To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Biały Avance kombi EA5W 2001r. w manualu aka "Biały Miś

Torp12 - 09-10-2013, 11:40

MKV napisał/a:

Mogę spróbować ale od przodu bardzo trudno zrobić zdjęcie wkładu ze względu na zagięcie kolektora w stronę głowicy.


Skoro i tak do wywalenia do szlifierka i po zagieciu kolektora :)

MKV - 09-10-2013, 11:59

Torp12 napisał/a:
MKV napisał/a:

Mogę spróbować ale od przodu bardzo trudno zrobić zdjęcie wkładu ze względu na zagięcie kolektora w stronę głowicy.


Skoro i tak do wywalenia do szlifierka i po zagieciu kolektora :)


Nie do wywalenia tylko do sprzedania w zakładzie skupującym katalizatory do odzysku metali szlachetnych :P
Swoją drogą dzwoniłem własnie do tłumikarzy w Warszawie na ul. Szarych Szeregów i facet mi powiedział, że nowy katalizator Magnaflow z wymianą to okł 400zł - jak dla mnie minus taki, że to jest ceramiczny a ja bym wolał metalwy o niskich oporach (gęstość siatki 100 albo 200 a w ceramicznych jest 400)

ps. jakąś średnicę rury wydechowej ma Galant 2.5 V6 ??

Torp12 - 09-10-2013, 12:03

MKV napisał/a:
a ja bym wolał metalwy o niskich oporach (gęstość siatki 100 albo 200 a w ceramicznych jest 400)


Ale taki to juz wydatek rzędu 800zł. W El-Tecu mają takie. Poza tym ten ostatni to można wywalić a nie wstawiać kolejny spowalniacz spalin :)

MKV - 09-10-2013, 12:11

Torp12 napisał/a:
MKV napisał/a:
a ja bym wolał metalwy o niskich oporach (gęstość siatki 100 albo 200 a w ceramicznych jest 400)


Ale taki to juz wydatek rzędu 800zł. W El-Tecu mają takie. Poza tym ten ostatni to można wywalić a nie wstawiać kolejny spowalniacz spalin :)


Prekaty wypalają inne związki i ten główny wypala inne więc jak wywalisz główny to analizy spalin nie przejdziesz na przeglądzie (mimo, że silnik ma sondy przed i za prekatami tylko).
Metalowy Lindo gobex kosztuje okł 500zł do tej pojemności.

W El-Tecu do silników NA powyżej 2.0 katalizatory kosztują okł 900zł ;)

Ja bym chciał taki do pojemności powyżej 2.8 ze względu na wyższa temperaturę spalin LPG (z tego co wyczytałem to ma znaczenie).
http://www.lindocatsystem...2136-euro3.html

Owczar - 09-10-2013, 16:15

Ładna masakra z tymi prekatami...
Torp12 - 09-10-2013, 17:25

Nie jestem ekspertem ale czy silnika N/A nie maja takiej samej temp spalin bez wzgledu na pojemnosc? Co to ma do rzeczy?

Poza tym te katy wytrzymuja spaliny w turbo to chyba i z kuchenkami sobie poradza.

MKV - 09-10-2013, 18:59

Torp12 napisał/a:
Nie jestem ekspertem ale czy silnika N/A nie maja takiej samej temp spalin bez wzgledu na pojemnosc? Co to ma do rzeczy?

Poza tym te katy wytrzymuja spaliny w turbo to chyba i z kuchenkami sobie poradza.


Z tego co wyczytałem w sieci o doborze katalizatora uniwersalnego poszedłem własnie takim tropem o jakim napisałem. Turbo i NA (piszemy NA a nie N/A :P ) nie jestem pewien czy mają identyczne katalizatory w Galancie i w Legnumie...

Pamiętajmy przy tym, że katalizator nie może być dobrany z zapasem. To znaczy, że do silnika o pojemności jednego litra nie można zastosować zamiennika od 1600. Zbyt duży przepływ będzie powodował niedogrzanie sondy lambda i powtarzające się błędy w jej pracy.

