[92-96]Galant E5xA - Luźne rozmowy o naszych galantach 7 generacji
tpodsiadlo - 24-02-2015, 21:48
Z moja instalacja to jest tak, ze najpierw kupilem przelacznik ac led z pelnym wskazaniem poziomu, a potem szukalem do niego instalki.
Sterownik mam stag 100 z czujnikiem temperatury i cisnienia, zewnetrzny emulator wtryskow stag, ze zmienionymi opornikami,
Parownik zavoli 140kW.
Odpala i na zimno chodzi na benzynie, przelacza sie tak ze jest to nieodczuwalne, jak braknie gazu przelacza sie na benzyne. Poza tym ze ma mikser a nie wtryski ma objawy jak zwykla sekwencja.
Wiem, ze niby to wskazanie nie jest dokladne, ale najwazniejszym elementem mojej instalacji byl wlasnie ten wlacznik ze wskazaniem, i chcialbym zeby dzialal, a wczesniej dzialal dosc fajnie
kaczka81s - 26-02-2015, 22:19
Sprawdź jaki masz czujnik poziomu gazu na wielozaworze przy butli, tak jak pisałem wcześniej są dwa rodzaje i przy fuul baku jeden pokaże fuul, a drugi pustkę.
tpodsiadlo - 27-02-2015, 05:43
Nie no wskazowka na wielozaworze pokazuje dobrze, tylko diody przy przelaczniku swieca odwrotnie
kaczka81s - 27-02-2015, 21:10
Tak wskazówka ci dobrze pokaże tylko napięcie które idzie na diody jest inne. Jedne wskaźniki mają napięcie malejące, drugie rosnące. Jak masz zły wskaźnik zaznaczony w programie, to ci będzie odwrotnie pokazywał. Sam to sprawdzałem, bo próbowałem mój ustawić żeby mi co ok 75 km dioda gasła, skończyło się tym że urwałem ten plastik ze wskazówką. Mam nowy dysk w kompie, a nie ściągnąłem jeszcze programu do KME bo bym ci ciut więcej napisał co i jak który czujnik.
Nie wiem jak jest w Stagu 100 ale podejrzewam że też trzeba odpowiedni czujnik zaznaczyć, chyba że masz jakiś nowy czujnik i nie pasuje do starego sterownika. Bądź co bądź, ale Stag 100 do nowinek technicznych już nie należy.
tpodsiadlo - 28-02-2015, 01:07
Tak, ale kompletna nowa instalacja nie kosztowala nawet 1000zl, co przy v6 jest praktycznie nieosiagalne, a w obsludze od sekwencji nie rozni sie niczym...
kaczka81s - 28-02-2015, 19:45
tpodsiadlo napisał/a: | a w obsludze od sekwencji nie rozni sie niczym... |
No to nie masz sześciu wtrysków gazowych, reszta podobna.
Ale nie o to mi chodziło, ja mam mniej więcej obcykany KME program, wiem że w Stagu 300 jest podobnie (brat ma) wiem że tam zaznaczasz jaki masz czujnik na wielozaworze, jeśli zaznaczysz inny instalacja działa tak jak ją wystroisz tylko wskaźnik głupoty pokazuje, nie wiem jak było w starszych sterownikach, bo zacząłem się tym interesować i bawić dopiero od niedawna. Być może te nowe czujniki nie chcą współpracować ze starszymi sterownikami, nie wiem. Najlepiej jakbys podjechał do gazownika, który ci to robił i niech sprawdzi o co chodzi.
tpodsiadlo napisał/a: | Tak, ale kompletna nowa instalacja nie kosztowala nawet 1000zl, co przy v6 jest praktycznie nieosiagalne | zgadzam się z tobą, też bym tak zrobił gdybym miał jakieś graty.
tpodsiadlo - 01-03-2015, 14:23
Program do staga 100 jest ten sam do do staga 300, jesli to problem ustawien to kupie kabel i sam to przestawie, myslalem ze moga byc zamienione kable od szkielka, ale nie chce probowac zamieniac, bo sie boje ze cos utytram.
Chcialbym to naprawic sam a nie jezdzic po gazownikach.
kaczka81s - 01-03-2015, 22:30
tpodsiadlo napisał/a: | , jesli to problem ustawien to kupie kabel i sam to przestawie |
Musisz tylko wiedzieć jaki masz rodzaj tego czujnika, są chyba 3 lub 4 rodzaje. Poszukaj papierów od instalki gdzieś to tam jest.
tpodsiadlo napisał/a: | myslalem ze moga byc zamienione kable od szkielka |
Raczej nie da się ich inaczej podpiąć.
tpodsiadlo napisał/a: | Chcialbym to naprawic sam a nie jezdzic po gazownikach. |
Skoro ktoś ci to zakładał i brał za to kasę, to niech naprawia co spindolił. Takie moje zdanie.
