To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Powrót do przeszłości

Marcino - 22-03-2021, 10:35

jacek11 napisał/a:
Zauważyłem też, że szybko spada wskazówka paliwa. Nawet po przejechaniu 100km na gazie, można zobaczyć różnicę.

Jest zima - bierze trochę paliwa na rozuch

jacek11 - 22-03-2021, 16:21

Marcin, to nie jest pierwsza zima z tym autem. Znam gagatka na wylot, i wiem, kiedy coś jest nie tak. Coś się ewidentnie dzieje, bo nawet jak stoję z tyłu auta, to czuć podwyższone spaliny. Na pewno tak nie było.
jacek11 - 01-04-2021, 23:30

Gagatek otrzymał prezent w postaci nowych cewek wysokiego napięcia firmy Magneti Marelli. Szarpnięcia na zimnym silniku zniknęły. Ale zbiegło się to z jazdą tylko na benzynie wzbogaconej dodatkiem do czyszczenia wtrysków. Tak więc ciężko powiedzieć, co pomogło. Od czasu wymiany cewek, galant nie kopnął mnie ani razu, co wcześniej się zdarzało. Czyli jednak coś dało.
Martwi mnie natomiast pływanie tyłu auta. Ewidentnie coś się tam doprasza wymiany.

Marcino - 02-04-2021, 09:09

jacek11 napisał/a:
Martwi mnie natomiast pływanie tyłu auta. Ewidentnie coś się tam doprasza wymiany.

Pewnie ster albo śruba napędowa do wymiany skoro jest problem z pływaniem.
A sztorm był?

Bizi78 - 02-04-2021, 09:50

Jacku, jakiej firmy dawałeś preparat do czyszczenia wtrysków: STP, LM czy jeszcze coś innego?
jacek11 - 02-04-2021, 16:26

Marcino napisał/a:
Pewnie ster albo śruba napędowa do wymiany skoro jest problem z pływaniem.
A sztorm był?


Był :mrgreen:

Preparat był STP. Do tej pory przejechałem na benzynie 360 km. Auto jest wyraźnie żwawsze.

jacek11 - 23-05-2021, 13:19

Wczoraj miś był na przeglądzie. Pan diagnosta wykrył lekko zmęczoną tuleję wahacza prostego lewego, górną tuleję zwrotnicy tylnej prawe, oraz stwierdził, że lewy drążek kierowniczy stuka. Co do tego to nie jestem przekonany, bo raczej tam stuka maglownica. Nie to, że jest uszkodzona, tylko to raczej norma, że bez ciśnienia płynu takie dźwięki można usłyszeć. Na odpalonym silniku nic nie stuka.
Ogólnie pierwszy raz diagnosta sprawdzał na szarpakach tylne zawieszenie.
Druga sprawa, to nie wchodził do auta, tylko ja sam hamowałem na rolkach, i wycisnąłem po 3kn, na przednich kołach, i trochę poniżej 2kn. na tylnych. Czyli jednak kierowca sam powinien hamować, bo lepiej zna auto, niż diagnosta który co chwilę siedzi w innym aucie.

jacek11 - 04-09-2021, 23:02

Przy przebiegu bez mała 345 tysiacach km. został wymieniony olej z filtrem, oraz filtr powietrza. Olej jak zwykle Valvoline 5W40, filtr oleju Knecht OC230, filtr powietrza z JC. Czyli jak zwykle.
Dzisiaj auto przejechało 700 kilometrów, odwiedzając kolegów z firmy na zlocie w Suścu.
Coś mi się wydaje, że brzęczy jakiś element w okolicach rozrządu. Sprawdzę to jutro.

Bzyk_R1 - 05-09-2021, 15:18

Miło Cię było wreszcie poznać Jacku!
jacek11 - 05-09-2021, 17:20

Bzyk_R1 napisał/a:
Miło Cię było wreszcie poznać Jacku!


Również bardzo się cieszę ze spotkania :D

robertdg - 09-09-2021, 21:44

jacek11 napisał/a:
Czyli jednak kierowca sam powinien hamować, bo lepiej zna auto, niż diagnosta który co chwilę siedzi w innym aucie.
Nie uwazasz jednak ze auto powinno dzialac niezawodnie bez znaczenia kto go prowadzi?
jacek11 - 10-09-2021, 17:57

Oczywiście że tak. Jednakże wyczucie obcego auta zajmuje chwilkę, a diagnosta raczej nie będzie miał czasu na próby. Zbyt szybkie wciśnięcie hamulca skutkuje słabymi wynikami.
jacek11 - 17-09-2021, 17:25

Dwa dni temu miś dostał nowy akumulator firmy Topla. Poprzedni aku był z 2013r. Galant zapalał bez problemu, ale kilkuminutowy postój na światłach potrafił rozładować baterie do tego stopnia, że rozrusznik miał zbyt mało prądu aby zakręcić. Osiem lat na niemiecki marketowy akumulator to chyba dobry wynik.

Po za tym muszę wypolerować przednią szybę. Jak jadę pod słońce, to widzę, że jest na niej mnóstwo malutkich odprysków. Trochę to przeszkadza.

Hugo - 19-09-2021, 09:51

Jak na niemiecki produkt to chyba rekord.
jacek11 - 15-10-2021, 20:56

Galant zaczął kaprysić. Od czasu do czasu zdarza mu się szarpnąć. Występuje to nieregularnie, w całym zakresie temperatury. Nie ma znaczenia na jakim paliwie jedzie. To tak jak by w pewnym momencie brakło iskry. Na tę chwilę podmieniłem przewody WN.

Niebawem kolejne informacje :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group