To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

Fikus83 - 16-02-2011, 21:31

Rafal_Szczecin napisał/a:
Fikus83 napisał/a:

Wg Ciebie Rafal_Szczecin klocki powinny być inne 128mm?

wg katalogu klocki ktore powinny byc do tego zacisku ( 2 tloczki ) to 128mm


Wg jakiego katalogu?
Trochę dziwne, żeby do zacisków 2 tłoczkowych były przewidziane mniejsze klocki niż do 1-tłoczkowych..
Wg katalogu Inter Cars:
od roku prod.: 1996.10 do roku prod.: 1997.11 - klocki 128mm
od roku prod.: 1997.12 do roku prod.: 2000.03 - klocki 149mm
nie ma co prawda rozgraniczenia na jedno, czy dwu-tłoczkowe, ale patrząc na daty produkcji to do mojego, jak również Twojego, modelu (98' SE) powinny być jednak 149mm.

Ponadto jeżeli do naszych tarcz i zacisków pasują wieksze klocki, to moim zdaniem lepiej je zastosować - powinny być wydajniejsze, gdyż mają wiekszą powierzchnię tarcia.

pipi_ja - 16-02-2011, 21:33

No to u mnie wróciły stare problemy z hamulcami. W ubiegłym tygodniu musiałem naprawde awaryjnie zatrzymać samochód z ok 110km/h. Od tego czasu pojawiło się nieznośne bicie przy hamowaniu. Zaczynam mieć tego dosyć. Tarcze nacinane Mikoda i klocki ATE. Nie wiem ile dokładnie zrobiłem na tym zestawie ale więcej jak 30tys nie bedzie. Za takiego bubla z hamulcami japońce mają u mnie minusa jak stąd do tamtąd !!!!!!



Tylko teraz zachodzę w głowę co założyć żeby w końcu na jakiś czas zapomnieć o hamulcach????

m6riano - 17-02-2011, 00:38

pipi_ja napisał/a:
No to u mnie wróciły stare problemy z hamulcami. W ubiegłym tygodniu musiałem naprawde awaryjnie zatrzymać samochód z ok 110km/h. Od tego czasu pojawiło się nieznośne bicie przy hamowaniu. Zaczynam mieć tego dosyć. Tarcze nacinane Mikoda i klocki ATE. Nie wiem ile dokładnie zrobiłem na tym zestawie ale więcej jak 30tys nie bedzie. Za takiego bubla z hamulcami japońce mają u mnie minusa jak stąd do tamtąd !!!!!!



Tylko teraz zachodzę w głowę co założyć żeby w końcu na jakiś czas zapomnieć o hamulcach????

swap z vr4 z piasta na 5 śrub..;-)

sampler - 17-02-2011, 07:37

pipi_ja napisał/a:
No to u mnie wróciły stare problemy z hamulcami. W ubiegłym tygodniu musiałem naprawde awaryjnie zatrzymać samochód z ok 110km/h. Od tego czasu pojawiło się nieznośne bicie przy hamowaniu. Zaczynam mieć tego dosyć. Tarcze nacinane Mikoda i klocki ATE. Nie wiem ile dokładnie zrobiłem na tym zestawie ale więcej jak 30tys nie bedzie. Za takiego bubla z hamulcami japońce mają u mnie minusa jak stąd do tamtąd !!!!!!



Tylko teraz zachodzę w głowę co założyć żeby w końcu na jakiś czas zapomnieć o hamulcach????


Jak mikoda to z innymi klockami niz ATE. Ja je mialem na klockach akebono i nic sie nie dzialo

Krzyzak - 17-02-2011, 08:59

pipi_ja napisał/a:
Tylko teraz zachodzę w głowę co założyć żeby w końcu na jakiś czas zapomnieć o hamulcach???

w tym temacie jest wiele odpowiedzi na to pytanie - osobiście przypominam sobie 2 własne:
- założyć oryginalne tarcze i oryginalne klocki
- zmienić hamulce od modelu E88 - VR4 z lat 93-96 (są większe i mają 4 śruby - nie trzeba kół wymieniać)

Hugo - 17-02-2011, 09:25

Krzyzak napisał/a:
w tym temacie jest wiele odpowiedzi na to pytanie - osobiście przypominam sobie 2 własne:
- założyć oryginalne tarcze i oryginalne klocki
- zmienić hamulce od modelu E88 - VR4 z lat 93-96 (są większe i mają 4 śruby - nie trzeba kół wymieniać)
Trochę tańsza opcja to proponuję tarcze Nishioka Mountain. Mam takie i na razie jest OK. Krzyzak a Ty ile na nich przejechałeś i jak się mają?
Krzyzak - 17-02-2011, 11:07

mam 4 mountainy, przejechałem na nich ok. 7-8 tkm
narazie bez problemów (klocki: przód trw, tył kashiyama (inne piszczą))

