok .
Jeśli ceramizer wycisza popychacze to pewnie są oryginalne więc nie mam zamiaru ich wymieniać bo widzę po opiniach że to loteria, jakby były padnięte to by ten środek by nie działał. Wole dać 60zł raz do roku niz ładować kase w popychacze wątpliwej jakości.
arturj123 - 01-10-2013, 17:03
A czy potrafi ktoś przybliżyć w jaki sposób działa ten ceramizer?
Nie muszą być to wielkie równania chemiczne
bbandi - 01-10-2013, 17:19
Działanie
arturj123 - 01-10-2013, 19:15
Jakie są wady Ceramizera?
Zanim zastosujesz Ceramizer poznaj także minusy tego rozwiązania. Po dodaniu preparatu do oleju przez pierwsze 1500 kilometrów nie powinieneś jeździć dynamiczne i przekraczać 2500 obr/min.
Czytaj wiecej: http://www.vwgolf.pl/2012/01/24/poznaj-ceramizery/
|
|
|