To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Rozrząd i serwis w Galancie EAxx

koliber124 - 06-12-2011, 12:01

Mam prośbę do was drodzy Mitsumaniacy :twisted:
Jestem właśnie w trakcie wymiany rozrządu. Zakupiłem dwie rolki prowadzące pasek rozrządu i dodatkowo do tego muszę wymienić dwie rolki ( i teraz nie jestem pewny fachowego nazewnictwa, nawet w sklepie nie wiedzą) napędu zewnętrznego bądź paska wielorowkowego. Na chłopski rozum jedna jest większa i można ją kupić natomiast ta mniejsza na która ewidentnie prowadzi taki pasek( widać po rowkach) jest nie do kupienia, przynajmniej u mnie. Jeden z forumowiczów doradził aby ją zregenerować. Czy ma ktoś wiedzę w którym sklepie mógłbym zapytać o taką rolkę. Z góry dziękuję. A jeżeli da się coś takiego zregenerować to dlaczego tego nie zrobi mechanik tylko odsyła od razu do serwisu :evil: :evil: :evil:

Krzyzak - 06-12-2011, 12:44

koliber124 napisał/a:
ta mniejsza na która ewidentnie prowadzi taki pasek

pewnie masz na myśli napinacze paska alternatora i klimatyzacji - tak się to popularnie nazywa i u Japaneze oba są dostępne (ten od klimy ok. 90 zł z łożyskiem NACHI a ten od alternatora ok. 180 zł i to chyba jest oryginał)
ale nie zawsze trzeba je wymieniać - lepiej się zorientuj czy musisz
po drugie - zawsze można je zrobić później, bo są dostępne z zewnątrz

m6riano - 06-12-2011, 15:11

Miczaldo napisał/a:
i zamówię kompletny rozrząd, tak żeby w przyszłym tygodniu mieć już wszystko z głowy :D

Tylko pamiętaj...nie kupuj paska balansowego Boscha czy Contitecha...
TYLKO MITSUBOSHI

koliber124 - 07-12-2011, 00:14

m6riano napisał/a:
Miczaldo napisał/a:
i zamówię kompletny rozrząd, tak żeby w przyszłym tygodniu mieć już wszystko z głowy :D

Tylko pamiętaj...nie kupuj paska balansowego Boscha czy Contitecha...
TYLKO MITSUBOSHI

Pasek balansowy, masz na myśli oczywiście nie rozrządu a ten wielorowkowy? :shock:

m6riano - 07-12-2011, 09:11

Zapomniałem że ty masz 2,5v6 i tam chyba nie ma pasków balansowych jak w 2,0:
http://allegro.pl/a118-ro...1927933375.html
Pasek rozrządu [SUN JAPAN]
Napinacz hydr. paska rozrządu [MITSUBISHI]
Rolka prowadząca I [KOYO JAPAN]
Rolka prowadząca II [KOYO JAPAN]

Hugo - 07-12-2011, 10:11

m6riano napisał/a:
Zapomniałem że ty masz 2,5v6 i tam chyba nie ma pasków balansowych jak w 2,0:
Napewno nie ma.
Marcino - 07-12-2011, 10:47

A u mnie stuknęło 60kkm po wymianie rozrzadu w 2007r po sprowadzeniu z niemiec. WYmianiałem wtedy wszytko na czesciach od Japaneze poza napinaczem hydraulicznym. Aktulany przebieg licznikowy 195kkm, prawdziwy jest chyba o 65kkm większy. Czy uważacie ze trzeba by sie pomału przymierzyć do kolejnej wymiany i zrobić teraz paski, rolki i napinacz a nie robić pompy wody i uszczelniaczy na wałkach? czy dalej jeżdzic az do 90tys?
Krzyzak - 07-12-2011, 11:00

Marcino napisał/a:
Czy uważacie ze trzeba by sie pomału przymierzyć do kolejnej wymiany i zrobić teraz paski, rolki i napinacz a nie robić pompy wody i uszczelniaczy na wałkach? czy dalej jeżdzic az do 90tys?

Marcin - zmienić wszystko z pompą wody i uszczelniaczami włącznie. Zrobiłem tak w sierpniu i spokój na kolejne 60 tkm z paskiem i rolkami oraz na 120 tkm z pozostałymi elementami.

polaff - 07-12-2011, 11:05

czemu po 60 a nie po 90 jak zaleca producent?
Krzyzak - 07-12-2011, 11:07

bo mam zasadę, że pasek-zamiennik zmieniam co 60 tkm a nie co 90 i tyle - wbrew pozorom może się okazać, że wyjdzie taniej niż ew. remont lub wymiana silnika
polaff - 07-12-2011, 11:16

no jeżeli pasek pęknie to na 100% wyjdzie taniej
Hugo - 07-12-2011, 12:22

polaff napisał/a:
czemu po 60 a nie po 90 jak zaleca producent?
U mnie po 64 000 km pasek balansowy firmy Mitsuboshi był w opłakanym stanie. Spękany i sparciały.
j-rules - 07-12-2011, 12:24

producent daje gwarancje na 90tkm ale na dwa lata... przecietnie taki dystans wykonujemy w powiedzmy 4-5 lat. A to tez moze miec wpływ na stan paska itp.
Tez jestem zwolennikiem wymiany co 60tkm

polaff - 07-12-2011, 12:54

j-rules napisał/a:
producent daje gwarancje na 90tkm ale na dwa lata... przecietnie taki dystans wykonujemy w powiedzmy 4-5 lat. A to tez moze miec wpływ na stan paska itp.
Tez jestem zwolennikiem wymiany co 60tkm

mi na 2 lata braknie 90kkm :)

Marcino - 08-12-2011, 15:31

Krzyzak napisał/a:
Marcino napisał/a:
Czy uważacie ze trzeba by sie pomału przymierzyć do kolejnej wymiany i zrobić teraz paski, rolki i napinacz a nie robić pompy wody i uszczelniaczy na wałkach? czy dalej jeżdzic az do 90tys?

Marcin - zmienić wszystko z pompą wody i uszczelniaczami włącznie. Zrobiłem tak w sierpniu i spokój na kolejne 60 tkm z paskiem i rolkami oraz na 120 tkm z pozostałymi elementami.


Darek,
Jak to wyglada kosztowo teraz jeśli chodzi o częsci, bo robociżny nie licze..:)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group