[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach
Tomii - 01-09-2011, 20:18
SPIDER-ek napisał/a: | Ok, czyli jeżeli będzie szerokość felgi 7 albo 7,5 to bez obaw można brać takie felgi z ET38.
Jeszcze zadałem sprzedawcy pytanie o średnicę otworu centrującego, i zobaczymy.
obecnie mam 17" z ET42 i jest ok, ale chce 16" na zimę i opony z większym profilem bo zęby można zgubić na 17":) |
do opony o szerokości 205 max szerokość felgi to 7"
SPIDER-ek - 01-09-2011, 20:27
Kurdę okazało się że felgi to: 16" ET44 7J czyli szerokość to 7, ale te czy te ET44 nie jest za duże??
robertdg - 01-09-2011, 21:11
Trochę za głebokie
SPIDER-ek - 01-09-2011, 21:17
tak tylko czy to jest faktycznie problem że za głebokie i nie będa pasowały czy na 100% nie będą pasowały. Ja mam obecnie ET42 i są ok. A ET44 ??? czy te trochę to duża różnica? Ma ktoś takie?
Tomii - 01-09-2011, 21:24
SPIDER-ek napisał/a: | tak tylko czy to jest faktycznie problem że za głebokie i nie będa pasowały czy na 100% nie będą pasowały. Ja mam obecnie ET42 i są ok. A ET44 ??? czy te trochę to duża różnica? Ma ktoś takie? |
koło pójdzie 2mm do wewnątrz nadkoli względem tego co masz więc myśle że nie ma dramatu pod warunkiem że szerokości felg masz takie same
robertdg - 01-09-2011, 21:41
Pod warunkiem, że ten parametr miesci się w tolerancji, jednakże przy tych paramnetrach to już granica tolerancji, także można się obwaić czy przy maks skretach kołą nie będą wadzić o nadkole, zwłaszcza przy oponach lekko nadwymiarowych, czyli 205/55R16
Tomii - 01-09-2011, 21:48
SPIDER-ek a napisz jaki rozmiar masz opon letnich i felg 17-tek.
SPIDER-ek - 01-09-2011, 21:56
felga: 17" 7J ET42
opona: 225x45x17
Tomii - 01-09-2011, 22:02
SPIDER-ek napisał/a: | felga: 17" 7J ET42
opona: 225x45x17 |
to jeżeli na tym nadwymiarowym lecie nic nie tarło to przy feldze 16" 7J ET44 i oponie 205/55r16 też nie powinno być problemu
SPIDER-ek - 01-09-2011, 22:04
własnie że trochę widze że trze, ale że trze to trochę dziwne bo innym nie trze, zobaczę jak amorki wymienię, czy coś sie poprawi
Tomii - 01-09-2011, 22:12
SPIDER-ek napisał/a: | własnie że trochę widze że trze, ale że trze to trochę dziwne bo innym nie trze, zobaczę jak amorki wymienię, czy coś sie poprawi |
no może trzeć bo opona szeroka do tego ET wysokie, pewnie przy 215-stce nie było by problemu. Ale zima suma-sumarum i tak będzie o jakieś 8mm dalej od wewnętrznej strony nadkola więc teoretycznie może mniej trzeć lub w ogóle.
A to że wymienisz amorki to nic nie pomorze na obcieranie, no chyba tylko że będzie mniej bujać i nie będzie tak dobijać kołem do nadkoli
SPIDER-ek - 01-09-2011, 22:23
no i mam dylemat, bo tak mi sie spodobały jedne felgi że aż żal ich nie kupić:) a jest okazja:)
Ciekawe gdyby pokombinować i np. 205x50x16, ciekawe jak na zime z takimi to może przy ET44 nie było by problemu.
Na lato zalożę 215x50x17, albo 205x55x17, ale to dopiero za rok:) Bo profil 45 to plomby tracę:)
Tomii - 02-09-2011, 07:52
SPIDER-ek napisał/a: |
Na lato zalożę 215x50x17, albo 205x55x17, ale to dopiero za rok:) Bo profil 45 to plomby tracę:) |
na lato tylko 205/50r17
Owczar - 02-09-2011, 09:08
205 do gala to idealna opona.
Anonymous - 02-09-2011, 09:18
SPIDER-ek napisał/a: | Na lato zalożę 215x50x17, albo 205x55x17, |
Oryginalny rozmiar to 215/45R17, więc wysokość opony to 96,75 mm.
Twoja pierwsza propozycja 215/55R17 to już 118,25 mm (różnica 21,5 mm !!!)
Druga 205/55R17 daje wysokość 112,75 mm daje różnicę 16 cm
Możesz mieć spore przekłamania na liczniku...
PS. jako ciekawostkę dodam, że przy oponie 225/45R17 (wysokość opony 101,25; różnica od oryginału 4,5 mm) licznik prędkościomierza wskazuje identyczne wskazania jak GPS.
|
|
|