Hugo - 18-02-2011, 10:05

Ja mam tylko z przodu i klocki Ate. Nic nie zapiszczało ani razu.
pipi_ja - 18-02-2011, 16:51

Właśnie z tymi tarczami jest różnie. Już kiedyś pisałem, że w poprzednim galancie miałem ten sam problem, w końcu założyłem jakies najtańsze z Harta i problemy się skończyły. Nie wiem czy teraz tez tak nie zrobię bo bez sensu inwestować kupę kasy a i tak zaczną bić tyle, że ciut później.
radek79 - 18-02-2011, 18:07

i ja dzisiaj zakupiłem do swego gala tarcze i klocki na przód wszystko BOSCHA produkcja made in germany więc zobaczymy jak długo wytrzyma
Rafal_Szczecin - 19-02-2011, 09:55

ja teraz jezdze na boschu i nie ma tragedii, jeszcze sa proste :D
tomwasz - 19-02-2011, 15:23

Dzisiaj spędziłem za znajomym mechanikiem 3h w zimnym garażu. Okazało się, że u mnie problem pokrzywionej tarczy wziął się z zapieczonego tłoczka (wdarła się tam korozja) i tarcza zwyczajnie się przegrzała (felga parzyła po 10 km jazdy). Nowe tarcze, tym razem ATE, zobaczymy...
Skąd wziąć nowy tłoczek fi 60 mm (wg suwmiarki)?
Pozdrawiam!

Casshern - 01-03-2011, 11:05

Temat jest już baaardzo rozbudowany i dlatego zamiast zbierać szczątkowe informacje z wielu różnych postów w tym Topicku proszę o podsumowanie.

Otóz posiadam Galanta 2,5V6 Sedan Elegance po Drugim Lifcie i wydawać by sie mogło że na 100% z dwutłoczkowymi hamulcami... Prawda jednak jest bardziej brutalna, a może nie?
To pytanie kieruje do was, ponieważ jak sie okazuje Galant ten posiada większe i najgrubsze standardowo montowane tarcze, ale jednotłoczkowe hamulce. Mowa oczywiście o przodzie.

Pytanie, czy takie rozwiązanie jest dobre ze strony producenta?
Zdaje sobie sprawę z tego, że Galanty Prelift miały spore problemy z gnącymi się tarczami, czy ten problem mógł być również wyeliminowany w większym bądź mniejszym stopniu w drugim Lifcie jak u mnie?

Ponad to nadszedł już czas całkowitej wymiany tarcz i klocków bo prawe przednie koło wydaje bardzo dziwne dźwięki przy jeździe. Zaczeło się od rytmicznego skrzypienia(chrobotania) przy delikatnym wciskaniu hamulcow, pozniej zaczelo caly czas taki dzwiek emitowac przy zwyklej jezdzie na luzie bez gazu i wciskania hamulcow, a teraz drga mi juz kieronica, pedal gazu i wydaje dzwiek bicia przy kazdej predkosci, jak w pociągu:/ Mechanicy obstawiaja własnie układ hamulcowy. Zgadzacie sie? Jakie tarcze i klocki polecacie w takim dziwnym układzie czyli tarcze 276mm, większej grubości i jednotłoczkowe hamulce.

Krejzi - 01-03-2011, 11:11

a ja w wakacje wymienilem sobie tarcze i klocki na TRW na przegladzie wyszlo ze żyletki ale ostatnio juz zauwazylem ze chyba mi sie znowu zwicrhowały i przy hamowaniu z duzej predkosci mocno telepie :/ chyba w kolejne wakacje znowu czeka mnie wymiana,

Co myslicie o tarczach BREMBO ? ;] w koncu to taka uznana firma cena do zaakceptowania chyba

[ Dodano: 01-03-2011, 11:15 ]
a moze te nacinane brembo na allegro są BREMBO MAX "WENTYLOWANE *WZMACNIANE, NACINANE oraz WYSOKO NAWĘGLANE*
marki BREMBO MAX na przednią oś do" 300zł za pare

robertdg - 01-03-2011, 11:20

Casshern napisał/a:
Otóz posiadam Galanta 2,5V6 Sedan Elegance po Drugim Lifcie i wydawać by sie mogło że na 100% z dwutłoczkowymi hamulcami... Prawda jednak jest bardziej brutalna, a może nie?
To pytanie kieruje do was, ponieważ jak sie okazuje Galant ten posiada większe i najgrubsze standardowo montowane tarcze, ale jednotłoczkowe hamulce. Mowa oczywiście o przodzie.
Dwutłokowe hamulce były stosowane chyba tylko do 99r, później weszły tarcze grubsze, inne zwrotnice i zmienione zaciski


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group