Ostatnia rzecz to rodzaj wkładu katalizatora. W tej chwili stosuje się dwa jego rodzaje: metaliczny i tradycyjny ceramiczny. Ten pierwszy jest teoretycznie bardziej odporny ma uszkodzenia mechaniczne, ale ma mniejszą wydajność. Cała „blaszana puszka” musi być zatem o około 20 procent większa. Wkłady ceramiczne są lżejsze i - przynajmniej w teorii – bardziej długowieczne (nie korodują). Ceramika łatwo się jednak kruszy, nawet od zwykłych wibracji silnika.


I właśnie idac tropem przepływu się tu kierowałem. LPG ma wyższą temperature a tym samym i większą objętość więc chybakatalizator powinien dla optymalnej temperatury miec większa pojemność aby się nadmiernie nie rozgrzać. Tylko w optymalnej temperaturze odpowiednio oczyszcza spaliny a 99% czasu jeżdżę na LPG.
Dodatkowo temperaturę spalania LPG bym porównał to benzyny turbo łąpiącej lewe powetrze (czyli o wyższej temperaturze bo jak wiadomo uboga mieszanka ma dużo wyższą temperature spalania).


Takim tropem poszedłem pisząc to co napisałem.

MKV - 09-10-2013, 19:04

Owczar napisał/a:
Ładna masakra z tymi prekatami...


IMHO każdy z przebiegiem ponad 200tys km i z LPG powinien sprawdzić w jakim są stanie jeśli brakuje mu koni na hamowni ;)

Hugo - 09-10-2013, 21:46

Ja wyglądają w ogóle te prekaty z zewnątrz, bo byłem pewien, że mam jeden katalizator?
deejay - 09-10-2013, 22:26

Hugo napisał/a:
Ja wyglądają w ogóle te prekaty z zewnątrz, bo byłem pewien, że mam jeden katalizator?


http://allegro.pl/mitsubi...3591406141.html

http://allegro.pl/galant-...3576831615.html

Marcino - 09-10-2013, 23:38

Coś mi nie gra ze spalinami, skoro stare 2,5 przechodzą przeglad i mają jeden to czemu by w poliftach nie zmodyfilowac i też by było git... pewnie tylko kwestia tych 4 sond... ale chyba da sie to zrobić.
Pamietam jak koledze w golfie wywaliliśmy środek cermicznego i pojechał na przeglad i było super, nawet jak mu 2 rurke wspawałem z jednego koncowego to diagnosta mierzył w kazdej z osobna..:P

MKV - 09-10-2013, 23:51

Marcino napisał/a:
Coś mi nie gra ze spalinami, skoro stare 2,5 przechodzą przeglad i mają jeden to czemu by w poliftach nie zmodyfilowac i też by było git... pewnie tylko kwestia tych 4 sond... ale chyba da sie to zrobić.
Pamietam jak koledze w golfie wywaliliśmy środek cermicznego i pojechał na przeglad i było super, nawet jak mu 2 rurke wspawałem z jednego koncowego to diagnosta mierzył w kazdej z osobna..:P


Ci innego spełnianie norm spalin a co inengo to czy diagnosta Ci to zatwierdzi bo jak z tym jest w naszym kraju powszechnie wiadomo ;)
Co do Galantów to prelifty spełniały normę Euro2 a polifty Euro3 i dlatego masz prekaty ;)

Marcino - 09-10-2013, 23:59

Osobiście bym dał sobie spokój i olał to, bo nikt mi nigdy normy spalin nie sprawdzał, wiem że E4 potrzebne żeby gdzieś tam wjechać, ale i tak masz tylko E3,
MKV - 10-10-2013, 00:09

Marcino napisał/a:
Osobiście bym dał sobie spokój i olał to, bo nikt mi nigdy normy spalin nie sprawdzał, wiem że E4 potrzebne żeby gdzieś tam wjechać, ale i tak masz tylko E3,


Ale ja katalizator chcę wymienić bo to co mi wypadło z prekatów musiało się przecież zatrzymać na głównym katalizatorze i to on jest zatkany i powoduje u mnie brak ponad 30 koni mechanicznych ;)

Hugo - 10-10-2013, 08:07

deejay, czyli mam w moim aż 3 katalizatory? O ja Cię :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group