Ja zakładałem sam, jak coś zepsułem to wtedy do siebie mam pretensje, Ale gdybym nie mial o tym zielonego pojęcia nie porywał bym się z motyką na słońce.
Teraz nie pamiętam czy jak przestawisz te czujniki w programie i dasz zapisz czy nie trzeba ustawień sterownika od nowa wgrywać. Ja nigdy nie zapisywałem bo zawsze wracałem do pierwszego, który mam zamontowany i zapisany podczas pierwszego strojenia.
Zresztą jeśli masz program do Staga to powinieneś mieć i opis do niego (instrukcję obsługi) ( do KME wszystko jest razem) jeśli nie to gdzieś znajdziesz, to nie są jakieś trudne rzeczy. Poczytaj co i jak, kup kabel (przyda się) i spróbuj.
tpodsiadlo - 06-03-2015, 14:40
Sluchaj to nie jest do konca tak jak piszesz. Czujnik z butli to potencjometr 90omow, z tym ze ida do niego 3 kable, plus masa i poziom. Jesli centralka jest sterowana napieciem, to bledne podpiecie kabli bedzie wlasnie skutkowalo odwrotnym wskazaniem, ale tego jaki sygnal idzie z czujnika nie wiem na 100%.
dwa, ze ja zrobilem taka rzecz, ze najpierw kupilem przelacznik a potem dopiero szukalem do niego centralki. Sek w tym, ze przelacznik sie kalibruje, centralke sie kalibruje i sam czujnik tez i jest sporo mozliwosci.
No i jak juz wspomnialem, nie chce jezdzic po gazownikach. Jesli nie zrobie tego sam to wtedy pojade. Na razie chce zrobic sam. Nie lubie oddawac swojego samochodu nikomu, chyba ze naprawde musze. A na razie nie musze
kaczka81s - 07-03-2015, 00:33
tpodsiadlo napisał/a: | z tym ze ida do niego 3 kable, plus masa i poziom. |
I zakończone są jakąś tam wtyczką, której raczej nie da się odwrotnie podpiąć, choć wszystko jest możliwe.
tpodsiadlo napisał/a: | najpierw kupilem przelacznik |
Chyba chciałem ten sam kupić, bo jest ładny ale za dużo kombinowania bym miał żeby to do KME podpiąć
Więc pozostało ci teraz kupić kabel i kombinować z ustawieniami czujnika.
tpodsiadlo - 07-03-2015, 18:59
Tak, wtyczka jest, ale z drugiej strony do instalacji te kabke trzeba lutowac i moze tam jest zamienione?
Do kme nie podlaczysz tego przelacznika
kaczka81s - 10-03-2015, 21:16
tpodsiadlo napisał/a: | do instalacji te kabke trzeba lutowac i moze tam jest zamienione? |
Istnieje taka możliwość, ale jeśli gość robił wg schematu to powinno być ok.
tpodsiadlo napisał/a: | Do kme nie podlaczysz tego przelacznika |
Wiem jest inna wtyczka, choć podejrzewam że jak pociąłbym kable i rozkminił co od czego to może. Ale teraz już za późno, mam oryginalny od KME, który i tak obecnie nie działa.
tpodsiadlo - 14-03-2015, 11:00
Nie, nie podlaczysz.
Jedno ze nie ma zadnej wtyczki z przelacznikiem, sa kable na stale ktore sie lutuje. Fajnie, ze kolory sa w stagu standardowe i trudno sie pomylic.
Chodzi o to, ze komunikacja miedzy przelacznikiem a centralka odbywa sie albo cyfrowo, albo w jakis taki sposob, ze nawet niektore stagi go nie obsluguja. Ale jak chcesz to jak wroce do polski dam ci ten schemat i mozesz probowac.
kaczka81s - 15-03-2015, 12:01
Powiem ci teraz że nie chce mi się teraz z tym bawić, mam ori wskaźnik od KME i jest ok. Zmienię tylko ten przy butli bo go rozwaliłem, ale dopiero jak będziemy graty LPG dla szwagra zamawiać. Poza tym ja i tak mało autem jeżdżę, bo też za granicą jestem, a żona też się nauczyła że wskaźnik nie działa i trzeba licznik kasować przy tankowaniu i patrzyć na km.
mem89 - 21-03-2015, 16:13
Której marki galanty znoszą najlepiej gaz stag/brs/prins?
|
|
|