To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach

Tomii - 01-09-2011, 20:18

SPIDER-ek napisał/a:
Ok, czyli jeżeli będzie szerokość felgi 7 albo 7,5 to bez obaw można brać takie felgi z ET38.
Jeszcze zadałem sprzedawcy pytanie o średnicę otworu centrującego, i zobaczymy.

obecnie mam 17" z ET42 i jest ok, ale chce 16" na zimę i opony z większym profilem bo zęby można zgubić na 17":)


do opony o szerokości 205 max szerokość felgi to 7"

SPIDER-ek - 01-09-2011, 20:27

Kurdę okazało się że felgi to: 16" ET44 7J czyli szerokość to 7, ale te czy te ET44 nie jest za duże??
robertdg - 01-09-2011, 21:11

Trochę za głebokie
SPIDER-ek - 01-09-2011, 21:17

tak tylko czy to jest faktycznie problem że za głebokie i nie będa pasowały czy na 100% nie będą pasowały. Ja mam obecnie ET42 i są ok. A ET44 ??? czy te trochę to duża różnica? Ma ktoś takie?
Tomii - 01-09-2011, 21:24

SPIDER-ek napisał/a:
tak tylko czy to jest faktycznie problem że za głebokie i nie będa pasowały czy na 100% nie będą pasowały. Ja mam obecnie ET42 i są ok. A ET44 ??? czy te trochę to duża różnica? Ma ktoś takie?


koło pójdzie 2mm do wewnątrz nadkoli względem tego co masz więc myśle że nie ma dramatu pod warunkiem że szerokości felg masz takie same

robertdg - 01-09-2011, 21:41

Pod warunkiem, że ten parametr miesci się w tolerancji, jednakże przy tych paramnetrach to już granica tolerancji, także można się obwaić czy przy maks skretach kołą nie będą wadzić o nadkole, zwłaszcza przy oponach lekko nadwymiarowych, czyli 205/55R16
Tomii - 01-09-2011, 21:48

SPIDER-ek a napisz jaki rozmiar masz opon letnich i felg 17-tek.
SPIDER-ek - 01-09-2011, 21:56

felga: 17" 7J ET42
opona: 225x45x17

Tomii - 01-09-2011, 22:02

SPIDER-ek napisał/a:
felga: 17" 7J ET42
opona: 225x45x17


to jeżeli na tym nadwymiarowym lecie nic nie tarło to przy feldze 16" 7J ET44 i oponie 205/55r16 też nie powinno być problemu

SPIDER-ek - 01-09-2011, 22:04

własnie że trochę widze że trze, ale że trze to trochę dziwne bo innym nie trze, zobaczę jak amorki wymienię, czy coś sie poprawi
Tomii - 01-09-2011, 22:12

SPIDER-ek napisał/a:
własnie że trochę widze że trze, ale że trze to trochę dziwne bo innym nie trze, zobaczę jak amorki wymienię, czy coś sie poprawi


no może trzeć bo opona szeroka do tego ET wysokie, pewnie przy 215-stce nie było by problemu. Ale zima suma-sumarum i tak będzie o jakieś 8mm dalej od wewnętrznej strony nadkola więc teoretycznie może mniej trzeć lub w ogóle.
A to że wymienisz amorki to nic nie pomorze na obcieranie, no chyba tylko że będzie mniej bujać i nie będzie tak dobijać kołem do nadkoli

SPIDER-ek - 01-09-2011, 22:23

no i mam dylemat, bo tak mi sie spodobały jedne felgi że aż żal ich nie kupić:) a jest okazja:)
Ciekawe gdyby pokombinować i np. 205x50x16, ciekawe jak na zime z takimi to może przy ET44 nie było by problemu.

Na lato zalożę 215x50x17, albo 205x55x17, ale to dopiero za rok:) Bo profil 45 to plomby tracę:)

Tomii - 02-09-2011, 07:52

SPIDER-ek napisał/a:

Na lato zalożę 215x50x17, albo 205x55x17, ale to dopiero za rok:) Bo profil 45 to plomby tracę:)


na lato tylko 205/50r17 ;)

Owczar - 02-09-2011, 09:08

205 do gala to idealna opona.
Anonymous - 02-09-2011, 09:18

SPIDER-ek napisał/a:
Na lato zalożę 215x50x17, albo 205x55x17,


Oryginalny rozmiar to 215/45R17, więc wysokość opony to 96,75 mm.
Twoja pierwsza propozycja 215/55R17 to już 118,25 mm (różnica 21,5 mm !!!)
Druga 205/55R17 daje wysokość 112,75 mm daje różnicę 16 cm

Możesz mieć spore przekłamania na liczniku...


PS. jako ciekawostkę dodam, że przy oponie 225/45R17 (wysokość opony 101,25; różnica od oryginału 4,5 mm) licznik prędkościomierza wskazuje identyczne wskazania jak GPS.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group