To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant Marcino historia jednego z pierwszych EAW na MM

jacek11 - 06-07-2019, 08:11

Marcino napisał/a:
Jak nie kupie nic sensownego na porzód to na próbę założe te skrócone aby sprawdzić odczucia.

Będzie za miękko, szkoda Twojej roboty.

Marcino - 06-07-2019, 08:38

jacek11 napisał/a:
Marcino napisał/a:
Jak nie kupie nic sensownego na porzód to na próbę założe te skrócone aby sprawdzić odczucia.

Będzie za miękko, szkoda Twojej roboty.

Ale nizej :)

areksz121 - 06-07-2019, 08:59

U siebie jak kilka lat temu założyłem przednie sprężyny na tył to był dopiero klin :mrgreen: Do tego stopnia, że zaraz po założeniu i opuszczeniu na koła tyłek nie usiadł na milimetr, więc japa była chyba w nadkolu na więcej niż 10cm a jazda jakbym tylny zawias zespawał na sztywno z karoserią :mrgreen: Druga sprawa to taka, że nawet przy nowych amortyzatorach, jak tył za wysoko stoi, to w zakrętach jest większy efekt nurkowania auta po przekątnej. Przynajmniej ja odnoszę takie wrażenie.
jacek11 - 06-07-2019, 09:02

Marcino napisał/a:
Ale nizej

To fakt :) ale właściwości jezdne zapewne się pogorszą. Co nie zmienia faktu,że będzie fajniej wyglądał :)
Sam się kiedyś napaliłem na sprężyny obniżające, bo faktycznie przód jest stanowczo za wysoko. Jakoś do tej pory nic z tym nie zrobiłem.
Wpakuj sprężyny od 2,0. Skoro silnik jest lżejszy, to może i sprężyna jest słabsza.

Krzyzak - 06-07-2019, 14:46

Nie, sprężyny przednie były zawsze te same. Tylne się różniły po 2 lifcie (nie mówię wcale o NIVO) a w obrębie sedana można było znaleźć springi zwykłe i progresywne - miałem takie w moim sedanie.
Hugo - 06-07-2019, 16:35

Krzyzak, po czym poznałeś, że to sprężyny progresywne były? Ja się spotkałem po II lifcie tylko ze sprężynami oznaczonymi kropkami różową i białą.
jacek11 - 07-07-2019, 10:41

Krzyzak napisał/a:
Nie, sprężyny przednie były zawsze te same.

To dziwne,że waga silnika nie została uwzględniona.Czyli wychodzi na to,że 2.0 stoi wyżej niż 2.5.

Krzyzak - 07-07-2019, 17:55

Hugo napisał/a:
po czym poznałeś
po tym, że jak załadowałem na tył 3 osoby i trochę bagażu to auto siadło niewiele więcej jak wtedy, gdy podróżuje nim 1 osoba
Marcino - 08-07-2019, 11:17

Krzyzak napisał/a:
Hugo napisał/a:
po czym poznałeś
po tym, że jak załadowałem na tył 3 osoby i trochę bagażu to auto siadło niewiele więcej jak wtedy, gdy podróżuje nim 1 osoba

No ja mam teraz na tyle spręzyny KYB nowe do kombi, i siada załadowany ale wszytko rozsadnie.

Jak miałem przednie na tyle ale ucięty zwój i jak załądowałem materiałów budowlanych te z siadał.

Co nie zmienia faktu zeby lepiej wygladał trzeba by 17"tki załozyć i przód obnizyć.
Ale puki nie kupie 2 auta dla Mirki nie investuje w galanta. Jeżdzi, i chyba nawet w Bieszczady pod koniec lipca pojade a za tydz czeka mnie wycieczka do Chrzanowa do szpitala.

areksz121 - 14-07-2019, 10:44

Jak Bieszczady i koniec lipca to kto wie czy gdzieś się nie zobaczymy :wink: Za tydzień jadę do Pl na dwa tygodnie :)
Marcino - 15-07-2019, 09:48

areksz121 napisał/a:
Jak Bieszczady i koniec lipca to kto wie czy gdzieś się nie zobaczymy :wink: Za tydzień jadę do Pl na dwa tygodnie :)


Jeszcze nie wiem co z tego bedzie bo zona ma dziś operacje wiązadła w kolanie. Jak bedzie słąbo z noga to nie pojedziemy bo mamy tam imprezkę rodzinną - chrzciny u siostry, Jak coś to bede stacjonował w Bereżkach koło Ustrzyk górnych.
Druga rzecz to moja zona narzeka ze jednak w trasie przy wiekszych predkościach galant jest głośny i mogło by być wiecej miejsca..:)

Marcino - 18-09-2019, 10:01

Wczorj byłem na przegladzie - zrobione przez rok rekordowe jak za ostatni czas 14kkkm.
Przeglad wzorowo, siła hamowania na przodzie L=3155 N P=3145 N, tył coś ponad 2.3 kN.
Z usterek - spalona prawa postojów-ka, i łącznik prawy z tyłu.
Przez ostatnie 2 lata po remoncie wymieniłem tylko 4szt żarówek z przodu i prawy banan z rzeczy eksploatacyjnych. Amorków i sprężyn na tył nie liczę bo taki był plan od początku po remoncie żeby to zmienić.
Zauważyłem też na przeglądzie ze cukierek w lewym bananie coś miękki wiec chyba wymienię.


Ale żeby nie było różowo w sobotę miałem awarie - rozwulkanizował się wspornik od linki zmiany biegów. Zostałem na 2ce po zmianie biegu. Związałem pasem i dojechałem z Gdańska mając tylko 1:3:5, chyba się obraził że się nad nowym samochodem zastanawiam:)
W garażu zdjąłem nagwintowałem i przykręciłem na śruby dodatkowo klejąc gumę na czarny uszczelniacz loctiite








jacek11 - 18-09-2019, 16:06

Marcino napisał/a:
siła hamowania na przodzie L=3155 N P=3145 N, tył coś ponad 2.3 kN.

Co tam masz za heble ?

Marcino - 19-09-2019, 10:42

jacek11 napisał/a:
Marcino napisał/a:
siła hamowania na przodzie L=3155 N P=3145 N, tył coś ponad 2.3 kN.

Co tam masz za heble ?

Tarcze 276/26mm jeden tłok poliftowe. Klocki chyba Akebono. Zaciski zregenerowane. Kupiłem tarcze z zaciskami bardzo dawno chyba w 2009r. i lezały sobie. Tarcze były jak nowe. Nawet nie wiem co za tarcze ale sa zajebiste. Zero bicia, zero korozji zużywają się równiutko zostaje piękny rancik. Kiedyś jak miałem luzy na łożyskach to kupiłem od razu zwrotnice poliftowe z piastami i zamontowałem w pażdzierniku 2013r przy przebiegu 207kkm. Od tego czasu zero problemów ale przejechałęm tylko 45kkm - obecnie 252kkm i klocki powoli będa do wymiany.
Z tyłu mam tarcze od Radexa - kupione chyba w UK, pasowały tez do Hyundai. Grube ze az mi szorowały po zaciskach.

Fragu - 19-09-2019, 10:44

Marcino napisał/a:
256/26mm


chyba 276x26mm :wink: :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group